عمومی

برخورد پلیس با موتورسواری بانوان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

برخورد پلیس با موتورسواری بانوان - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حمید علینقیان‌پور ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با بیان اینکه نیروی انتظامی با هرگونه تجمع غیرقانونی اتباع خارجی مقابله می‌کند، اظهار کرد: اتباعی که در سطح شهر دیده می‌شوند با گذرنامه و کنترل‌شده هستند یا به عبارتی مجوز قانونی دارند و عده‌ای که ندارند نیز ساماندهی شده و روزانه به صورت دسته‌های چند ۱۰ نفره ترد می‌شوند.

وی افزود: اتباع غیرقانونی بر اساس ویژگی‌های خاصی که وزارت امور خارجه و وزارت کشور تعیین کرده‌اند رصد شده و مجوز کسب می‌کنند اما وظیفه پلیس دستگیری و ترد تبعه فاقد مجوز و افرادی است در مشاغل ممنوعه برای اتباع بکارگیری می‌شوند بنابراین از مردم تقاضا می‌شود گزارش هرگونه حضور اتباع غیرمجاز را با فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مطرح کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص قانونی بودن موتورسواری بانوان در سطح کلانشهر اصفهان تصریح کرد: هر وسیله نقلیه برای تردد باید مجوز قانونی داشته باشد و موتورسواری بانوان نیز به دلیل نداشتن گواهینامه، خلاف قانون است و نیروی انتظامی با آن برخورد می‌کند

وی با تاکید بر اینکه اگر این وسیله نقلیه فرضا با یک کودک دوچرخه‌سوار تصادف کند، موجب تشدید مجازات متخلف می‌شود، ادامه داد: مواردی از موتورسواری بانوان بوده که پلیس با راکبان برخورد قانونی کرده بدین صورت که با یکی از نزدیکان ایشان برای انتقال موتورسیکلت تماس گرفته شده و پلاک موتورسیکلت نیز اعمال قانون و جریمه شده است.

مجرمان در اصفهان احساس خطر می‌کنند

علینقیان‌پور با بیان اینکه در یک ماه و نیم گذشته ۱۰ درصد کاهش وقوع جرم نسبت به مدت مشابه در استان اصفهان رخ داده و ۳۶ درصد افزایش کشفیات اتفاق افتاده است، اظهار کرد: وقوع جرایم خشن نیز ۳۰ درصد کاهش داشته که مهم‌ترین مؤلفه آن حضور پلیس بوده و مجرمین در استان اصفهان احساس خطر می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ۴۵ روز نخست سال جاری ۳۳ باند بزرگ سرقت منحل و شش هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اموال مسروقه به مردم بازگشت داده شده، افزود: بخش دیگری از این اموال نیز درحال راستی آزمایی برای برگرداندن به مالباختگان است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از رشد ۳۵ درصدی توان پلیس اصفهان در کشف انواع سرقت‌ها خبر داد و گفت: ۱۷۳ هزار و ۴۱۷ لیتر سوخت قاچاق در این مدت کشف شده و در مجموع کشف کالاهای قاچاق ۱۰۶ درصد افزایش داشته است؛ همچنین ۴۴۷ نفر متهم در زمینه قاچاق کالا دستگیر شده‌اند.

دستگیری ۱۰۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر در استان اصفهان

وی با اشاره به اهتمام پلیس برای رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری، فرار مالیاتی، اختلال در نظم اقتصادی و احتکار کالاهای اساسی، تصریح کرد: در بازه زمانی ۴۵ روز ابتدایی سال جاری یک و نیم تن انواع مواد مخدر کشف و در این خصوص بیش از ۱۰۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شده‌اند که این آمار به جز معتادان متجاهر و خرده‌فروشان است.

علینقیان‌پور با بیان اینکه پلیس به عنوان ضابط قضائی وظیفه پیشگیری از تخلف و جرم را به عهده دارد، گفت: فرهنگ سازی به ویژه در خصوص مبارزه با مواد مخدر در دستورکار است و در این زمینه توجه ویژه به جوانان و دانش‌آموزان شده است؛ کارشناسان زبده نیز به مدارس، مراکز عمومی و مساجد فرستاده می‌شوند تا با مشارکت مردمی برای مقابله با مواد مخدر اقدام شود.

آسیب‌شناسی پرونده‌های قتل را پس از افتادن آب و تاب آن مطرح می‌کنیم

وی در خصوص پرونده قتل دو کودک اصفهانی در ماه‌های اخیر خاطرنشان کرد: آنچه مربوط به نیروی انتظامی و کشف جرم است با سرعت و دقت کامل انجام و پرونده به مراجع قضائی ارجاع می‌شود؛ در این دو پرونده نیز مستندات از طریق آزمایشگاه علمی اعتبارسنجی شده و اظهارنظر در خصوص نفی یا اثبات آن با مقام قضائی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه پلیس با آگاهی کامل نسبت به وقوع جرم، تحقیقات و پژوهش بروز را انجام داده و در این خصوص آسیب‌شناسی می‌کند، ادامه داد: نتایج آسیب شناسی و تحقیقات پلیس در جلسات متعدد با فرهیختگان و مسئولان استانی مطرح می‌شود و وقتی آب و تاب پرونده افتاد در سطح جامعه نیز مطرح می‌کنیم

نظارت هوشمند پلیس بر تمام تقاطع‌ها و خیابان‌های اصفهان

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: تمام تقاطع‌ها و خیابان‌های سطح شهر تحت نظارت دوربین بوده و به صورت هوشمند توسط پلیس رصد می‌شود.

به گزارش خبرنگار آنلاین، سرهنگ اصغر زارع پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران درباره بازدارندگی قوانین در مقابل تخلفات رانندگی اظهار کرد: قوانین در این خصوص خوب است و اقدامات فرهنگی شایسته‌ای نیز انجام شده با این حال مبلغ جرایم اصلاح خواهد شد.

وی تجهیزات هوشمند پلیس در رابطه با پیشگیری وقوع جرایم رانندگی را مطلوب دانست و افزود: گاهی برخی شهروندان از نبود پلیس سر چهارراه‌ها گله‌مند هستند در حالی تمام تقاطع‌ها و خیابان‌های سطح شهر تحت نظارت دوربین بوده و به صورت هوشمند توسط پلیس رصد می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: حضور فیزیکی پلیس در برخی معابر نیز همچنان انجام می‌شود و امید است که نظارت هوشمند پلیس بازدارندگی کافی در خصوص جرایم رانندگی ایجاد کند اما نیاز است مثل بسیاری از کشورهای دیگر، خود مردم عامل پلیس بودند و قوانین را رعایت کنند.

نظارت و اصلاح نقاط حادثه‌خیز راه‌های استان به صورت میدانی

سرهنگ علی مولوی، رئیس پلیس راه استان اصفهان نیز با بیان اینکه این استان به دلیل مرکزیت داشتن آن و وجود شهرک‌های صنعتی متعدد یکی از شاهراه‌های مواصلاتی کشور است، گفت: با نظارت پلیس راه استان ۴۸ نقطه پرحادثه در راه‌های استان رفع شده، ۲۸ نقطه اصلاح هندسی شده و ۲۰ نقطه مورد آشکارسازی قرار گرفته است.

وی از آموزش چهره به چهره ۵۰۰ نفر کاربر ترافیکی در مناطق روستایی خبر داد و اضافه کرد: رصد تصادفات در راه‌های استان به‌صورت ماهیانه انجام شده و اصلاح نقاط حادثه‌خیز به صورت میدانی در حداکثر ۴۸ ساعت اصلاح می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا