چرا باید سوتین بپوشیم؟ مهمترین دلایل پوشیدن سوتین چیست؟

چرا باید سوتین برتن کنیم؟

آیا نبستن سوتین اشکال دارد؟ پاسخ طرفدارن بستن سوتین به این سوال این است : “بله”

برای تهیه مانتو و مانتو هندی کلیک کنید.

سینه خانم‌ها بخشی متشکل از چربی و عضله است که حالت آن توسط رگ‌های نگهدارنده حفظ می‌شود. سینه‌ها با توجه به سایز، چه کوچک و چه بزرگ، وزن خاص خودش را دارد که تحمل آن بر عهده شانه و گردن است. فشار جاذبه زمین باعث پایین کشیده شدن سینه‌ها می‌شود و از طرف دیگر عضلات گردن، سعی در حفظ فرم سینه‌ها دارند.

این موضوع باعث فشار به عضلات گردن، شانه و ستون فقرات می‌شود. پوشیدن سوتین کمک بزرگی برای این بخش از بدن است. اهمیت پوشیدن سوتین، به‌خصوص در مورد زنانی که سینه‌های بزرگ دارند، بیشتر خودش را نشان می‌دهد. در عین حال، پوشیدن سوتین از افتادگی سینه‌های جلوگیری کرده و به حفظ فرم زیبای آن‌ها کمک خواهد کرد

انواع سوتین زنانه را بشناسید!

سوتین های مجلسی

این نوع سوتین‌ها برای استفاده در میهمانی‌ها و مجالس کاربرد دارند. در این نوع سوتین‌ها از فنر، جک، اسفنج و… برای زیباتر نشان دادن سینه‌ها استفاده می‌شود.

این مدل از انواع سوتین های پر کاربرد است که طراحی بسیار گوناگونی دارند. همچنین آنها را بر اساس نوع لباسی که قرار است بپوشید طراحی می‌کنند. به عنوان نمونه در برخی لباس‌ها(مانند لباس عروسی) که فاقد پشت هستند، این نوع سوتین‌ها دارای بند نامرئی شیشه‌ای هستند یا اینکه اصلا بند ندارند.

یا در برخی مدل‌ها طراحی لباس جلو باز است که به شکل U یا V طراحی شده است. به دلیل همین طراحی و قرارگیری سوتین معمولی بر روی سینه، استفاده از سوتین‌های دیگر زمخت خواهد بود و برای همین باید از سوتین مخصوص لباس جلو باز استفاده کرد.

در سوتین‌هایی که به صورت مجلسی تولید می‌شوند معمولا از اسفنج، فنر و جک برای فرم دهی و بزرگ‌تر نشان دادن سینه‌ها استفاده می‌شود.

سوتین های شیردهی

این سوتین‌ها نیز همانطور که از نامشان مشخص است برای دوران شیردهی مادران کاربرد دارد. این سوتین‌ها با نام سوتین بارداری و سوتین زایمان نیز شناخته می‌شوند. باید دقت کنید که این مدل سوتین به دلیل اینکه کاپ‌ها به صورت بازشونده هستند تا بتوان به نوزادان شیر داد برخلاف سوتین جک دار فاقد جک هستند.

سوتین مخصوص فرم دهی به سینه چگونه است

این نوع سوتین نیز به نوعی جزو دسته مجلسی هستند، اما از آنجایی که برای خانم‌هایی که احساس می‌کنند سینه‌های خوش فرمی ندارند یا سینه‌های آنها کوچک است طراحی شده‌اند، در دسته بندی جدایی قرار می‌گیرند.

در این نوع سوتین‌ها از اجزای مختلفی همچون اسفنج، فنر، جک و حتی بندهای سوتین، به شکل هوشمندانه استفاده شده تا فرم دلخواه را به سینه‌ها بدهند.

خانم‌هایی که دارای سینه افتاده هستند نیز می‌توانند از این نوع سوتین‌ها استفاده کنند تا با جمع کردن سینه و فرم دهی به آن ظاهر جذاب و زیبایی داشته باشند. این نوع سوتین بیشتر در مراسم و مکان‌هایی که جنبه رسمی و مهمانی دارند کاربرد دارد و بهتر است که به صورت روزانه و در خانه از آنها استفاده نکنید.

سوتین توری

یکی از پر فروش‌ترین نوع سوتین این مدل است که همانطور که از نامش مشخص شده به صورت توری است. این سوتین از سه جهت به یکی از محبوب‌ترین سوتین‌ها برای خانم‌ها تبدیل شده که عبارتند از:

  1. ساختار توری و پارچه‌ای که این سوتین‌ها دارند این امکان را فراهم کرده تا در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع‌تری در دسترس باشند. همین موضوع باعث شده تا طیف وسیعی از سلیقه‌ها را پوشش دهند.
  2. به دلیل ساختار توری که دارد و از اسفنج در آنها استفاده نمی‌شود احساس بسیار راحتی درون آنها خواهید داشت. سینه‌ها در فصل گرما عرق نمی‌کند و در طول روز مدت زمان بیشتری هم می‌توانید آنها را به تن کنید.
  3. ساختار توری این امکان را داده تا بر روی کاپ، زیر کاپ و حتی بند پشتی از نقش‌های برجسته برای طراحی شکل‌های متنوعی همچون گل، پروانه و… استفاده شود. برای همین زیبایی آنها دوچندان است.

سوتین های روزمره

این نوع سوتین‌ها برای استفاده روزمره مناسب هستند که بیشتر در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. خانم‌هایی که زیاد علاقه ندارند سوتین مدت طولانی به تن داشته باشند به دنبال چنین سوتین‌هایی هستند.

این نوع سوتین‌ها برای اینکه با هدف راحتی در منزل و مکان‌هایی خصوصی طراحی شده‌اند دارای مشخصه‌های زیر هستند. زنان در هر جامعه ای یکی از عضو های ارزشمندی هستند که جایگاه ویژه ای دارند. کار آمدی و ویژگی هایی که دارند سبب شده ارزشمندی آن ها روز به روز بیشتر شود. از آنجایی که زنان دلیل اصلی ادامه نسل افراد در هر جامعه ای هستند بنابراین هیچوقت نمی توان ارزشمندی و سنگین بودن وظایف آنان را نادیده گرفت و منکر شد. همین امر سبب شد تا بانوان از خلقتی ویژه برخوردار باشند تا سبب رشد و پرورش فرزندانشان شوند و آنان را در سلامت بزرگ کنند. سلامت جسمی مادر برای شیر دادن و مراقبت از نوزاد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از این رو محافظت از بدن بسیار حائز اهمیت است. یکی از مهمترین کارها برای محافظت از سلامت بدن خانم ها استفاده از و یا همان سوتین است. انتخاب سوتین مناسب و بهره مندی از آن ها می تواند سلامت شما را تضمین کند. البته اغلب ممکن است برخی افراد تصور کنند که سوتین ها عامل اصلی سرطان در خانم ها شده است اما این موضوعی اثبات نشده است. در ادامه مقاله بیشتر با اهمیت، مزایا و معایب آشنا خواهید شد. با همراه باشید.

فواید بستن سوتین در دختران و زنان

امروزه بسیاری از افراد هستند که بستن سوتین را برای خانم ها مناسب نمی دانند و معتقدند که همین مورد عامل اصلی سرطان سینه در خانم هاست. اما اینطور نیست از طرفی داشتن سوتین می تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند. مزایای سوتین زنانه عبارت است از:

از افتادگی سینه جلوگیری می کند.

بافت سینه خانم ها از چربی و غدد تشکیل شده است. با توجه به این که رباط های بافت سینه وظیفه نگهداری را انجام می دهند اما با این حال فرم سینه های هر خانمی افتاده می شود. از این رو برای جلوگیری از این امر، خانم ها و مخصوصا دختران باید از سوتین های مناسب استفاده کنند. پوشیدن سوتین موجب می شود تا سینه های افراد به سمت بالا لیفت شده و تا حدی از افتادگی آن ها جلوگیری می کند.

نگه دارندگی بیشتری را ارائه می دهند.

تصور عموم مردم از پوشیدن سوتین این است که تنها سینه ها را بالاتر می برد تا ظاهر حفظ شود در صورتی که این طور نیست. بلکه یک سوتین خوب و مناسب باید پشتیبانی بسیار خوبی به سینه ها بدهد از طرفی راحتی شما را هم افزایش می دهد همچنین وضعیت بدن شما را بهبود می بخشد. مخصوصا برای افرادی که سینه های سنگینی دارند.

راحتی بیشتری با پوشیدن سوتین خواهید داشت.

داشتن سوتین موقع خواب می تواند کمی راحتی و کیفیت خواب را کمتر کند همچنین نداشتن آن در یک روز کامل می تواند برای شما ناراحتی ایجاد کند. زیرا کشش و یا پرش سینه ها در حین فعالیت و انجام کار های روزانه ممکن است موجب درد در این ناحیه شود. از این رو پوشیدن سوتین بسیار مهم است. تنوع سوتین ها بسیار زیاد است برخی از مدل ها هستند که در عین سبک بودن کاملا فیت و در خور اندام می باشند در واقع راحتی شما را در طول روز تضمین می کند.

بهتر شدن فرم سینه ها با داشتن سوتین

این روزها خیلی از خانم ها و دختران که دوره سن بلوغ را رد کرده اند از فرم و سایز سینه خود راضی نیستند. به همین دلیل به دنبال روش های زیبایی مانند عمل ها هستند تا فرم سینه های خود را خوش فرم کنند که در بیشتر موارد این کار غیر ضروری است. زیرا می توانید با پوشیدن سوتین زنانه متناسب و با کیفیت خوب تغییر خوبی در استایل فرم سینه های خود بدهید. اغلب حالت سینه ها به ژنتیک و فرم بدن مرتبط می شود اما می توانید با استفاده از سوتین ها و یا نیم تنه های مناسب از ابتدا مراقب استایل فرم بهتر سینه های خود باشید. در نتیجه می توانید نسبت به بدن خود رضایت مندی بیشتری داشته باشید.

چرا در هنگام خواب نباید سوتین پوشید؟

یکی از موضوعاتی که جای بحث و گفت و گو دارد خوابیدن با سوتین است. برخی از افراد اعتقاد دارند بستن سوتین در خواب سینه آنان را خوش فرم تر می کند که البته این یک تفکر اشتباهی است. در واقع زمان خواب تنها زمانی است که نبستن سوتین عوارض و مشکلاتی را برای سلامت شما ایجاد نمی کند. در واقع نظرات زیادی در خصوص بستن یا نبستن لباس زیر ها وجود دارد اما نتوانسته اند آن را اثبات کنند. زیرا هیچ مدرک و شواهد علمی دلیل بر این ماجرا تا به حال ارائه داده نشده است.
اما با این حال احتیاط شرط عقل است بنابراین بهتر است شما در ساعتی از شبانه روز بدون سینه بند باشید. بهترین زمان آن هم شب هنگام خواب است. اغلب دکتران زنان و یا ماما ها توصیه می کنند که شب موقع خواب بهتر است سوتین نداشته باشید اولین تاثیر مفید آن این است که روی کیفیت خواب شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت. اما در مقابل عوارض بستن سوتین هنگام خواب می تواند مشکلات جدی را وارد کند. عوارض بستن سوتین هنگام خواب بیشتر از نبستن آن است برخی از عوارض آن شامل:
• پوشیدن مدوام سوتین زنانه اجازه تنفس به پوست را نمی دهد و حساسیت پوستی در اثر کمبود اکسیژن و تعریق مخصوصا در محیط های مرطوب مشکلات پوستی را بیشتر می کند.
• احتمال ایجاد عفونت قارچی و باکتریایی در اثر داشتن لباس زیر زنانه تنگ در هنگام خواب.
• فشاری که به سینه ها وارد می شود سبب تجمع مایعات شده و سموم دفع نمی شود همین مورد سبب ایجاد مشکل در گردش خون افراد می شود.
• زمانی که از سوتین موقع خواب استفاده می کنید مخصوصا سوتین های فنر دار به سینه های شما فشار وارد می کند مخصوصا در زمان پهلو خوابیدن و در نتیجه کیفیت خواب را  کاهش می دهد.

 

 

خروج از نسخه موبایل