اقتصادیمدیریت کسب و کار

آیا شما برای انجام خدمات ارزی کارمزد دریافت میکنید؟

کارمزد حواله ارزی چیست و چگونه محسابه می‌شود؟

آیا با کارمزد حواله ارزی آشنایی دارید؟ آیا نحوه محاسبه این کارمزد را بلد هستید؟ نگران نباشید. در این مطلب می‌خواهیم به طور کامل در رابطه با حواله‌های ارزی، کارمزد حواله ارزی و نحوه محاسبه آن و بهترین صرافی در تورنتو صحبت کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله به نکات مهمی اشاره می‌شود که ممکن است برای شما بسیار مفید باشد و اطلاعات مهمی را به شما ارائه دهد. اما قبل از هر کاری بهتر است کمی با موضوع مقاله آشنا شویم و ببینیم که چه چیزی را می‌خواهیم بررسی کنیم.

آیا شما برای انجام خدمات ارزی کارمزد دریافت میکنید؟

آشنایی با مفهوم کارمزد حواله ارزی

کارمزد حواله ارزی یکی از مهم‌ترین مفاهیمی است که باید در رابطه با حواله‌های ارزی بدانید. حواله‌های ارزی برگه‌هایی هستند که به عنوان سندی مبنی بر دستور انتقال وجه از بانکی به بانک دیگر هستند. دریافت این حواله هزینه‌ای دارد که به آن کارمزد حواله ارزی می‌گویند. همراه ما باشید تا در ادامه بیشتر در این باره با هم صحبت کنیم.

حواله ارزی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

به طور کلی حواله‌ها برگه‌هایی هستند که به عنوان سند کار انجام نشده‌ای، شناخته می‌شوند. به طور مثال حواله خودرو سندی است که نشان می‌دهد شما دارنده خودرویی هستید؛ اما هنوز آن را دریافت نکرده و هزینه‌ای نیز برای آن پرداخت نکرده‌اید. حواله ارزی نیز همین گونه است. این نوع حواله‌ها نشان دهنده این هستند که شما دارای مبلغی پول در بانکی هستید و می‌خواهید آن را به بانک دیگر انتقال دهید. اما به جای استفاده از پول نقد یا اعتبار برای انجام این کار از حواله استفاده می‌کنید.

حواله‌های ارزی معمولاً برای انتقال پول به خارج کشور یا ورود پول به داخل کشور کاربرد دارند. از این حواله‌ها می‌توان برای انتقال پول بین بانک‌ها نیز استفاده کرد. برای دریافت حواله باید هزینه‌ای پرداخت کنید که به آن کارمزد حواله ارزی می‌گویند.

شرایط خرید انواع حواله ارزی

قبل از بررسی نحوه محاسبه کارمزد حواله ارزی باید با شرایط خرید این حواله‌ها آشنا شوید. همان‌طور که دیدید حواله‌های ارزی دارای مدل‌های مختلفی هستند که تنها دو مدل آن را باهم بررسی کردیم. برای دریافت این حواله‌ها شرایطی را باید داشته باشید که شامل موارد زیر هستند:

  • یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین شرایطی که برای خرید حواله وجود دارد، ارائه مدارک مورد نیاز، داشتن تمکن مالی در بانک مد نظر، پر کردن فرم اطلاعات، احراز هویت و پرداخت کارمزد حواله ارزی می‌باشد.
  • لازم به ذکر است که باید تمامی این شرایط را به طور کامل داشته باشید. در صورت نقص در یکی از این شرایط مشکلات زیادی برای شما ایجاد شده و ممکن است باعث برگشت خوردن حواله شود.
  • پس از داشتن این شرایط باید به بانک مد نظر یا صرافی مورد انتخابی خود رفته و با ارائه مدارک مورد نیاز حواله را دریافت کنید.

شما میتوانید برای آگاهی از روش قیا حواله ارزی در نرم افزار صرافی ماهور مقاله انجام حواله ارزی و روش ثبت آن در نرم افزار صرافی ماهور را بخوانید.

معرفی کارمزد حواله ارزی

همان‌طور که دیدی دریافت حواله شرایط و مراحل مختلفی دارد. یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت و خرید این حواله از بانک یا صرافی پرداخت کارمزد حواله ارزی می‌باشد.

کارمزد حواله ارزی در واقع هزینه‌ای است که شما برای انتقال ارز خود از صرافی یا بانک به جاهای دیگر پرداخت می‌کنید. اگر مبلغ کارمزد این کار را پرداخت نکنید، حواله شما صادر نخواهد شد.

به همین دلیل از این شرط به عنوان مهم‌ترین شرط دریافت حواله یاد می‌کنند. کارمزد حواله ارزی نسبت به هر بانک و صرافی متفاوت بوده و با شرایط خاصی محاسبه می‌شود.

در برخی از شرایط ممکن است کارمزد حواله ارزی از شخص فرستنده و دریافت کننده دریافت شود. اما این موضوع به شرایط حواله شما بستگی دارد. کارمزد حواله ارزی به طور معمول برای هر طرف به اندازه 1 درصد بوده و از مبلغ اصلی حواله کسر می‌شود.

اصلاح و ابطال حواله‌های ارزی

اصلاح و ابطال حواله‌های ارزی دو مورد از مهم‌ترین مفاهیمی هستند که باید در رابطه با کارمزد حواله ارزی و نحوه دریافت آن بدانید. این مفاهیم به شرح زیر هستند:

·         نحوه ابطال حواله ارزی

یکی از مهم‌ترین مفاهیمی که باید در رابطه با حواله‌های ارزی بدانید ابطال این حواله‌ها در صرافی در تورنتو کانادا می‌باشد. ابطال به معنای باطل کردن بوده و زمانی که شما حواله‌های ارزی را ابطال کنید، مبلغ آن به بانک مرجع استرداد خواهد شد. اما این کار شرایط خاص خود را دارد. شما باید تقاضایی کتبی برای این کار ارائه کنید تا بانک کارگزار آن را تأیید کند. در صورت تأیید نشدن ابطال به هر دلیلی استرداد وجه امکان پذیر نبوده و وجه ارسالی در مقصد باقی خواهد ماند.

·         اصلاح حواله ارزی

علاوه بر ابطال حواله مفهوم دیگری نیز در این باره وجود دارد به نام اصلاح حواله ارزی. در برخی از شرایط فرد ممکن است هنگام پر کردن فرم خرید حواله دچار اشتباهاتی شود که موجب اختلال در روند ارسال یا دریافت پول می‌شود. برای برطرف کردن این مشکل باید در یک فرم مخصوص اشتباهات خود را به صورت کامل و واضح ذکر کنید.

کارمزد حواله ارزی چگونه محاسبه می‌شود؟

یک نکته بسیار مهم که باید در رابطه با کارمزد حواله ارزی بدانید این است که کارمزد حواله ارزی چگونه محاسبه می‌شود؟ البته سؤالات زیادی در این باره وجود دارد. به طور مثال آیا کارمزد حواله ارزی برای هر ارز متفاوت بوده و صرافی‌ یا بانک‌ های مختلف کارمزدهای متفاوتی دریافت می‌کنند؟ همراه ما باشید تا به پاسخ این سؤالات پی ببرید.

برای درک بهتر نحوه محاسبه کارمزد حواله ارزی تعرفه‌های این حواله‌ها را در ادامه به شما ارائه می‌دهیم:

  • یک در هزار: حداقل 3 دلار یا معادل ریالی آن و حداکثر 100 دلار یا معادل ریالی
  • نیم در هزار: حداقل 3 دلار یا معادل ریالی آن و حداکثر 50 دلار یا معادل ریالی
  • کارمزد برعهده فرستنده حواله: یک و نیم در هزار + معادل ریالی 5 دلار + تکمیل فرم تعهدنامه (حداقل 8 دلار یا معادل ریالی آن و حداکثر 155 دلار یا معادل ریالی آن)
  • کارمزد برعهده گیرنده واگذاری ارزی: یک و نیم در هزار (حداقل 3 دلار یا معادل ریالی آن و حداکثر 150 دلار یا معادل ریالیآن)
  • هزینه سوئیفت به مبلغ 30 هزار ریال جهت انواع واگذاری‌ها ثابت است. در صورت نیاز به بانک پوششی هزینه سوئیفت 60 هزار ریال خواهد بود.

سطوح کارمزدی بازارها

کارمزد خرید و فروش ارزهای دیجیتال، بر حسب حجم معاملات ۳۰ روز اخیر کاربر در بازارهای تومانی و تتری، به‌صورت پله‌ای محاسبه می‌شود. چنانچه شما در یک سطح کارمزدی قرار داشته باشید و ارزش کل ماهانه‌ی معاملات شما در طول یک ماه اخیر کمتر از مقدار مشخص‌شده در سطح کارمزدی‌تان باشد، سطح کارمزدی شما یک پله به عقب برمی‌گردد و چنانچه بیشتر از مقدار مشخص‌شده باشد، سطح کارمزدی شما یک پله بالا می‌رود. سطح کارمزدی شما هر ۳۰ دقیقه یک بار محاسبه و بروزرسانی می‌شود.

کارمزد برداشت و واریز ارز دیجیتال (کوین)

کارمزد برداشت یا واریز ارزهای دیجیتال، به نوع ارز موردنظر و شبکهٔ بلاک‌چین و صرافی تورنتو بستگی دارد. این کارمزد مربوط به تراکنش‌های درون‌شبکه‌ای است و تبدیل در تعیین آن‌ها نقشی ندارد. این کارمزدها را به تفکیک هر کوین می‌توانید در لینک زیر مشاهده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا