چگونه یک وکیل طلاق خوب انتخاب کنیم؟

در انتخاب وکیل طلاق در کرج و دادگستری خوب و با تجربه باید اطمینان حاصل نمودکه وکیل مورد انتخاب ملزم با حرکت در مسیر اخلاق است. در واقع یک وکیل دادگستری با تجربه به جهت آگاهی از قوانین و مسیرهای قانونی می تواند کار موکل را به تعویق بیندازد و البته غالبا چنین است که وکیل دادگستری دانش خود را در مسیر سرعت بخشیدن و حصول نتیجه به کار میبندد و اکثر وکلاء دادگستری رعایت منافع و مصلحت موکل را وظیفه خود میدانند و به آن پایبند هستند . برای انتخاب وکیل دادگستری می توان از بین وکلای مختلف آن هایی را که به مسئله اشراف و آگاهی و تخصص بیشتری دارند انتخاب نمود.

انتخاب و معرفی وکیل پایه یک دادگستری خوب

ویژگی های یک وکیل خوب خانواده برای طلاق

روش اقدام وکلای خانواده

1-  وکلای خانواده ما در جلسه انعقاد قرارداد وکالت، موکلین و مراجعین را به انجام امور موهوم و دور از ذهن امیدوار نمی کند و روش ما چنیین است که اگر کاری انجام شدنی نباشد صادقانه این را به موکل می گوییم.

2- خدا را شاکریم که از سر نیاز به دریافت حق الوکاله، پرونده ای را قبول نمی کنیم و ای بسا مواردی که مراجعه کننده با شنیدن عدم امکان اقدام  و عدم امکان موفقیت در دعوا و عدم وجود و عدم امکان تصور حقی برای وی، دفتر ما را ترک کرده و اسیر وعده های واهی معدود همکاران بد اخلاق می شود و در نهایت چیزی نصیب وی نمی گردد.

3- ما هیچ گاه خود را در حق الوکاله با موکل شریک نمی دانیم و نمی کنیم.حتی اگر موکل از سر اضطرار چنین بخواهد.دیده ایم و شنیده ایم بعضی از معدود همکاران، در حق الوکاله با اعداد و ارقام و درصد های قابل توجه با موکل خود شریک شده و در نهایت چالش و درگیری و دعواهای فراوان بین وکیل و موکل شکل گرفته است.

4- فلسفه وجودی وکیل دادگستری صرفاً کسب درآمد یا توجه به مادیات نیست و به اقتضای شأن وکالت، که داشتن دغدغه عدالت است، و از باب زکات علم، خود را ملزم به پاسخگویی و گره گشایی به موکلین و حتی افراد دیگر و مشاوره گیرنده ها می دانیم.

5- وکلای ما خود را ملزم و مقید نموده اند که به سوالات کوتاه تلفنی بدوم دریافت هزینه پاسخ دهند.

6- آگاهی حق موکل است، از بدو تا ختم رابطه بین وکیل و موکل در کلیه دعاوی اعم از  دعاوی خانوادگی و غیر آن، موکل حق دارد از وکیل سوال کند و وکیل باید پاسخگو باشد مثلاً  حق موکل است که مجوز و پروانه کار وکیل را رویت کند یا حق موکل است که بداند پرونده وی در چه مرحله ای است و به اصطلاح از وکیل خود گزارش کار بخواهد. اما موکل نیز باید توجه داشته باشد که آن وکیل فقط یک موکل ندارد و فقط یک پرونده را مدیریت نمی کند و گاهی اوقات امکان پاسخگویی نیست و باید منتظر پاسخ وکیل بماند. زمان معقول برای پاسخگویی یک وکیل در مواقع بسیار ضروری چند ساعت و در مواقع غیر ضروری یا پیگیری و اخذ گزارش کار از سوی موکل حدوداً یک روز است.

7- جهت آشنایی با روش های کلی و عمومی و مطالعه درباره ما (دفتر وکالت ما) به صفحه ای با همین نام در سایت ما مراجعه نمایید.

خروج از نسخه موبایل