عمومیمدیریت کسب و کار

انواع روش مخفی برای بهینه سازی فضای سوله

هنگامی که یک مرکز توزیع به حدود 85 درصد اشغال می رسد، از نظر تئوری خارج از فضا است. با این حال، اگر فضای سوله تمام شود، گزینه های مختلفی برای شما وجود دارد، مانند افزایش ظرفیت ذخیره سازی بدون گسترش امکانات برای بهینه سازی فضای سوله بیایید وارد این مقاله شویم تا راه‌های انجام آن را بی‌درنگ پیدا کنیم.

تیترهای محتوای این خبر نمایش تیترها

در نظر بگیرید که آیا می توانید قفسه های خود را به صورت عمودی گسترش دهید یا خیر

انواع روش مخفی برای بهینه سازی فضای سوله

ESFR یک سیستم آبپاش اطفاء حریق است که معمولاً در ساختمان های جدید نصب می شود و می توانید موجودی را در فاصله 18 اینچی از آن منطقه ذخیره کنید. پسوند قفسه دارای اشکالات مختلفی است، از جمله احتمال عدم تناسب مناسب صفحات پایه یا پایه های قفسه بندی. در آن شرایط، یک مهندس حرفه ای و یک مهندس سازه تعیین می کنند که آیا گسترش رک یک جایگزین ممکن است یا خیر.

ساخت یک نیم طبقه در بالای یک فرآیند در سطح طبقه را در نظر بگیرید

ساخت نیم طبقه یکی از موثرترین روش ها برای افزایش فضای انبار شماست. نصب یک نیم طبقه در بالای فرآیند سطح طبقه، مانند تسهیلات حمل و نقل یا دریافت، می تواند فضای طبقه را تقریباً چهار برابر کند. با این حال، برخی از معایب با نصب نیم طبقه است. بار کف باید بتواند آن را تحمل کند. ستون ها و صفحات پایه روی زمین می افتند. ترجیحاً ساخت نیم طبقه نسبت به بزرگنمایی سازه است.

عرض راهرو پایین در ناحیه قفسه بندی

یک راهرو عریض استاندارد ممکن است از 10 تا 12 فوت عریض باشد، اما اگر بتوان آن را به 5 تا 8 فوت کاهش داد، می‌توانید حدود 15 تا 20 درصد از مساحت انبار خود را حفظ کنید. شما باید تجهیزات بالابر را ارزیابی کنید و در نظر بگیرید که آیا برای دنبال کردن یا عملکرد در آن راهروهای کوچک طراحی شده است. شما همچنین باید هزینه های اضافی هدایت سیم را در یک راهرو به خصوص باریک بپردازید.

انواع روش مخفی برای بهینه سازی فضای سوله

محیط سوله خود را برآورد و تنظیم کنید

روش دیگر برای به حداکثر رساندن فضای انبار خود ارتقای انبار خود به تجهیزات با تراکم بیشتر است، مانند جابجایی از یک قفسه تک عمیق به یک قفسه با عمق دوگانه. بارگیری پالت ها بر روی یک قفسه با عمق دو برابر نیاز به استفاده از یک کامیون دستی دارد. راه حل های تجهیزات تراکم بالاتر شامل قفسه های فشاری یا درایو-این است. این جایگزین‌ها برای گسترش فضای ذخیره‌سازی عالی هستند، اما مشکل این است که آنها FIFO هستند (اول وارد، اول خارج می‌شوند). هر چه تراکم بیشتر باشد، دسترسی به پالت‌های ورودی اول سخت‌تر است.

برای محصولات با مقادیر نیم پالت مکان‌هایی ایجاد کنید

محصولات خاصی وجود دارد که فقط در مقادیر نیم پالت موجود است. افزودن مکان های نیمه پالت می تواند به صرفه جویی در فضای بیشتر کمک کند. می توانید آن را مانند تکه های یخ در یک لیوان تصور کنید. اگر داخل آن آب بریزید مایع بیشتری خواهد داشت و اگر تکه های یخ در آن قرار دهید فضای بیشتری در یک لیوان وجود دارد. این شبیه حجم سیال است نه فقط چیزی که در آن مکان است. می‌توانید پالت‌های بیشتری و کالاهای بیشتری را در یک فضا قرار دهید بدون اینکه فضای خالی زیادی را در هنگام فشرده‌سازی پالت‌های خود از بین ببرید.

هدایت شده با استفاده از سیستم مدیریت سوله

این نیز یک تکنیک فوق العاده برای بهینه سازی فضای انبار است. سیستم مدیریت انبار شما اغلب آن را هدایت می‌کند، بنابراین به جای قرار دادن پالت در هر جایی که دوست دارید، مکان‌هایی که برای پالت‌ها مناسب‌تر هستند را می‌فهمد. این شما را راهنمایی می کند که به جای اینکه به کارگر اجازه دهید پالت ها را در راحت ترین منطقه قرار دهد، پالت خاصی را قرار دهید.

فضای کم استفاده شده سوله را تعیین کنید

قفسه‌های پالت مملو از لوازم، کالاهای با حرکت آهسته یا محموله‌های ورودی یا خروجی است که پردازش نشده‌اند، معمولاً می‌توانند بالای درهای دریافت یا حمل قرار گیرند. به عنوان مثال، یک نوار نقاله در امتداد وسط ماژول و یک ماژول پیک در تاسیسات را فرض کنید. فقط باید یک قفسه بالای نوار نقاله آویزان کنید. این به شما کمک می کند فضای بیشتری برای انبار کردن کالاهای کم حرکت یا کوچکتر داشته باشید که نیازی به تجدید منظم ندارند. این اقلام باید به صورت دستی یا از طریق سیستم نوار نقاله ذخیره شوند.

کالاهای موجود در تریلر برای تقاضاهای کوتاه مدت و فصلی

انبار شما ممکن است گاهی اوقات نیاز به ذخیره سازی موقت داشته باشد، بنابراین قرار دادن وسایل روی تریلرها راه حلی است که نباید از دست بدهید. بسیاری از انبارها تمایل دارند تا تریلرهای بیشتری را وارد کنند و هزینه دموراژ را برای ذخیره سازی موقت بپردازند. برای محصولات فصلی، به ویژه در میان بازرگانان محبوب است.

استفاده از فضای فعلی خود را تخمین بزنید

چگونه فضای انبار را بهینه کنیم، باید با این دو سوال “چقدر از مساحت استفاده می شود؟” و “برای چه هدفی استفاده می شود؟” این داده‌های استفاده در انتخاب اقدامات بعدی ضروری هستند. چهار روش ساده برای تعیین میزان استفاده فعلی از فضای شما وجود دارد.

محاسبه حجم کل سوله

  • اول، شما باید کل متراژ تاسیسات خود را بدانید.
  • در مرحله بعد، فضای اداری، سرویس های بهداشتی و هر قسمت اضافی که برای نگهداری کالاهای شما استفاده نمی شود را کم کنید.
  • سپس، متر مربع باقیمانده را در ارتفاع واضح انبار ضرب کنید. این فضای بین پایه تکمیل شده انبار تا هر شی فوق است.
  • در نهایت، نتیجه به شما اندازه کلی انبار را نشان می دهد.

اندازه فضای ذخیره سازی خود را محاسبه کنید

  • طول و عرض اندازه‌گیری‌های بیرونی قفسه‌بندی را در بالاترین ارتفاع بار در آن بخش ضرب کنید.
  • اگر یک سایت با ارتفاع بار 26 فوت و دیگری 20 فوت است، باید آنها را جداگانه محاسبه کنید و بعداً آنها را کنار هم قرار دهید. از آنجایی که همیشه ارتفاع بالاترین بار نیست، در سراسر انبار ثابت خواهد بود.
  • این رویکرد به شما حجم مکعبی برای اندازه محل ذخیره شما می دهد. بسته به پیکربندی فعلی شما، ظرفیت ذخیره سازی بالقوه یا حداکثر فضای ذخیره سازی ظرفیت ذخیره سازی بالقوه شما خواهد بود.

منطقه ذخیره سازی بالقوه خود را تجزیه و تحلیل کنید

  • ابعاد فضای انبار خود را در کل اندازه انبار در 100 ضرب کنید.
  • این رقم نشان دهنده میزان فضای موجود در انبار شما است که برای کالاهای انبار استفاده می شود. باید از 22% تا 27% متغیر باشد زیرا تضمین می‌کند که کارگران شما در هنگام بسته‌بندی، بارگیری و تخلیه بدون اتلاف فضای خالی، فضای کافی برای مانور دارند. با این حال، اگر نسبت شما کمتر از 22٪ است، باید فضای ذخیره سازی خود را با بهینه سازی عرض راهروها و موقعیت های قفسه بهینه کنید.

اکنون میزان استفاده از فضای خود را محاسبه کنید

  • به علاوه وزن کل همه اقلام در انبار شما. نتیجه احتمالاً در سیستم مدیریت انبار شما (WMS) در دسترس خواهد بود.
  • سپس حجم کل همه اقلام را بر اندازه فضای ذخیره سازی تقسیم کنید و اگر از سیستم مدیریت انبار استفاده می کنید در 100 ضرب کنید.
  • اگر از سیستم مدیریت انبار استفاده نمی کنید، بیایید فضای ذخیره سازی خود را به تقسیم بندی های منطقی تقسیم کنیم. سپس، درصد استفاده از هر ردیف را محاسبه کنید. در نهایت، نتایج را جمع کرده و آنها را بر تعداد بخش ها یا ردیف های منطقی تقسیم کنید.
  • به این ترتیب استفاده از فضای انبار خود را دریافت خواهید کرد.

از ظروف متناسب با شی ذخیره شده استفاده کنید

قطعات بسته بندی نشده اغلب در سطل های ذخیره سازی در قفسه ها یا قفسه ها قرار می گیرند. هنگام صحبت در مورد این ظروف، بسیاری از انبارها به جای داشتن اندازه های متعدد، احتمالاً از رویکرد “یک اندازه مناسب همه” استفاده می کنند. اکبر می‌گوید: «وقتی کانتینرها روی قفسه ذخیره می‌شوند، حداکثر کردن فضا می‌تواند خوب به نظر برسد، اما در واقعیت، فضای زیادی در داخل کانتینرها تلف می‌شود که برای شرکت هزینه دارد». . می توانید با این راه حل ها مشورت کنید:

  • چیزهای بسته بندی نشده را بر اساس اندازه بچینید.
  • طیف وسیعی از اندازه های ظرف را برای قرار دادن محصولات در اندازه ظرف مناسب آماده کنید.
  • پس از آن، قفسه ها را طبقه بندی کنید و ظروف کوچکتر را در یک قسمت و ظروف بزرگتر را در قسمت دیگر قرار دهید.

صرفاً نگهداری وسایل در ظروف با اندازه مناسب به شما کمک می کند فضای بیشتری را که هدر داده اید کشف کنید و ظرفیت انبار خود را افزایش دهید.

با نگه‌داشتن محصولات مطابق با فضای خود، فضای خود را به حداکثر برسانید

با تقسیم بندی اشیا بر اساس اندازه و نگه داشتن آنها در بین اقلام هم اندازه، فضای رایگان انبار خود را به حداکثر می رسانید. روش مشابه پیشنهاد قبلی است و ساده تر از آن چیزی است که شما فکر می کنید.

  • تعداد اندازه های مختلف محصولات را در موجودی خود تعیین کنید. به عنوان مثال، شما می توانید از یک پالت 48 در 40 اینچی برای اکثر اقلام استفاده کنید، به جز چند مورد بزرگتر یا کوچکتر.
  • چیزهای بزرگتر و کوچکتر را در فضاهای مختلف قفسه قرار دهید. می تواند در یک ردیف باشد و فقط باید از چیزهای دیگر جدا شود.

این روش از شما پشتیبانی می‌کند تا بیشتر فضایی را که در حال حاضر در فضای ذخیره‌سازی خود دارید ایجاد کنید و احتمال قرار دادن اشتباه چیزهای کوچک‌تر را کاهش می‌دهد زیرا همه آنها با هم هستند.

انواع روش مخفی برای بهینه سازی فضای سوله

برای بهینه سازی فضای انبار از اصل پارتو استفاده کنید

اصل پارتو که به نام اقتصاددان ویلفردو پارتو نامگذاری شده است، بیان می‌کند که 80 درصد از دلایل منجر به 80 درصد پیامدها می‌شود که دلالت بر ارتباط نامتقارن بین خروجی‌ها و ورودی‌ها دارد. اصل پارتو را می توان در صنایع مختلف از جمله تجارت و انبارداری اعمال کرد.

وی در مقاله ویکتور کورونادو در مورد بهینه سازی فضای انبار اظهار داشت: 80 درصد فعالیت در یک انبار از 20 درصد اقلام ناشی می شود و این اقلام حرکت سریع در انبار هستند. او اصل پارتو را برای توصیف تجزیه و تحلیل محصول برای انتخاب موقعیت SKU بهینه به کار برد.

Skus را به محصولات مختلف دسته بندی کنید

  • برآوردهای رشد SKU و سطوح موجودی معمولی را بررسی کنید.
  • واحدهای اندازه گیری را برای هر SKU در انبار خود مشخص کنید.
  • عوامل دیگری مانند چیزهای حساس به خرما، محصولات یخچال دار و غیره یا محصولاتی که از تجهیزات تخصصی مدیریت مواد برای حمل و نقل استفاده می کنند را در نظر بگیرید.

طبقه بندی محصولات بر اساس فعالیت آنها

  • می‌توانید دسته‌بندی‌ها را بسته به تعداد محموله‌ها یا پیکاپ‌هایی که در طول مدتی درگیر شده‌اند، دسته‌بندی کنید.
  • روش اندازه گیری را انتخاب کنید که مناسب فضای ذخیره سازی شما باشد.

نرخ حرکت هر اسکو را تعیین کنید

  • می توانید از حروف برای نشان دادن سرعت حرکت استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید حرف “A” را به عنوان سریع ترین امضا کنید، در حالی که حرف “C” کندترین است.

فضای انبار را در دسترس قرار دهید

  • اولویت بندی به ترکیب هر جزء در SKU بستگی دارد. به عنوان مثال، شما می توانید یک بخش را برای پالت ها و یک بخش را برای کیس ها صرف کنید.
  • در دسترس‌ترین مناطق را برای SKUهایی با بالاترین چرخش، مانند سطح زمین قفسه‌ها یا نزدیک‌ترین درها، صرف کنید.

موجودی منسوخ Nix برای افزایش فضای ذخیره سازی

از آنجایی که فضای انبار بسیار مهم است، نباید کالاهای قدیمی را مصرف کنید. مراحل زیر به شما کمک می کند تا مهاجمان فضا را بیابید و از بین ببرید و فضای انبار را به حداکثر برسانید:

  • به گزارش سرعت سیستم مدیریت ذخیره سازی خود (WMS) نگاهی بیندازید.
  • بررسی کنید که هر SKU چقدر در طول سال انتخاب می شود.
  • مواردی را که در آن دوره انتخاب نشده اند حذف کنید. می توانید آنها را با تخفیف شدید بفروشید، آنها را به خیریه اهدا کنید یا از تاجر بخواهید آنها را پس دهد. هدف شما آزاد کردن مناطق انبار ارزشمند برای محصولاتی است که به فروش می رسند.

فضای عمودی را برای استفاده در فضای ذخیره سازی خود قرار دهید

بهبود ظرفیت سوله خود با استفاده از فضای عمودی در انبار شما که در حال حاضر در دسترس است کمک بزرگی خواهد بود.

  • ارتفاع روشن انبار خود را تعیین کنید. این فاصله بین طبقه تکمیل شده انبار و هر کالای بالای سر است.
  • الزامات کد ساختمان محلی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که می توانید آنها را رعایت کنید.
  • موجودی خود را بررسی کنید تا ببینید کدام اقلام می توانند جابجا شوند. می‌توانید اقلامی را که فروش کمتری دارند به بالاتر منتقل کنید تا فضا برای مکان‌های در دسترس بیشتر برای فروشندگان سریع ایجاد شود.
  • در مورد انتخاب های خود تحقیق کنید مرحله زیر در حال حاضر کاملاً به سیستم انبار شما وابسته است. شما باید خواسته های آینده خود را در نظر بگیرید و گزینه ای را انتخاب کنید که به شما انعطاف می دهد. به عنوان مثال، می توانید در نظر بگیرید که آیا انبار شما به یک سیستم قفسه بندی جدید نیاز دارد یا می توانید آنچه را که قبلا دارید تکمیل کنید.

این روش می تواند به شما کمک کند تا مقداری از هزینه های انبار را کاهش دهید. علاوه بر این، ظرفیت انبار اضافه شده اغلب کارایی عملیاتی و بهره وری را افزایش می دهد.

برای افزودن فضای انبار بیشتر، عرض راهروهای خود را به حداقل برسانید

عرض راهروها را بین قفسه‌ها کاهش دهید تا فضای انبار در دسترس را افزایش دهید و مقداری مربع لازم را فراهم کنید.

  • این فرمول آسان می تواند حداقل عرض راهرو مورد نیاز برای تنظیم لیفتراک شما را محاسبه کند.
  • هنگام تعیین عرض حداقل راهرو، آن را با عرض راهروهای موجود خود مقایسه کنید. متوجه خواهید شد که می توانید در هر راهرو 2 فوت صرفه جویی کنید تا بتوانید قفسه بندی بیشتری نصب کنید و با باریک کردن راهروها فضای بیشتری ایجاد کنید.

کف سوله خود را تمیز کنید تا فضای ارزشمندی به دست آورید

بهینه سازی فضای سوله با تمیز کردن کف یک راه ضروری است که نمی توانید از دست بدهید. فضای کف به ویژه مهم است زیرا یکی از در دسترس ترین مناطق در انبار شماست، صرف نظر از اینکه از سیستم طبقه بندی یا قفسه بندی استفاده می کنید.

  • هر گونه زباله را حذف کنید. این یک تهدید ایمنی است، اما زباله های بی ارزش نباید فضای گرانبهایی را اشغال کنند. شما باید انبار خود را مرتب تمیز کنید و زباله ها را در سطل های زباله مشخص شده طبقه بندی کنید.
  • اگر تجهیزات کم استفاده ای وجود دارد که فضای انبار شما را اشغال می کند، وضعیت آن را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که آیا می توانید دوباره آن را بفروشید یا خیر. اگر بعداً می توانید از آن استفاده کنید، آن را به جای دیگری منتقل کنید که فضای قبلی نیست.
  • برای پالت های بدون استفاده هم همینطور است. وضعیت آنها را بررسی کنید تا ببینید آیا می توانید دوباره از آنها استفاده کنید یا خیر. علاوه بر این، می توانید تعداد زیادی پالت را به جای انباشته کردن آنها در انبار بازیافت کنید.
  • حذف موجودی از تاریخ گذشته در یکی از پیشنهادات قبلی ذکر شده است، اما ارزش تکرار دارد. حذف هر چیزی که در سال گذشته یا برای مدت طولانی برداشته نشده است.

برای به حداکثر رساندن ذخیره‌سازی موجودی، یک میزانسن اضافه کنید

راه دیگر برای بهینه سازی فضای انبار، افزودن نیم طبقه است. میزانسن ها به شما این امکان را می دهند که متراژ مربع مفید را بدون گسترش واقعی افزایش دهید.

  • ابتدا باید ارتفاع واضح انبار خود را تعیین کنید.
  • ثانیا، مقررات کد ساختمان محلی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که می توانید معیارهای ایمنی آنها را رعایت کنید.
  • ثالثاً، بررسی کنید که چه چیزهایی را می توانید مجدداً اسکان دهید و چقدر ممکن است آسان باشند. شما می توانید سایر کالاها، از جمله لوازم، قطعات جزئی، تجهیزات، اوراق اداری، و حتی دفاتر را به نیم طبقه حمل کنید تا انبار موجودی را افزایش دهید.

برای به حداقل رساندن اضافه بار، مقادیر SKU را کاهش دهید

جوراب ساق بلند بیش از حد SKUهای مشابه ممکن است فضای ذخیره سازی شما را بیش از حد سنگین کند. بیشتر از آنچه انتظار دارید اتفاق می افتد. شخصی که در حال خرید است، با یک عرضه شش ماهه از کالاهای خاص، معامله فوق العاده ای دریافت می کند و انبار شما شلوغ می شود. این وضعیت به راحتی قابل اصلاح است.

  • با تامین کننده در مورد توسعه برنامه ای کار کنید که در آن این کالاها ممکن است در مرحله ارائه شوند. این یک اثر کاهش دهنده در تسهیلات شما ایجاد می کند.
  • جایگزین دیگر، همکاری با بخش خرید برای ایجاد روش هایی است که از شلوغی انبار جلوگیری می کند. این روش موثرترین روش بلند مدت خواهد بود. به عنوان مثال، می توانید سیاستی ایجاد کنید که خریدهای بزرگتر از عرضه سه ماهه را ممنوع کند. از طرف دیگر، سفارشات بزرگتر باید از همان ابتدا با تحویل پلکانی برنامه ریزی شوند.

Cross-Docking را پیاده سازی کنید

داکینگ متقاطع نیازی به نگه داشتن کالا بین پایه های مسیر خود را از بین می برد. در عوض بلافاصله مرتب شده و به زنجیره توزیع منتقل می شود. تسلط بر تکنیک بهینه سازی فضای انبار سخت است، اما باعث صرفه جویی در فضا می شود.

  • مزایا و معایب کراس داک را تجزیه و تحلیل کنید. شما می توانید این کار را با جستجوی آنلاین و گفتگو با متخصصان زنجیره تامین انجام دهید و راه حل را پیدا خواهید کرد.
  • تصمیم بگیرید که آیا اتصال متقاطع برای فضای ذخیره سازی شما مناسب است یا خیر. برخی از مواد نسبت به سایرین برای اتصال متقابل بهتر عمل می کنند. به عنوان مثال، محصولات خرده فروشی با تقاضای منظم، کالاهای از پیش انتخاب شده و بسته بندی شده از انبار یا کارخانه دیگر، کالاهای فاسد شدنی، و غیره. اگر انتخاب می‌کنید که از کراس داکینگ استفاده کنید، باید از روش‌های کنترل دقیق موجودی پیروی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما در مورد این فرآیندهای جدید، پروتکل های ایمنی و شیوه های خوب برای سیستم جدید آموزش دیده اند.

بهبود دقت پیش بینی برای کاهش موجودی اضافی

موجودی اضافی می تواند ناشی از پیش بینی نادرست باشد که مدیریت موجودی ذخیره سازی را پیچیده می کند. برای افزایش دقت پیش بینی خود، باید به این نکات توجه کنید.

از سیستم پیش بینی مناسب استفاده کنید

می توانید از نرم افزار مدیریت موجودی برای ایجاد پیش بینی به جای صفحه گسترده استفاده کنید. علاوه بر این، شما باید تصمیم بگیرید که آیا مقیاس تسهیلات و پیش بینی های شما پیچیدگی را برای راه حل متفاوتی می طلبد یا خیر.

پیش بینی در سطح مناسب

باید مرتباً سطح پیش‌بینی‌شده فعلی را بررسی کنید. به عنوان مثال، پیش‌بینی در سطح SKU کافی نیست زیرا پیش‌بینی بر اساس منطقه یا کانال فروش ممکن است به جزئیات بیشتری نیاز داشته باشد.

نتیجه دقت پیش‌بینی خود را پیگیری کنید

پیش بینی های خود را با فروش واقعی مقایسه کنید. این داده‌ها به شما کمک می‌کند تا پیش‌بینی‌های خود را دقیق تنظیم کنید و نتایج خود را بیشتر افزایش دهید.

از 5-S و اصول مدیریت ناب استفاده کنید

تکنیک بهینه سازی فضای انبار 5-S می تواند به شما در افزایش فضای انبار، به حداقل رساندن ضایعات و افزایش کارایی کمک کند. مشکلات را به سرعت تشخیص می دهید، علل ریشه ای آنها را درمان می کنید و از تکرار آن جلوگیری می کنید. موارد زیر اصول استفاده از 5-S در فضای ذخیره سازی شما هستند.

اقلام بالقوه غیر ضروری انبار را تعیین کنید

شما باید سودمندی کالاها را ارزیابی کنید و مواردی را که دیگر مورد نیاز نیستند، مانند موجودی‌های قدیمی یا تجهیزات بی‌فایده حذف کنید.

تمام محصولات مورد نیاز را در مکان های مناسب خود قرار دهید

یک قانون وجود دارد که باید از آن پیروی کرد و آن این است که اقلام پرفروش را در قابل مشاهده ترین مکان ها قرار دهید. علل اساسی هر مسئله ای که ایجاد می شود را جستجو کنید. در طول پروگرسیو، ممکن است بی نظمی یا فقدان ساختار در ذخیره سازی خود را تشخیص دهید. آنچه شما نیاز دارید این است که در حین حرکت تغییراتی ایجاد کنید و اقدامات متقابلی را در محل خود قرار دهید. به عنوان مثال، ممکن است مشاهده کنید که موجودی به طور جداگانه بررسی می شود که ممکن است به صورت دسته ای انجام شود. خط‌مشی‌ها یا قوانینی ایجاد کنید که بتوانید هر بار فرآیند را تکرار کنید. این به شما امکان می دهد روند را با گروه خود به اشتراک بگذارید و از کارگران جدید استقبال کنید.

  • شما باید وظایف را به مراحل اساسی تقسیم کنید.
  • مراحل را به همین ترتیب انجام دهید. این به شما کمک می کند تا نقص های سیستماتیک را کشف کنید و پیروزی های خود را به راحتی بازتولید کنید.
  • هر بار، کالاهای مورد نیاز برای پایان دادن به روش را به طور موثر و موفقیت آمیز ارائه دهید.
  • اجازه دهید شرکا با انجام این رویه به استانداردها پایبند باشند، گویی ماهیت دوم وجود دارد.

برای افزایش تراکم ذخیره سازی، سیستم ذخیره سازی مناسب را انتخاب کنید

اگر به فضای ذخیره سازی بالاتر نیاز دارید، قفسه بندی انتخابی روش ذخیره سازی مناسب شما برای ذخیره سازی شما نخواهد بود. بیایید با ایده های زیر برای بهینه سازی فضای انبار خود مشورت کنیم.

سیستم انبار خود را بر اساس الزامات تعیین کنید

اکنون باید این سؤالات را از خود بپرسید، مثلاً آیا به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارید یا اینکه سیستم انبار شما لازم است از یک سیستم مدیریت موجودی اولین ورودی/اولین خروجی یا آخرین ورود/اولین خروجی پشتیبانی کند. انتخابی بودن هنوز هم عامل مهمی برای انبار شماست؟

گزینه های خود را تعیین کنید

پیدا کنید کدام روش ذخیره سازی برای ذخیره سازی و نیازهای اصلی شما بهترین است. در زیر می توانید به رایج ترین گزینه های انبار نگاهی بیندازید.

انباشته کف

پالت ها به صورت ردیفی روی زمین قرار می گیرند. اگر اقلام یا بارها مستقیماً روی یکدیگر انباشته شده اند، این گزینه به شما امکان می دهد تا ذخیره سازی با چگالی بالا داشته باشید.

قفسه بندی انتخابی

عمق قفسه بندی انتخابی یک پالت است. می توانید قفسه ها را پشت سر هم یا کنار دیوار بچینید. با وجود چگالی کم ذخیره سازی، این راه حل جایگزین انتخاب پذیری بالایی را ارائه می دهد.

قفسه بندی با دسترسی مضاعف برای بهینه سازی فضای انبار

دو ردیف قفسه به جای ردیف های پشت سر هم یا یک ردیف وجود دارد. قفسه بندی حتی می تواند پشت به پشت و دو ردیف عمیق نصب شود. این تکنیک به شما کمک می کند تا تعداد راهروها را به حداقل برسانید و در عین حال تراکم ذخیره سازی را افزایش دهید. با این حال، این سیستم نیاز به یک لیفتراک تخصصی دارد.

قفسه بندی برای درایو یا درایو عبور

به جای تیرهای قفسه، پالت ها در ریل ذخیره می شوند. لیفتراک ها برای قرار دادن پالت ها و حذف آنها باید به داخل سازه حرکت کنند.

قفسه بندی با فشار عقب

پالت ها روی یک سری گاری های تو در تو و متحرک قرار می گیرند که در این نوع قفسه ها روی مسیرها می لغزند. هنگامی که یک پالت تازه بارگیری می شود، گاری های دیگر به عقب رانده می شوند. برای انبارهایی با فضای محدود با اندازه و وزن ثابت محصولات ایده آل است.

قفسه جریان برای پالت ها

هنگام استفاده از قفسه‌بندی جریان پالت، پالت‌ها از یک شیب بر روی سیستمی از غلتک‌ها یا چرخ‌ها جریان می‌یابند.

انتخاب های برتر خود را وزن کنید

هر سیستم ذخیره سازی مجموعه ای از مبادلات خاص خود را دارد. ممکن است انتخاب انتخابی بیشتری داشته باشد، اما فضای ذخیره سازی زیادی را که انبار می تواند فراهم کند هدر می دهد. شما باید با ذینفعان و کارشناسان مشورت کنید، بازخورد دیگران را برای ارزیابی گزینه ها جمع آوری کنید و مناسب ترین راه حل را انتخاب کنید.

بهینه سازی فضای سوله با افزودن فضای ذخیره سازی در مکان های غیرمنتظره

با نصب قفسه بندی روی راهروهای متقاطع و روی درهای اسکله می توانید فضای انبار را به حداکثر برسانید. این یک راه ساده برای افزایش ظرفیت و فضای انبار بدون افزایش فیزیکی متراژ است و مانعی برای دریافت، حمل و نقل یا عملیات لیفتراک نمی‌کند. علاوه بر این، مانعی برای دریافت، حمل و نقل یا عملیات لیفتراک نمی کند. با استفاده از این تکنیک، می توانید به ایده های زیر نگاه کنید تا متوجه شوید که چگونه فضای انبار را به حداکثر برسانید.

  • ابتدا باید تصمیم بگیرید که چقدر ظرفیت نیاز دارید. به عنوان مثال، قفسه‌های روی بارانداز اغلب برای ذخیره وسایل سنگین مانند پالت‌های خالی، لوازم بسته‌بندی یا بارهای سبک‌تر طراحی می‌شوند.
  • سپس، باید ساختار انبار و قفسه فعلی خود را بررسی کنید که آیا آنها می توانند قفسه های روی بارانداز نصب کنند یا خیر. از آنجایی که این قفسه های بیش از حد بارانداز گاهی نیاز به استفاده از تکیه گاه سقفی یا بند دیواری دارند. باید به خاطر داشته باشید که قفسه بندی پل راهرو یا متقاطع معمولاً فقط برای قفسه بندی انتخابی استفاده می شود.
  • کدهای ساخت و ساز را بررسی کنید. مطمئن شوید فضای ذخیره‌سازی اضافی شما به‌روز است.
  • در نهایت، شما باید اپراتورهای خود را آموزش دهید. اطمینان حاصل کنید که اپراتورهای شما از هرگونه تنظیم در راهروهای متقاطع یا درهای بارگیری مطلع هستند. آنها باید خطرات احتمالی را درک کنند و بدانند چگونه در این محیط ها کار کنند.

در خاتمه، امیدواریم که این 24 پیشنهاد بتواند به شما در بهینه سازی فضای سوله ، افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها کمک کند. به یاد داشته باشید که تمام تکنیک های فوق برای هر مرکز مناسب نیستند. قبل از انتخاب مناسب ترین تکنیک های بهینه سازی فضای انبار برای انبار خود باید به دقت در نظر بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا