اجتماعیمدیریت کسب و کار

چگونه گرفتگی توالت فرنگی را برطرف کنیم؟

گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع، دستمال کاغذی، پلاستیک و نوار بهداشتی باعث بالا زدن آب چاه دستشویی خواهد شد. گرفتگی توالت فرنگی از جمله مشکلاتی است که تقریبا همه حداقل یکبار با آن رو به رو شده اند, ونیاز به خدمات لوله بازکنی فوری حالا سرویس پیدا کرده اند. از مهمترین عوامل بالا زدن فرنگی می توان به گرفتگی توالت فرنگی با اشیا اشاره نمود. مشکلی که این روزها خیلی از مردم با آن رو به رو هستند. مشکلی که در ابتدا کوچک به نظر میرسد اما پس از چند ساعت یا حتی چند دقیقه مشکلات زیادی را به بار می آورد که کوچکترین آنها، کثیف شدن خانه و بالا زدن آب چاه از توالت می باشد.

علت گرفتگی دستشویی فرنگی دلایل مختلفی دارد که در ادامه آنها را توضیح می دهیم و روش هایی را هم برای رفع گرفتگی توالت فرنگی آموزش خواهیم دادیم. با حالا سرویس تا انتهای مطلب همراه باشید.

چگونه گرفتگی توالت فرنگی را برطرف کنیم؟

علت گرفتگی توالت فرنگی

علت گرفتگی چاه توالت فرنگی میتواند مدفوع، دستمال کاغذی، رسوب، پلاستیک، اشیا و حتی نوار بهداشتی باشد.گرفتگی میتواند در لوله توالت فرنگی باشد یا در سیفون آن اتفاق بیفتد که نیاز به تخلیه توالت فرنگی می باشد.علت گرفتگی سیفون فرنگی علاوه بر این موارد میتواند استاندارد نبودن اندازه سیفون باشد که این مورد هیچ راه کاری جز تعویض سنگ توالت ندارد.

دیگر دلایل مسدود شدن لوله توالت فرنگی:

  • نخ دندان
  • خلال دندان
  • موی بلند
  • رسبوب
  • جرم
  • چربی
  • سیمان
  • دوغاب
  • گچ
  • قیر
  • چسب

گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی

گرفتگی توالت با دستمال کاغذی هم از جمله گرفتگی هایی است که بسیار زیاد اتفاق می افتد. استفاده از دستمال کاغذی توسط خودتان و یا میهمان سبب گرفتگی توالت فرنگی می شود.گرفتگی توالت با دستمال کاغذی شاید در ابتدا سخت و پیچیده نباشد و با بهترین روش رفع گرفتگی توالت فرنگی که در ادامه توضیح خواهیم داد بتوانید در خانه گرفتگی دستشویی فرنگی را باز کنید. گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی در ابتدا باعث تخلیه کند فاضلاب خواهد شد. چون خاصیت دستمال کاغذی طوری است که آب را از خود عبور می دهد.این مشکل هم اگر همان ابتدا حل نشود، قطعا با گرفتگی سخت تر مواجه خواهید شد که نیاز شما را به برای توالت فرنگی بیشتر از قبل خواهد کرد.

گرفتگی توالت فرنگی با صابون

اگر از صابون زیاد استفاده می کنید حتما برای یکبار هم که شده گرفتگی توالت فرنگی با صابون را تجربه کرده اید.این اتفاق میتواند هر لحظه برای هر کسی بیفتد. دلیل گرفتگی توالت فرنگی با صابون به دلیل لیز خوردن آن هنگام شستشو دست می باشد. البته برخی از مردم به دلیل مشترک بودن توالتشان با حمام نیز میتوانند هنگام شستشو با مشکل رو به رو شوند و صابون از دستانشان لیز بخورد و داخل چاه توالت فرنگی بیفتد و باعث گرفتگی فرنگی شود.این نوع گرفتگی تا حدودی مشکل ساز تر از سایر گرفتگی هاست چون تا صابون خارج نشود و یا فنر برقی نخورد نمیتوان مطمئن بود که صابون کاملا از لوله خارج شده و گرفتگی برای همیشه باز شده یا نه؟!

گرفتگی توالت فرنگی با پلاستیک

گرفتگی توالت با پلاستیک یا دیگر اشیا هم تا حدودی در شهر تهران بصورت روزانه اتفاق می افتد و مشتریان زیادی با ما جهت باز کردن توالت فرنگی و در آوردن پلاستیک تماس میگیرندپلاستیکی که درون توالت فرنگی میفتد میتواند شانه ریش تراش، بدن زن، اهرم شیر آب و یا هر چیز دیگری باشد. افتادن هر گونه اشیا داخل کاسه سبب گرفتگی دستشویی فرنگی خواهد شد.

گرفتگی توالت فرنگی با نوار بهداشتی

این مورد به ندرت توسط صاحب خانه اتفاق می افتد.معمولا گرفتگی توالت فرنگی با نوار بهداشتی پس از یک مهمانی رخ می دهد. چون مهمانانی که اغلب دختر جوان هستند به دلیل احساس شرم نمیتوانند نوار بهداشتی خود را درون سطل زباله بیندازند، آن را داخل فرنگی قرار میدهند. با این کار فکر میکنند با کشیدن سیفون و فلاش تانک، نوار بهداشتی به داخل چاه یا فاضلاب شهری می رود. غافل از اینکه در ۹۹% موارد نوار بهداشتی باعث گرفتگی شدید توالت فرنگی می شود.برای رفع گرفتگی فرنگی در چنین شرایطی نیاز هست که نوار بهداشتی از داخل کاسه خارج شود و یا با فنر آن را به سمت چاه یا لوله فاضلاب شهری هدایت کرد.

مضرات رفع گرفتگی توالت فرنگی با اسید

اسیدهایی که در بازار هستند اغلب ۹۸ یا ۹۹% می باشند و به همین علت خطرات بسیار زیادی دارند که عبارتند از:

  • از بین بردن اتصالات لوله های فاضلاب
  • از بین بردن چسب های مخصوص نشت گیری فاضلاب
  • سوراخ کردن لوله های چدنی
  • انتشار گازهای سمی
  • خطرناک بودن برای دستگاه تنفسی
  • خطر سوختگی پوست و بدن انسان

رفع گرفتگی توالت فرنگی به روش خانگی

تا اینجا با انواع گرفتگی فرنگی آشنا شدید و دانستید که کاسه توالت فرنگی چرا می گیرد و بالا زدن آب چاه توالت فرنگی به چه علت رخ می دهد.حالا در ادامه 10 روش طلایی، آسان و فوری رفع گرفتگی توالت فرنگی در خانه را به شما آموزش خواهیم داد که برای تهیه آنها سرویسکاران لوله بازکن ما زحمت زیادی کشیده اند تا شما عزیزان به راحتی گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع و غیره را به راحتی باز کنید.

 1 رفع گرفتگی توالت فرنگی با چسب نواری

اگر روش اول تاثیری نداشت یا در خانه سلفون نداشتید میتوانید از روش دوم یعنی رفع گرفتگی توالت با چسب نواری استفاده نمایید.

2. ریختن آب گرم در توالت فرنگی

در ابتدا حتما توجه کنید که گفتیم آب گرم نه آب جوش!بعضی از کاربران و مشتریان عزیز ما از آب جوش برای باز کردن توالت فرنگی استفاده میکنند که همین مسئله سبب شکستن یا ترک برداشتن کاسه فرنگی خواهد شد. پس حتما دقت نمایید که از آب گرم استفاده نمایید. حالا یک سطل آماده کنید و آن را پر از آب گرم کنید. اگر آب چاه توالت بالا نزده، بهتر است سطل آب را از فاصله زیاد مثلا ۵۰ سانتی متری درون فرنگی خالی کنید تا آب با فشار بالا وارد لوله شود.اما اگر با بالا زدن آب از چاه توالت فرنگی مواجه هستید به آرامی آب گرم را درون کاسه خالی کنید. پس از چند دقیقه اگر توالت فرنگی باز نشد. میتوانید از روش را چند بار دیگر تکرار کنید.

 3. مایع شوینده (ظرفشویی، دستشویی و …)

مایع شوینده باعث لیز شدن لوله میشود و اگر گرفتگی وسیله ای مثل پلاستیک یا چیز دیگر باشد به راحتی سر میخورد و گرفتگی رفع می شود.این روش را میتوانید برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع ، دستمال کاغذی و صابون استفاده نمایید. برای اینکار مقداری مایع شوینده (اندازه آن اصلا مهم نیست هرچقدر بیشتر بهتر) داخل کاسه دستشویی فرنگی بریزید. حدود نیم ساعت تا یک ساعت صبر کنید.بعد از آن یک سطل آب گرم داخل فرنگی بریزید، اگر آب پایین رفت که گرفتگی توالت فرنگی باز شده اما اگر نرفت میتوانید بار دیگر این روش را تکرار کنید.

 4. تلمبه لاستیکی لوله بازکن

تلمبه یک ابزار بسیار کاربردی برای است که در هر خانه ای حداقل یک نوع از آن باید باشد. چون تلمبه های انواع مختلفی دارند که برای فرنگی تلمبه مخصوص هم وجود دارد.اگر داخل کاسه آب نیست، بهتر است مقداری آب گرم داخل آن بریزید تا کاسه پر از آب شود. سپس تلمبه را درون خروجی فاضلاب کاسه قرار دهید و آن را بالا و پایین کنید. پس از چندین بار بالا و پایین کردن اگر لوله باز شود، آب با فشار پایین میرود. اما اگر باز نشود هیچ اتفاقی نمی افتد.اگر گرفتگی سطحی باشد، احتمال باز شدن با تلمبه بسیار زیاد است.

5.  ساخت قلاب خانگی لوله بازکن

چگونه گرفتگی توالت فرنگی را برطرف کنیم ، هر زمان این سوال را از خود پرسیدید به سراغ این روش بروید.برای اینکار یک آویز فلزی آماده کنید و خمیدگی های آن را صاف کنید و سر آن را شبیه به قلاب درست کنید. اگر ارتفاع میله بیش از یک متر باشد، بسیار عالی است.

بعد از درست کردن قلاب، سر آن را با پارچه ببندید تا کاسه فرنگی آسیب نبیند. سپس آن را داخل فرنگی ببرید تا جایی که به گرفتگی برخورد کند.حالا قلاب را بچرخانید و سعی کنید آن را خرد کنید یا به قلاب بچسبانید و بیرون بکشید.این روش برای در اوردن صابون از توالت فرنگی و رفع گرفتگی فرنگی با اشیا بسیار مناسب است. با روش رفع گرفتگی توالت فرنگی با چوب لباسی میتوانید خیلی از گرفتگی ها را به سادگی باز کنید.

 6. باز کردن توالت فرنگی با جوش شیرین و آب گرم

این یک روش ساده اما کاربردی برای رفع گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع و غیره می باشد.برای شروع حداقل یک استکان جوش شیرین را داخل لوله بریزید. سپس یکی دو ساعت صبر کنید تا جوش شیرین عمل کند.معمولا جوش شیرین گرفتگی سیفون توالت فرنگی را نرم میکند و باعث تکه تکه شدن عامل گرفتگی می شود.پس از گذشت زمان گفته شده، یک سطل آب گرم داخل کاسه بریزید. اگر پس از ریختن آب گرم، کاسه فرنگی باز نشد، بهتر است یکبار دیگر آن را تکرار کنید.

 7. رفع گرفتگی توال فرنگی با جوش شیرین ، نمک و آب گرم

اگر ترکیب قبلی تاثیری نداشت، میتوانید همان مقدار جوش شیرین را به همراه نمک مخلوط کنید و داخل کاسه فرنگی بریزید.حدودا یکی دو ساعت به آن زمان بدهید تا تاثیر خود را بگذارد.سپس یک سطل آب گرم داخل کاسه بریزید. به احتمال زیاد این ترکیب باعث باز کردن گرفتگی فرنگی بشود، اما اگر نشد، گرفتگی شدید است و باید از خدمات لوله بازکنی توالت فرنگی خدماتینو استفاده نمایید.

 8. رفع گرفتگی توال فرنگی با جوش شیرین و سرکه

روش بازکردن لوله توالت فرنگی با جوش شیرین و سرکه بسیار ساده اما کاربردی است با قدرت بالا!برای رفع گرفتگی توالت با مدفوع ، دستمال کاغذی و … میتوانید نصف استکان یا یک استکان جوش شیرین را داخل لوله توالت فرنگی بریزید.پس از آن دو تا سه لیوان سرکه سفید روی آن بریزید. بعد از ریختن سرکه یک واکنش شیمیایی رخ میدهد که اصلا خطرناک نیست و نباید تعجب کنید.

دکمه بازگشت به بالا