علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

انگشتر فیروزه برای چه ماهی است؟ خواص انگشتر نقره فیروزه چیست؟

آیا سنگهای ماه تولد هر شخص می تواند برای او معجزه کنند؟!

مهمترین کاربرد سنگها در امور طبیعی و درمانی نقش آنها در تبدیل و تبادل انرژی است و تفاوت قیمت انگشتر فیروزه مردانه نیز به همین دلیل است. اگر بخواهیم به شکل خلاصه راجع به سنگها اظهار نظر کنیم باید بگوییم که آنها در واقع واسطه تبدیل، تقویت و تبادل انرژی میان طبیعت با انسان و اجزای دگیر طبیعت هستند. بنابراین باید برخی از خرافات و نسبت های بی روا به اعجاز درمانی سنگها که مورد استفاده سودجویان در این میان شده اند را نادیده بگیریم.

شناخت ایرانیان و اهمیت علم نجومی در طالع و جایگاه سنگها در تاریخ ثابت شده است. البته بخش اعظم سنگهای شناخته شده در آن زمان به دلیل اثرات جسمانیشان و بپس از آن به خاطر خواص ماورایی و درآخر به کاربردهای زینتی می رسیده اند و این موضوع نشاندهنده این است که سنگها در فرهنگ علمی و عامه ایرانیان از امکانات زمین برای بخواص سنگ فیروزه ازجمله مهم‌ترین کنجکاوی‌های افراد جهت خرید انگشتر زنانه فیروزه‌ای است.

سنگ‌های فیروزه قادر هستند تا طیفی از متنوع‌ترین و خیال‌انگیزترین نقوش تک و انتزاعی را به نمایش گذارند و ازجمله محبوب‌ترین سنگ‌های قیمتی در فرهنگ اسلامی و ایرانی محسوب می‌شود. خواص سنگ فیروزه در اسلام ازجمله مفصل‌ترین متون ثبت‌شده در مورد خواص سنگ فیروزه است که شامل روایات متفاوتی از افراد مقدس دین اسلام می‌شود. از دسته محبوب ترین سنگ‌های دارای خاصیت است و ارزش بسیاری دارد. این سنگ یک سنگ پرطرفدار و قدیمی محسوب می‌شود و رنگ آن تیره و روشن است. سنگ‌های فیروزه مانند سنگ‌های عقیق دارای خواص درمانی بسیاری هستند که خرید انگشتر نقره مردانه در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

انگشتر فیروزه برای چه ماهی است؟ خواص انگشتر نقره فیروزه چیست؟

خواص سنگ فیروزه اصل

سنگ فیروزه به لحاظ بافت و ظاهر، رنگ‌بندی کاملا ماتی دارد بااین‌حال ارتعاشات مثبت و ظریف و طبع لطیف این سنگ مانع از محبوبیت آن در میان طیف وسیع سنگ‌های قیمتی شفاف و کریستالی نشده است. چنانچه به مطالعه‌ی خواص سنگ‌های قیمتی علاقه داشته باشید، دیر یا زود وسوسه‌ی تهیه‌ی تراشی از سنگ فیروزه، قلب شمارا به ارتعاش درخواهد آورد و کنجکاو خواهید شد که ببینید مجاورت با این سنگ مرموز و خوش‌طبع، چه تغییراتی را در احساسات شخصی‌تان ایجاد خواهد کرد.

تجربه‌ی استفاده از یک سنگ قیمتی تا حد زیادی یک تجربه‌ی شخصی است و تصمیمات و افکار شما بر نحوه‌ی شکل‌گیری تاثیر و بافت انرژیکی خواص سنگ فیروزه تاثیر گذار خواهد بود. بااین‌حال در ادامه به بررسی پتانسیل‌ها و تأثیراتی که می‌توان از انواع سنگ فیروزه انتظار داشت خواهیم پرداخت. همچنین آشنایی با ویژگی‌های بصری و طیف‌های رنگی این سنگ و سطح محبوبیت هر یک در جامعه، قادر خواهید بود تا تراشی باارزش‌تر با ویژگی‌های دوست‌داشتنی را برای خود یا عزیزانتان تهیه کنید. سنگ‌های فیروزه بخصوص نمونه‌هایی که حاوی ناخالصی و بافت‌های ماتریسی هستند، شانس بالایی در تکمیل جواهرات مرموز و اسرارآمیز دارند.

چرا سنگ فیروزه با ویژگی‌های عرفانی و معنوی گره‌خورده است؟

رنگ فیروزه بارنگ‌بندی چاکرای گلو و قلب مرتبط است. شما بسیاری از سنگ‌های فیروزه را بارنگ آبی روشن مشاهده می‌کنید بااین‌حال در رنگ‌بندی هاله‌ی این سنگ‌ها، رنگ سبز از شیوع بیشتری برخوردار است. رنگ هاله‌ی یک سنگ قیمتی، لزوما بارنگ ظاهری آن مرتبط نیست و این موضوع تاثیر پذیرفته از خواص و نحوه‌ی شکل‌گیری سنگ است. یعنی یک سنگ می‌تواند رنگ‌بندی روشن و درخشانی داشته باشد اما هاله‌ای سنگین و تیره‌رنگ را به نمایش بگذارد.

به هر ترتیب، رنگ‌بندی سبز در هاله‌ی سنگ فیروزه به معنی پشتیبانی خواص سنگ فیروزه از ویژگی‌های چاکرای قلب است. قلب منشأ بسیار قوی انرژی عشق است که سازوکار دنیای ما با آن گره‌خورده است. عشق قوی‌ترین انرژی در مواجهه با تاریکی و شرارت است و می‌تواند عملاً این انرژی‌های سنگین را از شما بیزار کرده یا به شما به‌سادگی توانایی مهار آن‌ها را بدهد.

جواهرات با ویژگی‌های زیبایی شناسانه‌ی خود، می‌توانند راهنمای ما برای تجربه‌ی احساساتی عمیق‌تر باشند و در جریان کاتالیز احساسات نهفته در تجارب مهم زندگی، بسیار کمک دهنده باشند. خاطرات و تجارب، قدرت‌های درونی شمارا شکل می‌دهند، بااین‌حال برای استفاده از این قدرت‌ها، لازم است خاطرات خود را به یاد سپرده و در میان رنج و ناملایمات، نقاط عطف و جریان عشق را شناسایی کنید.

این کار در حالت عادی ساده نخواهد بود. بااین‌حال، یک ذهن و روان آرام و پالایش‌شده، قادر است بر اندوه درون تجارب غلبه کرده و شمارا به انرژی خالص عشق متصل کند. خواص سنگ فیروزه، یادآوری بسیار ظریف و عمیقی از انرژی عشق را به نمایش می‌گذارد. اغلب طیف‌های رنگی این سنگ اسرارآمیز، جزو رنگ‌هایی است که احساس خستگی را برای چشم ایجاد نمی‌کنند و می‌توانید ساعت‌ها با لذت به آن‌ها خیره شوید.

انگشترهای فیروزه را می‌توانید در موقعیت‌های متفاوت و ساعت‌های مختلف روز مورداستفاده قرار داده و با آن‌ها ارتباطی عمیق و قلبی پیدا کنید. خواص انگشتر فیروزه به شکلی روانی و احساسی به خودنمایی خواهند پرداخت. هرچند جواهرات فیروزه در ظاهر، اشیایی بی‌جان و انعطاف‌ناپذیر هستند، بااین‌حال، تمامی ما به‌عنوان مخلوقات خدا، قادر به تاثیر گذاشتن و تاثیر پذیرفتن از احساسات و رفتارهای یکدیگر هستیم. درواقع انگشتر فیروزه‌ی شما نیز به نحوی دارای شخصیت است و می‌تواند به شما در تامین انرژی‌های مفید یا تصفیه‌ی افکار منفی بسیار کمک دهنده واقع شود.

خاصیت انگشتر فیروزه و موارد استفاده از آن

انگشتر فیروزه با نقطه عطف نوع کاربرد خود می‌تواند تأثیرات متفاوتی را در ساختار احساسی و ذهنی شما ایجاد کند. به همین دلیل در هنگام انتخاب انگشتر فیروزه، به شیوه‌ی طراحی و تراش سنگ و آناتومی فلز قیمتی پایه نیز توجه داشته باشید. شاید این‌طور به نظر برسد که تنها سنگ فیروزه دارای خواص و ارتعاشات خاص خود است بااین‌حال حتی انرژی و احساسات جواهرساز نیز در ارتعاشات محصول تاثیر گذار خواهد بود.

شما می‌توانید انگشتر فیروزه را در موقعیت‌های متفاوتی مورداستفاده قرار دهید و از آن به‌عنوان وجهی تاثیر گذار و باقدرت تاثیر بصری بالا در اکسسوری شخصی خود بهره ببرید. انگشتر فیروزه در مجاورت یکی از قوی‌ترین مراکز انرژی بدن یعنی چاکرای دست قرار می‌گیرد و به شما کمک می‌کند تا احساساتی مرتبط با آرامش و خرد و خونسردی را در خود افزایش دهید.

تنش‌های عصبی خود را مهار کنید و ملایمت و عطوفت را تبدیل به وجه ثابت شخصیت خود کنید. بافت‌های سنگ فیروزه می‌تواند دارای تفاوت‌های منحصربه‌فردی باشد. شما نگین‌هایی به‌صورت ناخالص یا الگوهای انتزاعی و ماتریسی را مشاهده می‌کنید. این ناخالصی‌ها ممکن است رنگ‌بندی‌هایی بین سیاه تا سفید و طلایی یا برنزی داشته باشند. این ترکیبات منحصربه‌فرد هرچند نشان‌دهنده‌ی عدم خلوص سنگ فیروزه هستند بااین‌حال همچنان نسبت به انواع خالص و یکرنگ سنگ فیروزه از محبوبیت قابل‌توجهی برخوردارند. در

خواص سنگ فیروزه نیشابور را بشناسید

یکی از خوش‌اقبالی‌های ما، وجود نوعی بسیار جذاب و خوش‌آیند از سنگ فیروزه در منطقه‌ی خراسان است که از محبوبیت و ارزش بصری- حسی مناسبی برخوردار است. رگه‌های درون این سنگ‌ها می‌تواند به‌صورت ناخالصی‌های رنگارنگی ظاهر شود. ازجمله جذاب‌ترین این ترکیبات، رنگ فیروزه‌ی متمایل به سبز آبی بارگه‌های ماتریسی سفید است.

همچنین شما می‌توانید نمونه‌های آبی فیروزه‌ای بارگه‌های کاملا مشکی یا نقره‌ای را مشاهده کنید. رنگ‌های یخی و مات بارگه‌های سیاه و قهوه‌ای نیز از عمومیت بالایی برخوردار هستند. بااین‌حال حس شما نسبت به رنگ‌بندی سنگ‌ها می‌تواند بهترین پارامتر انتخاب باشد. فارغ از نرخ‌های تعیین‌شده برای انواع سنگ فیروزه، به سراغ انتخاب محصولی بروید که می‌توانید ارتباط قلبی بیشتری با آن برقرار کنید. خواص فیروزه نیشابور از ویژگی‌های معصومانه‌ی بالاتری نسبت به نمونه‌ی عجمی برخوردار است و حسی از صبر و زهد را تداعی می‌کند.

خواص معنوی سنگ فیروزه

ازنظر معنوی نیز گفته می‌شود که سنگ فیروزه باعث روزی و برکت می‌شود، فقر را دفع کرده و عامل پیروزی در مشاجرات است، گشایش در امور و اجابت دعا نیز از دیگر خواص سنگ فیروزه است که برای این سنگ معرفی کرده‌اند.از خواص سنگ فیروزه که در انگشتر، ، ،   و حتی به کار می‌رود این است که این سنگ با تغییر رنگ خود، خبر از سلامت بدن و نور اطراف بدن شخص می‌دهد.

عده‌ای بر این باورند در هنگامی‌که ماه کامل می‌شود با نگاه کردن به ماه و سپس نگاه کردن به این گوهر، در زندگی برکت و رونق اتفاق می‌افتد- در زمان‌های گذشته در فلات ایران بر این باور بودند که یکی از فواید سنگ فیروزه این است که این نگین افراد را در مقابل شور چشمی افرادی دیگر مراقبت می‌کند به این دلیل به‌طورمعمول در سر در خانه‌ها، مغازه‌ها و … آن را آویزان می‌کردند.

– از خواص انگشتر فیروزه زنانه یا مردانه می‌توان به خواص معنوی فراوان آن ازجمله مراقبت از انسان‌ها در انجام جمله فعالیت‌های ریسک دار و خطرناک اشاره نمود.- افرادی بر این باورند که این نگین نماد قدرت و ایمان است و پاک‌سازی ذهن و روح از فواید انگشتر فیروزه است.- از دیگر خواص سنگ فیروزه این است که نماد بخشندگی، خلوص و مهر و لطافت بوده دوستی را حفظ و درگذر زمان، دشمنی را به دوستی و مهر تبدیل می‌کند.

خواص انگشتر فیروزه بر جسم

درمان مشکلات مفاصل:

از خواص سنگ این است که فرایند التیام را تسریع می نماید و در آسیب هایی مانند پارگی رباط ها و تاندون ها و درد مفاصل، موجب زیاد شدن جریان خونی در بافت های عضلانی می گردد.

ضد ویروس و باکتری:

از دیگر خواص انگشتر فیروزه این است که در درمان برخی از نواحی بدن که تحت هجوم میکروب ها و باکتری ها می باشند موثر است. همچنین پاک کننده ی نواحی آلوده ای که در بخش های بدن وجود دارد نیز می باشد.

سلامت قلب از دیگر خاصیت سنگ فیروزه:

از خواص اعجاب انگیز انگشتر فیروزه تأثیر آن در بهبود عملکرد و سلامت قلب می باشد. همچنین به بهبود گلو درد، التهابات ریوی و بیماری های دستگاه تنفسی کمک می نماید.

تقویت چشم یکی دیگر از فواید سنگ فیروزه:

نگاه کردن به این گوهر سبب تقویت سیستم بینایی و سلامت چشم می‌گردد و استفاده از سرمه آن و همینطور گذاشتن آن بر روی چشم ها برای تقویت چشم و درمان بیماری های چشمی بسیار تاثیر گزار می باشد. از خواص انگشتر فیروزه در طب سنتی این است که از سرمه این سنگ برای درمان کسانی استفاده می شود که دچار دید کم در شب یا شب کوری می باشند.

فواید سنگ فیروزه در درمان کبد:

اگرچه از نظر علمی اثبات نشده است اما افرادی بر این باورند امواج مغناطیسی ساطع شونده از این سنگ نارسایی های کبد را بهبود می بخشد.

خواص سنگ فیروزه در بهبود گردش خون:

وجود خواص منحصر به فردی همانند درخشندگی، آرام بخش بودن و ساطع شدن امواج مثبتی از این گوهر سبب بهبود عملکرد جریان خون در بدن می شود.

خواص انگشتر فیروزه بر روح

خواص سنگ فیروزه برای زنان بادار:

از خواص برای زنان باردار ایجاد حفاظت و آرام بخشی برای آنان می باشد.

افزایش سعه صدر:

یک خاصیت سنگ فیروزه این است که امواج این سنگ آرام بخش هستند همچنین سبب تقویت امواج مثبت درونی افراد می گردد و علاوه بر سلامت روح و روان منجر به افزایش صبر و سعه صدر نیز می‌گردد.

هماهنگی زندگی زناشویی دیگر فواید سنگ فیروزه:

از خواص سنگ فیروزه موجب نزدیک شدن قلب ها و بهبود روابط عاطفی و روحی بین زن و شوهر می شود و این خاصیت انگشتر فیروزه حس وفاداری را در طرفین تقویت می کند.

درمان افسردگی:

یکی دیگر از فواید انگشتر فیروزه این است که سبب انتقال نیروهای خاصی به بدن فرد شده و آن را از حالت یکنواختی در زندگی خارج کرده و شادی بخش و نشاط آور می‌باشد بدین جهت در کاهش افسردگی افراد مفید می‌دانند.

تقویت اعتماد به نفس:

یک خاصیت انگشتر فیروزه این است که وجود نیروهای منحصر به فرد و مغناطیسی در این گوهر موجب هوشیار شدن و فعال گردیدن نیروهای درونی فرد شده و حس اعتماد به نفس را در انسان قوت می بخشد.

دکمه بازگشت به بالا