کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت ساختمان

معرفی برترین خانه ساز مطرح دنیا، نحوه چاپ سه بعدی بتن و جایگاه پرینتر های سه بعدی در ساختمان سازی و هزینه پرینترهای سه بعدی از مواردی است که در این بخش به آنها می پردازیم.هر نوآوری جدید با یک قیمت مشخص به بازار می آید. به عنوان مثال ، پرینترهای سه بعدی بزرگ بتنی ، هنگامی که برای اولین بار راه اندازی شدند ، قیمت نسبتاً بالایی داشتند. اما دقیقاً مانند اکثر فناوری ها ، محصولات جدید ، بهتر و با قیمت مناسبتری در حال کاهش هستند.

از آنجا که تعدادی پروژه در ساختمان های چاپی سه بعدی در سراسر جهان وجود دارد ، ارائه قیمت دقیقی برای خانه های چاپی سه بعدی غیر ممکن است. درعوض ، ما چند مورد از جدیدترین پروژه ها و قیمت های گزارش شده آنها را بررسی خواهیم کرد.

بهترین چاپگرهای سه بعدی خانه

مواد از نوع  بتونی یا خاکی ، از طریق نازل در لایه ها فشار داده می شوند تا ساختمان ها را به صورت سه بعدی چاپ کنند. چاپ بتن سه بعدی و پرینت بنر فاطمیه در صنعت ساخت و ساز  با در نظر گرفتن صرفه جویی در وقت ، تلاش و مواد در مقایسه با روش های سنتی ساخت و ساز بسیار به صرفه و بهتر است.

توجه به این نکته مهم است که هنوز قادر به ایجاد یک خانه کاملاً کاربردی نیستند. تا ابه امروز فقط قاب و دیوارهای خانه ساخته شده است. سایر عناصر مانند پنجره ، برق یا لوله کشی باید جداگانه نصب شوند.

اما از چاپگرهای بتن سه بعدی نیز می توان برای چاپ پل ها ، نیمکت ها یا تزئینات ساده در فضای باز استفاده کرد. انواع مختلفی از پرینترهای سه بعدی ساختمانی وجود دارد ، امروزه ، آنها قادر به بیرون کشیدن بتن هستند که امکان ساخت سازه های مختلف با درجات مختلف پیچیدگی را فراهم می کند ، از خانه ها گرفته تا پل ها و دفاتر.

مزایای پرینتر سه بعدی ساخت خانه

کاهش زمان ساخت

استفاده از پرینتر سه بعدی برای تکمیل یک پروژه ساختمان می‌تواند بازه زمانی ساخت را به شدت کاهش دهد. تهیه خانه‌ای که با فناوری سه بعدی ساخته شده است در مقایسه با دوره ساخت ۶ ماههِ عادی می‌تواند در حدود یک ماه و نیم به پایان برسد.

این می‌تواند در مواقع اضطراری که ساختمان‌ها باید در کمترین زمان ممکن ساخته شوند، بسیار مفید باشد.

کاهش ضایعات ساختمانی

استفاده از پرینتر سه بعدی ساخت خانه برای پروژه‌های معماری، سازگار با محیط زیست است. در حالی که از انرژی بسیار کمی استفاده می‌شود، استفاده از فناوری سه بعدی حدود ۳۰٪ از ضایعات تولید شده توسط یک پروژه عادی را کاهش می‌دهد.

قطعات در صورت تقاضا چاپ می‌شوند و هر ماده‌ای که استفاده نمی‌شود به راحتی قابل بازیافت و یا ذخیره برای استفاده‌ است. مخلوط سیمانی مورد استفاده در پرینترهای سه بعدی از پلاستیک بازیافت شده و سایر مواد غیر قابل نفوذ تولید می‌شود.

هزینه های کم

هزینه کم می تواند یک مزیت مهم برای توسعه دهندگان مسکن مقرون به صرفه باشد. حتی تحقیقاتی برای استفاده از پرینتر سه بعدی ساخت و ساز برای اکتشافات فضایی انجام شده است که در آن با استفاده از مواد محلی ساختارها در ماه و مریخ ساخته می شوند.

امکان طراحی های متفاوت

یکی دیگر از مزایای پرینت سه بعدی، امکانات بی پایان آن برای طراحی و نمای ساختمان می باشد. طراحی معماری با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی تنها توسط تخیل خود معماران محدود می شود.

10 مورد از بهترین دستگاه های پرینتر سه بعدی خانه ساز

در این قسمت قصد داریم تا 10 مورد از دستگاه های سه بعدی خانه ساز را به شما عزیزان معرفی کنیم.

یک شرکت روسی است که یک چاپگر سه بعدی را ایجاد کرده است که می تواند تنها در 24 ساعت و در شرایط شدید آب و هوایی خانه ای بسازد. دستگاه آنها 4.5 متر طول ، 1.5 متر طول و عرض دارد و به راحتی بر روی جرثقیل متحرک قابل حمل است.

این یک پرینتر سه قطبی سه قطبی است که بر خلاف چاپگرهای سه بعدی نصب شده بر روی راهرو و ریل ، در سطح چاپ 132 متر مربع بتن را بیرون می کشد. این یک دستگاه پرینت سه بعدی بتن است.

طبق گفته سازنده ، فقط 30 دقیقه در محل مورد نظر طول میکشد تا تنظیم می شود. این شرکت برای تسهیل کار ساخت و ساز ، برنامه و نرم افزار کنترل خود را تهیه کرده است.

همچنین ، همانطور که قبلاً دیدیم ، این شرکت بزرگترین ساختمان چاپی سه بعدی را ایجاد کرده است که در دبی واقع شده است. این بنا 640 متر مربع است ، تقریباً به 10 متر ارتفاع می رسد و در مجموع 17 روز طول می کشد تا چاپ شود.

تیمی از محققان دانشگاه نانت یک فناوری چاپ سه بعدی با نام ایجاد کرده اند که امکان ساخت اولین مسکن اجتماعی در نانت را فراهم کرده است.

این شرکت با LS2N ، آزمایشگاهی که در زمینه توسعه روباتیک فعالیت دارد ، همکاری کرده است تا یک ربات 4 متری به طول 3 متر بسازد که سه لایه مواد را به صورت متوالی میسازد.

دو لایه فوم و یک لایه بتن. این ربات صنعتی بصورت چند منظوره و قابل حمل است و امکان کار مستقیم در سایت و مکان مورد نظر را می دهد. این دستگاه پرینتر سه بعدی خانه ساز قادر به ساختن دیوارهای 7 متری است!

3-Be More 3D پرینتر خانه ساز

این استارتاپ تخصصاً در تولید افزودنی های بتنی و چاپگر سه بعدی بتنی است ، ماده ای که پیشرفت بسیار خوبی در این صنعت داشته است.

در حقیقت ، Be More 3D اولین شرکت اسپانیایی بود که چاپگر سه بعدی از این نوع را ایجاد کرد. این فناوری به آنها اجازه داده است تا چندین پروژه  را با استفاده از چاپگر های سه بعدی بتنی توسعه دهند.

تولیدکننده ایتالیایی یک چاپگر سه بعدی بتونی ایجاد کرده است که یکی از بزرگترین فروش های فعلی در بازار است. پرینتر سه بعدی 12 متر طول و 7 متر عرض دارای بازوهای قابل تنظیم تا طول 6 متر است.

5-پرینتر سه بعدی خانه ساز ICON

در سال 2018 ، ICON اولین شرکتی در ایالات متحده بود که مجوز ساخت و ایجاد خانه چاپی سه بعدی را دریافت کرد. خانه در آستین اثبات مفهومی بود که تیم ، سرمایه گذاران و مشتریان را گرد هم آورد تا به آینده حرکت کنند. در این روش ، مأموریت آنها ایجاد مسکن مناسب و مناسب برای همه است که بتوانند در آن زندگی کنند.

6- پرینتر خانه ساز Winsun

این شرکت چینی هنگام رونمایی از اولین خانه های چاپی سه بعدی خود ، در سال 2014 عناوین بسیاری را ایجاد کرد. آنها برای ساخت این خانه ها از دستگاهی مبتنی بر فناوری FDM استفاده می كنند كه به صورت لایه ای لایه ای از مخلوط سیمان، شن و ماسه و الیاف را در اختیارتان قرار می دهد كه مقاومت كافی به دیواره هایی كه در كارخانه خود ایجاد می كنند ، می باشد.

حجم چاپ دستگاه آنها 32 متر طول ، 10 متر عرض و 6.6 متر ارتفاع است. آنها علاوه بر اولین پروژه خود در شانگهای ، در سال 2016 اولین دفاتر چاپ شده سه بعدی را در دبی ایجاد کردند و همکاری با الون مسک را برای توسعه تونل های Hyperloop شروع کردند که امیدوارند این سریعترین حمل و نقل در جهان باشد.

جدیدترین پروژه این شرکت ساخت خانه هایی برای جلوگیری از شیوع  ویروس در شیاننینگ بود.

7-چاپگر سه بعدی Constructions 3D خانه ساز

پیشنهاد این پروژه ساخت خانه های قابل تنظیم از مواد قابل بازیافت یا از مواد حاصل از مکانی است که خانه ها ساخته می شوند. برای توسعه آنها از نوعی “جرثقیل بتونی” بر اساس فناوری های FDM استفاده می کنند.

کلام آخر:

مهم تربن بحث در ساخت خانه میزان بهینه شدن انرژی در خانه ها است. شرکت هایی که در تکنولوژی پرینتر سه بعدی تخصص دارند، در حال ساخت مخلوط بتنی هستند که دارای جرم گرمایی بالایی هستند و در نتیجه باعث بهینه شدن راندمان انرژی در سازه می‌شود.

باتوجه به پیشرفتی که پرینتر های سه بعدی خانه ساز دارند باید هم توقع یک دگرگونی عظیمی در صنعت ساخت و ساز خانه ها را داشته باشیم. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 

خروج از نسخه موبایل