عمومیمدیریت کسب و کار

چرا تلویزیون ال جی صدا دارد تصویر ندارد

چرا تلویزیون تصویر ندارد ؟

تیترهای محتوای این خبر نمایش تیترها

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد

اگر با دلایل چنین اشکالاتی آشنا باشید، می‌توانید اقدام صحیح را برای رفع خرابی تلویزیون خود انجام دهید.

به‌همین دلیل، کارشناسان ما تصمیم گرفتند تا در یک مقاله‌ی جامع، شما را با دلایل بروز این مشکل که تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد آشنا کنند.

با مطالعه ادامه مقاله می‌توانید سریع‌تر علت خرابی تلویزیون خود را پیدا کرده و نسبت به تعمیر آن تصمیم بگیرید و هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

زمانی که بحث به عیب یابی یک مشکل در تلویزیون می‌سد فاکتور های زیادی برای پیدا کردن علت اصلی به وجود آمدن آن دخیل است مثلا :

مهم ترین فاکتور برند تلویزیون است، در کنار برند نوع تلویزیون، مدل تلویزیون، عوامل تاثیر گذار بیرونی مثل بررسی کردن مواردی که در ادامه برای شما آورده ایم و خرابی و عیب یابی قطعات داخلی.

سعی میکنیم موارد تاثیر گذار بر علت قطع شدن تصویر تلویزیون را به ترتیب و همچنین هزینه تعمیر این مشکل را برای شما شرح دهیم.

تلویزیون ال جی صدا دارد ولی تصویر ندارد

در تلویزیون هایی که تولید می‌کند، مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون و علت نداشتن تصویر در تلویزیون ال جی در صورت کلی با برند های دیگر تفاوتی ندارد، اما نکته ی مهمی که این بین وجود دارد نوع ساختار داخلی تلویزیون های برند ال جی است.

تلویزیون ال جی صدا دارد ولی تصویر ندارد

این نوع ساختار باعث می‌شود قبل از بروز مشکل قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی مشکلات دیگری نمایان شود همچون :

۱- قطع و وصل شدن تصویر در حین تماشای برنامه های تلویزیونی در حالی که صدا دارد.

۲- هنگام روشن کردن تلویزیون فقط لوگوی ال جی را نمایش می‌دهد و تصویر قطع می‌شود.

تلویزیون سامسونگ صدا دارد ولی تصویر ندارد

رفتن تصویر تلویزیون سامسونگ مشکلی است که به مرور به وجود می‌آید. یعنی قبل از این مشکل به دلیل تنوع در نوع و مدل تلویزیون های تولیدی سامسونگ مشکلات دیگری نمایان می‌شود.

تلویزیون سامسونگ صدا دارد ولی تصویر ندارد

به‌طور مثال، در تلویزیون‌های سامسونگ به‌دلیل اینکه از دو سری بک لایت در طراحی آن استفاده شده است، قبل از اینکه صفحه تلویزیون سیاه شود، ابتدا قسمت بالایی یا پایینی صفحه تیره می‌شود.

دلیل آن این است که فقط یک سری از بک لایت‌ها خراب شده و سری دوم به کار خود ادامه می‌دهند. در چنین حالتی اگر نسبت به تعمیر تلویزیون اقدام نکنید این احتمال وجود دارد که به مین برد و برد پاور آسیب برسد.

تلویزیون سونی صدا دارد ولی تصویر ندارد

تلویزیون های سونی از کیفیت بالاتری نسبت به برندهای دیگر برخوردار است ولی مشکل نداشتن تصویر تلویزیون در برندهای سونی هم ممکن است به وجود بیاید.

به این صورت که در تلویزیون های سونی ابتدا برای لحظه‌ای لوگوی سونی نمایش داده شده و سپس تصویر و صدای تلویزیون قطع می‌شود و در ادامه چراغ پاور شروع به چشمک زدن می‌کند.

در چنین حالتی، با شمارش تعداد چشمک‌های چراغ پاور و درصورتی که 6 بار چشمک زد، متوجه خواهید شد که بک لایت تلویزیون خراب است.

تلویزیون سونی صدا دارد ولی تصویر ندارد

بررسی علت قطع شدن تصویر تلویزیون در دیگر برند ها

به دلیل تشابه ساختار داخلی تلویزیون های امروزی و تفاوت جزئی در نحوه اتصال قطعات به هم می‌توان گفت تقریبا همه برند های تلویزیون زمانی که با این مشکل مواجه می‌شوند علت و هزینه تعمیر تقریبا مشابهی دارند که از جمله برند های دیگر می‌توان به مهم ترین آنها اشاره کرد :

دلایلی که باعث شده تلویزیون صدا داشته باشد ولی تصویر نداشته باشد

زمانی که تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد نشان دهنده‌ی این است که مین برد یا همان برد اصلی به‌درستی کار می‌کند و مشکل در خرابی پنل و بک لایت یا نور پس‌زمینه است.

درصورتی که خرابی از بک لایت باشد، درعین‌حالی که می‌توانید کانال تلویزیون را عوض کنید، اما فقط هاله‌ای از تصویر را مشاهده کرده و اگر نور چراغ‌قوه‌ای را روی صفحه تلویزیون بیندازید می‌توانید تصویر را مشاهده کنید.

از دیگر دلایل بروز این مشکل، می‌توان به آب‌خوردگی صفحه تلویزیون اشاره کرد. در چنین حالتی، نفوذ آب به قسمت پایین صفحه تلویزیون باعث اتصالی و خراب شدن پنل تلویزیون می‌شود.

همچنین خرابی برد پاور تلویزیون نیز می‌تواند دلیل بروز این مشکل باشد. در چنین مواقعی بک لایت تلویزیون خراب شده و بایستی که برد پاور تعمیر شود.

در این بخش خرابی قطعات و عواملی که در بروز این مشکل شایع است را بررسی می‌کنیم و در ادامه هزینه هرکدام را برای شما لیست می‌کنیم و در مرحله بعد راه های جلوگیری از بروز چنین ایرادی را در تلویزیون به شما ارائه می‌دهیم.

مهم ترین علت نداشتن تصویر در تلویزیون

بین عوامل شایع و خرابی قطعات داخلی تلویزیون، باید مهم ترین و اصلی ترین دلیلی که تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد را خرابی و یا سوختن بک لایت تلویزیون اعلام کنیم.

در صورت نیاز به خدمات میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید.

تاثیر خرابی بک لایت در قطع شدن تصویر تلویزیون

زمانی که تلویزیون صدا داشته اما صفحه کاملاً سیاه باشد، دلیل آن خرابی بک لایت تلویزیون است. روش بروز خرابی بک لایت در برندهای مختلف تلویزیون متفاوت است.

در صورتی که اطلاعات بیشتری در خصوص بک لایت نیاز دارید می‌توانید مقاله : را مطالعه کنید.

در برخی از آنها ممکن است ابتدا لوگوی تلویزیون نمایش داده شود و بعد تصویر قطع شود و در برخی دیگر صفحه تلویزیون به‌حالت چشمک‌زن درآید.

دلیل خرابی بک لایت تلویزیون

به دلیل اینکه مشکل ایجاد شده در بک لایت یک مشکل شایع و خیلی مهم است ما در مقاله ای مجزا با عنوان : به بررسی این دلایل پرداخته ایم که می‌توانید در صورت تمایل آن را مطالعه کنید.

تاثیر خرابی برد تیکان در قطع شدن تصویر تلویزیون

وظیفه‌ی برد تیکان در تلویزیون پردازش تصویر است. به‌همین دلیل، اگر این برد دچار خرابی شود طبیعتاً تصویر تلویزیون قطع خواهد شد.

نشانه‌ی خرابی برد تیکان هم به‌این‌صورت است که تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد. اما تفاوت نشانه‌ی خرابی آن با حالت خرابی بک لایت در این است که در زمان قطع شدن تصویر نور صفحه باقی می‌ماند ولی رنگ آن سرمه‌ای تیره می‌شود.

برد تیکان درصورتی که آی سی GPU آن خراب نشده باشد قابل تعمیر است، درغیراین‌صورت باید برد تیکان به‌طور کامل تعویض شود.

تاثیر بهم خوردن تنظیمات در قطع شدن تصویر تلویزیون

یکی از دلایلی که کارشناسان ما هنگام بررسی تلویزیون های مختلف برای رفع مشکل نداشتن تصویر با آن مواجه شده اند بهم خوردن تنظیمات تلویزیون است.

بهم خوردن تنظیمات تلویزیون بیشتر توسط کودکان اتفاق میافتد گاهی هم توسط خود شما برای تنظیم کردن بعضی موارد بوجود می‌آید که در صورتی که نتوانستید تنظیمات بهم ریخته را به حالت اولیه باز گردانید بهترین و سریع ترین راه بازگشت به تنظیمات کارخانه است.

تاثیر آب خوردگی تلویزیون در سیاه شدن تصویر

از آنجایی که تلویزیون مرتباً به‌وسیله‌ی اسپری کردن مایعات تمیزکننده و همچنین استفاده از دستمال خیس تمیز می‌شود، آب خوردگی آن بسیار شایع بوده و یکی از مهم‌ترین دلایل خرابی پنل تلویزیون و بروز سایر اشکالات برروی صفحه نمایش است.

تاثیر آب خوردگی تلویزیون در سیاه شدن تصویر

بروز خرابی به این صورت است که تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد و تصویر به رنگ سرمه‌ای تیره است. زمانی که خرابی از بک لایت است، وقتی شما تلویزیون را خاموش و روشن می‌کنید هیچ تغییری برروی صفحه نمایش مشاهده نمی‌کنید، ولی زمانی که تصویر به رنگ سرمه‌ای تیره باشد، وقتی شما تلویزیون را خاموش و روشن می‌کنید، تفاوت رنگ را مشاهده خواهید کرد.

تاثیر ضربه و شکستگی تلویزیون در قطع شدن تصویر

از دیگر دلایل خرابی تلویزیون و عدم نمایش تصویر می‌تواند بروز شکستگی در پنل تلویزیون باشد. وارد شدن ضربه سنگین به تلویزیون می‌تواند باعث خرابی یا شکستگی در پنل آن شود.

در چنین حالتی که باید پنل تعویض شود، این کار به‌هیچ‌وجه مقرون‌به‌صرفه نیست، زیرا هزینه تعویض پنل حدود 70 درصد قیمت تلویزیون است. بنابراین بهتر است تلویزیون را در محل و ارتفاع مناسب قرار دهید تا از برخورد هرگونه ضربه‌ای به آن جلوگیری شود.

تاثیر ضربه و شکستگی تلویزیون در قطع شدن تصویر

هزینه تعمیر مشکل نداشتن تصویر در تلویزیون

زمانی که شما با مشکل تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد مواجه شده‌اید و تصمیم به تعمیر آن دارید، اولین سؤالی که به ذهن شما خطور می‌کند مقدار هزینه‌های تعمیر و رفع این مشکل است، ما در ادامه یک لیست از هزینه های حدودی برای شما آورده ایم که البته این هزینه ها دقیق نیست.

عنوان قیمت (به تومان)
تعمیر بک لایت 400,000 تا 2,500,000
تعمیر برد پاور 200,000 تا 3,000,000
تعمیر مین برد 800,000 تا 2,500,000
تعمیر برد تیکان 300,000 تا 1,000,000
تعمیر فلت تلویزیون نیاز به بررسی کارشناس
تعمیر پنل تلویزیون نیاز به بررسی کارشناس

و از آنجایی که تلویزیون‌ها برندهای مختلف و هر برند مدل‌های مختلفی دارد و در نتیجه قیمت قطعات آن نیز متفاوت است، و با در نظر گرفتن نوسان قیمت قطعات در بازار، توصیه می‌کنیم که با متخصصین بخش پشتیبانی ما تماس بگیرید تا بتوانید ضمن دریافت مشاوره‌های لازم به‌صورت رایگان، برآورد دقیقی از هزینه‌ها براساس نرخ روز داشته باشید.

جلوگیری از مشکل قطع شدن تصویر تلویزیون

زمانی که تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد، قبل از اینکه نسبت به تعمیر آن تصمیم بگیرید، توصیه می‌کنیم برای عیب‌یابی آن، ابتدا آزمایش‌های زیر را انجام دهید تا مشکل اصلی را پیدا کرده و سپس درصورت نیاز به تعمیر، به این‌کار اقدام کنید.

برای مدت 12 یا 24 ساعت تلویزیون خود را خاموش کرده و دوشاخه آن را از برق بکشید. پس از گذشت این مدت مجدداً آن را به برق وصل کرده، روشن کنید و ببینید که آیا مشکل برطرف شده است یا نه.

دلیل این آزمایش این است که گاهی به‌علت استفاده‌ی مداوم از تلویزیون و گرم شدن زیاد، ممکن است قطعات آن عملکرد خود را از دست بدهند. با این کار متوجه می‌شوید که آیا دلیل مشکل همین موضوع است یا خرابی از جای دیگری است.

تلویزیون خود را خاموش کرده و تمام وسایل جانبی که به آن متصل هستند را جدا کنید. سپس تلویزیون را روشن کرده و درصورت وجود تصویر، متوجه خواهید شد که مشکل از وسایل جانبی بوده است.

سپس وسایل جانبی را یک‌به‌یک به تلویزیون متصل کنید تا ببینید مشکل از کدام‌یک از آنها بوده است. این امکان وجود دارد که دستگاه‌های جانبی به‌علت خراب بودن تصویر را به‌خوبی دریافت نکنند یا کابل‌های اتصال آنها خراب شده باشد.

این امکان وجود دارد که ورودی نامناسبی برای یک دستگاه جانبی انتخاب کرده باشید. به‌عنوان مثال، باید ورودی HDMI را انتخاب می‌کرده‌اید اما آن را اشتباهاً به ورودی دیگری متصل کرده باشید.

  • بررسی تی کان یا برد اینورتر

دکمه منو را فشار دهید. اگر منو ظاهر نشد، این احتمال وجود دارد که دلیل اینکه تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد بروز مشکل در اتصالات تی کان یا برد اینورتر نور پس‌زمینه باشد.

برای اطمینان، چراغ‌های اتاق را خاموش کنید و درحالی که تلویزیون روشن است به نور پس‌زمینه دقت کنید. اگر در پس‌زمینه نوری مشاهده کردید، اتصالات تی کان یا برد اینورتر مشکل دارند که باید توسط یک متخصص تعویض شود.

یکی از دلایل اینکه تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد می‌تواند این باشد که کابل‌ها را اشتباه متصل کرده باشید. شما باید سه فیش زرد، قرمز و سفید را به محل مخصوص به خودشان متصل کرده باشید. درصورتی که این فیش‌ها را جابجا متصل کنید می‌تواند باعث بروز چنین مشکلی شود.

اگر تلویزیون شما به ورودی HDMI متصل است و تلویزیون هم صدا و هم تصویر ندارد، دراین‌صورت باید ورودی HDMI عوض شود، زیرا این احتمال وجود دارد که خازن‌های آن خراب شده باشند.

کابل‌های متصل شده به تلویزیون را بررسی کنید و مطمئن شوید که شل نباشند.

با استفاده از منو، نور پس‌زمینه را زیاد کنید تا مطمئن شوید که مشکل از کم بودن نور پس‌زمینه نباشد.

دستگاه های جانبی

گاهی ممکن است دستگاه‌های جانبی متصل به تلویزیون باعث شوند که شما فکر کنید تلویزیون مشکل دارد. به‌عنوان مثال وقتی شما یک گیرنده دیجیتال را به تلویزیون خود متصل کرده‌اید، وقتی گیرنده دیجیتال را خاموش و روشن می‌کنید تصویر تلویزیون نیز قطع و وصل می‌شود.

در چنین مواقعی باید توجه داشته باشید که با خاموش و روشن کردن تلویزیون حتماً لوگوی برند تلویزیون نمایش داده می‌شود.

اما اگر این لوگو نمایش داده نشود، مشکل از دستگاه ورودی خواهد بود. یکی از راه‌های تشخیص اینکه قطع شدن تصویر تلویزیون از خود تلویزیون است یا از دستگاه متصل به آن این است که منوی تلویزیون را بزنید. اگر منوی تلویزیون ظاهر شد، متوجه خواهید شد که مشکل از دستگاه متصل به آن است.

گاهی اوقات دلیل اینکه تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد می‌تواند خرابی یکی از دستگاه‌های جانبی باشد. برای بررسی این موضوع و دریافت نتیجه، بهتر است که ابتدا تمام دستگاه‌های جانبی را از تلویزیون جدا کنید.

اگر بعد از جدا کردن دستگاه‌های جانبی مشکل برطرف شد، باید دستگاه‌های جانبی را یک‌به‌یک به تلویزیون متصل کنید تا دستگاه خراب پیدا شود. زمانی که دستگاه خراب را شناسایی کردید دیگر آن را به تلویزیون متصل نکنید زیرا می‌تواند باعث خرابی مین برد تلویزیون شود.

جمع بندی

در این مقاله جامع، متخصصین ما با شما از دلایل اینکه چرا تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد صحبت کرده و راهنمایی‌های لازم برای تشخیص علت خرابی و جلوگیری از سوختن بک لایت تلویزیون و همچنین تأثیر دستگاه‌های جانبی در بروز این مشکل ارائه کردند. امیدواریم که این اطلاعات سودمند بوده باشد.

به‌خاطر داشته باشید، زمانی که با چنین مشکلی مواجه می‌شوید، در ابتدا باید دلیل اصلی بروز مشکل را پیدا کرده و سپس نسبت به برآورد هزینه و تصمیم‌گیری برای تعمیر آن اقدام کنید.

ما موارد لازم برای بررسی و تشخیص نوع و منبع خرابی را برای شما توضیح دادیم. اما توصیه می‌کنیم در چنین مواقعی ابتدا با یک تکنسین تعمیرات مشورت کنید.

در این مورد می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان نمایندگی تعمیرات هم از مشاوره‌های رایگان و توصیه‌های ضروری آنها بهره‌مند شوید و هم برآوردی از هزینه‌های احتمالی داشته باشید.

َچرا تلویزیون ال جی صدا دارد تصویر ندارد

 مشکل عدم نمایش تصویر تلویزیون در تمامی برندها و مدل‌ها شایع‌ترین ایرادی است که ممکن است برای تلویزیون پیش بیاید. هر مشکلی که در قطعات اصلی تلویزیون ایجاد شود، معمولا در نمایش تصویر و تشکیل آن تاثیرگذار است. سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون می‌تواند علل متفاوت فنی و غیرفنی داشته باشد؛ این ایراد همیشه نشانگر مشکل و اختلال فنی تلویزیون نیست. معمولا زمانی که تصویر تلویزیون به هر دلیل قطع می‌شود ابتدا به بررسی سیم‌ها و کابل‌های پشت تلویزیون پرداخته و پس از اینکه این اقدامات نتیجه نداد، بررسی منوی تلویزیون و یا جستجو و تحقیق در مورد ایراد پیش آمده برای تلویزیون و هزینه تعمیرات آن اقدام بعدی است. ما در این راهنما سعی کردیم این مشکل را به طور کامل و با توجه به تمامی دلایل احتمالی آن بررسی کنیم تا در صورت مواجه شدن با این مشکل ساده‌تر بتوانید به ایراد دستگاه پی برده و بهترین راهکار را برای رفع مشکل تلویزیون بیابید. کارشناسان گلدیران نیز همراه شما خواهند بود و برای در تمامی نقاط کشور آماده خدمت‌رسانی به شما مشتری عزیز هستند.

دلایل قطع شدن تصویر تلویزیون

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون تنظیمات اشتباه و عدم دریافت سیگنال تلویزیون است و یا اینکه تلویزیون دچار مشکل فنی شده است و نیاز به تعمیرات دارد. نکته‌ی قابل توجه در چنین شرایطی این است که تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد و همین مورد نشان می‌دهد که تلویزیون به طور کامل دچار آسیب نشده است.

پیغام برنامه ریزی نشده در تلویزیون ال جی

یکی از مواردی که باعث می‌شود، صفحه نمایش تلویزیون تاریک شده و برنامه‌ها را نمایش ندهد، عدم دریافت کانال‌ها و پاک شدن کانال‌های تلویزیون است. اما نمایش عبارت «برنامه‌ریزی نشده» مشخص می‌کند که تلویزیون ایرادی ندارد و با کانال‌یابی مجدد تلویزیون مشکل رفع خواهد شد؛ در این مورد می‌توانید را مطالعه نموده و برای اطلاع از نحوه مرتب‌سازی کانال نیز به راهنمای مراجعه نمایید.

یکی از پیغام‌هایی که بر روی تلویزیون نمایان می‌شود و باعث می‌شود که تلویزیون هیچ تصویری نمایش ندهد، پیغام «بدون سیگنال» است؛ زمانی که تلویزیون شما این پیغام را بر روی صفحه نمایش می‌دهد به این معنی است که ورودی‌ متصل شده به تلویزیون سیگنالی به صفحه نمایش نمی‌فرستد. در این صورت با کلید انتخاب ورودی کنترل تلویزیون، که کلید Input و یا Source است، می‌توانید ورودی تلویزیون را تغییر دهید و ورودی صحیح را انتخاب کنید تا تلویزیون برنامه مورد نظر شما را پخش کند. اگر بر روی ورودی آنتن این پیغام را مشاهده می‌کنید، نیاز است اتصال آنتن را بررسی نمایید. ممکن است فیش آنتن قطع شده باشد و یا اینکه آنتن مناسب نباشد. زاویه‌ی آنتن نیز مهم است و با تغییر زاویه‌ی آن می‌توانید تست کنید که مشکل حل می‌شود یا خیر. یکی از نکات مهم این است که باید قدرت و کیفیت سیگنال تلویزیون بالاتر از %70 باشد تا در وضعیت مناسبی قرار بگیرد؛ البته بهتر است قدرت سیگنال بالاتر از %70 و کیفیت سیگنال %100 باشد. برای اطلاع از قدرت و کیفیت سیگنال تلویزیون، بخش کانال‌ها را در منوی تلویزیون مشاهده نمایید. برای راهنمای بیشتر می توانید به bestbuy.com مراجعه کنید.

مشکل بکلایت تلویزیون ال جی

بکلایت همانطور که از نام آن پیداست نور پس زمینه‌ی تلویزیون است؛ این نور به تصویر می‌تابد و پیکسل‌ها را روشن می‌کند. اگر تلویزیون مشکل عدم نمایش تصویر دارد، معمولا مشکل اصلی آن می‌تواند ایراد بکلایت تلویزیون باشد. در تلویزیون‌هایی از نوع LED و LCD نور پس زمینه وجود دارد و در صورتی که دچار مشکل شده و خاموش شود، تلویزیون هیچ تصویری نمایش نمی‌دهد و صفحه به طور کامل خاموش خواهد شد؛ البته اگر از نزدیک تلویزیون نوری مانند چراغ قوه بر روی صفحه نمایش بیاندازید، تصویر را به طور محو می‌بینید که نوری وجود ندارد تا آن را روشن کند.

نداشتن تصویر تلویزیون به دلیل خرابی برد پاور تلویزیون

برد پاور ولتاژ برق مورد نیاز قطعات متفاوت تلویزیون را فراهم می‌کند و به همین دلیل ممکن است ولتاژ مناسب را به بکلایت تلویزیون نرساند و تصویر صفحه نمایش تلویزیون قطع شود. عدم هماهگی ولتاژ برد پاور و بکلایت و سایر قطعات مرتبط با نمایش تصویر تلویزیون نیز می‌تواند موجب عدم نمایش تصویر تلویزیون شود. گاهی تلویزیون روشن می‌شود اما لوگوی تلویزیون بالا نمی‌آید و نمایش داده نمی‌شود که این مورد نیز می‌تواند به دلیل ایراد برد پاور تلویزیون باشد. گاهی تصویر تلویزیون قطع می‌شود و با خاموش و روشن کردن تلویزیون مجدد وصل می‌شود و معمولا دلیل آن نیز همان ایراد برد پاور است.

ایراد برد مین تلویزیون ال جی

برد مین تلویزیون قطعه‌ای اساسی در کارکرد دستگاه است و کنترل تصویر و صدا و … از وظایف برد مین است. یکی دیگر از وظایف برد مین پردازش اطلاعات پورت‌های تلویزیون است که می‌تواند پورت‌های ورودی و یا خروجی از جمله پورت آنتن و HDMI باشد. تیونر دیجیتال تلویزیون نیز بر روی برد مین دستگاه قرار دارد و در صورتی که به درستی عمل نکند، تلویزیون نمی‌تواند تصویر کانال‌ها و ورودی آنتن را نمایش دهد.

آبخوردگی و ضربه خوردگی تلویزیون ال جی

راهکار رفع مشکل عدم نمایش تصویر تلویزیون

توصیه می‌کنیم برای اینکه تلویزیون شما عمر بالاتری داشته باشد و کمتر دچار ایراد شود، راهنمای را مطالعه نمایید و راهکارهای گفته شده در آن را رعایت نمایید. اگر هم تلویزیون شما دچار ایراد شده است، جای نگرانی وجود ندارد زیرا ایراد دستگاه شما را طبق دستورالعمل‌های فنی استاندارد رفع خواهند کرد. اگر سوالی نیز در مورد کارکرد تلویزیون ال جی و یا باقی موارد مرتبط با آن دارید زیر همین مقاله برای ما بنویسید؛ کارشناسان گلدیران آماده‌ی پاسخگویی به شما هستند. برای حل ایراد در این مورد حتما با اول تعمیر تماس بگیرید .

منبع: youtube.com 

دکمه بازگشت به بالا