انتخابات ایران رقابتی ترین رویداد در جهان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

انتخابات ایران رقابتی ترین رویداد در جهان است - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام محمدرضا نصوری در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر رعایت تقوای الهی با تبریک مناسبت‌های پیش روی از جمله میلاد باسعادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: این حضرت جایگاه والایی بین ائمه و خانواده امام حسین (ع) داشته است.

وی با عنوان این که پیامبر گرامی اسلام در همه مأموریت‌ها و امور از جوانان استفاده می‌کردند، افزود: در دوران ۲۵۰ ساله امامان شهید شاهد آن هستیم که جوانان حجت و ولی خداوند را یاری کردند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های جوانان در دوران دفاع مقدس و عرصه‌های گوناگون در کشور، ادامه داد: صفای باطن جوانان از ویژگی‌ها محسوب می‌شود و زیباگرایی و زیبادوستی از دیگر خصایص است و جوانان امروزی طالب ظهور است.

حجت الاسلام نصوری بابیان این که دوران امام زمان (عج) دوران زیبایی‌ها است، گفت: باید فرهنگ ابتذال امروزی را به فرهنگ انتظار تبدیل کنیم از این رو جوانان در این راستا شخصیت اثرگذار هستند.

جوانان نوگرا و زیباطلب هستند

امام جمعه موقت ساری نوگرایی و داشتن روحیه انتقادی را از دیگر ویژگی‌های جوانان برشمرد و با گرامیداشت نیمه شعبان و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) تصریح کرد: این سربازان در راستای امنیت و سربلندی این نظام اسلامی تلاش می‌کنند.

وی گفت: اگر دیدیم همه در برنامه‌های از جمله ۲۲ بهمن با سربلندی حضور پیداکردند ناشی از تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به شاخصه‌های نماینده در تراز شهید مدرس و مجلس افزود: انتخابات جمهوری اسلامی ایران، رقابتی ترین انتخابات در جهان محسوب می‌شود و در این دوره برای هر صندلی مجلس، ۵۱ نفر در کشور رقابت می‌کنند.

حجت الاسلام نصوری با عنوان این که ۷۵ درصد داوطلبان مورد تأیید و پذیرش شدند، به مسؤولان نظام سفارش کرد تا برای امنیت و سلامت انتخابات تلاش کنند و افزود: رأی مردم حق الناس است.

وی همچنین از مردم خواست تا با شرکت حداکثری همانند ۲۲ بهمن در روز انتخابات حماسه آفرینی کنند و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری انتخابات راه اصلی اصلاح فرایندها و مشکلات است.

توصیه به نامزدها و طرفداران

حجت الاسلام نصوری انتخابات اصلح را مهم برشمرد و گفت: انتخابات حزبی و جناحی با نگاه آرمانی امام زمان (عج) همخوانی و سازگاری ندارد و عدم توجه به وعده‌های غیرمنطقی و غیراصولی نامزدها لازم است زیرا کسی که قانون گریزی می‌کند نباید در جایگاه قانونگذاری قرار گیرد.

وی همچنین از نامزدها خواست در عین رقابت، رفاقت داشته باشند و گفت: نامزدها از وعده‌های غیرمنطقی پرهیز کنند و برنامه‌های خود را ارائه دهند و تقوا و پرهیز از دروغ و تهمت را سرلوحه قرار دهند.

امام جمعه موقت ساری از داوطلبان خواست تا نقطه قوت‌های نظام اسلامی را بازگو کنند و گفت: پرهیز از اسراف نیز مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام نصوری با تاکید براین که باید مقاومت و تلاش خود را بیشتر کنیم تا در مسیر بسترسازی و ظهور امام زمان (عج) گام برداریم، با اشاره به روحیه مقاومت مردم غزه گفت: این مردم با تمام ظرفیت مقابل رژیم منحوس اسرائیل مقاومت می‌کنند.

وی افزود: دشمن در اوج این که خود را قدرتمند معرفی می‌کند اما ذلیل است و باید انسجام و همدلی خود را بیشتر کنیم و متأسفانه برخی از کشورها در حال کمک کردن به رژیم اسرائیل غاصب هستند.

امام جمعه موقت ساری با عنوان این که شب نیمه شعبان نوعی شب قدر است، احیای این شب را لازم دانست و گفت: شب نیمه شعبان بسیار بافضیلت است و باید جشن‌ها را برای شادی امام زمان (عج) سالم برگزار کنیم.

خروج از نسخه موبایل