عمومیمدیریت کسب و کار

اینورتر پنتاکس چیست؟

اینورترهای پنتاکس و درایوهای دانفوس دو مورد از مهمترین تجهیزات برق صنعتی مورد استفاده در دنیا هستند که در بسیاری از موارد اینورتر و درایوها یکی هستند اما این کاملا اشتباه است زیرا بین اینورترهای پنتاکس و درایوهای دانفوس تفاوت هایی وجود دارد. در راستای اهمیت این دو تجهیزات برق صنعتی

تصمیم گرفتیم مقاله ای تهیه کنیم و ویژگی های هر اینورتر پنتاکس و درایو دانفوس را توضیح دهیم.

اینورتر وسیله ای الکتریکی است که جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل می کند. علاوه بر این، از اینورتر برای کنترل سرعت چرخش موتور AC با کنترل فرکانس و ولتاژ موتور الکتریکی، بدون کاهش قدرت و گشتاور موتور استفاده می شود. امروزه معمولاً از اینورترها برای کنترل قدرت کشش و سرعت موتور استفاده می شود. مزایای استفاده از اینورتر در زیر آمده است.

اینورتر پنتاکس

صرفه جویی در مصرف انرژی تا 50%

در راه اندازی تردید نکنید

کنترل کننده دور موتور

به راحتی جهت را تغییر دهید

دستگاه را بدون قطع برق روشن و خاموش کنید

نیازی به دستگاه های مکانیکی کنترل جریان نیست

افزایش عمر تجهیزات الکترونیکی

کاهش ارتعاشات مکانیکی

حفاظت موتور، کنترل از راه دور

برنامه ریزی حرکت

ولتاژ متناوب و …

اینورترهای پنتاکس با کاهش جریان و فرکانس جریان الکتریکی پایه مورد نیاز برای کارکرد موتورهای الکتریکی، هزینه برق مصرفی را کاهش داده و در مصرف و ذخیره سازی برق صرفه جویی می کنند، از سوی دیگر اینورترهای پنتاکس باعث افزایش گشتاور و توان اسمی برق می شوند. موتورها . آنها همچنین کارایی را افزایش می دهند.

یکی دیگر از اهداف استفاده از اینورتر پنتاکس کنترل سرعت موتورهای الکتریکی است.

این امر منجر به کاهش قابل توجه استهلاک موتور و میز قدرت خواهد شد. اگر بخواهیم به اختصار در مورد مزایای استفاده از اینورترهای پنتاکس در الکتروموتورهای تجاری و صنعتی صحبت کنیم، باید به نکات زیر توجه کرد.

اینورتر پنتاکس

بهبود کیفیت محصول

کاهش استرس مکانیکی و الکتریکی روی تجهیزات

کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری

نبود تجهیزات مکانیکی مانند شیرآلات و…

محافظت از موتور در برابر اضافه ولتاژ و جلوگیری از آسیب دیدن موتور

ذخیره انرژی

راه اندازی آسان موتور الکتریکی یا موتور

ترمزهای نرم برای موتورهایی مانند موتورها

اینورتر پنتاکس چیست؟

بهبود کنترل فرآیند، کارایی و اثربخشی را افزایش می دهد.

تنظیم کننده سرعت درایو یا موتور وسیله ای است که امروزه در صنعت برای تنظیم سرعت موتور الکتریکی استفاده می شود. این امر منجر به استفاده از برنامه های درایو صنعتی در طیف وسیعی از صنایع می شود. همانطور که این روزها، سیستم محرک صنعتی به بخشی جدایی ناپذیر از صنعت تبدیل شده است.

برای تنظیم سرعت موتورهای الکتریکی از کنترل کننده های سرعت موتور استفاده می شود. فاصله موتور الکتریکی را به آرامی و به آرامی روشن می کند، چرخش موتور الکتریکی را متوقف و قطع می کند و جریان خروجی از منبع را کاهش می دهد و در مصرف انرژی و جریان نامی موتور الکتریکی صرفه جویی می کند. یک اینورتر جریان برق را از DC به AC معکوس می کند.

دانفوس یکی از شرکت های پیشرو در زمینه سیستم های درایو صنعتی است و با گستره وسیع محصولات خود به یکی از برندهای پرفروش در زمینه سیستم های درایو صنعتی تبدیل شده است.

درایوهای صنعتی دانفوس نقش بسیار مهم و قابل توجهی در سیستم های صنعتی امروزی دارند. این دستگاه ها در تنظیم ولتاژ و جریان الکتریکی، حفظ سلامت دستگاه و موتور الکتریکی و مصرف بهینه برق موتور الکتریکی بسیار مهم هستند.

FC 302 یکی از پرفروش ترین مدل های درایو صنعتی دانفوس است. این محصول با بدنه مستحکم و مقاوم خود با اتصال به برق سه فاز شروع به کار می کند. با برق سه فاز، محدوده توان این محصول 200-240 ولت، 0 25 کیلو وات تا 75 کیلو وات می باشد. علاوه بر این، هنگامی که برق سه فاز به 380-480 ولت وصل می شود، 0.37 کیلو وات تا 75 کیلو وات است.

قسمتی از درایو اینورتر، اگر بخواهیم عملکرد درایو را به طور دقیق بررسی کنیم، یک موتور صنعتی برق ورودی را که برق متناوب است می گیرد و با استفاده از یکسوساز به برق DC تبدیل می کند. اینورتر چه وظیفه ای دارد؟ وظیفه آن تبدیل برق از جریان مستقیم به AC است.

اولین تفاوت این است که اینورترها قطعات متحرک ندارند، در عوض قطعات متحرک زیادی در داخل درایوها وجود دارد.

تفاوت دیگر اینورترها با درایوهای صنعتی این است که در اینورترها فقط می توان ولتاژ و توان خروجی را در صنعت تعریف کرد که با تنظیم دستی ولتاژ، فرکانس و برق ورودی می توان مقادیر خروجی دستگاه را تعیین کرد. . همان طور که خواسته شده.

و در نهایت، بزرگترین و بزرگترین تفاوت بین اینورترها و درایوهای صنعتی این است که اینورترها فقط برق را از DC به AC معکوس می کنند، در حالی که درایوهای صنعتی از همان ولتاژ معکوس کننده و یکسو کننده برای کنترل دور موتور استفاده می کنند. ماشین های برقی

آداپتورهای پنتاکس تنوع زیادی دارند، بنابراین می‌توان فهرستی طولانی از انواع آداپتورهای پنتاکس تهیه کرد. اینورترهای پنتاکس به صورت محلی تولید می شوند، در نتیجه محدوده قیمت اینورترهای پنتاکس کمتر و گسترده تر است و می تواند از 2 میلیون تا 200 میلیون نظر متغیر باشد.

طیف گسترده ای از پنج ضلعی ها وجود دارد، بنابراین می توان لیست بلندبالایی از انواع اینورتر پنتاکس را تهیه کرد. 200 میلیون کامنت

دکمه بازگشت به بالا