علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

کلینیک پوست و و زیبایی در تهران چه ویژگی هایی باید داشته باشد

آرزوی داشتن پوست و موی زیبا رویای دور و دست نیافتنی نیست. امروزه تنها با یک جستجوی ساده در موتور جستجوها به راحتی می توان اسامی و لیست تمامی کلینیک های را به راحتی پیدا کرد. اما اینکه کدام کلینیک می تواند تمامی خواسته و نیازهای شما را برآورده کند نیاز به تشخیص بهترین کلینیک پوست و مو در تهران دارد. سعی دارد در این مقاله تمامی ویژگی های بهترین کلینیک پوست  و مو در تهران را بریتان ساده و روان شرح دهد.

اخذ مجوز و شرایط ویژه از وزارت بهداشت

اگر تنها یک گشت و گذاری ساده در تهران بزنید با تعداد کثیری از تابلوهای کلینیک پوست و مو روبرو خواهید شد. اما نکته اصلی که باید در نگاه اول زیاد به آن توجه کنید مجوز آن کلینیک باشد. بهترین کلینیک بایستی مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور داشته باشد. مراکز پوست و مو در صورتی که کار خود را قانونی انجام می دهند عکس مجوز خود را در معرض دید عموم قرار می دهند. اکثر کلینیک هایی که وب سایت رسمی برای خود پیاده کرده اند، عکس مجوز را نیز در وب سایت بارگذاری می کنند. متن اصلی مجوز از یکسری قوانین خلاصه شده که بیشتر به ضوابط تاسیس کلینیک تخصصی پوست و مو اشاره کرده است. همانند موارد زیر:

  • برای مسئول فنی کلینیک حتما متخصص بکار گمارده شود.
  • ساختمان کلینیک بایستی شرایط مطلوبی داشته باشد. برای نمونه حداقل 2 اتاق معاینه، یک اتاق جهت کارهای جراحی، یک اتاق استریلیزاسیون ، سیستم تهویه و اطفاء حریق، سالن های انتظار مناسب جهت بیماران و دیگر موارد از الزامات ساختمان کلینیک پوست و مو می باشد.

مجوز یعنی سند و اعتبار هویت کلینیک که خیال مراجعین را از هر لحاظ آسوده می کند. متخصص با گرفتن مجوز و نصب آن بر روی دیوار به مراجعین خود احترام می گذارد. در صورتی که باز به مجوز نصب شده شک دارید می توانید با شماره 118 تماس گرفته و از صحت مجوز اطمینان حاصل کنید. زیرا تنها کلینیک هایی که دارای مجوز قانونی هستند می توانند شماره خود را در 118 ثبت کنند. پشتیبان و حامی بودن                 یکی دیگر از ویژگی های و  کلینیک پوست و مو  به ارائه خدمات درمانی بر می گردد که باید در زمان مناسب و به بهترین نحو اجرا شود. از مهم ترین شاخصه های بهترین کلینیک پوست و مو ، پیروی از اصول اخلاق حرفه ای پزشکی می باشد. سوگند نامه ای که متخصصان پوست و مو به هنگام فارغ التحصیلی به آن سوگند یاد می کنند شامل خلاصه ای از متن زیر است: متخصصان قسم یاد می کنند که به هیچ عنوان به بیماران خود آسیبی وارد نکنند. سلامت بیمار را به خطر نیندازند. همواره یار و خیرخواه بیماران باشند. تجهیزات و امکانات تنها داشتن متخصص حرفه ای و زبردست در کلینیک راه چاره نیست. بلکه وجود تجهیزات درمانی و پیشرفته دنیای امروز، یک مزیت بزرگ تلقی می شود. استفاده از بهترین تجهیزات پزشکی، استاندارد جهت ایجاد رفاه حال بیماران می تواند قدم بزرگی را برای شما رقم بزند. شکی نیست که متخصصان پوست و مو می دانند که راحتی، رفاه و سلامت مراجعین بسته به حس و حال بیماران پیش می رود. از این رو بهترین کلینیک های پوست و مو در تهران از مدرن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات پوست و مو استفاده می کنند. علاوه بر تجهیزات، داشتن سالن انتظار مناسب، اتاق معاینه و جراحی جزو ویژگی های کلینیک پوست و مو در تهران است. قطعا بیشتر مراجعین کلینیک های پوست و مو  از شهرهای دیگر ایران می باشد، پس بایستی در ابتدا به فکر اقامتی رایگان در نزدیکی مرکز درمانی باشند. متخصصان و پزشکان مجرب رکن و پایه هر مرکز درمانی و کلینیکی را پزشکان تشکیل می دهند. در صورتی که از پزشکان حاذق، باتجربه و کاملا حرفه ای در مرکز درمانی به خدمت گرفته شود، اعتماد و آرامش خاطر برای بیمار به وجود می آید. در نظر داشته باشید که تنها وجود تجهیزات مدرن و پیشرفته برای  و کلینیک پوست و مو کفایت نمی کند زمانی سیل مراجعین به کلینیک به حداکثر خود می رسد که از پزشکان حرفه ای و متخصصان کارکشته استفاده شود. کادر درمانی و اداری علاوه بر وجود پزشکان و متخصصان وجود مدیران، پرستاران، بهیاران، تکنسین ها، کارشناسان دیگر شاخه های بهترین کلینیک در تهران را می سازد. در صورتی که یکی از اعضای کادر درمانی و یا حتی اداری به نحو احسنت کار خود را انجام ندهد، در سایر بخش ها می تواند اختلال ایجاد کند از ویژگی های یک پرسنل خوب می توان به صبوری، مهربانی، پرانرژی و حرفه ای بودن آن اشاره کرد. این افراد تمام تلاش خود را جهت ایجاد رفاه حال بیماران و جلب رضایت آنها انجام می دهند. وقتی بیمار به کلینیک پوست و مو در تهران وارد می شود در نگاه اول شاید تنها ساختمان و پزشک حاذق را در اولویت های خود قرار دهد. اما غافل از اینکه پشت پرده  با بودن این پرسنل، حال تیم درمانی و اداری قرار دارند که کلینیک را از نظر شما به بهترین کلینیک پوست و مو تبدیل کرده است.

خدمات درمانی و زیبایی در کلینیک پوست و مو در تهران

هر کلینیک پوست و مو و دیگر شهرهای ایران ملزم به ارائه تمامی خدمات درمانی  زیبایی هستند. اما چیزی که باعث می شود شما بهترین کلینیک پوست و مو را در تهران انتخاب کنید، وجود گستردگی خدماتی می باشد که ارائه می شود. بدون شک برای اهداف زیبایی و درمانی روش ها و متدهای مختلفی وجود دارد. برفرض مثال از اندولیف، هایفوتراپی، تزریق پوتاکس، تزریق ژل و دیگر موارد جهت جوانسازی پوست استفاده می شود. اما بدانید تمام این موارد برای همه بیمارها ایده آل و یکسان نمی باشد. تشخیص اینکه کدام خدمات برای کدام بیمار مناسب است از دیگر ویژگی های بهترین کلینیک پوست و مو است. در اکثر مراکز درمانی پوست و مو خدماتی از قبیل موارد زیر ارائه می شود:

  • کاشت مو
  • کاشت ابر
  • لیزر موهای زائد
  • تزریق ژل، بوتاکس و چربی
  • جوانسازی و لاغری (هایفوتراپی)
  • اندولیف
  • لیفت صورت با نخ
  • لیفت بینی بدون جرای
  • جراحی پلک (بلفاروپلاستی)
  • لایه برداری پوست
  • میکرودرم ابریژن
  • هیدرودرم
  • لیزر RF فرکشنال
  • لیزر RF کونتراج
  • لیزر CO2 فرکشنال

ارائه نمونه محصولات درمانی در کلینیک پوست و مو در تهران

بله درست شنیدید. یکی دیگر از ویژگی های بهترین کلینیک پوست و مو در تهران ارائه نمونه محصولات درمانی متخصص و یا پزشک حاذق می باشد. حساسیت افراد به پوست و مو به حدی رسیده است که تمایل دارد قبل از اقدام به هر کاری نمونه کارهای پزشک و متخصص پوست و مو را ببیند. قطعا کلینیک هایی که نمونه کارهای عالی خود را در معرض دید مراجعین قرار می دهند به نوعی تضمین کار خود را به اثبات رسانده اند.  

چندی پیش، یکی از دوستان پزشک به دفتر مراجعه کرد، این دوست قصد تاسیس یک کلینیک زیبائی در تهران را داشت.

طی مشاوره برای تاسیس کلینیک زیبائی به او گفتم، می‌دانید که در سال‌های اخیر انجام جراحی‌های زیبائی تبدیل به یک سبک زندگی مردم شده‌است. بسیاری از مردم از این نوع جراحی های زیبایی به خوبی استقبال کرده اند و همواره به دنبال بهترین کلینیک زیبائی هستند. به همین دلیل ایده تاسیس یک کلینیک زیبائی ایده بسیار خوبی است.

اما همانطور که کلینیک های زیادی برای جراحی‌های زیبائی تاسیس شده‌اند، رقابت در این کار بسیار است. علاوه بر اینکه باید برای بازاریابی و تبلیغات کلینیک استراتژی مناسبی داشته باشد، باید ویژگی‌های لازم یک کلینیک را در هنگام تاسیس و فعالیت کلینیک مدنظر داشته باشید.

اول باید بدانید که کلینیک زیبایی، درمانگاهی است که دارای مجوز وزارت بهداشت و پروانه تخصصی خدمات زیبایی است و به خدمات و درمان‌های زیبایی می‌پردازد. مجوز تاسیس تنها به پزشک متخصص داده می شود که در زمینه پوست، مو و زیبایی تخصص دارد و وجود حداقل دو پزشک متخصص زیبایی ضروری می باشد. و علاوه بر آن حداقل باید یک پرسنل کارشناس پذیرش، دو نفر پرستار یا بهیار و یک نفر پرستار جهت اتاق الکترولیز در کلینیک فعالیت کنند.

اما سایر ویژگی‌هایی که برای یک کلینیک زیبایی لازم است:

1-تجربه و تخصص پرسنل و مدیریت

تجربه خوب بیماران در یک کلینیک زیبایی، برای کلینیک اعتماد به ارمغان می‌آورد. زمانی که یک مجموعه‌ی قوی با پرسنل کارآمد را در کلینیک زیبایی خود داشته باشیم می توانیم خدمات خود را در بهترین حالت و سریع‌ترین شکل خود به مخاطبان ارائه دهیم.
عمل‌ها، جراحی‌ها و هر چیزی که مربوط به زیبایی باشد با توجه به حساسیت بالایی که دارند باید بسیار حائز اهمیت است و این حساسیت نیازمند تجربه و تخصص پرسنل و است.
در هنگام تبلیغات و متن تبلیغاتی کلینیک زیبایی باید بر روی مدارک، سوابق، تخصص و مهارت های خود برای افزایش اعتماد در مشتری تاکید کنید و حتماً در شعار تبلیغاتی کلینیک زیبایی یا متن تبلیغاتی آن را ذکر کنیم و در خود کلینیک هم می توان با در معرض دید قرار دادن این سوابق و تخصص‌ها، اعتماد مخاطبان را نیز به‌دست آورد.

2-به‌کارگیری دستگاه‌های مدرن

استفاده از ابزارهای مدرن و درجه یک شرط موفقیت یک کلینیک زیبایی است.
به‌عنوان مثال استفاده از یک دستگاه لیزر باکیفیت باعث ایجاد بازاریابی ویروسی قدرتمندی در جهت افزایش مشتری برای ما خواهد شد.
یادمان باشد به‌کارگیری ابزارهای مدرن در کلینیک باعث:
1: افزایش رضایت بیماران
2: افزایش دقت و سرعت
3: افزایش اطمینان بیماران و مراجعین
4: بهداشتی بودن
در ارائه خدمات زیبایی می‌شود.

حتما بخوانید: https://iranclinicgroup.com/

3-بهداشت فردی و محیطی

رعایت مسائل بهداشتی توسط پرسنل و نیز بهداشت محیط یک الزام ضروری برای کلیه کلینیک های زیبایی و مراکز بهداشتی و پزشکی بوده و حساسیت‌ها در این زمینه بسیار بالاست.

اهمیت بهداشت با توجه به شیوع ویروس کرونا به‌مراتب بیشتر و مهم‌تر شده است و بعد از کرونا نیز این حساسیت‌ها در مشتریان قطعاً وجود خواهد داشت و کلینیک ها و مراکزی در زمینه  و تبلیغ کلینیک زیبایی موفق تر عمل خواهند کرد که بتوانند خدمات خود را با رعایت مسائل بهداشتی ارائه کنند.

4- محیط مناسب و امکانات به‌روز

محیط یک کلینیک امروزه باید منتقل‌کننده حس خوب به مراجعین باشد، در نتایج تحقیقات در زمینه بیماران درمانگاه های زیبایی به این نتیجه دست یافتیم که مشتری علاوه بر کیفیت خدمات به دنبال مکانی است که در آن حس خوب را به‌صورت کامل چه از محیط و چه از طرف پرسنل دریافت کند.

محیط کلینیک باید دارای شرایط ایده عال برای مراجعین باشد که از مهم‌ترین این شرایط عبارت‌اند از:

*دیزاین و دکوراسیون کلینیک

محیط و بستری که مراجعین به کلینیک ها مراجعه می‌کنند باید دارای شرایط مناسبی باشد تا درشان محله‌ای که قرار دارد باشد. مهم‌ترین این شرایط عبارت‌اند از:

*زیبایی محیط کلینیک

محیط یک کلینیک زیبایی باید زیبا باشد. نمی‌توان کلینیک زیبایی ای را تصور کرد که قصد زیبا شدن مراجعین را داشته باشد ولی محیطش نازیبا باشد!
استفاده از یک رنگ خاص مانند سبز، آبی، سفید، صورتی کمرنگ، طلایی و … در محیط سالن و برای ظاهر و پوشش پرسنل و تجهیزات کلینیک و همچنین یک موسیقی ملایم و آرامش‌بخش لایت باعث ایجاد حس آرامش و یادآور خاطرات خوب در مخاطب و ایجاد علاقه به محیط و به خاطر سپردن آن در ذهن مشتری خواهد شد.

همچنین استفاده از خوشبوکننده‌ها و رایحه‌های خوشبو در محیط می‌تواند فوق‌العاده تأثیر بگذارد.

کلینیک پوست و و زیبایی در تهران چه ویژگی هایی باید داشته باشد

*شلوغ نبودن محیط کلینیک

هدف از زیبایی آرامش است. یک کلینیک زیبایی خوب نباید با شلوغ بودن محیط، آرامش را از مراجعین بگیرد. فضای یک کلینیک باید آرام و آرامش‌بخش باشد تا حس خوبی را به مراجعه‌کننده انتقال دهد.

5- دسترسی آسان و راحت

دسترسی آسان و داشتن یک لوکیشن خوب یکی از مهم‌ترین ملاک های انتخاب مراجعین برای استفاده از خدمات کلینیک زیبایی می‌باشد. خصوصاً اینکه در تهران به علت وجود ترافیک زیاد، محدودیت پارکینگ وجود دارد.

6- تنوع خدمات

تنوع خدمات سبب می‌شود کلینیک بتواند دامنه انتخاب مراجعین به کلینیک خود را بیشتر کند و این منفعت هم برای کلینیک و هم برای مراجعین به شمار می‌آید.

7- مدیریت و وقت دهی منظم

مهم‌ترین ملاک مشتری مداری، وقت دهی اصولی و منظم می‌باشد.

و پرسنل آن باید بتوانند نظم در نوبت‌دهی و نظم کلی کلینیک را کاملاً رعایت کنند و این وقت دهی منظم مهم‌ترین نشان‌دهنده احترام به مشتری و مشتری مداری است.

یادمان باشد انتظار برای مشتری مرگ‌آور است، مگر اینکه شرایط انتظار خوب و مساعدی برای مشتریان خودمان برقرار کنیم تا بتوانیم لذت و آرامش را در مشتری به وجود آوریم.

8-پرسنل آداب دان و مشتری مدار

برخورد مناسب پرسنل

برخورد مناسب باید وظیفه پرسنل یک کلینیک زیبایی باشد. یک کلینیک زیبایی باید پرسنل خوش‌برخورد و همراه با لبخندی داشته باشد؛ زیرا یک کلینیک باید اول خود ابعاد زیبایی را داشته باشد و شاید چیزی زیبا تر از این برخورد محترمانه و یک لبخند واقعی نباشد!
پرسنل کلینیک زیبایی باید فن بیان، زبان بدن، آداب معاشرت و تشریفات، مشتری مداری، فنون مذاکره و متقاعدسازی، ظاهر و پوشش و رفتار حرفه‌ای در برخورد با مشتری داشته باشند.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدواریم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در زیبایی کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در برای ما به اشتراک بگذارید.

اگر برای  خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارین، می‌توونید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا