مدیریت کسب و کار

اهمیت پاکسازی پوست چیست؟

اهمیت پاکسازی پوست چیست؟

داشتن یک برنامه روزانه مراقبت از پوست می تواند به حفظ سلامت پوست، شادابی و بهبود شرایط پوست کمک کند. با افزایش سن و گذر زمان، پوست به عنوان بزرگترین عضو بدن آسیب های ناشی از رژیم غذایی ناسالم، استرس و هوای آلوده را نشان می دهد. برای پاکسازی حتما به بهترین آرایشگاه های زنانه مراجعه کنید.

در زمانی که هوای شهرهای بزرگ آلوده است، رادیکال های آزاد و گازهای سمی فراوانی وجود دارد و همچنین گرد و غبار و آلاینده های زیادی در هوا وجود دارد که به راحتی بر روی صورت و پوست افراد رسوب می کند. این آلاینده ها می توانند در لایه بالایی پوست جمع شوند و باعث مسدود شدن منافذ و در نهایت مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش شوند. پس از مطالعه این مطالب به سلامت و زیبایی پوست خود توجه بیشتری خواهید کرد:

چرا پاکسازی پوست مهم است؟

پاکسازی پوست یکی از عوامل مهم در سلامت صورت است. شناخت نوع پوست مهم ترین مرحله در مراقبت از پوست است زیرا استفاده از محصولات نامناسب برای نوع پوست شما می تواند آکنه، خشکی یا سایر مشکلات پوستی را بدتر کند. یک روال روزانه مراقبت از پوست می تواند به حفظ سلامت کلی پوست، شادابی و بهبود مشکلات پوستی کمک کند.

با افزایش سن و گذر زمان، پوست به عنوان بزرگترین عضو بدن به دلیل رژیم غذایی ناسالم، استرس و آلودگی هوا آسیب می بیند. در حین تمیز کردن پوست، کثیفی به شکل جوش های سرسیاه، سرسفید، تورم و لکه ها از بین می رود و پوست را سالم و تمیز می کند.

مزایای پاکسازی صورت

پاکسازی پوست که گردش خون را در صورت بهبود می بخشد و باعث ایجاد پوستی سالم می شود، به بهبود بافت و درخشندگی پوست کمک می کند، از ایجاد لک، سر سیاه و سر سفید جلوگیری می کند، برنزه شدن و برنزه شدن آثار آسیب را از بین می برد. همچنین پس از پاکسازی، پوست مرطوب و به خوبی تغذیه می شود.

روش های پاکسازی پوست در خانه

پوست صورت همیشه باید محافظت شود. روش های پاکسازی پوست خانگی علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، در دسترس و راحت هستند. با چند لکه اما با درمان منظم و مراقبت مداوم از پوست صورت می توانید به تمیز و شفاف شدن پوست کمک کنید.

پوست را بشویید

شستشوی صحیح و منظم اولین قدم در پاکسازی پوست است. برای شستشو باید از صابونی استفاده کرد که بعد از دوش گرفتن پوست را حفظ کند. شستشوی زیاد باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می شود. بسته به نوع پوست صورت خود را با یک شوینده مخصوص بشویید و سپس با یک حوله نرم خشک کنید. برای شستشوی پوست باید از آب داغ اجتناب کرد زیرا باعث خشکی پوست می شود.

دهان بخور

ابتدا صورت خود را با فاصله مناسب از ظرف آب جوش به مدت حدود پنج دقیقه قرار دهید و سر خود را با حوله بپوشانید. اسکراب صورت برای پوست های چرب معجزه می کند. کندر همچنین به سم زدایی کمک می کند، پوست را عمیقا تمیز می کند و به از بین بردن جوش های سر سیاه و سر سفید کمک می کند. پس از اتمام زمان اسپری، صورت خود را با یک مکعب یخ (به صورت دایره ای) ماساژ دهید، این کار باعث سفت شدن منافذ و تنظیم دمای پوست می شود.

لایه برداری صورت

برای پاکسازی پوست باید از لایه بردارها استفاده کنیم، زیرا شستن صورت سلول های مرده و آلودگی ها را از داخل منافذ پاک نمی کند. لایه برداری همچنین راه خوبی برای روشن شدن پوست است زیرا سلول های مرده پوست از لایه بیرونی پوست پاک می شوند. پس از لایه برداری باید صورت خود را با آب گرم بشویید. مخلوطی از مقادیر مساوی شکر و عسل برای لایه برداری طبیعی پوست صورت توصیه می شود.

ماسک انجیر

از ماسک های صورت برای بهبود و نرم کردن رنگ پوست استفاده می شود. ماسک ها بسیار آرامش بخش هستند و برای پوست مفید هستند. با توجه به نوع پوست، ماسک های مختلفی برای انواع پوست وجود دارد. ماسک را به طور یکنواخت روی صورت بمالید و صبر کنید تا خشک شود. پس از خشک شدن، ماسک را با آب سرد یا ولرم بشویید و خشک کنید. موز، گوجه فرنگی و پاپایا گزینه هایی هستند که می توانید برای ماسک های خانگی که قابلیت پاکسازی و سفت شدن پوست را دارند از آن ها استفاده کنید.

تونر

تونرها منافذ را می بندند و پوست را هیدراته نگه می دارند. شما می توانید PH پوست خود را با یک تونر صورت متعادل کنید. تونر را به صورت یا انگشتان خود بمالید یا آن را در یک بطری اسپری قرار دهید و مستقیماً روی صورت خود اسپری کنید. می توانید از خیار و گلاب به عنوان تونیک خانگی استفاده کنید.

مرطوب کننده پوست

آخرین مرحله پاکسازی پوست که به اندازه بقیه مهم است، مرحله مرطوب کردن پوست است. مرطوب کننده ها نیز باید با توجه به نوع پوست انتخاب شوند. توصیه می شود برای پوست های مختلط یا چرب از مرطوب کننده های مبتنی بر ژل استفاده کنید. برای پوست های خیلی خشک، از کرم یا لوسیون قوی تر استفاده کنید. از طرفی برای رفع خشکی پوست از پاک کننده های غیر الکلی استفاده می شود و برای پوست های مستعد آکنه باید از لوسیون های حاوی بنزوئیل پراکسید استفاده شود.

اهمیت پاکسازی پوست چیست؟
اهمیت پاکسازی پوست چیست؟

توصیه های مراقبت از پوست

پوست های خشک بیشتر از پوست های چرب مستعد پیری و چین و چروک هستند، بنابراین تمیز کردن پوست خشک در خانه یا سالن از اهمیت بیشتری برخوردار است. به افرادی که پوست خشک و حساس دارند توصیه می شود نکاتی را رعایت کنند تا از خشک شدن پوست در حمام هنگام شستشو جلوگیری کنند. زمان دوش گرفتن را کاهش دهید، از آب گرم برای شستشو استفاده کنید، از صابون های ملایم و بدون عطر استفاده کنید، از تحریک طولانی مدت پوست جلوگیری کنید.

بلافاصله پس از دوش گرفتن و خشک کردن با حوله، بدن و صورت را با لوسیون مناسب آبرسانی کنید. برای پاکسازی پوست خشک از روغن های طبیعی استفاده کنید. به جای صابون معمولی باید از قلم صورت استفاده کرد. روش صحیح شستن پوست خشک صورت این است که صورت را به چهار قسمت تقسیم کرده و قلم صورت را به طور مساوی روی چهار قسمت صورت بمالید سپس با حرکات دایره ای و ملایم دور چشم انگشتان دست را در پوست ماساژ دهید. به آرامی ماساژ دهید و سپس پوست را با آب سرد بشویید.

پوست های خشک و حساس را تمیز می کند

برای تمیز کردن پوست های خشک و حساس می توانید هفته ای یکبار از اسکراب ملایم استفاده کنید. بهترین اسکراب و پاک کننده برای پوست های خشک و حساس، لعاب برنج و آنزیم پاپائین است که در آب انبه وجود دارد. لایه برداری پوست خشک باید به اندازه کافی ملایم باشد تا به پوست حساس شما آسیبی نرساند و باعث قرمزی نشود. تونرها لایه‌های زیرین پوست را تمیز می‌کنند که می‌توان آن را عمیقا شست و از آلودگی و آرایش پاک کرد. هنگام خرید تونر سعی کنید محصولی بدون الکل بخرید. مجموعه ای از تونرهای آبرسان و جوان کننده از جمله Q10 مناسب برای پوست های خشک. هنگام تمیز کردن پوست خشک با کندر، اگر پوست خشکی دارید، می توانید یک یا دو بار در ماه از کندر برای پاکسازی پوست خشک صورت استفاده کنید. سبوم اضافی برای پوست شما خوب نیست و ممکن است خشکی پوست را افزایش دهد. در مورد استفاده از کرم های مرطوب کننده، مهمترین نکته برای پاکسازی پوست خشک این است که پس از پاکسازی و شستن صورت از آلودگی و آرایش، حتما باید از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. نکته مهم در مورد ماسک های صورت مخصوص پوست های خشک این است که می توانید ماهی یک یا دو بار از آن استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است پوست شما خشک یا کم آب شود. در ترکیبات صورت شما باید مواد مرطوب کننده و روغنی وجود داشته باشد.

پاکسازی پوست چرب

روش های پاکسازی منزل و مراقبت از صورت در دسترس همه است و فواید زیادی برای سلامت پوست دارد. با توجه به هزینه بالای درمان های صورت و صورت در سالن های زیبایی، انجام این درمان ها در منزل با مواد طبیعی کمک زیادی به حفظ و تقویت بافت پوست می کند. اگر پوست چرب دارید حتما از شوینده مخصوص پوست چرب استفاده کنید که چربی اضافی پوست را از بین ببرد. البته برای اینکه تمام چربی خود را از دست ندهید، زیرا برای داشتن پوستی نرم و مرطوب نیاز به مقدار مشخصی روغن برای صورت خود دارید.

میست صورت یکی از قدیمی ترین و موثرترین روش های مراقبت از پوست است. این روش سطح پوست را از آلودگی و چربی اضافی پاک می کند و منافذ بسته آن را باز می کند. قبل از استفاده از ماسک صورت برای پوست های چرب، از کندر برای نرم شدن پوست و باز کردن منافذ پوست استفاده کنید. هنگام لایه برداری صورت خود از گیاهان خشک مانند اسطوخودوس، رزماری و آویشن استفاده کنید. ماسک های صورت بر پایه خاک رس یک ماسک صورت خانگی عالی برای پوست های چرب هستند. تونرهای صورت برای از بین بردن آلودگی هوا از روی پوست و باقی مانده آرایش استفاده می شود.

تونر با هماهنگ کردن پوست، پوست را برای استفاده از کرم مرطوب کننده آماده می کند. همچنین با سفت کردن پوست و بستن تمام منافذ باز به صورت شما ظاهری جوانتر و زیباتر می دهد. همچنین تونر بدون الکل است. وقتی صحبت از استفاده از مرطوب کننده صورت می شود، این تصور غلط وجود دارد که فقط پوست های خشک به مرطوب کننده نیاز دارند. راز داشتن پوستی جوان تر، مرطوب نگه داشتن آن است. پوست های چرب نیز برای تغذیه و حفظ نرمی و خاصیت ارتجاعی پوست به یک مرطوب کننده خوب و مناسب نیاز دارند. اگر پوست چرب دارید باید از مرطوب کننده مخصوص پوست های چرب برای مراقبت از آن استفاده کنید. مرطوب کننده را به صورت خود بزنید و به آرامی ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. این نکته بسیار مهم را هرگز فراموش نکنید که پوست شما پس از پاکسازی، سیگار کشیدن و استفاده از ماسک صورت باید به خوبی آبرسانی شود. مراحل ذکر شده را هفته ای یکبار در منزل انجام دهید. پاکسازی از آکنه جلوگیری می کند و زیبایی پوست شما را دو چندان می کند.

دکمه بازگشت به بالا