علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

شامپو مناسب پوست سر چرب

بهترین شامپو برای موهای چرب محصولی است که علاوه بر کنترل میزان ترشح چربی در پوست سر، مشکلات این نوع مو مانند شوره، ریزش، چرب شدن بیش از حد و کم حجمی را نیز کاهش دهد. امروزه برندهای مختلفی انواع را برای موهای چرب ارائه می‌دهند که انتخاب محصول مناسب را کمی دشوار می‌سازد.به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک و کم پشت را به شما عزیزان معرفی کنیم.

شامپو مناسب پوست سر چرب

 

پس اگر از چربی زیاد موها و پوست سر خود رنج می‌برید، تا انتهای آن با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

ویژگی‌های بهترین شامپو برای موهای چرب زنانه و مردانه چیست؟

اگر موها و پوست سرتان چرب هستند، باید از شامپوهایی استفاده کنید که موجب کنترل چربی و تعادل آن شوند. البته دقت کنید که محصولات حاوی مواد شیمیایی قوی و خشن اصلاَ مناسب نیستند؛ چرا که با از بین بردن چربی طبیعی پوست سر موجب تشدید ترشح غدد سبوم و در نهایت افزایش چربی این ناحیه خواهند شد.  برای آگاهی از نمایندگی شرکت بیز وارد سایت شرکت شوید. 

هنگام تهیه شامپو حتماً برچسب روی آن را بخوانید تا مطمئن شوید فاقد سیلیکون و روغن است؛ چرا که این ترکیبات موجب سنگین شدن موها و افزایش ترشح چربی خواهند شد. وجود برخی ترکیبات گیاهی نیز موجب کنترل ریزش موها، درمان شوره سر و افزایش حجم موها می‌شود.

پاکسازی پوست کف سر

پاکسازی پوست کف سر یا همان اسکراب اسکالپ متدی است که اخیرا در کشور ایران اجرایی شده و خیلی از افراد برای حل مشکلات کف سرشان از این روش استفاده می کنند. جالب است بدانید اخیرا پاکسازی پوست سر علاوه بر آرایشگاه ها و سالن های زیبایی در کلینیک های زیبایی نیز انجام می شود.

ممکن است خیلی از شما مشکلات شوره کف سر، ریزش مو (ریزش سکه ای و یا ریزش مو بعد از کراتین) داشته باشد و ویال های ضد ریزش مو و شامپوهای مختلفی را برای حل مشکلات کف سر امتحان کرده باشید. همچنین کف سر ما انسانها با توجه به آلودگی های محیط و تراکم موها بستر انواع مختلفی از قارچ ها و باکتری ها می باشد که ما از وجود آنها خبر نداریم و همین مسئله دلیل اصلی مشکلات ریزش مو، شوره خشک و چرب کف سر می باشد. پاکسازی پوست کف سر (اسکراب اسکالپ scrub scalp) راه حل قطعی این مشکلات می باشد. در این متد کف سر به طور کامل پاکسازی می شود و پوست سر به شکل اصولی لایه برداری می شود

شامپو برای موهای چرب کدام است؟

بهترین شامپو باری موهای چرب مردانه و زنانه را می‌توانید از برندهای داخلی و خارجی انتخاب نمایید. در این بخش چند نمونه از محصولات برگزیده از نگاه کاربران را به شما معرفی خواهیم کرد:

پریم، بهترین شامپو برای موهای چرب و کم حجم

مدل S+ محصولی استثنایی برای کنترل فعالیت غدد سباسه و کنترل چربی پوست سر است. این شامپو فاقد پارابن و سیلیکون بوده و ضمن رفع خارش کف سر و حذف بوی بد آن، موجب بهبود خون رسانی به پوست سر و افزایش حجم موها نیز خواهد شد.

فولیکا، بهترین شامپو برای موهای چرب شوره دار

لافارر، بهترین شامپو برای موهای چرب و ریزش مو

سری ماینوکسی به عنوان بهترین شامپو برای موهای چرب و ضد ریزش شناخته می‌شود. این محصول با داشتن ماینوکسیدیل، کافئین، عصاره رزماری و دیگر مواد موثر قادر است بدون ایجاد وابستگی، ریزش موها را قطع کند و موجب تحریک رویش مجدد آن‌ها شود.  در اینجا توضیح خواهیم داد که ویتابلا چیست ؟ و چه محصولاتی دارد.

افزایش گردش خون موضعی، تغذیه فولیکول‌های مو، جذب سریع مواد به پوست سر، افزایش نرمی و حجم موها و افزایش قطر ساقه مو از دیگر مزایای شامپو ماینوکسی لافارر هستند که آن را به بهترین شامپو برای موهای چرب ایرانی تبدیل کرده‌اند.

مورینگا، بهترین شامپو تقویتی برای موهای چرب

کد ۷ با بهره‌گیری از روغن‌های گیاهی و عصاره‌های مفید و موثر، منافذ پوست سر را کاملاً پاکسازی کرده و چربی اضافه  این ناحیه را از بین می‌برد. این محصول قادر است فولیکول‌های مو را تقویت کند، از ریزش مو پیشگیری نماید و در نهایت موجب افزایش رطوبت و درخشش طبیعی موها شود.

ژوت، بهترین شامپو برای موهای چرب بدون سولفات

افراد زیادی ترجیح می‌دهند برای شستشوی موهای خود از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنند؛ اما در میان این محصولات گزینه‌های کمی وجود دارند که با موهای چرب سازگار باشند. اما برند ژوت بهترین شامپو برای موهای چرب بدون سولفات را معرفی کرده است.

سریتا، بهترین شامپو تقویتی برای موهای چرب و ریزش دار

یکی دیگر از گزینه‌هایی که به عنوان بهترین شامپو برای موهای چرب و کم حجم معرفی می‌کنیم، مدل Fortifying است. این محصول خنک کننده و شاداب کننده، برای شستشوی روزانه موهای چرب فرموله شده و خارش ناشی از چربی بیش از حد را از بین خواهد برد.

 

انواع اسکراب کف سر

تشکیل دهنده های اسکراب کف سر با تشکیل دهنده های پوست بدن کاملا متفاوت هستند و هر نوع اسکراب، کاربرد خاص خود را دارد و قادر به پاکسازی کامل پوست هستند. شما همانطور که به زیبایی و سلامت پوست صورت و بدن خود اهمیت می دهید و اسکراب های مختلف را امتحان می کنید، صد البته لازم است به سلامت پوست سرتان اهمیت دهید تا موهای سالم و ضخیمی داشته باشید.

علائمی مثل چربی بیش از حد پوست سر، خارش و شوره کف سر را می توانید با اسکراب اسکالپ درمان کنید و کف سر را پاکسازی کنید. همچنین مشکلات ریزش مو را می توانید به طور قطعی با محصولات گاتیو بیز برای  اسکراب اسکالپ درمان کنید. 

علاوه بر اسکراب های فرموله شده شما می توانید از اسکراب سر خانگی نیز استفاده کنید البته اسکراب خانگی تاثیر اسکراب ساخته شده و عرضه شده توسط کمپانی های برزیل (از جمله اسکراب سبوران) را ندارد و تاثیر موقت دارد.

اسکراب خانگی پوست سر ارزان قیمت و در دسترس هست و کاملا طبیعی می باشد. همچنین خانم های خانه دار نیز به راحتی می توانند با مواد در دسترسشان اسکراب لازم را آماده کنند. نکته ای که لازم است به آن توجه کنید این است که قبل از استفاده از هر نوع اسکراب دست ساز خانگی، آن را روی بخشی از پوستتان امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت نداشته باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا