هشتگ در اینستاگرام چیست؟
برچسب یا هشتگ به گروهی از کلمات کلیدی گفته میشود که در قسمت کپشن پست قرار می گیرد. بسیاری از کاربران از طریق هشتگها یک صفحه جدید یا نوع خاصی از محتوا را دنبال میکنند. شما میتوانید با اضافه کردن هشتگها به پست، به این گروه از کاربران کمک کنید تا سریعتر محتواهای شما را پیدا کنند.
کسانی که با کپشن نویسی در اینستاگرام به طور کامل آشنا هستند، میدانند برای هر پست باید از چه هشتگی استفاده کنند. زیرا اساسا هشتگها گروهبندی دارند و برای انتخاب آنها باید به دستهها توجه داشته باشید. برچسبها به عنوان یک ابزار فوقالعاده برای پیدا کردن فالوورهای جدید است. برای کاربران هم به عنوان ابزاری کاربری برای پیدا کردن محتوای جدید با یک موضوع مشخص است.
برای اضافه کردن هشتگ مناسب باید آن را تایپ کنید تا بلافاصله اینستاگرام ادامه هشتگ را برایتان نمایش دهد. هر محتوا هشتگ مخصوص خود را دارد که باید با آن آشنا باشید.
انواع هشتگ در اینستاگرام
به طور کلی برچسبهایی که در اینستاگرام استفاده میشود، شامل دو نوع صنعتی و خاص هستند. هر کدام از این هشتگها ویژگیهای خاص خود را دارند که به صورت زیر میتوان آنها را شرح داد:
منظور از این نوع هشتگ کلماتی است که برای یک صنعت خاص به کار میرود. برای مثال اگر پیجی در زمینه نقاشی است، تمامی هشتگها مرتبط با نقاشی هستند. اما همین هشتگهای صنعتی برای پیج خودروساز یا فروش پوشاک کاربرد ندارد. در واقع هر پیج با توجه به موضوع فعالیت خود، هشتگهایی را انتخاب میکند که با کسب و کار مرتبط باشند. برای مثال هشتگهای زیر جز هشتگهای صنعتی محسوب میشوند.
- #عکاس
- #طراح
- #مکانیک
- #بلاگر
- و…
نوع دیگری از هشتگ که کاربران زیادی آنها را جستجو میکنند، زیر مجموعه هشتگ صنعتی محسوب میشود. در هشتگ صنعتی از یک کلمه عام استفاده میشود، اما در هشتگهای خاص با قرار دادن یک کلمه مرتبط، آن را جدا میکنید. برای مثال #عکاس یک هشتگ صنعتی و عام است. اما وقتی در زیر پست #عکاس_مدلینگ یا #عکاس_کودک مینویسید، در واقع از هشتگ خاص استفاده کردهاید.
کاربرد هشتگ در اینستاگرام
شاید برایتان سوال باشد که هشتگ در اینستاگرام چگونه است و چه کاربردی دارد؟ شما با این کلمات محتوای پیج خود را دستهبندی میکنید و در عین حال اینستاگرام از طریق این کلمات پستها را برای کاربران نمایش میدهد.
برای مثال وقتی کاربران عبارت #مانتو_مجلسی را جستجو میکنند، پستهایی که در قسمت کپشن نویسی در اینستاگرام آنها از همین هشتگ استفاده شده است، برای کاربران نمایش داده میشود. هر چند عوامل دیگری هم وجود دارد که باعث میشود اینستاگرام برای نمایش یک پست با هشتگ مورد نظر کاربران حساسیت داشته باشد و تنها پستهای خاصی را نمایش دهد.
به طور کلی میتوان کاربرد هشتگ در اینستاگرام را به صورت زیر توضیح داد:
- دستهبندی محتواها در پیج: اگر در پیج خود چندین پست با موضوع مشابه منتشر کردهاید، با قرار دادن هشتگ مرتبط در زیر همه آنها، میتوانید دستهبندی ایجاد کنید.
- فرصت بهتری برای ایجاد تعامل، جذب فالوور و افزایش کامنت در اینستاگرام در اختیار شما قرار میدهد.
- شما میتوانید از هشتگها برای پیدا کردن محتواهای تولید شده توسط کاربران استفاده کنید.
- هشتگها کاربران را برای ایجاد مکالمه و گفتگو ترغیب میکنند.
- هشتگها به نمایش محتوا در تب اکسپلور کمک زیادی میکنند. در نتیجه کاربران بیشتری میتوانند آن محتوا را ببینید.
دلایل مهم استفاده از هشتگ در اینستاگرام
اگر با کارشناسان مشاوره اینستاگرام صحبت کنید، آنها در مورد اهمیت برچسبگذاری زیر پستها تاکید زیادی خواهند داشت. اما چرا هشتگ زدن اینقدر مهم است؟ آیا آنها فقط کلمه هستند؟
هشتگ ها کلماتی هستند که بعد از علامت # قرار میگیرند، اما فقط یک کلمه نیستند و کاربرد بیشتری دارند که در بالا به آنها اشاره کردیم. هشتگها باعث میشوند تا محتوای شما در کانون توجه کاربران قرار بگیرند.
برای مثال اگر هشتگ #dresslikeaqueen در دنیای مد مرسوم شد که دهها برند مد مانند Louis Vuitton، Fendy و Chanel از آن برای تبلیغ طرحهای خود استفاده کردند. میلیونها کاربران در این شبکه اجتماعی وقتی یک هشتگ خاص را مشاهده میکنند، کنجکاو میشوند تا بیشتر در مورد آن ببیند.
یکی از دلایل اهمیت هشتگ در اینستاگرام تقویت تعاملات کاربران است که در بالا هم به آن اشاره کردیم. زیرا آنها آگاهانه روی هشتگها کلیک میکنند و بنابراین با کمک این کلمات به ظاهر ساده شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. گاهی اوقات برخی از برندها هشتگهای سفارشی برای محصولات خود ایجاد میکنند تا مشتریان و مخاطبان هدف را پیدا کنند.
نکات مهم هنگام نوشتن هشتگ
حالا که متوجه شدید هشتگ در اینستاگرام چیست و چرا اهمیت دارد، باید زمان استفاده از آن، به چند نکته دقت داشته باشید که عبارتند از:
در نظر گرفتن مخاطبان هدف
زمان نوشتن هشتگها مخاطبان خود را در ذهن مرور کنید. بدانید که با این هشتگ میخواهید چه مخاطبی وارد پیج شما شود. اگر امروز با هشتگ #پیتزا و روز دیگر #سگ و بعد از آن با هشتگ #طراحی-داخلی زیر پستها برچسبگذاری کنید، مخاطب ثابتی وارد صفحه نمیشود. در واقع باید برای هشتگ زدن استراتژی داشته باشید و روی مخاطبان هدف متمرکز شوید.
تحقیق در مورد هشتگ
اگر بخواهید هشتگ قرار دهید همیشه قبل از آن تحقیق کنید تا به طور ناخواسته هشتگ ممنوعه در زیر پست قرار ندهید. برای تحقیق کردن باید:
- به دنبال افراد تاثیرگذار در صنعت خود باشید که از چه هشتگهایی استفاده میکنند.
- وارد پیج رقبا شوید و هشتگهای آنها را بررسی کنید.
- هشتگ های حوزه کاری خود را دنبال و میزان تعامل کاربران با آنها را بررسی کنید.
- هشتگ پستهای قبلی خود و میزان تاثیرگذاری آنها را بررسی کنید.
- از ابزارهای هشتگ برای کشف هشتگ های جدید استفاده کنید.
چگونه از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟
اضافه کردن 20 تا 30 هشتگ در زیر پستهای اینستاگرام یکی از بهترین راهها برای افزایش دسترسی به کاربران جدید و بالا رفتن نرخ تعامل است. چند تکنیک برای استفاده از هشتگ در اینستاگرام وجود دارد که عبارتند از:
استفاده از ابزار پیشنهاد هشتگ و دانلود هشتگ برای اینستاگرام
شما میتوانید با استفاده از ابزارهایی مانند سایت Hashtagmark.com، هشتگها را بر اساس موضوع پست و کسب و کار خود پیدا کنید. برای استفاده از این ابزار موضوع موردنظر خود را بنویسید و بر روی «Hashtag generator» ضربه بزنید پس از چند دقیقه لیست کامل هشتگ های پرطرفدار آن موضوع را به شما نمایش خواهد داد. فقط با یک کپی و پیست استفاده کنید.
جستجو در صفحه اینستاگرام
یکی دیگر از روشهای پیدا کردن هشتگ استفاده از صفحه اکسپلور است. کافی است در این صفحه کلمات کلیدی مرتبط با تجارت و یا محتواهای خود را جستجو کنید. هر کلمهای که در صدر قرار بگیرد میتواند برای هشتگ مناسب باشد.
پیشنهاد می کنیم سری به مقاله ورود به اکسپلور اینستاگرام بزنید و اطلاعات خود را افزایش دهید. کلیک کنید.
بررسی حجم هشتگها
با استفاده از ابزار جستجوی برچسب اینستاگرام میتوانید حجم جستجو و استفاده از هشتگهای مورد نظر خود را بررسی کنید. اگر قبلا روی یک هشتگ قبلا روی میلیونها پست استفاده شده باشد، به احتمال زیاد پست شما در آنجا غرق میشود و شانسی برای دیده شدن ندارید. همیشه باید هشتگهایی را که استفاده کمتری دارند، در زیر پست قرار دهید.
در آخر
هشتگ در اینستاگرام چیست و چرا اینقدر اهمیت دارد؟ این سوالی بود که تلاش کردیم در اینجا به آن پاسخ دهیم. هشتگها به عنوان کلماتی هستند که کاربران از طریق آنها پستها و محتواهای مورد نظر خود را پیدا میکنند. در واقع هشتگ درست مثل یک رابطه بین پست و کاربر عمل میکند. اما نحوه استفاده درست و پیدا کردن هشتگهای مناسب از جمله مهمترین کارهایی است که در زمان مدیریت پیج اینستا باید به آن توجه داشته باشید.
سوالات متداول
هشتگ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟
هشتگ کلماتی که بعد از علامت # در زیر پستها و در قسمت کپشن قرار میگیرد تا نرخ تعامل پست افزایش یابد.
تاپ هشتگ چیست؟
هر هشتگی که در سرچ اکسپلور در بالاترین نقطه قرار بگیرد و کاربران بیشتری آن را دنبال و جستجو کنند، تاپ هشتگ نام دارد.
تعداد هشتگ های مجاز در اینستاگرام چقدر است؟
شما مجازید برای هر پست بین 20 تا 30 هشتگ استفاده کنید.
علت کار نکردن هشتگ در اینستاگرام چیست؟
اگر پست شما اسپم شده باشد و یا از هشتگهای نامرتبط و ممنوعه استفاده کرده باشید، هشتگ برای شما کار نمیکند.
منبع :
https://hashtagmark.com/blog/purpose-of-hashtags