عمومیمدیریت کسب و کار

نورپردازی فضای باز برای فصل پاییز

آمدن پاییز به محل زندگی شما می تواند چند معنی مختلف داشته باشد. اگر در آب و هوای گرمتری زندگی می کنید ، ممکن است تغییر چشمگیری در درجه حرارت نداشته باشید ، بنابراین می توانید از فضای زندگی در فضای باز خود استفاده کنید حتی با تغییر ماهها! اگر در آب و هوای خنک تری زندگی می کنید ، ممکن است در فکر این باشید که چگونه به بازدیدکنندگان با نصب برج نوری 18 متری کمک کنید تا در موقعیت های خاص مانند میهمانی های شبانه و تعطیلات ، خانه یا باغ شما را به راحتی پیدا کنند. روشنایی فضای باز می تواند به شما در انجام همه این کارها و موارد دیگر کمک کند! در اینجا چند نکته عالی برای نورپردازی و روشنایی فضای باز برای پاییز آورده شده است.

انواع نورپردازی محیط باز در فصل پاییز:

امروزه بهترین سیستم نورپردازی فضا باز در فصل پاییز توسط طراحان داخلی به خوبی انجام می شود. در ادامه سعی داریم چند مدل از انواع این سیستم های نورپردازی را معرفی کنیم و توضیح دهیم که در هر کدام از این مدل ها چه راهکار هایی استفاده می شود:

نورپردازی زمینه ای

اصولا از سیستم نورپردازی زمینه ای برای دیوارها و درختان بزرگ استفاده می شود. در این مدل نورپردازی، جهت جای گذاری چراغ ها به گونه ای میباشد که سایه درخت یا اشکال ساختمانی ایجاد شود.

نورپردازی فضای باز برای فصل پاییز

نورپردازی تاکیدی

همانطور که از اسم این سیستم نورپردازی مشخص است، از آن برای نشان دادن هرچه بیشتر زیبایی محیط استفاده می شود. عموما از این سیستم نورپردازی برای استخر های مصنوعی، درختان، مجسمه ها و…… استفاده می شود.

نورپردازی سکو و پله

این مدل سیستم نور پردازی از نظر ایمنی بسیار حائز اهمیت است. عموما در این سیستم نورپردازی از چراغ های توکار و روکار در لبه سکو و پله استفاده می شود.

نورپردازی استخر

این مدل سیستم نورپردازی به دو صورت داخلی و خارجی انجام می شود. عموما برای استخرهایی که دارای دیواره های زیبا هستند از سیستم نورپردازی داخلی استفاده می شود. نورپردازی بیرونی هم برای انواع استخر ها انجام می شود

نکات مهم در طراحی سیستم نورپردازی محیط باز :

شما برای نورپردازی در محیط باز باید نکاتی را به خاطر داشته باشید:

مصرف انرژی: اصولا در گذشته انتخاب انواع سیستم نورپردازی دارای هزینه هایی برای کاربران بود. چرا که در انواع سیستم نورپردازی از لامپ ها رشته ای استفاده می شد. نسل جدید بعد از لامپ های رشته ای، لامپ های LED مثلا ال ای دی اوال بود.

امنیت فضای باز: امروزه بسیاری از طراحان نورپردازی فضای باز، سیستمی را طراحی نموده اند که می توان به صورت هوشمند، حتی از راه دور، سیستم روشنایی محیط را کنترل نمود.

میزان شدت نور برای مهمانان :فرض کنید خود شما به یک مهمانی دعوت هستید که در آنجا نور بسیار درخشانی روی سر شما می تابد، آیا می توانید در چنین حالتی ادعای داشتن آرامش کنید؟ بنابراین برای اینکه هم خود و هم مهمانان شما در آرامش غذای خود را سرو کنید ملایم بودن مدل نورپردازی را در نظر داشته باشید. اینطور که مورفی بیان می کند برای اینکه اتاق های بیرونی و به ویژه پذیرایی حالتی آسوده داشته باشند باید به فکر نوری نامحسوس و غیرمستقیم برای این بخش ها باشید.

انواع نورپردازی

انواع اصلی نورپردازی که درباره نورپردازی نما نیز صادق هستند به شرح زیر می باشند:

  • نورپردازی محیطی
  • نورپردازی موردی
  • نورپردازی تشدیدی

استفاده از انواعی از چراغ های آویزان و یا چراغ های دیواری بارزترین مصادیق نورپردازی محیطی می باشند. چراغ هایی که جنبه ایمنی و یا زینتی به ویژه در گذرگاه ها دارند نیز تداعی کننده مفهوم نورپردازی موردی می باشند. امکان تشدید نور به کمک کیت های منظر هم به خوبی فراهم است. در صورتی که از پاسیو در ساختمان خود بهره مند هستید و از نظر مالی دارای توان متوسطی می باشید توصیه ما به شما استفاده از چراغ های موضعی خورشیدی و یا خرید پروژکتور ارزان یا پروژکتور LED می باشد.

محاسبه میزان نور موردنیاز

بهتر است قبل اقدام به خرید تجهیزات مختلف مانند پروژکتور یا هر وسیله دیگری براوردی از میزان نورپردازی موردنیاز محیط داشته باشید. بهترین فرمول برای این براورد این است که مساحت موردنیاز برای نورپردازی را با یکای فوت مربع در عدد 1.5 ضرب کنید. به عنوان مثال برای قطعه ای 200 فوتی نیاز به 300 وات برق دارید. براورد نور موردنیاز مزیتی دارد و ان است که نیاز به پرداخت هزینه های اضافی برای تجهیزات اضافی نخواهد بود.

بهره گیری از LED ها برای نورپردازی

بسیاری از افراد به دنبال کاهش مصرف برق به هنگام انتخاب تجهیزات نورپردازی هستند. اگر شما هم از این دست از افراد هستید استفاده از LED ها را به شما پیشنهاد می کنیم. میزان انرژی که توسط این LED ها مصرف می شود به مراتب نسبت به تجهیزات هالوژنی و رشته ای کمتر می باشند. مزیت دیگری که LED ها دارند عدم نیاز به تعویض برخلاف دیگر تجهیزات نورپردازی می باشد. برای نورپردازی مناسب از داخل به بیرون نگاه کنید.

برای این که نوع نورپردازی را مشخص کنید و نحوه استقرار این سیستم نورپردازی رادر حیاط منزل خود پیش بینی کنید باید به بررسی نحوه استقرار عواملی مانند باغچه ها و فضاها به خوبی بپردازید. باید به خوبی بررسی کنید که این عوامل از داخل خانه چگونه به نظر میرسند؟ اگر به دنبال این هستید که به دید وسیع تری از باغچه و یا بوته زار هایی که از داخل پیدا هستند برسید به کمک نورپردازی راهرو ها فضای باغچه را می توانید روشن کنید.

برج روشنایی استادیومی یا برج نوری استادیومی  :

برجکهای روشنایی استادیومی که با نامهای برج نوری استادیومی یا برج نوری یک طرفه نیز شناخته می شود ، یک سازه فلزی روشن کننده فضاهای باز و محوطه ای است که با داشتن ردیف هایی از پرژکتورهای پرقدرت ، یک فضای خاص از پیش تعیین شده را کاملاً روشن می کند و چون استفاده زیادی در استادیومهای ورزشی دارد ، به آن برج روشنایی استادیومی می گویند . این محصول ، نوعی از برج نوری  است که دارای هد ثابت و متحرک بوده و دارای کارآیی خاصی است که مرتبط با سبک نورپردازی آن می باشد . در تولید برج نوری استادیومی ، نور به دلیل نوع هد نگهدارنده پروژکتور برج نوری که مستطیل شکل است .

پروژکتورها در یک سمت آن بسته و تنظیم زاویه می شوند ، می تواند نور را به سمت خاصی هدایت کند و از نورافشانی به صورت دایره ای که در برجهای روشنایی تلسکوپی است جلو گیری به عمل آورد که این امر خود سبب جلوگیری از هدر رفتن ، استفاده بهینه و متمرکز کردن نور می شود . ستون و سازه این برج ها مشابه برجهای آسانسوری است و تفاوت عمده در شکل هد نگدارنده پروژکتورهای آنهاست که به صورت یک صفحه مستطیل  است که دارای چند ردیف برای نصب انواع پروژکتور می باشد .

گروه تولیدی همپادکل یکی از بزرگترین گروه های تولید برج نوری هستند. این گروه تولیدی در این سازه از پروژکتورهای 400 وات سدیم جهت نورافشانی استفاده می کند که می توان با تنظیم زاویه پروژکتورها ، میزان و مساحت منطقه روشن شده را تنظیم کرد . در طراحی و تولید این محصول معمولاً اگر هد قابل حرکت نباشد یا ثابت باشد  ، برای بالا رفتن یا پایین آمدن از برج جهت تعویض و تعمیر پرژکتورهای موجود یک نردبان روی بدنه سازه برج تعبیه می شود . جنس بدنه سازه از فولاد ST37 گالوانیزه شده است که به صورت چند وجهی خمکاری می شود و نحوه اتصال قطعات آن نیز به صورت درهم رفتگی یا اورلپ می باشد .

دکمه بازگشت به بالا