علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

لیفت دور چشم با نخ

در رابطه با عمل زیبایی لیفتینگ چشم که یکی از انواع است، ابتدا باید اشاره کرد که، چشم یکی از حساس ترین اعضا در بدن است. به این علت میتوان این موضوع را گفت که ساختار خود چشم بسیار حساس و آسیب پذیر بوده و از طرفی پوست پلک و پوست اطراف چشم بسیار نازک است. به همین جهت با بالا رفتن سن، نور خورشید یا آلودگی هوا بسیار میتواند بر سلامت این عضو اثر منفی گذاشته و منجر به افتادگی پلک ها شود. مساله ای که بر ظاهر شما تاثیر گذاشته و حسی منفی در شما ایجاد میکند. روش هایی که در حال حاضر وجود دارند مانند لیفت دور چشم با نخ می توانند شما را از این نگرانی آسوده خاطر کند.

لیفت دور چشم با نخ

لیفت چشم با نخ چیست ؟

لیفت چشم با نخ که به عنوان لیفت با نخ یا لیفت چشم غیر جراحی نیز شناخته می شود، یک عمل زیبایی است که برای جوانسازی و لیفت کردن پوست اطراف چشم بدون نیاز به طراحی شده است. این شامل استفاده از نخ های قابل حل ساخته شده از موادی مانند PDO (پلی دیوکسانون) یا سایر مواد زیست سازگار است. یکی از آثار پیری، چین و چروک چشم و افتادگی پلک است. اگر چه این افتادگی و چین و چروک روند طبیعی افزایش سن پوست را نشان می‌دهند؛ اما می‌توانند پوست، ابرو و عضلات دور چشم را تحت تاثیر قرار دهند.

با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی و کلاژن خود را از دست می‌دهد. پوست اطراف چشم بسیار حساس و نازک است و با پدیدار شدن آثار پیری و کاهش کلاژن، به طور قابل توجهی دچار افتادگی خواهد شد. برخی از افراد تنها راه برداشتن پوست اضافی این قسمت را جراحی می‌دانند؛ در حالی که عمل جراحی می‌تواند عوارض زیادی به همراه داشته باشد. یکی از روش‌های بی‌خطر برای جوانسازی اطراف چشم، لیفت چشم با نخ است. این روش ایمن، غیرتهاجمی و مقرون به صرفه است و به طور شگفت‌انگیزی می‌تواند جوانی را برای چشم و ابروی شما به همراه آورد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به سرم لیفتینگ گاتیو  بپردازیم.

لیفت چشم با نخ چگونه انجام می شود ؟

در اینجا یک توضیح گام به گام در مورد نحوه انجام آن است:

  • مشاوره: این فرآیند با مشاوره با یک متخصص پزشکی واجد شرایط شروع می شود. در طول این مشاوره، شما در مورد اهداف، انتظارات و هر گونه نگرانی در مورد این روش صحبت خواهید کرد. پزشک شایستگی شما را برای لیفت با نخ ارزیابی می کند.
  • آماده سازی: قبل از عمل، ناحیه اطراف چشم شما تمیز می شود و ممکن است از یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن ناحیه استفاده شود. این به اطمینان از راحتی شما در طول عمل کمک می کند.
  • درج نخ ها: پزشک از یک سوزن نازک و تخصصی برای وارد کردن نخ های قابل حل در زیر پوست استفاده می کند. این رشته ها معمولاً از موادی مانند PDO (پلی دیوکسانون) یا سایر مواد زیست سازگار ساخته می شوند. نخ ها در طول خود دارای خارها یا مخروط های کوچک هستند. این ویژگی ها به آنها اجازه می دهد تا در دست بگیرند بر روی بافت زیر پوست
  •  بلند کردن و سفت کردن: هنگامی که نخ ها در جای خود قرار گرفتند، پزشک با تنظیم موقعیت نخ ها، پوست را به آرامی بلند کرده و سفت می کند. نخ ها به عنوان یک ساختار حمایتی عمل می کنند و پوست اطراف چشم را بالا می برند.
  •  تحریک کلاژن سازی:  علاوه بر اثر لیفتینگ فوری، نخ ها تولید کلاژن را تحریک می کنند، پروتئینی که به حفظ خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست کمک می کند. این تولید کلاژن بیشتر به جوانسازی ناحیه کمک می کند.
  •  تکمیل: کل این روش معمولا کمتر از یک ساعت طول می کشد. هیچ برش جراحی ایجاد نمی شود، زیرا نخ ها در زیر سطح پوست قرار می گیرند.
  •  بهبود: پس از لیفت با نخ، ممکن است تورم خفیف، کبودی و احتمالاً ناراحتی جزئی را تجربه کنید. با این حال، این اثرات معمولا در عرض چند روز تا یک هفته فروکش می کند. دستورالعمل های مراقبت پس از عمل را از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود دریافت خواهید کرد.
  •  نتایج: نتایج یک لیفت با نخ را می توان بلافاصله مشاهده کرد، اما ممکن است در هفته های بعد با افزایش تولید کلاژن به بهبود آنها ادامه دهند. توجه به این نکته مهم است که اگرچه اثرات لیفت با نخ قابل توجه است، اما عموماً موقتی است و تا 1-2 سال طول می کشد.
  •  پیگیری:  احتمالاً یک قرار ملاقات بعدی با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود خواهید داشت تا پیشرفت شما را بررسی کند، نگرانی‌ها را برطرف کند و اطمینان حاصل کند که در حال بهبودی مناسب هستید.

به یاد داشته باشید که تجربیات و نتایج فردی ممکن است متفاوت باشد، بنابراین بسیار مهم است که با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ماهر و با تجربه مشورت کنید تا تعیین کنید که آیا کرم ترمیم کننده فرورفتگی جای جوش برای شما گزینه مناسبی است یا خیر. آنها جزئیات خاصی را در مورد تکنیکی که استفاده می کنند و آنچه می توانید از این روش انتظار دارید ارائه می دهند.

نواحی لیفت چشم با نخ

لیفت چشم با نخ یکی از محبوب‌ترین روش‌ها در بین خانم‌ها برای تغییر حالت چشم و ابرو است. این عمل باعث می‌شود که چشم‌ها بزرگ‌تر و کشیده‌تر دیده شوند و توسط سلبریتی‌های معروف زیادی نیز انجام شده است. به علاوه، این روش از ایجاد علائم پیری جلوگیری می‌کند و افتادگی پلک فوقانی را بهبود می‌بخشد. یکی از مزایای لیفت چشم با نخ این است که میزان لیفت شدن را می‌توان تنظیم نمود. به عبارت دیگر شما می‌توانید میزان کشیدگی چشم را تعیین کنید و حتی چشمانی شبیه به چشم گربه داشته باشید. با استفاده از این روش غیر جراحی با چشمان بی‌حالت، خسته و افتاده خود خداحافظی کنید و ظاهری جذاب و خیره کننده داشته باشید. این روش کم‌تهاجمی برای نواحی مختلفی از چشم مانند پلک فوقانی، چشم خارجی و ابرو استفاده می‌شود و این نواحی را بدون هیچ برشی لیفت می‌کند و ظاهری زیبا به آن‌ها خواهد داد.

لیفت زیر چشم با نخ لیفت چشم با برداشتن پوست اضافی باعث از بین رفتن چین و چروک اطراف چشم خواهد شد و نه تنها کاربرد زیبایی دارد؛ بلکه برای اهداف درمانی نیز به کار می‌رود. توجه داشته باشید که لیفت چشم دارای انواع مختلفی است و از جمله آن‌ها می‌توان به لیفت دور چشم، گوشه چشم، پشت چشم، زیر چشم، لیفت گودی زیر چشم و لیفت چروک زیر چشم اشاره کرد. هر یک از این روش‌ها شرایط متفاوتی را دارا هستند.

اولین و پرکاربردترین روشی که برای لیفت زیر چشم استفاده می‌شود، لیفت با نخ است‌. در این روش از نخ PDO که قابل جذب است استفاده می‌شود و به دلیل حساسیت بالای چشم‌ها، این نخ کاملا باریک و ظریف خواهد بود. لیفت با نخ، با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و در ناحیه بیرونی چشم تزریق صورت خواهد گرفت. با این کار، درد یا ناراحتی شما به حداقل می‌رسد و در طول عمل دردی احساس نخواهید کرد. این روش زیبایی تنها ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد و پزشک برای انجام آن از سوزن‌های نازک و ریزی استفاده می‌کند و نخ را به زیر پوست وارد می‌کند. با کشیدن نخ‌ها، زیر چشم دچار کشیدگی و لیفتینگ خواهد شد.

لیفت پلک چشم با نخ افتادگی پلک نه تنها چهره شما را مسن نشان می‌دهد؛ بلکه در بینایی نیز اختلال ایجاد می‌کند. افتادگی پلک بالا معمولا به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد؛ برای مثال ضعف عضلات، آسیب به اعصاب و شل شدگی پوست پلک بالا رایج‌ترین دلایل بروز این مشکل هستند. افتادگی پلک فوقانی می‌تواند مادرزادی باشد، به دنبال یک بیماری یا آسیب اتفاق بیفتد یا به دلیل پیری پوست ایجاد شود.

در صورتی که افتادگی پلکتان شدید نیست و ترجیح می‌دهید به جای کرم روشن کننده بدن گاتیو از روش‌های کم‌خطر و مقرون به صرفه استفاده کنید، لیفت پلک چشم با نخ بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در روش لیفت با نخ هیچ زخمی بر روی پلک شما ایجاد نمی‌شود و هیچ خطری نیز شما را تهدید نخواهد کرد. چرا که در این روش محل دقیق ورود و خروج سوزن‌ها مشخص است.

نتایج حاصل از لیفت پلک چشم با نخ بلافاصله قابل مشاهده هستند و بین ۸ تا ۱۲ ماه ماندگاری خواهند داشت. همه افراد بالای ۱۸ سال که دارای افتادگی پلک خفیف یا متوسط هستند می‌توانند از این روش استفاده کنند. باید توجه داشته باشید که هر چه افتادگی پلک شما شدیدتر باشد، برای لیفتینگ به نخ‌های بیشتری نیاز است و در نتیجه بر هزینه نهایی درمان تاثیر خواهد گذاشت. لیفت گوشه چشم با نخ لیفت چشم گربه‌ای یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش‌های زیبایی محسوب می‌شود. در این روش از نخ برای کشیدن گوشه چشم و ایجاد چشم گربه‌ای استفاده می‌کنند. لیفت چشم گربه‌ای با نخ مزایای زیادی دارد از جمله:

  • این روش کاملا مطمئن و ایمن است و می‌تواند جایگزین روش‌های سنتی و جراحی‌های خطرناک شود.
  • لیفت گوشه چشم با نخ سریع است و در یک الی دو ساعت انجام می‌شود و پس از آن نیازی به استراحت و بستری نخواهد بود.
  • نتیجه حاصل از این روش طبیعی و مناسب است.
  • معمولا هیچ رد زخمی بر جا نمی‌گذارد.
  • هزینه لیفت نخ نسبت به جراحی مناسب‌تر است.
  • با استفاده از این روش نه تنها می‌توانید آثار پیری پوست را از بین ببرید؛ بلکه می‌توانید فرآیند پیری را نیز به تاخیر بیندازید.

لازم به ذکر است که این روش برای افرادی که دارای چین و چروک زیاد در ناحیه چشم هستند و پوست شکننده و ظریفی دارند، افراد دارای فشار خون و کلسترول بالا و زنان باردار و شیرده، مناسب نخواهد بود.

از بین بردن چین و چروک با لیفت چشم

لیفت دور چشم با نخ یکی از انواع آن است که با نام های دیگری چون لیفت پلک یا بلفاروپلاستی نیز شناخته میشود روشی برای زیباتر کردن و جوانسازی چشم هاست که بر اثر کهولت سن یا عوامل محیطی شادابی و خستگی را از آن ها میگیرد. لیفتینگ چشم با نخ یا دیگر روش ها برای لیفت در حالت کلی به این جهت رخ میدهند که چین و چروک های اطراف چشم از بین رود. با لیفت دور چشم با نخ یا دیگر روش های لیفت، شادابی و جوانی را به خود هدیه دهید!

کاربرد لیفت نخ برای دور چشم

باید در نظر داشت که لیفت دور چشم با نخ یا دیگر روش های لیفت چشم تنها به قصد زیبایی صورت نگرفته و خیلی وقت ها دارای اهدافی درمانی است. برای مثال در افراد با سن بالا لیفت چشم میتواند به بینایی بهتر آن ها کمک کند. در حالت کلی لیفت زیر چشم، دور چشم، گوشه چشم، گودی زیر چشم، افتادگی چشم و اطراف چشم از انواع لیفت چشم هستند که با روش های مختلفی چون لیفت چشم با نخ امکان پذیر می باشند.

دکمه بازگشت به بالا