قبل پنکک چی بزنم

آموزش پنکک زدن شامل مراحل ساده‌ای است که به شما کمک می‌کند تا آرایش زیباتری داشته باشید. شاید تصور کنید که استفاده از نیازی به آموزش خاصی ندارد؛ اما لازم است بدانید با اطلاع از نکات جزئی می‌توانید نمایی صاف و بی‌نقص به میکاپتان ببخشید. در این مطلب قصد داریم درباره نحوه استفاده از پنکک و زمان مناسب آن، نکات مفیدی را برای شما عزیزان بیان کنیم؛ پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

چگونه پنکک بزنیم؟

پنکک یکی از پرکاربرد است که می‌تواند جایگزین خوبی برای کرم پودر باشد. اما اگر می‌خواهید پس از استفاده آن، پوستتان خشک نشود یا حالت ماسیدگی به خود نگیرد، لازم است نحوه استفاده از پنکک را بدانید. برای پاسخ دادن به این سوال که چگونه پنکک بزنیم باید بگوییم قبل از شروع آرایش، ابتدا با استفاده از مناسب پوست را کاملاً تمیز کنید تا علاوه بر افزایش ماندگاری میکاپ، موارد آرایشی بهتر روی پوستتان بخوابند. بعد از این مرحله نیز از آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنید.

پس از جذب کامل کرم مرطوب کننده، از استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا منافذ و چروک‌های ریز پوستتان پوشانده شوند و سطح آن کاملاً صاف و یکدست شود. پس از زیر سازی پوست که در بخش قبلی آن را توضیح دادیم، نوبت به آموزش پنکک زدن می‌رسد. در واقع شما از پنکک می‌توانید به دو شکل استفاده کنید: به همراه کرم پودر یا بدون آن. در ادامه درباره چگونگی این روش‌ها و جزئیات هریک شما را راهنمایی می‌کنیم.

زدن پنکک روی کرم پودر

اگر با این سوال مواجه شده‌اید که اول کرم پودر بزنیم یا پنکیک ؟ باید بگوییم که قطعاً پاسخ کرم پودر است. اگر قبل از کرم پودر از پنکیک استفاده کنید، کرم پودر روی صورتتان به خوبی پخش نمی‌شود و نمای نهایی آرایش بسیار غیر طبیعی و نا زیبا خواهد شد. زدن پنکک روی کرم پودر هم به این شکل است که پس از پخش کردن فاندیشن با مرطوب، یک براش نسبتاً بزرگ و نرم را در پنکیک بزنید و با چند ضربه آرام، پودرهای اضافه را بتکانید. جهت اطلاع از قیمت کرم پودر لاکچری کوین فرانسوی به آنلاین شاپ ها سر بزنید.

حالا کافیست با براش به آرامی روی تمام نواحی پوستتان ضربه بزنید. سعی کنید آن را فشار ندهید و نکشید تا باعث پاک یا پخش شدن کرم پودر نشود. اگر پوست چربی دارید، روی T-Zone بیشتر تمرکز کنید تا پس از گذشت زمان، این ناحیه چرب و براق نشود.

استفاده از پنکیک بدون کرم پودر

اگر پوست چربی داشته باشید، استفاده از پنکیک بدون کرم پودر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای این کار می‌توانید پس از استفاده‌ی پرایمر، پنکیک را به وسیله یا پد مناسب به تمام قسمت‌های پوستتان بزنید تا کاملاً صاف و یکدست شود.

اما در صورتیکه پوستتان خشک است توصیه می‌کنیم استفاده از پنکیک بدون کرم پودر را فراموش کنید. چرا که کرم پودر برای مدت بیشتری چربی و رطوبت پوست را حفظ می‌کند و زدن پنکیک روی آن، تنها ماندگاری آرایش را بیشتر خواهد کرد. بنابراین استفاده از پنکیک به تنهایی می‌تواند پوستتان را خشک و دهیدراته کند. اگر به دنبال رفع دهیدراته بودن پوست خود هستید با توجه به قیمت کرم لاکچری کوین فرانسوی ، این محصول می تواند برای شما مفید باشد.

نکات مهم در نحوه استفاده از پنکک

نحوه استفاده از کرم پودر

انواع مختلفی دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید از انواع مایع، کرمی و یا حتی نیمه‌جامد آن استفاده کنید. البته استفاده از کرم پودر به جای پنکک، منحصر به کسانی است که پوستی خشک دارند. استفاده از پنکک برای پوست‌های چرب توصیه می‌شود. اما در نهایت از هر نوع کرم پودری هم که استفاده کنید، باید با روش صحیح استفاده از آن آشنا باشید. برای استفاده از کرم پودر ، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

استفاده از پنکک

پنکک ها اغلب به شکل پودر فشرده وارد بازار می‌شود. در برخی موارد نیز برای تثبیت آرایش از پنکیک استفاده می‌شود. استفاده از پنکک عموما به کسانی توصیه می‌شود که پوستی چرب دارند. با این کار آرایش روی صورت آنها نمی‌ماسد. همانطور که میداتید پنکک لاکچری کوین قیمت مناسبی دارد.افرادی که دارای پوست چرب هستند  و می خواهند پوستی صاف و مخملی داشته باشند استفاده از این پنکیک برایشان مناسب است . برای استفاده از پنکک ، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

با براش ابتدا روی گونه‌ها و پیشانی خود بکشید. حرکت شما باید دوار باشد تا کوقتی صحبت از محصول آرایشی می‌شود که پوشش کامل و بادوامی روی چهره ایجاد می‌کند، اولین گزینه‌ای که به ذهنمان می‌رسد پنکک است. پنکک یکی از لوازم آرایشی است که پوششی صد درصدی به چهره می‌دهد. بیشتر افرادی که مدل یا بازیگر هستند و کارشان در مقابل دوربین است، برای ایجاد پوششی بهتر و با ماندگاری بالاتر در چهره‌شان از پنکک استفاده می‌کنند.

چطور پنکک بزنم؟

در ادامه روش درست پنکک زدن را مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم. این مراحل را به درستی انجام دهید تا آرایش زیبا و بی نقصی داشته باشید.

زیر سازی

ابتدا موهایتان را عقب ببرید تا در طول مراحل آرایش کردن روی صورتتان نریزند. صورت خود را با استفاده از پاک کننده‌ای ملایم بشویید و تمیز کنید. سپس پس از خشک کردن صورت از یک مرطوب کننده مناسب نوع پوست خود استفاده کنید. پنج دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده به طور کامل جذب پوست شود. توجه داشته باشید که اگر پوست صورتتان، خیس، چرب یا کثیف باشد، پنکک روی آن خوب نمی‌نشیند. حالا از یک پرایمر استفاده کنید.

مرطوب کردن ابر پنکک

بعد از استفاده از پرایمر می‌توانید پنکک را به پوست صورتتان بزنید. برای استفاده از پنکک باید ابر آن را مرطوب کرد، چرا که استفاده از ابر خشک باعث ایجاد خطوطی در آرایشتان می‌شود. این یکی از مهمترین مراحل آموزش پنکک زدن است. با کم و زیاد کردن رطوبت ابر پنکک می‌توانید مقدار آرایشتان را مشخص کنید، هرچه پنکک را کمتر مرطوب کنید، پوشش بیشتری خواهید داشت.

برای داشتن یک پوشش معمولی، ابتدا ابر را خیس کنید و بعد آب اضافی آن را بگیرید. برای پوشش سبکتر پنکک را خیس کنید و کمی از آب اضافیاش را بگیرید. توجه داشته باشید که مرطوب کردن بیش از حد ابر پنکک باعث ایجاد پوششی غیر یکنواخت روی صورت می‌شود. یکی از مهمترین نقاط قوت پنکک‌ این است که با استفاده از آن، دیگر نیازی به استفاده از کانسیلر نخواهید داشت.

یکدست کردن آرایش

پس از اتمام کار مطمئن شوید که کل صورتتان را پنکک زدید و هیچ قسمتیجا نمانده است. هنگامیکه کل صورتتان را پنکک زدید، ابر آرایشی را به سمت تمیز آن برگردانید و شروع به یکدست کردن پوشش پنکک کنید. برای این کار ابر را خیلی به صورت فشار ندهید. فاصله بین چشم‌ها، و گوشه‌های بینی، دهان و چشم‌ها را فراموش نکنید.

کانتور کردن

شما برای کانتور کردن به سه رنگ پنکک نیاز دارید، رنگی که همیشه برای آرایش معمول چهره‌تان استفاده می‌کنید، یک پنکک رنگ روشن‌تر برای برجسته کردن و یک پنکک با رنگ تیره تر!! برای کانتور کردن پنککی با دو درجه تیره‌تر از رنگ پنکک معمولتان و برای هایلایت کردن پنککی دو درجه روشن‌ تر از رنگ پنکک معمولتان را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید نقاط قرمز و تیره صورتتان را بپوشانید از پنککی با ته رنگ سبز انتخاب کنید. بهتر است برای کانتور کردن از یک اسفنج نازک و مرطوب استفاده کنید. پس از اتمام کانتور کردن با استفاده از برس آرایشی تمام خطوط را محو و چهره‌تان را یکدست کنید. همچنینسعی کنید برای آرایش معمول خود، پنککی را انتخاب کنید که رنگ آن با رنگ پوست صورتتان هماهنگ است.

استفاده از تثبیت کننده

با استفاده از یک برس آرایشی یا اسفنج تمیز، لایه نازکی از پودر تثبیت کننده را روی پوشش پنکک صورتتان بزنید. بعد با استفاده از یک اسفنج، پودر اضافی را از روی صورتتان بردارید. درست است که شاید بعضی از بانوان ترجیح می‌دهند از پنکک برای آرایش روزانه‌شان استفاده کنند، اما بیشتر مناسب آرایش جشن‌ها، مهمانی‌ها و برای عکس گرفتن است؛چرا که پنکک پوشش سنگینی و یکدستی روی صورت ایجاد می‌کند که عیب و ایراد و لک‌های آن را می‌پوشاند.

پنکک از لوازم آرایش‌های ضد آب است. استفاده از پنکک برای آرایش روزمره مناسب نیست و اثرات خوبی برای پوست صورت هم ندارد. پنکک آرایشی مات و بادوام را ایجاد می‌کند.اما امروزه صنعت لوازم آرایشی بسیار تغییر کرده است و از پنکک کمتر استفاده می‌شود. خانم‌ها بیشتر ترجیح می‌دهند به جای استفاده از پنکک و آرایشی سنگین، چهره طبیعی و آرایش ملایمی داشته باشند.

خروج از نسخه موبایل