هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

به چه شرایطی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیاز است؟

برای شروع کار مهاجرت خود باید شرایط خاصی را بررسی کنید و همچنین به یک سری مدارک برای ارائه به سفارت کانادا نیاز دارید. برای دریافت، ابتدا باید در یکی از دانشگاه‌ها یا مدارس این کشور پذیرش بگیرید. در این بخش از مطلب مدارک مورد نیاز برای آغاز مراحل بورسیه تحصیلی کانادا را قرار داده‌ایم.

این‌ها مدارکی هستند که شما برای ارائه به سفارت احتیاج دارید، اما مدارک مورد نیاز برای ارائه درخواست پذیرش در خود دانشگاه متفاوت است که به صورت جداگانه در این بخش از مطلب قرار گرفته است.

مهم‌ترین سوالی که دانشجویان در ذهن خود دارند این است که چه میزانی پولی را باید فراهم کنند تا بتوانند تحصیلات خود را در کشور کانادا آغاز کنند و ادامه دهند. محاسبه این رقم به عوامل زیادی بستگی دارد. در تمامی شهرهای این کشور هزینه‌های مختلفی برای تحصیل وجود دارد، به همین خاطر در ابتدا باید شهری که قصد دارید در آن ادامه تحصیل دهید را انتخاب کنید تا میزان دقیق شهریه مشخص شود.

به طور میانگین هزینه‌ای که بابت تحصیل در مقطع کارشناسی باید بپردازید حدود 15 هزار دلار کانادا است و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز باید مبلغی حدود 10 الی 15 هزار دلار کانادا را در نظر داشته باشید. با احتساب این دو رقم هزینه تحصیل برای دانشجویان خارجی در کشور کانادا از ابتدای مقطع لیسانس تا انتهای مقطع کارشناسی ارشد به 20 الی 30 هزار دلار کانادا می‌رسد.

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هزینه مورد نیاز برای پرداخت شهریه در کشور کانادا در رشته‌های مختلف متفاوت است و ممکن است برای برخی از رشته‌ها بیشتر از مبالغ ذکرشده باشد. رشته‌های هنر معمولا هزینه کمتری نسبت به رشته‌های مهندسی دارند و رشته‌های مدیریتی نیز جزو ارزان‌ترین رشته‌ها در دانشگاه‌های کانادایی هستند.

این رقم تنها بابت پرداخت شهریه دانشگاه هزینه می‌شود و شما هزینه‌های دیگری برای زندگی روزمره خود خواهید داشت. اجاره خانه، هزینه ایاب و ذهاب و خوراک روزانه از دیگر مواردی است که در هنگام محاسبه هزینه های باید در نظر داشته باشید. در ادامه مطلب به جزئیات هزینه‌های زندگی در کشور کانادا خواهیم پرداخت.

شرایط تحصیل در مدارس کانادایی

مدارس در کشور کانادا به دو دسته ابتدایی و دبیرستان تقسیم می‌شود که دوره ابتدایی از مهد کودک تا ششم دبستان و دوره دبیرستان از پایه هفتم تا دوازدهم محسوب می‌شود. مدارس کانادایی از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخودار هستند به همین خاطر بسیاری از والدین علاقه دارند تا فرزند آن‌ها در این مدارس مشغول به تحصیل شود. بر اساس قانون این کشور افراد بین 3 تا 6 سال باید در مهد کودک تعلیم ببینند و افرادی که بین 6 تا 12 سال سن دارند، حتما باید در مدارس این کشور تحصیل کنند.

دوره دبیرستان در کشور کانادا به صورت چهار ساله برگزار می‌شوند و افراد برای ورود به دانشگاه حتما باید 12 سال کامل تحصیل کرده باشند. دانش اموزان خارجی که والدین یا قیم قانونی در کشور کانادا ندارند باید برای تحصیل در مدارس خصوصی و بین المللی شهریه بپردازند، اما اگر والدین این دانش آموز اقامت کشور کانادا را داشته باشد می‌تواند از مدارس دولتی رایگان استفاده کند. هزینههای اقامت تحصیلی در کشور کانادا نسبت به دیگر کشورها کمتر است. در جدول زیر چند مدرسه محبوب کشور کانادا را برای شما قرار دادیم.

نام مدرسه ایالت شهریه میانگین (دلار کانادا)
بروکس شائنیگان بریتیش کلمبیا 47000
کالج روسیو اونتاریو 24500
کالج برنت وود بریتیش کلمبیا 74770
کالج بین المللی کلمبیا اونتاریو 31491
مدارس ترافاگل اونتاریو 59515
مدرسه بادول بریتیش کلمبیا 38600

یکی از سوالاتی که والدین برای تحصیل فرزند خود در کشور کانادا دارند این است که آیا امکان همراهی دانش آموز توسط والدین وجود دارد؟

بله؛ امکان همراهی دانش آموزانی که زیر سن قانونی قرار دارند وجود دارد و برای والدین آن‌ها صادر خواهد شد. این ویزا تا پایان تحصیل دانش آموز اعتبار دارد.

شرایط تحصیل در مقطع لیسانس

برای ورود به مقطع کارشناسی کشور کانادا به مدرک دیپلم 12 ساله و نمره آیلتس 6 نیاز دارید. تحصیل در مقطع کارشناسی به صورت 4 ساله است اما در بعضی استان‌ها مانند کبک می‌توانید دوره کارشناسی را به صورت 3 ساله به پایان برسانید. کشور کانادا برای صدور ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی، محدودیت‌های خاصی را قرار داده است. برای ورود به دانشگاه‌های این کشور و گذراندن دوره کارشناسی باید کمتر از 23 سال داشته باشید. اگر سن شما بیشتر از 23 سال است، شانس کمتری برای دریافت ویزای تحصیلی خواهید داشت. البته با ارائه مدارک مناسبی هنگام ثبت دخواست ویزا می‌توانید این گپ تحصیلی را توجیه کنید.

شرایط تحصیل در مقطع فوق لیسانس

برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور کانادا به معدل 13 در مقطع لیسانس و نمره آیلتس 6 یا 6.5 نیاز دارید. هزینه‌های اقامت تحصیلی در کشور کانادا برای گذراندن مقطع ارشد نسبت به مقاطع دیگر کمتر است به همین خاطر بسیاری از افراد برای مهاجرت از این روش استفاده می‌کنند. از آنجایی که شما تنها به 2 سال زمان برای گذراندن این دوره نیاز دارید، هزینه پرداختی شما بابت شهریه کمتر خواهد بود. به طور میانگین  سالیانه مبلغ 10 الی 15 هزار دلار کانادا برای پرداخت شهریه نیاز دارید.

دانشجویان دوره فوق لیسانس می‌توانند در هفته به 20 ساعت کار دانشجویی بپردازند. برای انجام این کار باید نامه تایید دانشگاه و اداره مهاجرت را برای ارائه به محل کار تهیه کنید که در بیشتر مواقع این تاییده بدون هیچ مشکلی صادر می‌شود. انجام دادن کار دانشجویی به شما کمک خواهد کرد تا بخشی از نیازهای مالی برای مخارج دانشگاه و زندگی را تامین کنید.

برای پذیرش در این مقطع باید ریز نمرات دبیرستان، مدرک دیپلم و کارشناسی و مدرک زبان خود را ترجمه کنید و به دانشگاه ارائه دهید. اگر نمره پایینی در مدرک زبان خود دارید با گذراندن دوره زبان در کشور کانادا می‌توانید در دانشگاه‌های این کشور به سادگی پذیرش بگیرید. همچنین حداکثر سن برای پذیرش در مقطع لیسانس 32 سال است.

تحصیلات در مقطع دکترا

تحصیلات  در مقطع دکترا، مقداری سخت‌تر از مقاطع دیگر است. دوره دکترا معمولا طولانی است و هزینه های مهاجرت تحصیلی به کانادا مقداری افزایش می‌دهد. برای گذراندن این دوره به 3 تا 5 سال نیاز دارید و باید در تحقیقات و پروژه‌های دانشگاهی مختلف شرکت کنید. برای پذیرش در مقطع دکترا، معدل شما در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حداقل باید 13 باشد و نمره امتحان آیلتس خود را باید به نمره 7 برسانید. تحصیلات در این مقطع به رزومه‌ی قوی نیاز دارید و باید یکی از استادان دانشگاه را قانع کنید تا شما را به عنوان استادیار انتخاب کند. برای تقویت رزومه خود می‌توانید مقالات علمی ISI تهیه کنید.

گرفتن بورسیه برای کاهش هزینه های مهاجرت تحصیلی به کانادا

بسیار از دانشجویان سعی براین دارند که با دریافت بورسیه از دانشگاه هزینه های مهاجرت تحصیلی به کانادا را کاهش دهند. دریافت بورسیه به صورت کلی به دسته دولتی، دانشگاهی و بورسیههای خاص تقسیم می‌شود. در بورسیه‌های تحصیلی، دو نوع تامین هزینه به نام اسکالرشیپ و فاند وجود دارد. در اسکالرشیپ تنها بخشی از هزینه‌های تحصیل پوشش داده می‌شود و در  فاند کل هزینه تحصیل دانشجو توسط دانشگاه‌ پرداخت خواهد شد.

هر سال درخواست‌های زیادی برای دریافت بورسیه تحصیلی ارسال می‌شود اما دانشگاه با توجه به بودجه خود تنها به بخشی از این درخواست‌ها پاسخ مثبت می‌دهد. برای دریافت بورسیه تحصیلی به نمره زبان بالا، سابقه تحصیلی مناسب، مقالات بین المللی و توصیه نامه استاد نیاز دارید.

هزینه‌های زندگی در کشور کانادا

آگاهی از هزینه‌های زندگی در یکی کشور برای مهاجرت به آن کاملا منطقی است. بسیاری از دانشجویان این دغدغه را دارند که آیا از پس هزینه‌های زدنگی در کشور کانادا بر می‌آیند یا نه؟ در این بخش از مطلب بیشتر به جزئیات هزینه های مهاجرت تحصیلی به کانادا خواهیم پرداخت. اول از همه باید هزینه شهریه دانشگاه خود را در نظر بگیرید. به طور میانگین برای خوراک خود در ماه باید مبلغی حدود 270 دلار را در نظر داشته باشید. ما برای تخمین این هزینه مواد خوراکی ضروری و آب را در نظر گرفته‌ایم. اینترنت نیز یکی از مهمترین نیازها برای زندگی است که در کانادا، هزینه استفاده از اینترنت مبلغی حدود 73 دلار در ماه است.

هزینه‌های جانبی دیگری هم وجود دارد و شما باید برای محاسبه هزینه زندگی خود باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. به طور مثال هزینه‌ رفت و آمد و قبض‌های ماهیانه خانه را هم باید در  لیست مخارج خود قرار دهید. در برخی از مواقع ممکن است که هزینه‌های ناگهانی مانند تعمیر لوازم یا خرید دارو برای شما پیش بیاید، به همین خاطر بهتر است همیشه مبلغ بییشتری را برای مخارج ماهیانه خود در  نظر بگیرید.

هزینه اجاره خانه برای اقامت تحصیلی

یکی از مهم‌ترین هزینههای اقامت تحصیلی در کشور کانادا اجاره خانه یا اتاق است. برای اقامت خود می‌توانید از خوابگاه و پانسیون‌های دانشگاه استفاده کنید. هزینه‌ای که دانشگاه‌ها برای ارائه خدمات خوابگاهی دریافت می‌کنند با هم متفاوت است. اگر قصد دارید که از خوابگاه دانشگاه استفاده کنید، باید هزینه ماهیانه آن را در نظر داشته باشید.

برخی از خانه‌ها در کشور کانادا یکی از اتاقهای خود را برای استفاده دانشجویان اجاره می‌دهند. در اصطلاح عامیانه به این اتاق‌ها Home Stay گفته می‌شود. اجاره چنین اتاق‌هایی نسبت به استفاده از خوابگاه دانشگاه هزینه کمتری برای شما خواهد داشت. برای پیدا کردن اتاق مورد نظر خود می‌توانید از سایت‌های اینترنتی کانادایی استفاده کنید تا بفهمید که در ماه چقدر باید بابت اجاره اتاق و محل زندگی بپردازید.

دریافت اقامت دائم پس از تحصیل

یکی از دلایلی که پرداخت هزینه‌ها اقامت تحصیلی در کانادا را به کاری پر فایده تبدیل می‌کند این است که شما فرصت مناسبی دارید تا ویزای تحصیلی خود را به اقامت دائم این کشور تبدیل کنید. پس از پایان تحصیل در کشور کانادا 9 ماه تا 3 سال به شما زمان داده می‌شود تا کار مناسبی برای خود پیدا کنید. پس از ورود به بازار کار، اگر به مدت 3 تا 5 سال شخصا بتوانید هزینه‌های زندگی خود را تامین کنید به شما اقامت دائم و پاسپورت کانادایی داده می‌شود.

برای اقامت تحصیلی در کانادا چه مقدار تمکن مالی نیاز است؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، داشتن تمکن مالی است. گواهی تمکن مالی نشان می‌دهد که آیا سرپرست خانواده توانایی حمایت مالی از شما را دارد یا خیر. میزان تمکن مالی به ازای هر نفر برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، حدود 10000 دلار کانادا در سال است.

سخن پایانی

هزینههای اقامت تحصیلی در کانادا نسبت به سایر کشورها کمتر است و به همین دلیل این کشور به یکی از مقاصد محبوب مهاجرین تحصیلی تبدیل شده است و بسیاری دانشجویان برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های این کشور اقدام می‌کنند. داشتن اطلاعات کافی نسبت به هزینه‌های مالی کشور مقصد به شما کمک خواهد کرد که مراحل مهاجرت خود را با اطمینان خاطر بیشتری طی کنید و ما در صبا ویزاپلن به شما کمک می‌کنیم که به روزترین اطلاعات را در این زمینه کسب کنید.

منبع :

https://parsradin.co/

خروج از نسخه موبایل