فرهنگ و هنر

لزوم تشکیل پایگاه‌های قرآنی در حوزه‌های علمیه

لزوم تشکیل پایگاه‌های قرآنی در حوزه‌های علمیه

حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدیدالله یزدان‌پناه، مفسر قرآن کریم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایواره، حجت الاسلام علی تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، با حجت‌الاسلام والمسلمین سید یدالله یزدان‌پناه، مفسر قرآن کریم دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، ضمن معرفی این سازمان و مأموریت‌های آن، به ظرفیت‌های فراوان حاکمیتی قرآن و عدم استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها اشاره و بر لزوم پرداختن به معارف عمیق و غنی قرآنی تاکید کرد.

در ادامه، حجت‌الاسلام یزدان‌پناه، با تأکید بر ظرفیت طلاب، بر راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی جدی در حوزه علمیه تهران و قم تأکید کرد و افزود: باید این موضوع برای طلاب نهادینه شود که قدرت راهبری و بازسازی و اثرگذاری دارند، باید طلاب را وسط میدان فعالیت‌های قرآنی بکشانیم و برای تحقق این امر تفاهم‌نامه‌هایی با حوزه علمیه تنظیم شود و طوری ریل‌گذاری انجام شود که همکاری‌ها ماندگار باشد و با تغییر مدیریت‌ها از بین نرود.

عضو مجمع عالی حکمت و مدیریت گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، با تأکید بر لزوم ارائه اندیشه‌های قرآنی عمیق در حوزه علمیه،‌ به تربیت طلاب قرآنی اشاره و بیان کرد: باید برای طلاب سطوح بالا دوره‌های یک ساله تا سه‌ساله قرآنی و تفسیری تعریف شود. یکی از نیازهای اساسی شما برای پیشبرد فعالیت‌های قرآنی نیروی انسانی است که می‌توانید با تعریف این دوره‌ها، طوری طلاب را تربیت کنید که از پس فعالیت‌های مدنظر قرآنی شما نیز برآیند. 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به یکی از ضایعه‌های امروز نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: ما در مستوای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی تفسیر نداریم. باید ۱۰ تفسیر در این مستوی پدید بیاید. باید در جلسات تفسیر قرآن، به عنوان مثال سؤالاتی که در قرآن و حکمرانی مطرح شده است را بیان کنیم.

یزدان پناه با اشاره به ساختارسازی و پدید آوردن نظام‌اجتماعی گفت: باید نظام مستحکمی را برای توسعه فعالیت‌های قرآنی بین مردم بوجود آوریم. مسجدمحوری خیلی خوب است ولی باید به سمت مدارس قرآنی برویم. مدارس قرآنی که در عین قوت معمول، قوت برنامه‌های قرآنی هم داشته باشد. حتی قبل از مدرسه ما مهدکودک درست حسابی قرآنی جذاب نداریم. معتقدم در مهدکودک باید کار جدی کنیم و وضعیت خوب نیست. حتما باید در هیئات هم ورود کنید. مرکز ثقل‌ها را باید مشخص کنیم و در آن‌ها ورود کنیم.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا