عمومیمدیریت کسب و کار

پرده‌های لاکچری: لمس شیک‌ترین و جذاب‌ترین سبک دکوراسیون داخلی

نصب یک پرده لاکچری، شیک و جذاب در مکان‌های مختلف منزل به افزایش زیبایی جلوه ظاهری محیط منجر می‌شود. از طریق خرید پرده‌هایی با رنگ و مدل متناسب با سبک دکوراسیون داخلی می‌توانید لذت زندگی در خانه‌ای مجلل را تجربه کنید. بسیاری از انواع پرده در زیرمجموعه پرده‌های لاکچری قرار می‌گیرند. ممکن است، تنوع سبک‌های طراحی، رنگ‌ها و نقش‌های این محصولات باعث شود تا در هنگام انتخاب و خرید پرده احساس سردرگمی کنید. آشنایی با ویژگی‌های پرده لوکس، تفاوت‌های این محصولات با پرده‌های ساده و شناخت انواع پرده لاکچری امکان انتخاب و خرید بهترین گزینه را در میان محصولات متنوع برای شما میسر می‌سازد.

در این مقاله تمامی اطلاعاتی را که برای خرید پرده لاکچری و لمس شیک‌ترین و جذاب‌ترین سبک دکوراسیون داخلی به آن نیاز دارید، بررسی کرده‌ایم. در صورت تمایل نسبت به تعویض پرده‌های منزل و خرید پرده‌ای جدید و مجلل با ما همراه باشید.

پرده‌های لاکچری: لمس شیک‌ترین و جذاب‌ترین سبک دکوراسیون داخلی

تفاوت‌های پرده‌های لوکس و پرده‌های ساده

پرده‌های لوکس با نام پرده‌های سلطنتی نیز شناخته می‌شوند. زیبایی و شکوه خیره‌کننده از بارزترین ویژگی‌های پرده‌ها لاکچری به حساب می‌آیند. معمولا از این دست محصولات به‌عنوان پرده هتل، پرده تالار، پرده رستوران و پرده پذیرایی بهره گرفته می‌شود.

پرده‌های سلطنتی با سبک‌های دکوراسیون داخلی لوکس و کلاسیک سازگاری زیادی دارند. با توجه به این موضوع امکان هماهنگ شدن این دست محصولات با سبک‌های طراحی داخلی ساده و معمولی وجود نخواهد داشت. به بیان دیگر شکوه و جلال این پرده‌ها تنها در صورت نصب در محلی با دکوراسیون متناسب به چشم می‌آید. سبک معماری منزل، دکوراسیون، فرش‌ها و مبلمان از جمله لوازمی‌اند که باید با پرده‌های لاکچری هماهنگ باشند.

از دیگر ویژگی‌های این نوع از پرده می‌توانیم به مواردی مانند مرغوبیت، دوام و کیفیت بالای دوخت اشاره کنیم. همچنین بعضی از انواع پرده‌های لوکس از قابلیت هوشمندسازی و استفاده به‌عنوان پرده برقی برخوردارند. مخمل، حریر و ساتن بعضی از رایج‌ترین مواد اولیه برای تولید این پرده‌ها به شمار می‌روند.

پرده‌های ساده بر خلاف پرده‌های لوکس از ظاهر شیک و طراحی پرزرق‌وبرق برخوردار نیستند. معمولا به‌منظور دوخت این محصولات از متریال‌هایی مانند حریر، تور و گیپور بهره گرفته می‌شود. پرده‌های چاپی و پرده‌های دو رنگ که در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های پرده تبدیل شده‌اند نیز در زیرمجموعه پرده‌های ساده قرار می‌گیرند.

امکان استفاده از این پرده‌ها به‌عنوان پرده آشپزخانه، پرده اتاق مطالعه، پرده اتاق نشیمن و پرده اتاق خواب وجود دارد. به‌طورکلی می‌توانیم تفاوت‌های میان پرده‌های لوکس و پرده‌های ساده را به این صورت خلاصه کنیم:

  • پرده‌های لوکس در مقایسه با پرده‌های ساده از زیبایی، شکوه و جذابیت بیشتری برخوردارند.
  • استفاده از پرده‌های لوکس برای مکان‌هایی با دیوارهای بلند و مرتفع و پنجره‌هایی با ابعاد بزرگ مناسب است.
  • پرده‌های لوکس به‌عنوان پرده پذیرایی و پرده اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • استفاده از پرده‌های ساده به‌عنوان پرده آشپزخانه، پرده اتاق خواب و پرده اتاق مطالعه رواج بیشتری دارد.
  • پرده‌های لوکس بر خلاف پرده‌های ساده با استفاده از پارچه‌های مرغوب و گران‌قیمت تولید می‌شوند.

معرفی انواع پرده‌های لاکچری

بسیاری از انواع پرده به‌عنوان پرده لاکچری شناخته می‌شوند. از طریق نصب تمامی این مدل‌های پرده در مکان مناسب می‌توانید به افزایش شکوه و زیبایی منزل خود کمک کنید. بعضی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انواع پرده لاکچری عبارتند از:

  • پرده آستری: آستر پرده به لایه زیرین پرده‌ها گفته می‌شود که نصب آن با اهداف کاربردی مختلفی صورت می‌گیرد. از جمله این اهداف باید از مواردی مانند محافظت از پرده‌ها در برابر عوامل محیطی نام ببریم. آستر پرده در رنگ‌های متنوع و متناسب با رنگ پرده تولید می‌شود. با وجود این رنگ‌های شیری، سفید، نباتی و کرم روشن رایج‌ترین رنگ‌هایی‌اند که برای دوخت آستری پرده مورد استفاده قرار می‌گیرند. افزایش محافظت از حریم خصوصی و افزایش زیبایی محل نصب از دیگر مزایای استفاده از آستر در پروسه دوخت پرده‌های لاکچری به حساب می‌آیند.
  • پرده سلطنتی: پرده‌های سلطنتی از بخش‌های متفاوتی تشکیل شده‌اند که از آن جمله می‌توانیم به آستر پرده، پرده اصلی، دکور سایه و دکور اصلی اشاره کنیم. قاب پرده نیز از دیگر بخش‌های اصلی این محصولات است که به افزایش جذابیت و شکوه پرده‌ها کمک می‌کند. از متداول‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های پرده سلطنتی باید از پرده فلت آسترکشی، پرده پلیسه قابی آسترکشی و پرده‌های هلال یا پرنسسی نام ببریم.
  • پرده رومن: پرده رومن به‌عنوان یکی از زیرشاخه‌های پرده سلطنتی شناخته می‌شود. امکان تنظیم نور و تنظیم دید، افزایش زیبایی ظاهری منزل، سهولت در نصب و امکان شستشو و نظافت آسان از جمله مزایای خرید پرده رومن محسوب می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های این نوع از پرده لاکچری می‌توانیم از قابلیت استفاده به‌عنوان پرده برقی و تنوع در طراحی و رنگ‌بندی آن اشاره کنیم. معمولا از پرده‌های رومی یا رومن به‌منظور تکمیل دکوراسیون داخلی محیط‌هایی با سبک چیدمان کلاسیک و مدرن بهره گرفته می‌شود.
  • پرده والان‌دار: والان یکی از عناصر زینتی پرده است که استفاده از آن در انواع بسیاری از پرده‌های لاکچری رواج دارد. در حقیقت اضافه کردن والان به بعضی از مدل‌های پرده به ایجاد دکوراسیون داخلی شیک و مجلل کمک می‌کند. والان ریزشی یا آبشاری، والان کمربندی رفلت‌دار، والان لیفه‌ای و والان چهارچین مدل‌های مختلف والان را شامل می‌شوند. استفاده از پرده‌های والان‌دار به‌عنوان پرده پذیرایی در سالن‌های بزرگ تاثیر چشم‌گیری بر افزایش زیبایی اتاق شما می‌گذارد. با وجود این نصب این مدل‌های پرده را در اتاق‌های پذیرایی با متراژ محدود پیشنهاد نمی‌کنیم.
  • پرده آبشاری: معمولا پرده‌های آبشاری از جنس حریر یا با استفاده از سایر پارچه‌های ظریف تولید می‌شوند. برای توصیف شکل ظاهری این محصولات باید به هلال‌هایی اشاره کنیم که در قسمت عرضی پرده بر اساس الگوی خاصی به یکدیگر متصل شده‌اند. نصب این نوع از انواع پرده لاکچری پشت درها و پنجره‌های عریض منزل شما را به محیطی لوکس و شیک تبدیل می‌کند.

سخن نهایی

زیبایی ظاهری و توجه به جزئیات در فرایند دوخت از ویژگی‌های بارز پرده‌های لاکچری به حساب می‌آیند. نصب این پرده‌ها در سالن‌های پذیرایی تاثیر به‌سزایی بر افزایش شکوه و جلال اتاق می‌گذارد. معمولا نصب انواع پرده لوکس در اتاق‌هایی با دیوارهای مرتفع، متراژ زیاد و درها و پنجره‌های عریض کاربرد دارد.

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های انواع پرده لاکچری، تفاوت‌های آن با پرده‌های ساده و معرفی انواع پرده لوکس پرداختیم. پرداختیم. از طریق خرید و نصب پرده‌های سلطنتی، پرده‌های رومن، پرده‌های آستردار و دیگر مدل‌های پرده لاکچری می‌توانید لذت زندگی در محیطی شیک و جذاب را تجربه کنید.

دکمه بازگشت به بالا