اقتصادی

لزوم استفاده از اعضای هیئت علمی عمران و معماری در انجام مطالعات شهری

لزوم استفاده از اعضای هیئت علمی عمران و معماری در انجام مطالعات شهری

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی براستفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی گروه عمران و معماری دانشگاه برای انجام مطالعات طرح تفصیلی شهری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه علمی، فرهنگی، پژوهشی و فناوری شهرداری ارومیه و دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با حضور مسئولان منعقد شد.

محمدرضا ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه و در جمع شهردار و برخی از اعضای شورای شهر ارومیه اظهار کرد: دستيابي به دانش و فناور‌ی‌های مورد نياز از طریق توسعه فعالیت‌های فرهنگی آموزشی، پژوهشی و علمی هر دو نهاد با انعقاد این تفاهم تسهیل می‌شود.

 وی با اشاره به اهمیت بهره گیری از نقش ویژه دانشگاه در شهر و پررنگ کردن نقش و اثر فرهنگی آن در فضای زیست شهری بیان کرد: افزایش امنیت اجتماعی و معرفی فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه به شهروندان از طریق همکاری مشترک دو نهاد شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی میسر می‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، همایش‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کاربردی و مهارتی را از مهم ترین اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه طرح پویش طرحی دانشجومحور در راستای تقویت توانمندی و کارورزی دانشجویان در ارتباط با صنعت است، عنوان کرد: تامین نیروی انسانی متخصص در قالب طرح پویش در همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری از طریق انعقاد این تفاهم نامه امکان پذیر می‌شود.

ولیلو در ادامه با اشاره به ظرفیت اعضای هیئت علمی گروه عمران و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به استفاده از این ظرفیت برای انجام مطالعات طرح تفصیلی شهر ارومیه، هم افزایی و همکاری‌های بیشتر برای کسب منابع درآمد پایدار برای هر دو نهاد دانشگاه و شهرداری از طریق سرمایه گذاری‌های مشترک تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: معضلات شهری و مسائلی که از مهم ترین دغدغه های مدیریت شهری محسوب می شود امکان تبدیل شدن به پایان نامه و پرداخت علمی از سوی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی دارند که دانشگاه در این زمینه یاریگر شهرداری خواهد بود.

این مقام دانشگاهی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه آمادگی برگزاری دوروه های میان مدت مهارتی در راستای افزایش بهره وری کارکنان شهرداری را نیز دارد که این مسئله مورد توجه مدیران هر دو نهاد است.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا