عمومیمدیریت کسب و کار

تعمیر تلویزیون ال جی که صدا ندارد

بی صدا شدن تلویزیون ال جی معمولاً دلایل مختلفی دارد. ممکن است صدا پس از روشن شدن دستگاه و گذشت زمانی از فعالیت آن به یکباره قطع شود و یا اینکه پس از روشن شدن دستگاه، صدایی از آن شنیده نشود. بروز این مشکل می‌تواند از تنظیمات صدا، مین برد یا بلندگوها باشد که در ادامه هریک از آنها را بررسی می کنیم. مشکل صدا نداشتن تلویزیون LG از جمله مشکلاتی است که با تعمیر و تعویض قطعات قابل برطرف شدن می باشد.

البته گاهی نیز احتیاج به تعمیر نداشته و با تغییر تنظیمات دستگاه، مشکل صدا برطرف می شود. به طور کلی در فرآیند پخش صدا در تلویزیون، قطعات مین برد و اسپیکر نقش اصلی را دارند اما بخش نرم افزاری دستگاه که کنترل و مدیریت صدا با آن انجام می‌شود نیز از جمله بخش‌های تأثیر گذار در کیفیت و میزان صدای تلویزیون می باشد. اگر با قطع صدا در تلویزیون ال جی مواجه شده اید، باید این بخش ها بررسی شده و متناسب با آنها، اقدامات لازم برای رفع مشکل صورت گیرد. در ادامه مطلب به دلایل بی صدا شدن دستگاه می پردازیم.

دلایل بی صدا شدن تلویزیون ال جی

همانطور که گفتیم، صدای تلویزیون به واسطه مین برد و اسپیکرها تولید می شود. بنابراین چنانچه این قطعات با مشکل مواجه شوند، در این صورت صدایی از دستگاه دریافت نمی شود. دلیل دیگر در بی صدا شدن تلویزیون ال جی، بهم ریختگی تنظیمات دستگاه می باشد. درصورتی که کاربر با زبان دستگاه آشنایی نداشته باشد ممکن است ناخواسته باعث تغییر تنظیمات صدا شود. در این حالت تلویزین تنها تصاویر را نشان می دهد بدون اینکه صدایی از آن خارج شود. دلیل قطع صدای تلویزیون هر یک از این دلایل که باشد، نحوه حل مشکل آن متفاوت است.

رفع مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی (اقدامات اولیه)

گاهی اوقات دلیل مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی یک مساله کاملا ساده است که شما می توانید با یک اقدام اولیه و بدون نیاز به متخصص تعمیرات تلویزیون آن را حل کنید. بنابراین توصیه می شود در صورت بروز این مشکل ابتدا اقدامات زیر را انجام دهید.

  • ابتدا به منوی تنظیمات صدای تلویزیون رفته و وضعیت حجم صدای تلویزیون را بررسی کنید تا خیلی کم نباشد.
  • سپس روی کنترل تلویزیون را بررسی کنید تا دکمه قطع صدا یا همان Mute فعال نباشد. علت قطع شدن صدای تلویزیون ال جی در خیلی از موارد همین فعال بودن دکمه Mute است.
  • از قسمت Setting تلویزیون خود، خروجی صدا را انتخاب و آن را روی بلندگوی تلویزیون تنظیم کنید.
  • مطمئن شوید که هدفون به تلویزیون متصل نباشد.
  • از سالم بودن کابل صدای تلویزیون ال جی اطمینان حاصل کنید.

علت قطع شدن صدای تلویزیون ال جی قدیمی هم معمولا یکی از این موارد است. اگر این موارد اولیه را بررسی کردید و باز هم مشکل قطع صدای تلویزیون ال جی شما برطرف نشده بود و یا با حالتی مواجه بودید که تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد ، باید برای حل مشکل موارد دیگر را بررسی کنید.

حتما بخوانید: تعمیر تلویزیون ال جی در اصفهان

تعمیر تلویزیون ال جی که صدا ندارد

چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد

با این که کمپانی ال جی تا کنون دستگاه های با کیفیتی را ارائه کرده است اما این امر موجب نمی شود در این محصولات ایراد و مشکلی پیش نیاید . یکی از ایرادات شایعی که در تلویزیون های ال جی پیش می آید این است که ، تلویزیون ال جی صدا ندارد . علت بروز مشکلات صدای تلویزیون مشکل سخت افزاری است . اگر بخواهیم به صورت کامل به توضیح دلیل بروز این مشکل بپردازیم باید به این مطلب اشاره نماییم که : ۱- یکی از علت هایی که تلویزیون ال جی صدا ندارد مربوط به ، برد مین تلویزیون می باشد . درواقع درصورت عملکرد ناقص این قطعه ( برد مین ) این مشکل به وجود می آید .

۲-یکی از علت هایی که تلویزیون ال جی صدا ندارد مربوط به ، خرابی بلندگو می باشد . همانطور که اشاره کردیم پیش آمدن این مشکل ( تلویزیون ال جی صدا ندارد ) راه حل دارد . درنتیجه دارندگان این دستگاه پرمصرف نباید خود را نگران و آشفته سازند .

دکمه بازگشت به بالا