بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا

سوالات متداول بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا | رشته های پر طرفدار

کانادا جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین کشورها در جهان برای زندگی و تحصیل تثبیت کرده است. دانشجویان بین المللی که کشور خودشان را به مقصد کانادا ترک می‌کنند، به دنبال تحصیل در رشته‌هایی هستند که بتوانند آینده شغلی خود را تضمین کنند. همین موضوع این پرسش مهم را پیش می‌کشد که: «بهترین رشته برای تحصیل در کانادا کدام است؟» برای پاسخ به این سؤال با وبلاگ سفربای همراه باشید.

بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا با بیشترین درآمد

حالا که کانادا را برای تحصیل انتخاب کردید، بهتر است در مورد رشته‌های پُردرآمد کانادا که بازار کار خوبی دارند اطلاعات خود را افزایش دهید. از این رو، بهترین رشته‌ها برای تحصیل در کانادا به شرح زیر هستند:

1- تجارت و امور مالی

تجارت و امور مالی پایه و اساس اقتصاد هر کشوری است. داشتن مدرک تحصیلی در این رشته به شما امکان می‌دهد نحوه عملکرد بازار مالی و کاربردهای آن را بیاموزید. درحقیقت، بهترین رشته تحصیلی برای مهاجرت به کانادا می‌تواند امور مالی باشد. یک مزیت عمده رشته مالی این است که تنوع زیادی دارد و هر مهارتی که می‌آموزید در بازار کار خواهان بسیاری دارد.

دوره‌های برتر تحصیلی در کانادا در رشته‌های مالی عبارتند از:

دوره تحصیلی طول دوره دانشگاه پیشنهادی
لیسانس مدیریت بازرگانی 4 ترنت
امور مالی 4 کارلتون
کارشناسی ارشد حسابداری 1 یورک
کارشناسی ارشد در مدیریت ریسک مالی 1 تورنتو
2 آلبرتا

توجه: مقدار هزینه دوره‌ها در جدول قید نشده‌اند زیرا در زمان اپلای تغییر می‌کنند.

بهترین شغل‌ها در رشته امور مالی عبارتند از:

دستمزد تقریبی فارغ التحصیلان رشته‌های تجارت و امور مالی در کانادا
عنوان شغلی حقوق (دلار کانادا)
حسابداری مالی 31
تحلیلگر مالی 33
کارمند حسابداری 19
دفترداری 19

2- علوم کامپیوتر و فنآوری اطلاعات

ار بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا، علوم کامپیوتر و فنآوری اطلاعات است. متخصصان علوم کامپیوتر و نرم افزار و فنآوری اطلاعات (IT) همیشه در کانادا بازار کار خوبی دارند. براساس گزارشی که از پورتال خبری مهاجرت کانادا منتشر شده است، مدیران پروژه‌های فنآوری اطلاعات و مهندسین نرم افزار در 10 موقعیت شغلی برتر در کانادا قرار گرفته‌اند.

در زیر لیست بهترین دوره‌های علوم کامپیوتر و فنآوری اطلاعات در کانادا به همراه دانشگاه‌های دارای رتبه برتر آورده شده‌اند:

دوره تحصیلی طول دوره دانشگاه پیشنهادی
کارشناسی علوم کامپیوتر 4 بریتیش کلمبیا
کارشناسی آمار و علوم کامپیوتر (Honours) 4 مک گیل
کارشناسی ارشد علم داده و یادگیری ماشین آماری 2 آلبرتا
کارشناس علوم کامپیوتر (Honours) 4 تورنتو

نکته: اصطلاح Honours به این موضوع اشاره دارد که دانشجو بعد از اتمام دوره کارشناسی که 3 سال هست می‌تواند 1 سال هم اضافه‌تر تحصیل کند. این ویژگی باعث می‌شود برای دوره ارشد به جای 2 سال 1 سال دوره تحصیلی داشته باشند.

شغل‌های خوب کانادا در رشته علوم کامپیوتر و فنآوری اطلاعات عبارتند از:

دستمزد تقریبی فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر و فنآوری اطلاعات در کانادا
شهر حقوق سالانه (دلار کانادا)
تورنتو 55.000 تا 119.000
ونکوور 55.000 تا 119.000
مونترال 45.000 تا 100.000
کلگری 57.000 تا 125.000
ادمونتون 58.000 تا 125.000
اتاوا 61.000 تا 125.000
کبک 42.000 تا 91.000
هالیفاکس 57.000 تا 116.000

3- مهندسی

مهندسی یکی دیگر از بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا است. پیش بینی می‌شود که رشته‌های مهندسی تا سال 2025 رشد چشمگیری داشته باشند. در حال حاضر، تمام تخصص‌های مهندسی در کانادا با کمبود نیروی کار روبرو هستند و فرصت‌های زیادی برای فارغ التحصیلان جوان وجود دارد که بتوانند در رشته‌های مهندس کانادا تحصیل کند.

رشته‌های برتر مهندسی در کانادا برای دانشجویان بین المللی در جدول زیر قید شده‌اند:

دوره تحصیلی طول دوره دانشگاه پیشنهادی
مهندسی برق 4 واترلو
مهندسی عمران 4 واترلو
مهندسی مکانیک 4 مک گیل
کارشناسی ارشد مهندسی صنایع و مکانیک 1 تورنتو
کارشناسی ارشد مهندسی برق و کامپیوتر 1 تورنتو

حقوق متوسط سالانه مهندسان در سال 2020 در کانادا 75.200 دلار بود. مهندسان کم درآمد به طور متوسط 45.900 دلار درآمد داشتند، در حالی که افراد با درآمد بالا می‌توانستند به طور متوسط 130.000 دلار درآمد داشته باشند.

دستمزد تقریبی فارغ التحصیلان مهندسی در کانادا
موقعیت شغلی حقوق ساعتی (دلار کانادا)
مهندس عمران 38.6
مهندس مکانیک 38.6
مهندس برق 38.6
مهندس نرم افزار
ادمونتون 41.03

4- پزشکی و بهداشت

تا زمانی که انسان‌ها در این کره خاکی وجود داشته باشند، علم پزشکی و بهداشت همیشه مورد توجه قرار دارد. صنعت پزشکی 7.8 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی کانادا در سال 2016 کمک کرده و دارای پتانسیل رشد فوق‌العاده‌ای است. مناطقی که برای رشد صنعت پزشکی آماده شده‌اند شامل سلامت دیجیتال است که تا سال 2020 یک بازار جهانی 233 میلیارد دلاری ایجاد کرد و دیگری پزشکی دقیق (Precision Medicine) می‌باشد که قرار است تا سال 2023 یک بازار 88 میلیارد دلاری را به خود اختصاص دهد.

رشته‌های برتر پزشکی در کانادا برای دانشجویان بین المللی طبق جدول زیر هستند:

دوره تحصیلی طول دوره دانشگاه پیشنهادی
کارشناسی ارشد پزشکی آزمایشگاهی و پاتوبیولوژی 2 تورنتو
لیسانس علوم شیمی دارویی 4 لورنتین
دکترای پزشکی 4 آلبرتا
کارشناسی ارشد در انفورماتیک زیست پزشکی 1 کوئینز

حقوق و دستمزد مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی در کانادا سالانه 31.444 دلار یا هر ساعت 13.13 دلار است. حقوق فارغ اتحصیلان تازه وارد از 27،300 دلار در سال شروع می‌شود، در حالی که متخصصان با تجربه سالانه 53.454 دلار درآمد دارند.

5- رسانه و روزنامه نگاری

برخی از برترین دوره‌های تحصیلی رسانه و روزنامه نگاری در کانادا در جدول زیر آمده است:

دوره تحصیلی طول دوره دانشگاه پیشنهادی
کارشناسی ارشد روزنامه نگاری 2 بریتیش کلمبیا
کارشناسی در رسانه‌های دیجیتال و روزنامه نگاری 4 ویلفرد لوریه
کارشناسی تولید رسانه 4 رایرسون
کارشناسی مطالعات ارتباطات و رسانه 4 کارلتون
دیپلم طراحی رسانه‌های تعاملی 2 کالج دورهام

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در رشته رسانه و روزنامه نگاری عبارتند از:

دستمزد تقریبی التحصیلان رسانه و روزنامه نگاری در کانادا
موقعیت شغلی حقوق سالانه (دلار کانادا)
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی 49.715
مدیریت محتوای وب 55.915
ویرایش ویدئو 44.808
طراحی گرافیک 48.931
بازاریابی آنلاین 48.623
مدیر دیجیتال مارکتینگ 44.000
هماهنگ کننده ارتباطات 35.000

توجه: نرخ پرداخت حقوق در جدول بالا بسته به شهر و منطقه‌ای که در آن کار می‌کنید و تجربه شما در زمینه شغلی مرتبط تغییر می‌کند.

چرا کانادا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

10 دانشگاه از کانادا در نظر رتبه بندی دانشگاهی کیواس (QS World) برای سال 2020 در میان 250 مؤسسه برتر جهان قرار دارند. همین موارد کانادا را به گزینه محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. 5 دلیل زیر باعث شده‌اند تا کانادا محبوب‌ترین مقصد دانشجویی باشد:

کلام آخر

موارد بالا جزء رشته های پولساز کانادا محسوب می‌شوند. تحصیل در هر کدام از رشته‌های مالی، مهندسی، پزشکی، رسانه و علوم کامپیوتر می‌تواند به معنای تضمین آینده شغلی ایده‌آل باشد. بی دلیل نیست که ایرانیان بسیاری هر ساله کشور خود را به مقصد کانادا ترک می‌کنند تا بتوانند زندگی خود را دستخوش تغییرات مثبت قرار دهد.

برای کسب اطلاعات کامل‌تر در مورد بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادایکی از مهم‌ترین سوالات در ذهن متقاضیان تحصیل در کانادا این است که بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا کدامند؟ قبل از خواندن ادامۀ متن؛ اگر به هر دلیلی فرصت مطالعۀ این مقاله را ندارید یا از حوصلۀ شما خارج است و در صورتی که نیاز به مشاوره دارید،  را پُر کنید تا با یک مشاورۀ دقیق راهنمایی‌تان کنیم.

این سوال را از چند وجه می‌توان دید؛ این‌که شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای کدام رشته‌ها بهتر است؟ چه رشته هایی در کانادا بازار کار خوبی دارند؟ رشته های پرطرفدار در کانادا کدامند؟ و سوالاتی از این دست.

کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل است. هر رشته‌ای هم داشته باشید می‌توانید در سیستم آموزشی قوی این کشور تحصیل کنید. طبق آمار اداره مهاجرت کانادا (IRCC)؛ در سال 2019، کانادا 642 هزار ویزای تحصیلی صادر کرد که این تعداد کانادا را در رتبه سوم بیشترین پذیرش تحصیلی بعد از آمریکا و استرالیا قرار داد.

در این مطلب مهم‌ترین رشته‌های دانشگاه‌های مطرح کانادایی مثل تورنتو و ونکوور را بررسی می‌کنیم. همچنین مهم‌ترین رشته‌های مورد نیاز کانادا، رشته‌های پردرآمد کانادا و رشته‌های شامل حال بورسیه تحصیلی هم از دیگر مواردی است که زیر ذره‌بین می‌بریم. در ابتدا رشته های مورد نیاز کانادا را بررسی می‌کنیم.

رشته های مورد نیاز کانادا کدامند؟

همان‌طور که احتمالا می‌دانید کانادا با کمبود نیروی کار مواجه است. بخش زیادی از این نیاز را هم از طریق مهاجران تامین می‌کند. بخشی از این نیروها هم با فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های کانادا وارد بازار کار می‌شوند.

در سال 2020 و حتی با وجود شیوع ویروس کرونا، کانادا حدود 220 هزار درخواست ویزای تحصیلی دریافت کرد و از این تعداد 113 هزار را تایید کرد. با توجه به نیاز به نیروی کار در حوزه‌های مختلف و گستردگی ، رشته های تحصیلی مورد نیاز کانادا هم متنوع و گسترده است.

شانس پیدا کردن کار پس از تحصیل در کانادا هم با توجه به همین نیاز و اقتصاد روبه‌رشد بالاست. اما برای پیدا کردن رشته‌هایی که بیشترین احتمال برای پیدا کردن را دارند باید نگاهی به بازار کار و مشاغل مورد نیاز کانادا بیندازید.

در مقاله مشاغل مورد نیاز کانادا پارسی کانادا، به تفکیک حوزه مشاغل ترند سال 2023 را معرفی کرده است. البته نبود رشته تحصیلی شما در این لیست به‌معنای مورد نیاز نبودن آن نیست! این لیست فقط ترندترین مشاغل بازار کانادا در سال 2023 است.

با مراجعه به وبسایت دانشگاه‌ مد نظر خود می‌توانید رشته های مورد نیاز کانادا برای مهاجرت و دانشجویان بین‌المللی را مشاهده کنید و با توجه به سابقه تحصیلی خود بهترین رشته ها برای اپلای تحصیلی کانادا را انتخاب کنید.

چندان نگران بازار کار رشته تحصیلی خود در کانادا نباشید اما برای راحتی کار شما ما چند مورد از بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا و رشته های مورد نیاز کانادا در ادامه آورده‌ایم:

بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا
مهندسی معماری مهندسی کامپیوتر مهندسی محیط زیست
عمران هوش مصنوعی AI مهندسی مکانیک
پزشکی داروسازی رواشناسی دندانپزشکی
پرستاری پزشکی مامایی
سایر رشته ها ام بی ای MBA حسابداری هنر
مدیریت پروژه مدیریت بازرگانی زبانشناسی
حقوق بین الملل طراحی لباس تربیت بدنی
جامعه شناسی روابط عمومی حقوق

این رشته‌ها با توجه به نیاز بازار کار و میزان درآمد در سال جاری نوشته‌شده‌اند. اما نبودن رشته شما در لیست به این معنی نیست که این رشته جز رشته های مورد نیاز کانادا نیست!

لازم به‌ذکر است این رشته ها می‌توانند بهترین رشته های کالج کانادا را هم پوشش دهند. در ادامه رشته‌های تحصیلی چند دانشگاه مطرح و پرتقاضا را بررسی می‌کنیم.

لیست رشته های دانشگاه های کانادا

کانادا در حدود 106 دانشگاه و کالج دارد اما بعضی از دانشگاه‌ها نزد دانشجویان محبوبیت خاصی دارند! برای همین هم آمار پذیرش تحصیلی کانادا برای ایرانیان در بعضی استان‌های کانادا بیشتر است! در ادامه مرور کوتاهی داریم روی به تفکیک استان… .

رشته های دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا دانشکده‌های متعددی دارد و رشته‌های بسیاری هم در آن‌ها در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به دانشجویان کانادایی و بین‌المللی ارائه می‌شود:

رشته های دانشگاه بریتیش کلمبیا
دانشکده مهندسی معماری – مهندسی پزشکی – مهندسی شیمی – مهندسی عمران – مهندسی کامپیوتر – مهندسی برق – فیزیک مهندسی – مهندسی محیط زیست – مهندسی مواد – مهندسی مکانیک – مهندسی معدن و …
دانشکده پزشکی زیست شناسی – بیوشیمی – پرستاری – روانشناسی – داروشناسی – مامایی – حرکت شناسی – علوم تغذیه – جانورشناسی و …
دانشکده هنر و موسیقی هنرهای تجسمی – موسیقی – تئاتر – مطالعات رسانه – تاریخ هنر و …

دانشکده‌ها و رشته‌های تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا به این موارد ختم نمی‌شود. این دانشگاه بیش از 20 دانشکده دارد و در مقاطع مختلف رشته‌های متنوعی ارائه می‌دهد. لیست کامل این رشته ها را می‌توانید در  مطالعه کنید.

رشته های دانشگاه ونکوور کانادا

رشته های دانشگاه ونکوور آیلند
علوم انسانی و علوم اجتماعی اقتصاد – مطالعات اجتماعی – جامعه شناسی – روانشناسی – تاریخ – فلسفه – علوم زمین – رسانه‌های دیجیتال و …
پزشکی پرستاری – دندانپزشکی – مراقبت‌های بهداشتی و …
هنر و موسیقی هنرهای زیبا – موسیقی – تئاتر و …

لیست کامل رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه را می‌توانید در  مطالعه کنید.

رشته‌هایی که این لیست‌ها می‌بینید همگی از رشته‌های پرطرفدار در کانادا هستند که با تحصیل در آن‌ها می‌توانید علاوه بر استفاده از بهترین امکانات آموزشی، آینده پس از تحصیل خود را هم تضمین کنید.

رشته های دانشگاه سایمون فریزر کانادا

این دانشگاه به علوم مهندسی، کامپیوتر و رباتیک شناخته‌شده است اما رشته‌های مختلفی در حوزه‌های علمی متعدد به دانشجویان ارائه می‌دهد.

رشته های دانشگاه سایمون فریزر
علوم مهندسی مهندسی کامپیوتر – مهندسی مکاترونیک – هوش مصنوعی – مهندسی پایدار و …
علوم اقتصادی و بازار کار اقتصاد – مدیریت بازرگانی – MBA و …

لیست کامل این رشته ها را در مطالعه کنید.

رشته های دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو (University of Toronto) برترین دانشگاه کانادا در رنکینگ جهانی QS است. این دانشگاه رتبه 1 کانادا و رنک 25 جهان در لیست QS 2021 است.

این دانشگاه بیش از 16 دانشکده دارد و طیف وسیعی از رشته‌های دانشگاهی را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

رشته های دانشگاه تورنتو کانادا
دانشکده مهندسی و علوم کاربردی مهندسی شیمی – مهندسی مکانیک – مکاترونیک – فیزیک هسته‌ای – مهندسی مواد – علم داده‌ها – انرژی‌های پایدار و …
دانشکده علوم و هنر سینما – زبان انگلیسی – فلسفه و منطق – زبانشناسی – ادیان – مطالعات زنان – اقتصاد – علوم سیاسی – مطالعات اجتماعی و …

لیست کامل این دانشگاه را در  مطالعه کنید.

رشته های تحصیلی دانشگاه یورک کانادا

دانشگاه یورک (York University) یکی دیگر از دانشگاه‌های شهر تورنتو است. این دانشگاه بیش از 11 دانشکده دارد و رشته‌های مختلفی هم در آن‌ها تدریس می‌شود.

رشته های تحصیلی دانشگاه یورک کانادا
فیزیک – فلسفه – موسیقی – سینما – تئاتر – مهندسی شیمی – مهندسی مکانیک – مهندسی صنایع – مدیریت – حقوق – حسابداری – مهندسی برق – علوم کامپیوتر و …

لیست کامل این رشته ها را در  مطالعه کنید.

رشته های دانشگاه ساسکاچوان

رشته‌های مختلفی در این دانشگاه تدریس می‌شود که لیست کوچکی از آن را در ادامه می‌بینید:

رشته های دانشگاه ساسکاچوان
اقتصاد کشاورزی – علوم دامی – میکروبیولوژی – زیست شناسی – مهندسی عمران – بیوشیمی – مهندسی برق – جغرافیا – جامعه شناسی و …

لیست کامل این رشته ها را در مطالعه کنید.

در بالا رشته‌های تحصیلی چندین دانشگاه مطرح و پرجستجوی کانادا در میان دانشجویان ایرانی را بررسی کردیم و آدرس وب‌سایت آن‌ها را هم در اختیارتان گذاشتیم.

اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه های کانادا را در مطلب زیر مطالعه کنید:

در ادامه می‌خواهیم نگاهی به رشته‌های پولساز در کانادا و رشته‌‌هایی که شانس بالایی برای گرفتن بورسیه دارند بیندازیم.

رشته های پولساز در کانادا کدامند؟

وقتی پای حقوق و دستمزد به میان می‌آید طبیعی است که دانشجویان به دنبال تحصیل در رشته های پردرآمد در کانادا باشند. بعضی از رشته‌ های تحصیلی در کانادا با توجه به بازار کار خوب و نیاز بالا جز پردرآمدترین رشته ها در کانادا هستند.

در ادامه یک لیست از رشته های پولساز کانادا با میانگین درآمد آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

رشته های پولساز در کانادا درآمد سالانه به دلار کانادا $CA درآمد ماهانه به دلار کانادا $CA
دندانپزشکی 145000 دلار 12300 دلار
پرستاری 78000 دلار 6500 دلار
مهندسی عمران 75000 دلار 6250 دلار
مدیریت تاسیسات و خدمات Utility Management 114000 دلار 9500 دلار
و 100000 دلار 8300 دلار
مدیریت مهندسی Engineering Management 104000 دلار 8600 دلار
مهندسی برق 80000 دلار 6600 دلار
مدیریت مالی 90000 دلار 7500 دلار
مهندسی نرم افزار 90000 دلار 7500 دلار
مامایی 88000 دلار 7300 دلار

رشته های تحصیلی پردرآمد در کانادا به این موارد ختم نمی‌شود و در اینجا فقط چند مورد از آن‌ها را معرفی کردیم. رشته‌های زیر هم جز پردرآمدترین رشته‌ های تحصیلی کانادا هستند که به‌طور مفصل در مطلب مربوطه بررسی شده‌اند:

در نظر داشته باشید با تحصیل در رشته‌های پزشکی می‌توانید پس از اتمام تحصیل در همین حوزه مشغول به کار شوید. اگر هم بانو هستید بد نیست بدانید، در کانادا هم محسوب می‌شود.

کانادا چه رشته هایی را بورسیه می کند؟

بسیاری از سازمان‌ها و موسسات دولتی و خصوصی در کانادا در سال بودجه‌ای را برای کمک‌هزینه تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی اختصاص می‌دهند.

این مبالغ به عنوان بورسیه تحصیلی، فاند و وام در درصدها و میزان‌های مختلف به دانشجویان اعطا می‌شود. بورسیه‌های تحصیلی کانادا در رشته‌های مختلفی اعطا می‌شود که برای بررسی دقیق آن‌ها باید به وبسایت دانشگاه یا موسسه آموزشی مد نظر خود مراجعه کنید.

در مقاله بورسیه تحصیلی کانادا اطلاعات دقیق انواع بورسیه تحصیلی و شرایط اخذ آن‌ها را بررسی کرده‌ایم. این مطلب را از دست ندهید.

سخن پایانی

کانادا در حدود 106 دانشگاه و کالج دارد که طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف به دانشجویان ارائه می‌دهند. کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل، کار و زندگی است. صحبت از بهترین رشته ها برای و توصیه آن‌ها به همه کار درستی نیست!

در انتخاب بهترین رشته برای مهاجرت به کانادا موارد زیر را حتما در نظر بگیرید و مطابق آن‌ها تصمیم بگیرید:

منظور این‌است مثلا فقط با نگاه به درآمد رشته و شغل مد نظر تصمیم به انتخاب آن رشته نکنید! امیدواریم در مطلب بهترین رشته های تحصیلی در کانادا اطلاعات کافی درباره این تصمیم سرنوشت ساز را گرفته باشید. اگر سوال یا نظری در این خصوص دارید در قسمت نظرات بپرسید تا کارشناسان ما به آن پاسخ دهند.

سخن پایانی

همانطور که خواندید، تلاش کردیم در این مقاله علاوه بر معرفی بخش‌های دانشگاه‌های مختلف کانادا، بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به کانادا را هم خدمتتان معرفی کنیم.

ما تقریباً تمام سرفصل‌ها و مطالب لازم را در این نوشته در اختیارتان گذاشتیم، اما اگر سوالی در ذهنتان هست که پاسخ آن را نگرفتید، حتما کامنت بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ کامل از ما دریافت کنید. اما به طور کلی رشته های مهندسی، پزشکی، حسابداری و مدیریتی را می‌توان جزو بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا معرفی کرد. مطلب پیشنهادی زیر را هم از دست ندهید:

سوالات متداول

تمامی رشته ها موقعیت های خوبی برای تحصیل و پیدا کردن کار در کانادا دارند اما اگر بخواهیم نیازهای فعلی بازار کار کانادا و درآمد را در نظر بگیریم حوزه های زیر بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا را دارند:

دندانپزشکی، پرستاری، مهندسی برق، مهندسی عمران، مدیریت مهندسی، مدیریت مالی، حقوق و وکالت، مهندسی نرم افزار و … از پردرآمدترین رشته ها در کانادا هستند.

دانشجویان در طیف وسیعی از رشته های مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می توانند از بورسیه های تحصیلی دولتی و خصوصی کانادا استفاده. لیست کامل این رشته ها را در وبسایت دانشگاه های مد نظر خود که در مطلب آمده است پیدا کنید.

بله. برای دانشجویان ممکن است و این افراد می توانند با توجه به شرایط و مقطع تحصیلی خود در داخل دانشگاه یا خارج دانشگاه در مشاغل مختلف کار کنند. در میان کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا، کانادا به عنوان یکی از مجهزترین کشورهای دنیا جایگاه خود را برای اهدافی همانند زندگی و کار تثبیت کرده است. به طوری که سالانه تعداد بسیار زیادی از افراد به قصد ادامه تحصیل و زندگی به این کشور مهاجرت می کنند. دانشجویان از سراسر دنیا، کشور خود را به هدف تضمین موقعیت شغلی و تحصیلی خود ترک کرده و به سمت کشور کانادا می روند. در این میان، دانشجویان باید به خوبی تمامی جوانب این هدف را بررسی کرده و بهترین رشته های تحصیلی در کانادا را برای موفقیت بیشتر در این کشور انتخاب کنند. به نظر شما کدامیک از رشته های تحصیلی در کشور کانادا اعتبار و موفقیت خوبی به همراه دارد؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشد.

اگر میخواهید بدانید رشته های تحصیلی پرطرفدار و پر متقاضای در کشور های خارجی دیگر چه رشته هایی هستند میتوانید مقاله را مطالعه کنید.

بسیاری از افراد برای سنجش معیار بهترین رشته، به دنبال ارزیابی هزینه تحصیل رشته های مختلف در کانادا بوده تا به لحاظ هزینه بدانند که رشته های پولساز در کانادا کدامند و سپس یکی از آن ها را برای تحصیل و تثبیت موقعیت شغلی خود در آن انتخاب کنند. کانادا به عنوان یکی از برترین کشورهای تحصیلی در دنیا شناخته شده که پس از آمریکا و استرالیا در رتبه سوم بیشترین پذیرش قرار دارد. اگر کانادا را به عنوان کشور مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کرده اید، بهتر است با برترین رشته های تحصیلی در کانادا آشنا شوید.

پایه و اساس اقتصاد هر کشور، مسائل مالی و امور تجاری است. مدرک تجارت و امور مالی، عملکردهای مربوط به بازارهای ارزی بین المللی و اقتصادی کشور را سهل کرده و موقعیت شغلی بسیار خوبی خواهد داشت؛ از این رو این رشته یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در کانادا به شمار می رود. این رشته گرایش های بسیاری داشته و هر دانشجو می تواند بر اساس استعداد و مهارت های خود یکی از گرایش های مربوطه را انتخاب کرده و تحصیل نماید.

اگر میخواهید در کنار تحصیل در رشته های محبوب کشور کانادا شانس بیشتری برای مهاجرت موفق داشته باشید بهتر است به کسب مهارت های دیگر و دریافت مدارک معتبر نیز اقدام کنید. در این راستا پیشنهاد میکنیم حتما مقاله  را مطالعه کنید.

فناوری اطلاعات یا همان IT از بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا است. متخصصان علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات همواره در کشور کانادا از اعتبار خوبی برخوردار بوده و در مقایسه با سایر شغل ها امنیت شغلی خوبی دارند. مهندسین نرم افزار در کشور کانادا جزء ۱۰ شغل برتر این کشور به شمار می روند.

کارشناس علوم کامپیوتر، کارشناس آمار و علوم کامپیوتر، کارشناس علم داده و یادگیری ماشین اماری و فناوری اطلاعات از جمله گرایش های این رشته تحصیلی است. پس از تحصیل در هر یک از گرایش های این رشته می توانید به عنوان توسعه دهنده وب، مدیر پروژه، مهندس نرم افزار و توسعه دهنده جاوا مشغول به فعالیت شوید. حقوق مربوط به هر یک از گرایش ها با توجه به میزان استعداد و محدودیت های شهری تعیین شده و در مقایسه با سایر رشته های ریاضی بالاتر است.

اگر میخواهید در حوزه کامپیوتر مشغول به کار شوید بهترین کار این است که در دوره شرکت کنید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای icdl امتیاز بیشتری برای مهاجرت به کشور کانادا کسب کنید.

برنامه نویسی کامپیوتر در حوزه های مختلف وب و اندروید میتواند یکی دیگر از رشته هایی باشد که در کانادا خواهان زیادی دارد و افرادی که در این حزوه ها به صورت حرفه ای کار میکنند میتوانند کسب درآمد بالایی داشته باشند.

به طور کلی با توجه به آن که جهان رو به کامپیوتری شدن پیش میرود و رشته های کامپیوتری روز به روز بازار کار بهتری در جهان کسب میکنند اشنایی به برنامه نویسی با توجه به ان که در سراسر جهان به یک صورت است و تفاوتی با هم ندارند میتواند به عنوان یک امتیاز مثبت برای مهاجرت نیز تلقی شود.

ما در مقاله میزان حقوق و درامد برنامه نویسان در حوزه های مختلف در کشور اهیی متفاوت را بررسی کرده ایم و شما را برای تصمیم گیری بهتر برای اخذ بهترین شغل یاری کرده ایم.

شاید نام این رشته را به ندرت شنیده باشید، اما این رشته یکی از بهترین رشته های تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی است. این رشته به مطالعه و بررسی شیوه های تولید، ذخیره، توزیع و استفاده از ار انرژی در سیستم های طبیعی یا ساخت بشر می پردازد. متخصصان مهندسی انرژی در کانادا در زمینه های مختلفی همانند طراحی ماشین آلات مهندسی و بهبود فرایند های مهندسی در کنار توسعه شیوه های آزمایشی برای کاهش مصرف انرژی مشغول فعالیت می شوند.

دانشگاه های تورنتون، کارلتون، بریتیش کلمبیا و کلگری از برترین دانشگاه های تحصیلی در رشته مهندسی انرژی است. برای اخذ مهاجرت تحصیلی در هر یک از دانشگاه های معتبر این کشور بایستی انگیزه نامه معتبر، گذرنامه، مدرک زبان نامه معاینه پزشکی و سایر مدارک مربوطه را باید به همراه داشته باشید.

مدیریت پروژه انرژی های تجدید پذیر و تجدید ناپذیر، مدیریت انرژی، طراح انرژی سبز در فاضای داخلی ساختمان، آنالیزور و ناظر انرژی، مدیر توسعه انرژی های پاک از جمله فرصت های شغلی این رشته تخصیلی در کشور کانادا است. رشته مهندسی انرژی بدلیل توسعه و هوشمند سازی کشورها و دو زبانه بودن و امنیت بالای شغلی در این کشور یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا ۲۰۲۲ به شمار می رود.

بسیاری از افراد به رشته های هنری و انیمیشن سازی به خصوص در حیطه سه بعدی و موشن گرافیک علاقه داشته و بدلیل بازار کار بی رونق استقبالی از آن ندارند. کانادا، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در این رشته هنری است. رشته انیمیشن یکی از رشته های آینده دار این کشور به شمار رفته که فرصت های شغلی بسیاری انتظار می رود.

گرافیست، طراح گرافیک، طراح چیدمان، تصویرگر، کاریکاتوریست، طراح تبلیغات، هنرمند تجاری، انیماتور دیجیتال، انیماتور طراح شخصیت و توسعه دهنده بازی های ویدئویی از فرصت های شغلی این رشته در کشور کانادا است. این صنعت چند میلیارد دلاری در کشور کانادا زمینه اشتغال بسیاری از افراد را فراهم کرده است.

شما میتوانید برای ورود به دنیای گرافیک نرم افزار های کاربردی این حوزه ماند فتوشاپ را یاد بگیرید. برای یادگیری صفر تا صد فتوشاپ به صفحه مراجعه کنید و فیلم های آموزشی رایگانی را که در این صفحه قرار داده شده است مشاهده کنید.

شما با تحصیل رشته انیمیشن در دانشگاه های برتر کشور کانادا علاوه بر اخذ مدرک تحصیلی، مهارت هایی هم چون طراحی، نقاشی، مدیریت پروژه، آشنائی با کامپیوتر و توسعه طرح ها و تصاویر نقاشی هم به فرد ارائه می دهد. ۲۵ درصد از فارغ التحصیلان رشته انیمیشن در کشور کانادا در حوزه طراح گرافیک مشغول فعالیت بوده و جزء صنعت پردرآمد این روزها به شمار می رود.

اگر میخواهید با مدرک بین المللی فنی و حرفه ای برای مهاجرت به کشور کانادا اقدام کنید و میخواهید مهارت جدید و پرمتقاضی را آموزش ببینید به صفحه  مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

رشته های تحصیلی ارزان در کانادا

باید با این واقعیت روبرو شد که به هیچ یک از رشته های تحصیلی در کانادا نمی توان لقب رشته های ارزان را داد. با این وجود، رشته هایی از گرایش موسیقی، علوم انسانی و هنر در مقایسه با رشته های مهندشی و پزشکی گزینه های مناسب تر و ارزانی برای تحصیل در کشور کانادا محسوب می شوند.

موسیقی یکی از هنرهای اصیل هر کشور است. ترکیب صداها با یکدیگر به صورت نت در قالب یک قطعه موسیقی یکی از بهترین رشته های تحصیلی در کشور کانادا است. دانشجویانی که قصد تحصیل در این رشته را داشته بایستی مهارت هایی هم چون خلاقیت، توانائی مستقل شدن و مطالعه تاریخ موسیقی را کسب کنند.

تاریخ موسیقی، اجرای موسیقی، آهنگسازی، تئوری موسیقی و موسیقی درمانی از گرایش های محبوب این رشته ارزان است. گرایش مورد نظر، شهریه، زبان تدریس و نمره های کسب شده در انتخاب دانشگاه مورد نظر برای تحصیل بسیار اهمیت دارد. دانشگاه آلبرتا، تورنتو، مک مستر و مک گیل از معتبرترین دانشگاه های حوزه موسیقی در کشور کانادا است.

رشته طراحی لباس یکی از بهترین رشته های شاخه هنری در دانشگاه های کانادا است. این رشته شامل شناخت و به کار گیری انواع طرح ها و ایده های جدید در پارچه، لباس و پوشیدنی ها است. امروزه با توجه به گسترش صنعت، این رشته آینده شغلی بسیار خوبی داشته و تعداد افراد زیادی برای تحصیل در این رشته به کشور کانادا مهاجرت می کنند.

طراحی مد، طراحی لباس، طراح لباس بافتنی، طراحی پارچه، مدیریت و بازاریابی مد و طراحی استایل و مدلینگ از زیر مجموعه های این رشته است. مدت زمان تحصیل کارشناسی رشته طراحی لباس در کشور کانادا معمولا ۳ ساله بوده و در برخی از دانشگاه ها ۴ ساله است. دوره کارشناسی ارشد این رشته معمولا به دانشجویان برای وارد شدن به بازار تجاری صنعت مد کمک بسیاری خواهد کرد.

دانشگاه رایرسون، کالج جورن براون، کالج لاسال، دانشگاه پلی تکنیک کوآنتلن، کالج سنکای کانادا، کالج هامبر و دانشکده هنر و طراحی سنت کلر از دانشگاه های معتبر این رشته هنری شناخته می شود. تجسم قوی، مهارت های رایانه ای، جزئیات گرائی، خلاقیت و مهارت های خیاطی از سری مهارت های مورد نیاز برای تحصیل در این رشته به شمار می رود.

رشته تربیت بدنی معمولا یک نوع رابط برای حرکات جسمانی و حالات روحی فرد بوده و تاثیرات فراوانی بر روی عملکرد و شیوه زندگی شخص دارد. از این رو، رشته تربیت بدنی یکی از رشته های محبوب در کشور کانادا محسوب شده که در مقایسه با سایر رشته های تحصیلی در این کشور از هزینه های خوبی برخوردار است.

مقطع کارشناسی رشته تربیت بدنی در کشور کانادا شامل یک دوره ۴ ساله شده که تمامی مباحث عمومی و اختصاصی این رشته را در بر می گیرد. مقطع کارشناسی ارشد این رشته یک دوره دو ساله بوده که فارغ التحصیلان را برای مربی گری آماده کرده و مباحث اختصاصی را به صورت دوره های عملی آموزش داده می شود.

دانشگاه مونت رویال، مک ایوان، آلبرتا، مانیتوبا و ویکتوریا از جمله دانشگاه های معتبر در حوزه تحصیل در رشته تربیت بدنی کشور کانادا است. معلم تربیت بدنی، مربی ورزشی، ماساژور ورزشی، مهندس تناسب اندام، مربی بهداشت، مشاور سلامت و طراح لباس ورزشی از بهترین فرصت های شغلی این رشته بوده که به طور معمول سالیانه ۸۰ هزار دلار درآمد دارد.

علم مطالعه لایه های زمین در واقع با نام زمین شناسی شناخته می شود. مقطع کارشناسی این رشته در کشور کانادا حدودا ۴ ساله بوده و فارغ التحصیلان را برای مقابله با بلایای طبیعی و تغییرات اقلیمی آماده خواهد کرد. زمین شناسی نفت، معدن، کانی شناسی، رسوب شناسی، مدل سازی و دیرینه شناسی از گرایش های این رشته است.

دانشگاه کوئینز، ویکتوریا، آواتا، وسترن، انتاریو، کلگری، مک گیل، دالهاوزی از دانشگاه های معتبر در رشته زمین شناسی است. هزینه تحصیلی در رشته زمین شناسی در یکی از دانشگاه های کشور کانادا به عواملی هم چون رتبه علمی دانشگاه و مدارک مورد نیاز به اپلای شخص بستگی دارد. دانشجویان می توانند تا سه سال پس از فارغ التحصیلی در این رشته، مجوز کار در کانادا را دریافت کنند.

بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا

مهندسی یکی از بهترین رشته های تحصیلی در کشور کانادا است. مهندسی تنها مختص به یک علم نبوده و گستره وسیعی از علوم را شامل می شود. مهندسی برق، مکانیک، عمران و صنایع از برترین رشته های مهندسی در کشور کانادا بوده که آینده شغلی بسیار خوبی را دارند. شرایط کار در حین تحصیل در هر یک از گرایش های مهندسی متفاوت بوده و با توجه به شرایط پذیرش دانشگاه و نوع تدریس آن تعیین می شود.

رشته مهندسی برای دانشجویان بین المللی تحصیلی در اولویت قرار دارد. دانشگاه واترلو، مک گیل و تورنتو از دانشگاه های معتبر در حوزه علوم مهندسی است. در حال حاضر، کشور کانادا برای جبران کمبود نیروی مهندسی خود به تمامی گرایش های مهندسی نیاز داشته و تحصیل در رشته های مهندسی در این کشور از اهمیت بالائی برخوردار است.

با گسترش فضای مجازی، روزنامه و رسانه های دیجیتال به یک نیروی غالب در جامعه تبدیل شده است. از همین رو، تقاضای نیروی کار خلاق و حرفه ای در این زمینه یکی از معضلات کشورهای پیشرفته به خصوص کشور کانادا است. تحصیل در این رشته در کشور کانادا از اهمیت بالائی برخوردار است.

سبک سنتی و چاپی نسخه های روزنامه نگاری و رسانه در حال منسوخ شدن بوده و در کنار آن ها نسخه های دیجیتال و تولید محتواهای اینترنتی جایگزین آن ها شده است. تولید رسانه دیجیتال، طراحی رسانه، طراح UI، UX، ویژوال افکت، طراحی گرافیک، کارشناس و مدیر تبلیغات از مشاغل محبوب این گرایش در کانادا است.

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در دنیای امروز میباشد که اگر بتوانید کار با این شبکه اجتماعی را یاد بگیرید میتوانید در کشور های مختلف به کسب درآمد از آن بپردازید.

شما میتوانید در این حوزه در کلاس  آریا تهران شرکت کنید و ترفند های مختلفی را برای کسب درآمد بیشتر از اینستاگرام یاد بگیرید.

امروزه بر خلاف زمان های قدیم اکثر خریدهای مردم به صورت اینترنتی انجام شده و تبلیغات یا مارکتینگ سهم بسیار بزرگی در این حیطه دارد. مارکتینگ یا بازاریابی بر شیوه ها و استراتژی های بازاریابی و تبلیغات هدفمند تمرکز داشته و کانادا به عنوان یکی از کشورهای جهانی و توسعه یافته جایگاه خاصی را برای این رشته به عنوان یکی از برترین رشته های تحصیلی در کانادا در نظر گرفته است.

هرساله دانشگاه های معتبر کشور کانادا بر سر ارائه شیوه ها و استراتژی های هدفمند رقابت داشته و سعی بر این دارند که راهکارهای نوین آموزشی را در اختیار دانشجویان خود قرار دهند. تحصیل در رشته مارکتینگ در هر یک از دانشگاه های کانادا بر حسب رتبه علمی نیازمند مدارک و شرایط اخذ پذیرش خاصی است.

دانشگاه یورک، کویینز، ساسکاچوان و تکنولوژی انتاریو از دانشگاه های معتبر در رشته مارکتینگ به شمار می رود. بازاریابی و تجزیه و تحلیل بازار یا مدیر تبلیغات برند از سری مشاغل محبوب این رشته تحصیلی در کانادا است.

رشته های کالج در کانادا

سطح بالای سیستم آموزشی کشور کانادا سبب شده تا افراد زیادی به قصد ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. اما شاید برای شما نیز رشته های مورد نظر برای تحصیل در کالج های کانادا سوال باشند؛ در ادامه به لیست رشته های کالج در کانادا خواهیم پرداخت:

رشته های شناور در کانادا

وجود دانشگاه های بین المللی یکی از جذابیت های مهم کشور کانادا در جذب دانشجو برای ادامه تحصیل در رشته های شناور در کانادا است. دوره های تحصیلی در مقطع کارشناسی معمولا زمانی حدودا ۳ الی ۴ سال طول کشیده و مقطع کارشناسی ارشد در زمان های ۱ الی ۲ ساله طول می انجامد.

کشور کانادا نیز همانند سایر کشورها، در صورت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، فرد بایستی مطابق با علایق، تجربه های کاری و تحصیلی، بک گراند و زمینه تحصیلی خود، رشته مورد نظر را انتخاب کند. اگر به دنبال تغییر رشته برای اپلای مهاجرت تحصیلی خود هستید بایستی خیلی زود این کار را انجام دهید. به عبارت دیگر، هر چه مقطع شما بالاتر باشد، شرایط برای تغییر رشته دشوار می شود.

برخی از رشته ها همانند مدیریت بک گراند خاصی نداشته و برای تغییر رشته خود نیاز به پاس کردن واحدهای خاصی نیستید. شما می توانید برای سایر گرایش های مدیریت تغییر وضعیت داده و رشته مورد نظر را انتخاب نمائید. اما، دسته ای دیگر از رشته ها نیاز به بک گراند خاص داشته و نمی توان بدون گذراندن یک دوره خاص، تغییر وضعیت داده شود.

تغییر رشته در هر دانشگاه و هر کشور امکان پذیر بوده و نبایستی هیچ گونه نگرانی از این بابت داشته باشید. تهیه یک انگیزه نامه قوی، ریز نمرات، رزومه و تقویت آن، شرکت در آزمون های زبان و مهارت های ارتباطی مربوط به رشته مورد نظر از عوامل موفقیت در تغییر رشته و پذیرش آن است.

بهترین رشته های تجربی در کانادا

زیست شناس یا بیولوژیک متخصص در مطالعه امور مربوط به رفتارها و ویژگی های جانداران است. کشور کانادا از پیشرفته ترین کشورهای دنیا در جهت انجام تحقیقات زیست شناسی و علوم تجربی است. موقعیت شغلی مناسب، فرصت های شغلی بسیار، درآمد بالای زیست شناسان، توجه کشور کانادا به مسائل زیست و پیدایش جانداران از مهم ترین مزایای تحصیل در این رشته است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا، مک مستر، مک گیل، واترلو، دالهاوزی، اتاوا و آلبرتا از سری دانشگاه های معتبر در زمینه گرایش های زیست شناسی در کشور کانادا است. مدت زمان مقطع کارشناسی این رشته حدودا ۳ الی ۴ سال بوده و کارشناسی ارشد مابین ۱ الی ۲ سال به طول خواهد انجامید.

گیاه شناس، زیست شناس سلولی، باکتری شناس، بوم شناس و ایمونولوژیست از بهترین فرصت های شغلی این گرایش تجربی بوده که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به راحتی می توانند امنیت شغلی خود را تثبیت کنند. یکی از مزیت های مهم این رشته در کانادا، بورسیه تحصیلی و کمک آموزشی دولت کانادا به محصلان رشته زیست شناسی است.

میکروبیولوژی در واقع علم مطالعه جانداران ریز همانند باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها است. این علم در مقایسه با سایر گرایش های علوم تجربی نسبتا نوپا بوده و تحصیل در یک کشور پیشرفته همانند کانادا می تواند آینده خوبی را رقم خواهد زد. باکتری شناسی و ویروس شناسی دو شاخه اصلی این علم به شمار می رود.

طول دوره کارشناسی رشته میکروبیولوژی حدودا ۴ سال و دوره کارشناسی ارشد ۲ سال است. دانشگاه تورنتو، مک گیل، مونترال، مانیتوبا، گوئلف و لاوال از دانشگاه های معتبر این رشته به شمار می رود. هزینه تحصیل در رشته میکروبیولوژی به عواملی هم چون دانشگاه مورد نظر، مقطع تحصیلی و ریز نمرات شخص بستگی دارد.

میکروب شناس، باکتری شناس، انگل شناس، ایمنولوژیست، دانشمن زیست پزشکی، تک یاخته ای شناس، مشاور علمی و پژوهشگر از جمله فرصت های شغلی این گرایش بوده که فرد بسته به تخصص و علاقه خود می تواند در یکی از جایگاه های شغلی درخواست دهد.

علم تشخصی و درمان بیماری ها با استفاده از اشعه ایکس، اولتراسوند و تصویر برداری مغناطیسی با نام رایولوژی شناخته می شود. فارغ التحصیلان این رشته آینده شغلی فوق العاده ای داشته و درامد بالائی دارند. رشته رادیولوژی در کشور کانادا در سه مقطه کارشناسی، کارشناس ارشد و دکتری ارائه می شود.

سونوگرافی، تصویر برداری، پزشکی هسته ای، رادیوتراپی و تصویر برداری MRI از گرایش های محبوب این رشته تحصیلی است. دانشگاه وسترن، مک گیل، آلبرتا، تورنتو، مک مستر و کلگری از سری دانشگاه های معتبر در زمینه تحصیل رشته علم رادیولوژی است.

هزینه تحصیلی در رشته رادیولوژی بستگی به مقطع و دانشگاه مورد نظر داشته و فرد می تواند از بورسیه های تحصیلی در این رشته کمک بگیرد. تکنسین رادیوگرافی، پرتودرمانگر، تکنسین رادیولوژیست، کارشناس پزشکی هسته ای، مربی بالینی پرتو درمانی و تکنسین تصویر برداری از جمله فرصت های شغلی محبوب رشته رادیولوژی است.

مقاله پیشنهادی :

رشته تغذیه یکی از زیر شاخه های علم تجربی است. این علم بر روی مسائل غذایی و تاثیر آن بر روی سلامت و رفاه فردی تمرکز دارد. رشته تغذیه از رشته های نوپا و پرطرفدار در کشور کانادا است. تغذیه و سلامت، علم تغذیه، رژیم درمانی، تغذیه بالینی، تغذیه ورزشی و مدیریت سلامت جامعه از جمله گرایش های این رشته تحصیلی در کانادا است.

اگر خواستار تحصیل در رشته تغذیه در کشور کانادا هستید، یکی از دانشگاه های مک گیل، تورنتو، بریتیش کلمبیا، آلبرتا و یورک را انتخاب کنید. هرینه تحصیل در هر یک از دانشگاه های معتبر بستگی به مقطع تحصیلی و مدارک شخص دارد. دانشجویان تا سه سال پس از فارغ التحصیلی می توانند مجوز کار در کانادا را دریافت کنند.

بهترین رشته های علوم انسانی در کانادا

وکلا تنها به دفاع از حقوق متهمان اکتفا نکرده و این تنها بخش کوچکی از زندگی کاری یک وکیل است. در کشور کانادا، رشته حقوق به عنوان یکی از برترین رشته های تحصیلی علوم انسانی به شمار رفته که آینده درخشانی دارد. حقوق پایه وکلا در کشور کانادا در سال ۷۵۰۰۰ دلار بوده و با توجه به مدرک و سابقه کاری پرداخت های بالاتری خواهد داشت.

تحصیل در رشته حقوق در کشور کانادا به صورت رقابتی بوده و نیازمند شرایط از جمله کسب دوره های پیش نیاز با نمرات خوب است. متقاضیان تحصیل حقوق در این کشور بایستی از یکی از سفارت خانه های کانادا در کشورهای همسایه ویزا دریافت کرده و شهریه تحصیل را پرداخت نمایند.

به طور کلی برای اخذ پذیرش حقوق در کانادا نیاز به ارسال رزومه معتبر، مدارک تحصیلی دوره های قبلی و انگیزه نامه قوی است. واحدهای درسی در کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسه ارائه می شود. دانشگاه دالهاوزی، تورنتو، اتاوا، آلبرتا و یورک از جمله دانشگاه های معتبر در رشته حقوق است.

حقوق خصوصی، حقوق عمومی، مدنی، اداری، کیفری، خانواده، قانون اساسی، تجاری و بین الملل از سری گرایش های رشته حقوق است. بازار کار رشته حقوق در مناطق شمال غربی کانادا در مقایسه با سایر مناطق بیشترین تقاضا را دارد.

دوره کارشناسی رشته باستان شناسی بر مطالعه سیستماتیک گذشته بشر از طریق حفر بقایای دوران گذشته است. رشته باستان شناسی بر دو شیوه پژوهشی و میدانی قابل تحصیل است. پالئوپاتولوژی، باستان شناسی تاریخ، باستان شناسی محیطی از جمله گرایش های این رشته تحصیلی به شمار می رود.

دانشگاه لت بریج، لیک هد، وسترن، لارنتین و مموریال از جمله دانشگاه های معتبر در زمینه تحصیل رشته باستان شناسی است. جغرافی دان، مدیر میراث فرهنگی، انسان شناس، باستان شناس، سرپرست موزه، محقق ارشد، محقق سیاسی و دانشگاهی از فرصت های شغلی این رشته محسوب می شود.

بررسی رفتار، احساسات و شکل گیری دانش انسان ها برای یک روان شناسی مهارت اصلی به شمار می رود. این رشته برای افرادی که روحیه قوی و خود ساخته داشته بسیار مناسب است. رشد اقتصادی و صنعتی شدن شهرها سبب شده تا تقاضای افرار برای روان شناس افزایش یابد. رشته روان شناسی یکی از بهترین رشته های تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد است.

انتخاب یک دانگشاه معتبر در مدرک نهائی تاثیر داشته و فرد بایستی از میان دانشگاه های معتبر مقصد خود را انتخاب کند. دانشگاه واترلو، دالهاوزی، کلگری، مونترال، آلبرتا، کویینز و مک گیل از جمله دانشگاه های کشور کانادا برای پذیرش معتبر در رشته روان شناسی است.

روان شناس، مشاور مدرسه، مددکاری اجتماعی و مشاور بهداشت و روان از جمله فرصت های شغلی این رشته است. محصلان رشته روان شناسی برای مهاجرت تحصیلی در کشور کانادا می توانند یکی از سه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را انتخاب کنند

بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت به کانادا

رشته مهندسی عمران یک رشته کاملا حرفه ای بوده که با طراحی و ساخت انواع محیط های فیزیکی برای سکونت و نگه داری افراد و … است. مهندسی عمران در کانادا به عنوان یکی از پرطرفدارترین گرایش های مهندسی بوده که دارای چندین شاخه فرعی از جمله مهندسی منابع، مهندسی معماری، مهندسی محیط زیست و مهندسی منابع آب است.

تحصیل در هر یک از دانشگاه های معتبر نیازمند یک سری شرایط خاص بوده که هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است. هدف از تحصیل کارشناسی عمران در دانشگاه های کانادا در تخصصی ترین بخش های عملی و تدریس است. بسیاری از دانشگاه های تدریس را به صورت کاملا آنلاین برگزار می کنند. طول مدت کارشناسی عمران معمولا ۴ ساله است.

تحصیل در رشته مهندسی عمران در سه جایگاه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. دانشگاه ویکتوریا، یورک، رایرسون و کویینز از دانشگاه های معتبر رشته مهندسی عمران است.

اگر شما به به رشته های مهندسی و عمران علاقه دارید میتوانید و میخواهید در این حوزه پیشرفت کنید و کسب درآمد بالایی در این حوزه داشته باشید و در کشور های دیگر از مهارت های کسب شده خود نهایت بهره را ببرید و به سرعت وارد بازار کار شوید میتوانید در دوره  آریا تهران شرکت کنید و مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید.

رشته مهندسی شیمی شامل مطالعه تمامی فرایندها و ترکیبات شیمیائی است. بیوشیمی، پزشکی قانونی، علم مواد، شیمی دارویی، سم شناسی و مهندسی شیمی از جمله گرایش های این رشته اختصاصی است. دانشگاه تورنتو، کلمبیا، آلبرتا و مک گیل نیز از دانشگاه های معتبر در زمینه تحصیل شیمی در کانادا است.

شهریه درخواستی تحصیل رشته شیمی در کانادا بستگی به نوع دانشگاه، رتبه بندی و گرایش انتخابی دارد. شیمی دان تجزیه، سم شناس، ژئوشیمیدان و مسئول نظارت از فرصت های شغلی این رشته است. در میان گرایش های این رشته، بیوشیمی آینده روشنی داشته و اکثر افراد تقاضای ادامه تحصیل در این گرایش را دارند.

از دیگر بهترین رشته های تحصیلی در کانادا رشته حسابداری است که بازار کار خوبی داشته و حسابداران در اصناف مختلف میتوانند مشغول به کار شوند. شما برای یادگیری تکنیک های حسابداری میتوانید به صورت آکادمیک این رشته تحصیلی را در کالج و دانشگاه یاد بگیرید و در صورتی که تمایل داشته باشید بدون مدرک تحصیلی به یک حسابدار تبدیل شوید میتوانید در آموزشگاه هایی مانند آریا تهران حسابداری را یاد گرفته و مدرک معتبر دریافت کنید.

شما میتوانید برای شروع یادگیری حسابداری تحت قرار بگیرید و مدرک معتبر فنی و حرفه ای دریافت کنید و از مزایای این مدرک برای ورود به بازار کار و کسب درآمد استفاده کنید.

بازار کار حسابداری در مانادا بسیار خوب میباشد و شما میتوانید حتی به عنوان یک حسابدار رستوران و مغازه مشغول به کار شوید و کسب درآمد بالایی داشته باشید.

اگر به حسابداری علاقه دارید و در این حوزه مهارت های لازم را کسب کرده اید پیشنهاد میکنیم برای یافتن بهترین کشوری که برای حسابداران مناسب تر باشد و بتواند درآمد بالاتری برای آن ها داشته باشد را در مقاله  مطالعه کنید.

رشته مهندسی صنایع یکی دیگر از شاخه های محبوب رشته مهندسی در کشور کانادا بوده که به مسائل مربوط به بهینه سازی فرایندها و مدیریت چرخه تولید سازمان های پیچیده می پردازد. در مقطع لیسانس مدت زمان و شهریه بستگی به دانشگاه مورد نظر و رتبه بندی آن داشته اما معمولا زمانی حدودا ۴ سال به طول خواهد انجامید.

دانشگاه های تورنتو و مونترال از دانشگاه های معتبر در زمینه ارائه کارشناس ارشد مهندسی صنایع است. مهندس صنایع در کانادا اغلب بازار کار خوبی داشته و می توان ویزای اقامت دائم را فراهم کرد. تحصیل در رشته مهندسی صنایع در مقایسه با سایر رشته های فنی کمی دشوار است.

یکی از شاخه های نوین مهندسی و گرایش های ریاضی، مهندسی برق است. اگر قصد مهاجرت تحصیلی در رشته مهندسی برق را دارید، بهتر است از میان دانشگاه های معتبر کشور کانادا دانشگاه مقصد را انتخاب کنید. متقاضیان تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا، یک سری شرایط عمومی همانند نمرات و مدارک عالی داشته و بایستی فرد سوابق کارهای پژوهشی خوبی داشته باشد.

دوره کارشناسی رشته های فنی همانند مهندسی برق در دانشگاه های کانادا معمولا ۴ الی ۵ سال زمان می برد. دانشگاه های آلبرتا، ویکتوریا، کارلتون، رایرسون از جمله دانشگاه های معتبر تحصیل در رشته مهندسی برق است.

بهترین رشته های پیراپزشکی در کانادا

رشته بینائی سنجی در کانادا به چند شیوه امکان پذیر است. دوره های یک ساله برای دریافت دیپلم فنی بینائی سنجی، دوره های ۴ ساله کارشناسی، دوره ۱ تا ۲٫۵ ساله برای کارشناسی ارشد، دوره ۴ ساله دکترا بینائی سنجی.

شهریه هر یک از گرایش ها و دوره ها با توجه به نوع دانشگاه، رتبه بندی و مقطع تحصیلی بستگی دارد. مراکز بینائی سنجی، مطب های خصوصی، کلینیک های چشم پزشکی و مطب های خصوصی از جمله فرصت های شغلی این زیر شاخه پیراپزشکی است.

تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های معتبر کشور کانادا برای تکمیل الزامات خود حداقل به ۲ سال تحصیلات کارشناسی ارشد نیاز است. روند مصاحبه و پذیرش در هر یک از دانشگاه های معتبر کاملا متفاوت است. دانشگاه تورنتو، آلبرتا، ساسکاچوان، مونترال و مانیتوبا از سری دانشگاه های معتبر در رشته دارو سازی است.

تولید دارو، دارو شناسی، ماوره دارونی، شیمی دارونی، صنایع دارو سازی تحقیقاتی، فارماکوگنوزی، فناوری داروئی، فرمالاسیون داروئی، مراقبت داروئی و دارو سازی بالینی از گرایش های متفاوت این رشته در دانشگاه های کانادا است.

البته داروسازی از جمله رشته هایی است که شما میتوانید با تحصیل در این حوزه به درآمد بالایی هم برسید و جز مشاغل پردرآمد میباشد. اگر میخواهید بدانید چه مشاغلی حتی بدون سرمایه جز مشاغل پردرآمد در ایران هستند و با یادگیری آن مهارت ها میتوانید در ایران و کانادا درآمد بالایی داشته باشید حتما مقاله  را مطالعه کنید.

رشته های مورد نیاز کانادا

جمع بندی

کانادا یکی از کشورهای توسعه یافته دنیا است. به همین جهت، تحصیل در هر یک از رشته های ارائه شده در دانشگاه های کانادا به نسبت کیفیت آموزشی و فرصت های شغلی آینده رشته مورد نظر و رتبه بندی دانشگاه برآورد هزینه می شود. بهترین رشته های تحصیلی در هر یک از کشور های جهان بسته به نوع اقتصاد و روند حاکمیت بر جامعه متفاوت است. به عنوان مثال، در کشوری همانند کانادا رشته های مهندسی و مدیریتی به عنوان برترین رشته های تحصیلی به شمار رفته و بالعکس در کشوری همانند استرالیا به رشته های حوزه مهندسی بهاء داده می شود. پیش از مهاجرت تحصیلی به کانادا، بهترین رشته های تحصیلی در کانادا را بررسی کرده و سپس با اطمینان رشته مورد را نظر را انتخاب کنید.

 

خروج از نسخه موبایل