اقتصادیمدیریت کسب و کار

نحوه تعمیر دوربین شکسته موبایل

تعمیر شیشه دوربین شکسته در تلفن های همراه یک شیشه مقاوم وظیفه دارد از دوربین موبایل محافظت کند تا عمر دوربین سامسونگ افزایش یابد. با این حال می دانیم که شیشه بسیار آسیب پذیر است و یکی از تعمیرات مهم تلفن های همراه ، تعمیر شیشه دوربین گوشی می باشد. زمانی که لنز بشکند، این نگرانی به وجود می آید که آیا دوربین گوشی هم آسیب دیده و باید آن را عوض کرد. در ادامه از سری قسمت های آموزش تعمیرات موبایل موبوفیکس به تعمیر و تعویض شیشه دوربین خواهیم پرداخت  و مواردی که فقط با تعویض شیشه شکسته قابل رفع می باشند را نیز بیان خواهیم کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی در مورد نحوه تعمیر شیشه شکسته دوربین بدست آورید.

نقش شیشه در دوربین های موبایل چه می باشد؟

همان طور که بیان کردیم این شیشه که مقاوم می باشد از دوربین گوشی محافظت می کند. طراحان تلفن های همراه برای محافظت از دوربین های حساس در برابر ضربه سخت قرار بگیرد که می توانند به دوربین گوشی ضربه بزنند؛ یک شیشه روی دوربین ها قرار می دهند تا حد ممکن از وارد شدن ضربه شدید به دوربین موبایل جلوگیری شود.همچنین وجود این شیشه باعث می شود روی لنز دوربین گردو غبار جمع نشود.

از طرفی هم این شیشه از ورود مستقیم آب و رطوبت به دوربین جلوگیری می کند. مخصوصا زمانی که موبایل در نزدیکی وسیله های آسیب رسان مثل وسیله های نوک تیز وجود این شیشه از آسیب های سخت به لنز دوربین جلوگیری می کند.

با این حال اگر شدت ضربه ی وارد شده زیاد باشد ، کاربران با یک شیشه شکسته دوربین سامسونگ روبه رو می شوند که در این زمان واجب است برای تعمیر دوربین گوشی خود به یک مرکز تعمیر شیشه شکسته دوربین مراجعه کنند.

هنگامی که به شیشه دوربین سامسونگ ضربه ای وارد می شود، در بعضی اوقات فقط خود شیشه آسیب می بیند و برای تعمیر شیشه شکسته دوربین ، کافی است شیشه شکسته دوربین موبایل را تعویض کنید.

اما گاهی نیز امکان دارد به دوربین گوشی آسیب وارد شده باشد؛ در این زمان باید دوربین گوشی تعمیر یا تعویض شود‌.

در صورتی که فقط به شیشه آسیب رسیده باشد ، هنگام عکس برداری تصاویر گرفته شده تار می شوند یا در زمان عکس برداری تصاویر با خط و خش دیده می شوند‌.

اما دوربین گوشی کار می کند و این شکستگی در خرابی داخلی دوربین اثر نمی گذارد. اما اگر مواردی دیگری علاوه بر تار شدن عکس ها مثل زوم نکردن دوربین گوشی، خارج شدن ازدوربین گوشی به صورت خودکار و صدا دادن لنز دوربین موبایل مشاهده شد؛ به احتمال زیاد علاوه بر شیشه شکسته دوربین دیگر قسمت های دوربین موبایل نیز آسیب دیده است.

از شکستن شیشه دوربین سامسونگ چگونه جلوگیری کنیم؟

نکته اول این است که گوشی خود را در نزدیکی وسایل نوک تیز و آسیب رسان قرار ندهید تا روی شیشه آن خط و خش ایجاد کنند. از طرفی نیز بهتر است از قاب های محافظ برای موبایل خود استفاده کنید زیرا بهترین راه برای محافظت از شیشه دوربین گوشی هستند.

بیشتر کاورهای محافظ خود برجستگی محافظت کننده ای دارند که بر روی شیشه دوربین گوشی قرار می گیرد و از وارد شدن آسیب به آن جلوگیری می کند. به طور قطع جلوگیری از شکستن شیشه دوربین از تعویض شیشه شکسته دوربین گوشی بهتر و به صرفه تر می باشد؛ زیرا کیفیت قطعه های اصل موبایل مانند شیشه دوربین سامسونگ از قطعه های تعویضی آن بهتر می باشد. اما در هر حالت سعی کنید که به بهترین شکل از دوربین خود مراقبت کنید تا نیازی به تعمیر شیشه شکسته دوربین نداشته باشید.

نکات مهمی که هنگام تعویض لنز شکسته باید رعایت کنید.

برای این که عوض کردن شیشه شکسته دوربین گوشی به طور صحیح انجام شود باید به یک سری نکات توجه کرد.

نکته اول مراجعه به یک مرکز تخصصی تعمیرات می باشد؛ زیرا دوربین موبایل بسیار حساس می باشد و کمی بی تجربگی باعث می شود به قسمت های دیگر آن نیز آسیب برسد. هم چنین شاید مشکلات تصاویر مربوط به خرابی قطعه های دیگر باشد

و به همین دلیل علاوه بر تعویض شیشه شکسته دوربین موبایل به تعمیرات سخت افزاری دیگری مثل تعمیر برد موبایل و ..  نیاز داشته باشد. نکته مهم بعدی خرید و انتخاب شیشه اصل و متناسب با مدل تلفن همراه می باشد.

این شیشه ها اگر تقلبی باشند کیفیت دوربین گوشی را به شدت کاهش می دهند. شیشه های فیک معمولا به صورت تلقی و پلاستیکی هستند و به همین دلیل می توانند بسیار زیاد روی کیفیت دوربین گوشی تاثیر گذار باشند. درنهایت توجه کنید که به هیچ وجه عوض کردن شیشه شکسته دوربین موبایل را به تعویق نباید انداخت زیرا این خرده شیشه ها می تواند به قسمت های حساس موبایل آسیب برساند.

برای تعمیر گوشی می توانید به مجموعه موبایل آباد مراجعه کنید.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا