عمومیمدیریت کسب و کار

تعمیر خرابی پمپ کارواش صنعتی و عیب یابی آن

به گزارش خبرگزاری این سایت، تعمیر خرابی پمپ کارواش صنعتی و عیب یابی آن، یکی از موارد بسیار مهم است که بایستی پس از خرید این تجهیزات به آن توجه جدی گردد. بنابراین در این مطلب تصمیم گرفتیم که درباره این موضوع، مواردی را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

تعمیر خرابی پمپ کارواش صنعتی و عیب یابی آن

 دستگاه های پمپ کارواش صنعتی، تجهیزاتی مفید و کاربردی هستند و یک دستگاه خوب می تواند به طور چشمگیری تلاش و زمان صرف شده برای تمیز کردن عرشه ها، اتومبیل ها، سایدینگ، تجهیزات کشاورزی و موارد دیگر را کاهش دهد. مانند همه ماشین‌ها، واشرهای فشار گهگاه خراب می‌شوند و این خرابی‌ها می‌توانند اشکال مختلفی داشته باشند، از مشکلات موتور، مشکلات پمپ یا عصا، مشکلات فشار آب، نشتی و غیره. برای آشنایی با رایج ترین حالت های خرابی، عیب یابی و نحوه تعمیر آنها ، ادامه مطلب را بخوانید.

در ادامه یک لیست کامل از خرابی هایی که ممکن است برای دستگاه های پمپ کارواش صنعتی رُخ بدهد را به تریب با ذکر خرابی و نحوه عیب یابی و تعمیر آن بیان شده است.

بررسی مشکلات، خرابی، عیب یابی و تعمیر پمپ کارواش بنزینی

بیایید با بررسی برخی از خرابی ها و مشکلاتی که ممکن است با یک پمپ کارواش صنعتی بنزینی داشته باشید، شروع کنیم.

پمپ کارواش صنعتی روشن نمی گردد

  1. هیچ بنزینی وجود ندارد، سطح بنزین را در واترجت بررسی کنید. اگر گاز ندارید یا گاز کافی نیست، آن را پر کنید.
  2. موقعیت نادرست چوک، به دفترچه راهنمای مالک ارائه شده توسط سازنده مراجعه کنید و چوک را به موقعیت توصیه شده منتقل کنید.
  3. افزایش فشار می تواند در دستگاه شما ایجاد شود. ماشه تفنگ را فشار دهید تا هرگونه فشار ایجاد شده در سیستم آزاد شود.
  4. سیم شمع را جدا کنید؛ اگر سیم شمع قطع شد، به سادگی آن را دوباره وصل کنید و پمپ کارواش شروع به کار می کند.
  5. خرابی شمع، ممکن است یک شمع معیوب داشته باشید که وظیفه تامین جرقه موتور را به عهده دارد و در صورت کثیف یا آسیب دیدن باعث روشن نشدن موتور یا از دست دادن قدرت آن می شود. برای بررسی اینکه آیا شمع ها علت این مشکل هستند یا خیر، آنها را بردارید و علائم سایش یا آسیب را بررسی کنید. اگر شمع ها کثیف یا آسیب دیده اند، باید تعویض شوند.

موتور دستگاه پمپ کارواش مشکل دارد و کار نمی کند

شاید شما پمپ کارواش خود را راه اندازی کرده اید، اما در حین استفاده از آن متوقف شده است. برخی از راه حل های ساده بابت تعمیر و عیب یابی این مورد عبارتست از:

  1. سطح روغن پایین، این می تواند به دلیل سطح پایین روغن باشد. بیشتر پمپ های از نوعی دیزلی یا بنزینی وقتی سطح روغن خیلی پایین می‌آید، به طور خودکار خاموش می‌شوند. حتما سطح روغن را چک کنید و در صورت لزوم دوباره پر کنید.
  2. کاربراتور گرفتگی، اگر موتور بعد از مدت طولانی عدم فعالیت کار نمی کند و می دانید که جرقه می زند و روغن کافی دارد، به احتمال زیاد کاربراتور با سوخت قدیمی مسدود شده است. سعی کنید دریچه تخلیه کاربراتور را باز کنید و اجازه دهید مقدار کمی از سوخت قدیمی خارج شود.
  3. فیلتر هوا کثیف، فیلتر هوا کثیفی و گرد و غبار را از موتور دور نگه می دارد. هنگامی که فیلتر هوا مسدود می شود، می تواند جریان هوا را محدود کند و باعث شود موتور برق را از دست بدهد یا اصلا روشن نشود. اگر فیلتر هوای شما با گرد و غبار مسدود شده است، سعی کنید آن را تمیز کنید. اگر جواب نداد، آن را با یک فیلتر هوای جدید تعویض کنید و دوباره امتحان کنید.

نشت روغن

کاسه نمدهای فرسوده: اگر روغن موتور نشت می کند، عمدتاً به دلیل فرسوده شدن سیل است. زمان تعویض مهر و موم ها فرا رسیده است. با سازنده دستگاه مشورت کنید.

در ادامه ویدیویی در خصوص خرابی و نحوه تعمیر پمپ کارواش صنعتی برای شما آماده کرده ایم که می توانید با کلیک بر روی لینک زیر آن را مشاده فرمایید:

https://www.youtube.com/watch?v=bID34I3s_ak

بررسی مشکلات، خرابی، تعمیر و عیب یابی پمپ کارواش برقی

بیایید نگاهی بیندازیم به برخی از مشکلاتی که در پمپ های واترجت برقی ایجاد می شود و و اینکه چگونه می توان آن ها عیب یابی کرد.

واشر برقی با فشار روشن نمی شود

  • خرابی پریز برق، ممکن است پریز برق به درستی کار نکند. فیوزهای اصلی را چک کنید و شمع ها را چک کنید. اگر مشکلی در آن پریز وجود دارد، با یک برقکار تماس بگیرید و همزمان از پریز دیگری استفاده کنید.
  • دستگاه به برق وصل نیست، همه ما آنجا بودیم… چرا دستگاه ما کار نمی کند؟ اوه، ما فراموش کردیم آن را وصل کنیم! مطمئن شوید که پمپ شما به درستی به برق وصل شده است. راه حل شما می تواند به همین سادگی باشد.
  • سوئیچ تنظیم مجدد را بررسی کنید. برخی از محصولات، دارای یک سوئیچ ریست هستند که باید پس از وصل کردن ماشین لباسشویی فشار را فشار دهید. این برای راه اندازی پمپ کارواش ضروری است.
  • خرابی موتور، می تواند یک مشکل بزرگتر مانند خرابی موتور باشد. اگر متوجه شدید که هیچ چیز دیگری کار نمی کند، با سازنده خود تماس بگیرید و آن را تحت گارانتی تعویض کنید.

موتور از کار افتاده

اگر موتور در حین استفاده متوقف شود، ممکن است ولتاژ خیلی کم باشد. باید بررسی کنید که ولتاژ در محدوده مشخص شده برای موتور باشد. اگر تغییر آن کمکی نکرد، با سازنده ماشین شوی الکتریکی مشورت کنید تا ببینید آیا پیشنهادی دارند یا ممکن است ایرادی در موتور وجود داشته باشد.

مشکل فشار کم آب

·         کمبود آب، ممکن است آب کافی دریافت نکنید. شلنگ ها را از نظر پیچ خوردگی بررسی کنید و سپس مطمئن شوید که فشار آب مناسب در شیرها وجود دارد. همچنین، دفترچه راهنمای پمپ کارواش صنعتی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از شلنگ باغبانی با قطر مناسب استفاده می کنید.

·         مسدود شدن فیلتر ورودی، اتصالات شیلنگ باغ را برای انسداد بررسی کنید. رفع مشکل را با اتصال شیلنگ آب به ورودی فشارشوی و روشن کردن آن آغاز کنید. اگر آب از خروجی خارج شود، متوجه خواهید شد که آب در حال گردش است. در غیر این صورت، فیلتر ورودی آب ممکن است مسدود شده باشد، لطفا آن را بردارید و تمیز کنید!

·         اگر از نازل اشتباه استفاده می کنید، ممکن است از نازل مناسب استفاده نشود. اما قبل از تأیید اینکه از نازل صحیح استفاده می کنید، نازل را از نظر گرفتگی بررسی کنید، آن را از تفنگ جدا کنید و هرگونه زباله ای را که ممکن است دهانه را مسدود کرده باشد بردارید.

·         شیر انژکتور مواد شیمیایی ورودی را باز کنید. اگر دریچه انژکتور مواد شیمیایی را باز بگذارید و در لوله وانت مواد شوینده مواد شوینده وجود نداشته باشد، هوا وارد خط شوینده می شود و باعث کم شدن فشار آب می شود، لوله را در ماده شوینده قرار دهید یا دریچه انژکتور را ببندید.

·         مهر و موم منیفولد پمپ کارواش نشتی دارد. اگر آب‌بندی منیفولد آن نشتی داشته باشد، می‌تواند باعث فشار کم شود. برای اینکه فشار آب بهتری داشته باشید باید مهر و موم ها را تعویض کنید.

مشکل فشار آب

اگر واشر فشار فشار نداشته باشد، ممکن است دو مشکل زیر باشند:

  1. دریچه تخلیه آسیب دیده اگر سوپاپ فلاش آسیب دیده یا فرسوده شده است، پیچ فلاش را ببندید و آب بندی یا فنر آسیب دیده را بررسی کنید و در صورت لزوم تعویض کنید.
  2. دریچه یا منیفولد ورودی پمپ آسیب دیده است. اگر شیر ورودی یا منیفولد آن آسیب دیده است، پمپ را جدا کرده و قطعات منیفولد ورودی را تعویض یا تمیز کنید.

فشار نبض

  1. پمپ یا شیر ورودی منیفولد آسیب دیده، مشابه عدم وجود مشکل فشار آب، این مشکل همچنین می تواند باعث فشار ضربانی شود. پمپ کارواش را جدا کنید، قطعات منیفولد ورودی آن را تعویض یا تمیز کنید و دوباره آن را مونتاژ کنید.
  2. خرابی پمپ کارواش صنعتی، ممکن است معیوب باشد، در این صورت آن را زودتر تعویض کنید. اگر هنوز تحت گارانتی است، با سازنده تماس بگیرید.
  3. پمپ هوا را می مکد. اگر هوا می کشد، دستگاه را خاموش کنید اما آب را روشن بگذارید. فشار را با کشیدن ماشه کاهش دهید، پس از پایان کار دوباره فشار آب را بررسی کنید و این باید مشکل را برطرف کند.
  4. وجود انسدادی که باعث فشار ضربانی می شود، در صورت گرفتگی نازل، باید از سوزن برای تمیز کردن دهانه استفاده شود. همچنین ممکن است فیلتر ورودی آب مسدود شده باشد. در این حالت، ورودی آب را با آب تمیز بشویید. در نهایت، ممکن است یک تفنگ اسپری یا لوله مسدود شده باشد. سپرده ها را حذف کنید

مشکل نشت آب

هیچ چیز آزاردهنده تر از نشتی دستگاه فشار قوی آی نیست که باعث ایجاد مشکل و تولید PSI پایین شود. اما می توانید با تعمیرات ساده زیر که عیب یابی و تعمیر پمپ کارواش صنعتی را امتحان کنید.

  • مهر را بشکن اگر پمپ نشتی داشته باشد، آب بندی ها ممکن است ترک خورده، آسیب ببینند یا فرسوده شوند. در این صورت باید کاسه نمد یا کل دستگاه را تعویض کنید.
  • شل شدن پیچ های مجموعه پمپ را بررسی کنید و پیچ ها را محکم کنید تا مطمئن شوید که محفظه آن به درستی آب بندی شده است.
  • فعال سازی شیر حرارتی معیوب بودن شیر آزاد کننده حرارت نیز می تواند باعث نشت پمپ شود. اگر دستگاه برای مدت طولانی بدون کشیدن ماشه کار کند، این شیر اجازه می دهد تا آب گرم شده و تحت فشار از پمپ جریان یابد. اگر شیر تسکین حرارتی همچنان به نشتی ادامه دهد، معیوب است و باید تعویض شود.
  • اتصال شلنگ نشتی، مشکل اتصال، اتصال ممکن است خراب یا نادرست باشد. بررسی کنید که آیا این مشکل است و به درستی وصل شوید تا مشکل برطرف شود.
  • شیلنگ سوراخ شده یا شکسته است، شیلنگ ها به مرور زمان فرسوده می شوند و نیاز به تعویض مکرر دارند. برای جلوگیری از این اتفاق در آینده، سعی کنید شیلنگ را از زمین دور نگه دارید تا دستگاه به خصوص در زمان استفاده، پیچ خورده یا نیشگون نگیرد.
  • واشر لاستیکی شکسته، اگر واشرهای لاستیکی شکسته یا فرسوده شده باشند، وظیفه جلوگیری از خروج آب از شلنگ، تفنگ یا دستگاه را بر عهده خواهند داشت. اگر آسیب دیدند یا فرسوده شدند و باعث نشت آب و کاهش فشار کلی و کارایی دستگاه می شوند، آنها را تعویض کنید.
  • اتصالات لنس یا نازل نشتی دارد. انتهای پایینی لنس که در آن شیلنگ وصل شده است یکی دیگر از نقاط نشتی رایج است. نشتی در آنجا نه تنها باعث افت فشار می شود، بلکه بازوها و آستین های شما را نیز خیس می کند. بیایید ببینیم چگونه از خروج آب از لنج یا اتصال اسپری جلوگیری کنیم. پیچ های نگهدارنده مجموعه اهرم را باز کنید و مطمئن شوید که آنها را در مکانی امن قرار دهید. عملکرد داخلی قطعات را در زیر نور شدید به دقت بررسی کنید. در صورت یافتن ترک، کل لنس باید تعویض گردد.
  • O-ring آسیب دیده. اگر هیچ یک از موارد بالا رخ نداد، حلقه O-رینگ داخل رابط شلنگ را از نظر آسیب بررسی کنید. O-ring را جایگزین کنید یا آن را با یک شیلنگ جدید جایگزین کنید.

سایر مشکلات واشر فشار

در حالی که تا الان بسیاری از مشکلات رایجی را که کاربران دستگاه های پمپ واترجت تجربه می‌کنند، ذکر شد، ممکن است با بسیاری دیگر از مشکلات دیگر روبرو شوید. راه حل های زیر را بخوانید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی از شستشوی تحت فشار لذت ببرید!

پاشش مواد شوینده کار نمی کند

  • نازل اشتباه است، در صورت استفاده از نازل اشتباه می تواند باعث ایجاد مشکل شود.
  • گرفتگی دریچه ورودی صابون، ممکن است دریچه ورودی صابون مسدود شده باشد. این در سمت پمپ لوله است. برای محکم کردن آن، شلنگ را بردارید و از یک آچار آلن کوچک از سوراخ استفاده کنید و هرگونه زباله را تمیز کنید یا شیر توپ را شل کنید.
  • شوینده غلیظ، مخلوط شوینده ممکن است خیلی غلیظ باشد، به خصوص اگر به اندازه کافی رقیق نشده باشد. افزودن آب بیشتر به محلول می تواند اثربخشی آن را افزایش دهد.
  • کمبود مواد شوینده، بررسی کنید که مواد شوینده به اندازه کافی در ظرف موجود باشد. لوله باید کاملاً غوطه ور شود تا بیشتر محلول تمیز کننده از آن عبور کند.

پمپ کارواش صنعتی، صدای زیادی تولید می کند.

هیچ کس، حتی همسایگان شما، نمی خواهند با یک دستگاه پرسر و صدا سر و کار داشته باشند. با توجه به این وضعیت، موارد زیر بسیار مهم هستند:

  • اگر ورودی آب مسدود باشد، ممکن است صدای بیش از حد ایجاد شود. انسداد را بررسی کنید، ورودی آب را تمیز یا تعویض کنید.
  • ممکن است روغن کافی در موتور یا پمپ وجود نداشته باشد. اگر موتور است فقط روغن اضافه کنید. اگر مشکل از پمپ آب باشد باید آن را جدا کرد تا طبق دستور سازنده آن را بررسی و پر کرد.
  • نشت روغن پمپ، نشت پمپ خطرات ایمنی بالقوه زیادی را به همراه خواهد داشت، باید به موارد زیر توجه شود:
  • ممکن است به سادگی پیچ های نصب شل شده باشند، بنابراین آنها را سفت کنید.
  • ممکن است قطعات و اجزای آسیب دیده مانند پیستون یا مهر و موم آسیب دیده باشند. به طور کامل آسیب را بررسی کنید، که ممکن است نیاز به جداسازی قطعات، تمیز کردن قطعاتی که نیاز به تمیز کردن دارند، یا تعویض قطعات آسیب دیده باشد.

پمپ کارواش بیش از حد گرم می گردد

در حالی که یک شیر ایمنی حرارتی از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند، گاهی اوقات می تواند اثر معکوس داشته باشد. اگر هرگز آن را خاموش نکنید، آب می تواند در تجهیز جمع شود و از ورود آب تازه و سرد جلوگیری کند.

تقریباً هر دقیقه باید ماشه را فشار دهید تا آب آزاد شود. اگر برای مدتی از دستگاه خود استفاده نمی کنید، آن را روشن نگذارید زیرا ممکن است پمپ را بیش از حد گرم کرده و باعث آسیب دائمی شود.

پمپ واشر فشار صداهای عجیبی تولید می کند و آب جاری نمی شود

  • اگر دستگاه خود را روشن کردید و به خوبی کار می کند، اما آب بیرون نمی آید و صدای پمپ آب را می شنوید که صدای عجیبی دارد، ممکن است فصل گذشته اشتباه جدی و رایجی مرتکب شده باشید.
  • در آب و هوای سرد زمستانی، تخلیه کامل واشر فشار ضروری است و بهتر است قبل از نگهداری در زمستان، آن را با ضد یخ پر کنید. این کار را فراموش کنید و تقریباً مطمئناً آب را در پمپ دستگاه خواهید گذاشت. وقتی زمستان فرا می رسد، آب می تواند یخ بزند، منبسط شود و به ساختار داخلی پمپ آسیب جدی وارد کند.
  • هنگامی که این اتفاق می افتد، تنها گزینه شما تعویض پمپ کارواش صنعتی است. می توانید ویدیوهایی را به صورت آنلاین پیدا کنید که شما را در نصب جایگزین راهنمایی می کند، با یک متخصص تماس بگیرید.

دستگاه عملیات پاشش را انجام نمی دهد

اگر پمپ کارواش صنعتی کار می کند اما پاشش نمی کند چه باید کرد؟ دلایل بسیاری وجود دارد که عبارتند از:

  • ممکن است منبع آب را قطع کرده باشید، فقط شیر تامین آب را باز کنید.
  • نازل فشار را برای رفع گرفتگی تمیز کنید. اگر این کار نمی کند، ممکن است نیاز به تعویض قطعه دهانی داشته باشید.
  • برخی از واشرهای فشار رده بالا دارای یک ظرف داخلی از صابون مایع مخصوص شستشوی فشار هستند. ایده این است که مخلوط کردن صابون با یک اسپری آب تحت فشار به تمیز کردن بهتر و سریع‌تر اقلام کمک می‌کند. برخی از دستگاه ها نیز این ویژگی را دارند و زمانی که مجبور به مقابله با کثیفی های انباشته شده باشید می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.
  • مشکل این است که صابون معمولاً به درستی از ظرف خارج نمی شود، حتی زمانی که پر است. نه بار از ده بار، دلیل ساده است: فشار بیش از حد بر روی پمپ از ورود صابون به نازل جلوگیری می کند. اما نمی تواند صابون را به درستی جمع کند، سعی کنید نازل را بردارید.

ماشه تفنگی مشکل دارد

اگر ماشه مشکل دارد، این می تواند مشکلات ناامید کننده ای ایجاد کند.

  • کثیفی در مونتاژ سوپاپ، ممکن است در مجموعه دریچه تفنگ زباله وجود داشته باشد. در این حالت مجموعه شیر را تا حد امکان تمیز کنید. در غیر این صورت، اسلحه باید تعویض شود.
  • حلقه های O فرسوده یا گم شده اگر از کانکتور اتصال سریع استفاده می کنید، اتصال بین تفنگ و اتصال شلنگ را بررسی کنید. در اینجا مکان O-ring را خواهید یافت. اگر گم شد یا فرسوده شد، زمان تعویض آن نیز فرا رسیده است.

پمپ دود سیاه برای مدت زمان طولانی منتشر می کند

این یک مشکل کاملا جدی است. اگر دود سفید یا سیاه وجود دارد، باید فوراً از آن مراقبت کنید.

  • سوخت اشتباه است، ممکن است از نوع سوخت اشتباهی استفاده کرده باشید یا به طور تصادفی آب به باک بنزین اضافه کرده باشید. مخزن سوخت را خالی کرده و با نوع صحیح سوخت پر کنید.
  • تهویه هوای نامناسب؛ با تنظیم نوار هوا روی مجموعه مشعل، نسبت سوخت به هوای صحیح را فراهم کنید.
  • فشار کم سوخت می تواند باعث دود سیگار شود، به خصوص در ماشین های فشار آب گرم زیرا برای عملکرد صحیح مشعل به فشار سوخت بیشتر از 140 PSI نیاز دارند. با دفترچه راهنمای مالک خود مشورت کنید و فشار پمپ بنزین را با مشخصات صحیح تنظیم کنید.
  • دوده می تواند روی سیم پیچ جمع شود. آنها را با دود گیر تمیز کنید یا با یک نمایندگی خدمات محلی تماس بگیرید تا برای شما تمیز کنند.

هشدار: توصیه می شود قبل از این عایق، سیم پیچ را تعویض کنید. سوخت استفاده نشده می تواند عایق را اشباع کند و باعث آتش سوزی در محفظه احتراق کویل گرمایش شود

منبع هشدار: https://es.bison-machinery.com/blog/how-to-troubleshoot-high-pressure-washer-problems.html

نتیجه گیری:

در این مقاله درباره تعمیر خرابی پمپ کارواش صنعتی و عیب یابی آن، کلیه موارد از  0 تا 100 را خدمت شما بزرگواران ارائه شده است. راهنمای کامل عیب یابی پمپ کارواش باید به شما در جهت درست اشاره کند که چه چیزی شما را از دستیابی به اهداف تمیز کردن باز می دارد. امیدواریم اکنون با عیب یابی دستگاه های خود و راه اندازی مجدد آن و راه اندازی سریع آن اطمینان بیشتری داشته باشید. اگر هنوز سؤالی دارید، ما اینجا هستیم تا در مورد هر گونه مشکل تعمیراتی که ممکن است داشته باشید به شما کمک کنیم. اگر صاحب کسب و کاری هستید که به نظافت دائمی نیاز دارید یا در نظر دارید یک تجارت شستشوی تحت فشار راه اندازی کنید، در بخش نظرات این مطلب حتماً آن را مطرح فرمایید.

دکمه بازگشت به بالا