فرهنگ و هنر

نشستی آرام برای عاشقانه «ملاقات خصوصی» با گله از پایان یک مسابقه ورزشی

نشستی آرام برای عاشقانه «ملاقات خصوصی» با گله از پایان یک مسابقه ورزشی

بازیگران «جلسه خصوصی» با رضایت از فیلمی که در آن بازی کردند به جشنواره فیلم فجر آمدند و یکی از آنها که یکی از شرکت کنندگان در مسابقه قوی ترین مردان ایران بود از پایان فیلم گلایه کرد. رقابت و تأثیر آن بر زندگی ورزشکاران آن.

به گزارش ایواره، چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر پنجشنبه 14 بهمن ماه با نمایش اولین ساخته امید شمس به نام «دیدار خصوصی» همراه بود. فیلمی که پس از دو ساعت با تشویق جمع زیادی از اهالی رسانه و منتقدان مواجه شد.

نشست خبری این فیلم با حضور جمعی از بازیگران از جمله پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، نادر فلاح، بهمن ارک، امید شمس، شیرین آقاکشی، امیر بنان، رویا تیموریان و سیاوش چراغی پور برگزار شد.

پریناز ایزدیار در این نشست درباره شباهت نقش دختری در محله نامناسب با سمیه در فیلم «ابد و یک روز» گفت: منتظر چنین سوالی بودم اما در کل این نقش با آن تفاوت زیادی داشت. و من به تنهایی برای متمایز کردن نقشم به طور جداگانه کار می کنم، با «ابد و یک روز» این کار را نکردم، چون این اتفاق برای کارگردان افتاد.

او درباره تکرار نقش های ضعیف و رنج کشیده نیز گفت که من اصلا چنین چیزی را قبول ندارم و نقش پروانه را در فیلم «جلسه خصوصی» ضعیف نمی بینم اما جایی که عاشق می شود ممکن است. کاری کن که ضعیفش کنه

امید شمس (کارگردان) درباره ایده این فیلم گفت: من و علی سرهنگ چند سال پیش مشغول ساخت مستندی درباره زندانیان بودیم و بر همین اساس تاکید شد که این فیلم بر اساس واقعیت است. حتی محله ای که در فیلم می بینید محل زندگی من و خانواده ام بوده و هست و بسیاری از دوستانم در آنجا در زندان بودند و به ترسیم تصویر کمک کردند.

رویا تیموریان که نقش کوتاهی در این فیلم داشت، درباره همکاری خود با سینماگران جوان گفت: از آنجایی که معتقدم نسل جوان آینده سینما هستند، با خواندن فیلمنامه بررسی می‌کنم که آیا می‌توان کار کرد یا نه. و این همکاری با جوانان به من می گوید که من از نسل دیگری هستم، به من کمک می کند تا با مسائل روز بیشتر آشنا شوم. من دیواری بین خودم و جوانان ندارم و با گفت و گو می توان خیلی چیزهای خوب را گفت و حالا از تجربه یک جوان آینده دار راضی هستم.

هوتن شکیبا درباره نقش خود در فیلم ملاقات خصوصی نیز توضیح داد: شخصیت فرهاد از من خیلی دور بود و زندگی در زندان کار را سخت می کرد. برای این نقش به زندان رفتم و برگشتم و یکی از آشنایان را آنجا دیدم. البته زندان فضای تلخی دارد و امیدوارم توانسته باشیم بخشی از آن فضا را ترسیم کرده باشیم.

علی سرهنگ، یکی از نویسندگان فیلم، توضیح داد که در حال تحقیق در مورد مستندی درباره مواد مخدر هستند که از طریق یکی از مسئولان به آنها پیشنهاد شده بود که درباره زنانی که مواد مخدر را به زندان می آورند، بسازند.

امیر بنان تهیه کننده این فیلم گفت: مراحل دریافت پروانه ساخت زمان بر بود چرا که نکاتی نه تنها در ارشاد بلکه در قوه قضائیه وجود داشت اما در مجموع آن نکات برای فیلم کمک کننده بود.

ایمان شمس که یکی از شرکت کنندگان در مسابقات قوی ترین مردان ایران بود و در یک جلسه خصوصی نقش واقعی خود را ایفا کرد به مشکلاتی که از پایان مسابقات برای ورزشکاران این رشته پیش آمده است اشاره کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا