چرا پکیج آب را گرم نمیکند؟

تامین آبگرم در سریع ترین زمان ممکن یکی از مهمترین دلایل استفاده از جعبه های محافظ می باشد. با این حال، گاهی اوقات این روند منجر به مشکلاتی می شود. در چنین حالتی جعبه محافظ نمی تواند دمای مورد نیاز را بدست آورد و در نتیجه فاضلاب تبخیر می شود. گرم نکردن آب بسته بندی شده به خصوص در فصل سرما مشکلات و مشکلات زیادی را برای افراد به همراه دارد. بر این اساس با بررسی و تایید دلیل سرد بودن آب پکیج محافظ می توان برای رفع این مشکل تلاش کرد. با تهران سرویس کاران همراه باشید.

دلایل گرم نکردن آب پکیج

1. کاهش فشار گاز و استخراج

افت و افت فشار از مهمترین دلایل گرم نکردن پک دیواری به شمار می رود. فشار کم هوا مانع از رسیدن انرژی مورد نیاز به پکیج و شروع فرآیند گرمایش می شود. این کار ارتفاع شعله را کاهش می دهد و سپس دما را کاهش می دهد یا آب را گرم نمی کند. معمولا این مشکل در شهرهای بزرگ به خصوص با شروع فصل سرما اتفاق می افتد. مصرف گاز در زمستان با افزایش قابل توجهی همراه است. این مشکل منجر به افت فشار آب در شهرهای پرجمعیت می شود.

راه حل: ابتدا باید فشار گاز ورودی به خانه بررسی شود. اگر افت فشار محسوس باشد، استفاده از اسپا در خارج از زمان اوج استفاده کمک زیادی خواهد کرد. در صورت خوب و صحیح بودن فشار گاز ورودی باید از باز بودن اتصالات، شیرها و دستگیره های گاز اطمینان حاصل کرد.

2. فشار کم آب باعث گرم شدن بیش از حد آب درون بسته بندی می شود.

یکی دیگر از دلایل مهم گرم نکردن آب مخزن دیواری مربوط به جریان و کاهش فشار آب است. افت فشار آب باعث تسریع جوشیدن آب پک می شود. زمانی که آب به جوش آمد در بسته بسته می شود و در نتیجه آب مصرفی سرد و گرم می شود. به عبارت دیگر زمانی که آب گرم می شود، سنسور به دستگاه فرمان قطع شعله و کارت پکیج نیز دستور توقف عملیات شعله را ارسال می کند.

کد خطای فشار کم آب در بسته بوتان با کد خطا (A04) / (E04) نشان داده می شود.

راه حل: اگر فشار آب ورودی کم است، می توانید با استفاده از پمپ فشار آب را افزایش دهید. همچنین وجود نشتی در محفظه می تواند بر کاهش فشار آب تأثیر بگذارد. بهترین راه برای رفع نشتی در سیستم خود استفاده از خدمات تعمیرکاران و ارائه دهندگان خدمات حرفه ای و با تجربه است. برای اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله مهم ترین علل نشت آب از دیوارپوش را مطالعه کنید.
برای تعمیر پکیج به نمایندگی ایران رادیاتور کرج مراجعه نمایید.
3. رسوبات مبدل ثانویه را مسدود می کند

ظاهر شدن رسوبات داخل مبدل بسته دیواری نیز یکی از دلایل گرم نشدن آب بسته های دیواری است. وجود رسوب در دستگاه ارتباط مستقیمی با کاهش فشار آب دارد.

راه حل: برای از بین بردن رسوبات از سطح مبدل حرارتی پکیج شستشوی این قسمت با آب و اسید یکی از راه حل های کاربردی و موثر می باشد. برای تسلط بر این فرآیند لازم است اسید شویی پکیج زیر نظر متخصصان متخصص انجام شود. علاوه بر این، انجام بسته های خدمات دوره ای بسیاری از مشکلات احتمالی دستگاه را برطرف می کند.

4. نقص در فلو سوئیچ در آبگرم

هنگام باز کردن آبگرم، مورد شیر آب در نمای بسته ظاهر می شود. مشاهده نشدن این نشانگر ممکن است به معنی معیوب بودن سوئیچ جریان دستگاه باشد. اگر فلومتر آسیب ببیند، هنگامی که آبگرم و آب سرد به طور همزمان روشن می شوند، فقط آب سرد جریان می یابد.

5. سنسور NTC معیوب است

یکی دیگر از دلایل مهم گرم نکردن آب پکیج دیواری خرابی سنسور NTC است. این سنسور برای تشخیص دمای داخل بسته کار می کند. خرابی سنسور دما باعث می شود دمای اشتباه به برد گزارش شود و در نتیجه شعله خاموش شود و آب بسته خنک شود.

راه حل: برای اطمینان از سلامت سنسور دما، تکنسین ها مقاومت دستگاه را با اهم متر اندازه گیری می کنند. هر گونه تغییر دما در اثر افزایش با اهم متر یا مقاومت صفر نشان دهنده خرابی سنسور دمای پکیج است.

6. هوای داخل لوله ها یکی دیگر از دلایل گرم نشدن پکیج است.

از دیگر دلایل گرم شدن دیوار می توان به وجود هوا در لوله های داخلی دستگاه اشاره کرد. این مشکل با بسته زمانی قابل حل است.

7. شیر سه طرفه معیوب
در ساختار پکیج بخشی به نام شیر سه طرفه وجود دارد. نقص در این قسمت باعث می شود که شیر به درستی باز و بسته نشود و آب گرم وارد مبدل دوم دستگاه نشود.

راه حل: ابتدا باید از سه طرفه بودن برق 220 ولت اطمینان حاصل کرد. سپس بسته را در زمستان قرار دهید و حمام را باز کنید، می توانید از استفاده صحیح از ملحفه ها اطمینان حاصل کنید. در صورت عدم وجود این قطعه، شیر باید باز و تمیز شود.

8. سوزاندن برد دستگاه

خرابی و سوختن تابلو برق نیز برای جلوگیری از گرم شدن آب پکیج است. برق گرفتگی، کثیفی و گرد و غبار از عوامل اصلی خرابی برد بسته بندی هستند. در صورت معیوب بودن برد پکیج موجود است اما شروع به کار نمی کند. تعمیر و تعویض پانل دیواری برقی فرآیندی مهارتی و حرفه ای است. به همین دلیل کمک گرفتن از کارشناسان فنی و تخصصی برای رفع مشکل حائز اهمیت است.

در برخی موارد، علت سرد شدن آب می تواند خرابی دریچه بای پس دیواره باشد. یکی از عملکردهای شیر بای پس اطمینان از روند گردش آب روان و ساده در پکیج است. هنگامی که این شیر از موقعیت خارج می شود، گردش آب در مدار گرمایش و در نهایت جریان آب سرد به دنبال دارد.

سرویس متناوب، خرابی یا خرابی تجهیزات، خرابی پمپ، خرابی شیر پک دیواری، خرابی دودکش، خرابی لوله، خرابی پتانسیومتر، خرابی منبع تغذیه. چند دلیل دیگر هم وجود دارد که پکیج گرمایش دیواری آب را گرم نمی کند که می تواند مربوط به شیر آب باشد.

دکمه بازگشت به بالا