مدیریت کسب و کار

هنگام خرید لوازم آرایشی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

امروزه بیشتر خانم ها هنگام خروج از خانه یا رفتن به مهمانی ها آرایش می کنند. لازم است بدانید که ناآگاهی در انتخاب لوازم آرایشی و روش های استفاده از آن می تواند باعث آسیب به پوست و چشم شود. سالن زیبایی تاماران گوهردشت، همیشه از لوازم آرایشی معتبر و اصل استفاده میکند.

چرا باید در انتخاب لوازم آرایش دقت کرد؟

لوازم آرایشی برای مدت طولانی روی صورت افراد می ماند. کرم ها به راحتی از طریق منافذ پوست جذب شده و وارد بدن می شوند. استفاده از رژ لب روی لب ها می تواند مواد سمی مانند سرب را وارد بدن کند. از ریمل و خط چشم در ناحیه حساس چشم نیز استفاده می شود. به همین دلیل باید در انتخاب و استفاده از آنها دقت زیادی کرد تا هم سلامت پوست و هم سلامت کل بدن به خطر نیفتد.

هنگام خرید لوازم آرایشی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

ماده خام

اولین چیزی که در هنگام خرید یک محصول آرایشی باید به آن توجه کرد، موادی است که برای ساخت آن محصول استفاده می شود. رعایت این قانون بسیار مهم است زیرا مطمئن هستید محصولی که قصد خرید آن را دارید حاوی مواد مضر نیست.

برخی از مواد به کار رفته در لوازم آرایشی باعث واکنش های آلرژیک می شوند. در برخی موارد استفاده زیاد از آنها خشکی پوست را به میزان زیاد و غیر قابل کنترلی افزایش می دهد.

رنگ و رنگ پوست

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیرید این است که آیا لوازم آرایشی که می خواهید بخرید برای رنگ و نوع پوست شما بهترین کارایی را دارد یا خیر.

همچنین مهم است که بررسی کنید آیا به هر یک از ترکیبات استفاده شده در محصولات زیبایی حساسیت دارید یا خیر. برای اطمینان از انتخاب محصول مناسب، ابتدا مطمئن شوید که نوع پوست خود را می شناسید.

برندهای معروف لوازم آرایشی محصولات خود را برای انواع پوست عرضه می کنند. به همین دلیل است که هنگام خرید باید محصول مناسب پوست خود را تهیه کنید. به عنوان مثال، اگر پوست چرب دارید، لوازم آرایشی مخصوص پوست چرب معمولاً بدون چربی هستند و بهترین انتخاب برای پوست شما هستند. یا اگر پوست شما خشک است، لوازم آرایشی که استفاده می کنید نباید حاوی مواد اولیه ای باشد که خشکی پوست را دو برابر کند.

انتخاب ریمل

به یاد داشته باشید که لوازم آرایشی را از سالن های زیبایی یا داروخانه های معتبر خریداری کنید. حتما به تاریخ تولید ریمل دقت کنید. هرچه ریمل بهتر باشد، بهتر است.

از ریمل تستر فروشگاهی استفاده نکنید. زیرا ممکن است سلامت چشم شما در خطر باشد و افراد دیگری قبل از شما از آن استفاده کرده باشند. به طور کلی، هرچه ریمل و سایر مواد آرایش طبیعی تر باشد، بهتر است. ریمل روغنی ناسالم است و به مرور زمان مژه های شما را نازک می کند.

ریمل ها انواع مختلفی دارند، ریمل پودری که به صورت پودری در آمده و مژه های شما را به زیبایی و جذابیت مژه های مصنوعی می کند. این یک ریمل کرمی است که به مژه‌های شما حجم و عمق می‌دهد و برای بلوندهایی با مژه‌های نازک مناسب است، اما این نوع ریمل می‌تواند ظاهر زیر چشم‌های شما را سریعا کند.

هنگام خرید لوازم آرایشی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

همیشه از ریمل ضد آب استفاده نکنید زیرا به مرور زمان به مژه های شما آسیب می رساند. این نوع ریمل را برای مواقع خاص ذخیره کنید. لوازم آرایشی به طور کلی به آلودگی میکروبیولوژیکی حساس هستند و بنابراین نباید برای مدت طولانی استفاده شوند. ریمل مخصوصا در بین لوازم آرایشی حساس ترین است و نباید بیش از دو یا سه ماه از آن استفاده کرد.

همچنین راه های غیرشیمیایی برای پرپشت شدن و روشن شدن مژه ها وجود دارد. هفته ای 2 تا 3 بار وازلین را به مژه های خود بزنید و تغییرات شگفت انگیزی را مشاهده کنید. ریمل از رشد مژه ها جلوگیری می کند و محیط مرطوب را جایگزین رشد میکروب ها می کند. پس سعی کنید زیاد از ریمل استفاده نکنید یا از ریمل استاندارد استفاده نکنید.

یک ضد آفتاب انتخاب کنید

هنگام خرید کرم ضد آفتاب مناسب، نوع و رنگ پوست خود و میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب را در نظر بگیرید. افرادی که پوست تیره دارند یا افرادی که در معرض نور خورشید نیستند می توانند از ضد آفتاب SFP15 استفاده کنند. اگر پوست روشنی دارید یا به مدت نیم ساعت یا یک ساعت در روز در معرض نور شدید خورشید هستید، از ضد آفتاب SFP30 استفاده کنید. افرادی که پوست بسیار روشن یا حساس دارند می توانند از ضد آفتاب SFP50 با نسخه پزشک استفاده کنند. ضد آفتاب های بالاتر از SFP50 از نظر محافظت در برابر نور خورشید هیچ تفاوتی با SFP50 ندارند. هنگام خرید کرم ضد آفتاب مناسب، نوع و رنگ پوست خود و میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب را در نظر بگیرید.

افرادی که پوست تیره دارند یا در معرض نور خورشید نیستند می توانند از ضد آفتاب SFP15 استفاده کنند. اگر پوست روشنی دارید یا در طول روز نیم ساعت تا یک ساعت در معرض نور خورشید هستید، از ضد آفتاب SFP30 استفاده کنید. افرادی که پوست بسیار روشن یا حساس دارند می توانند با تجویز پزشک از ضد آفتاب SFP50 استفاده کنند. ضد آفتاب های بالای SFP50 از نظر محافظت در برابر نور خورشید با SFP50 تفاوتی ندارند.

اگر پوست خشکی دارید، ضد آفتابی را انتخاب کنید که حاوی مرطوب کننده باشد

کودکان باید از ضد آفتاب استفاده کنند.

افراد مبتلا به بیماری های پوستی و آلرژی باید با نظر پزشک ضد آفتاب را انتخاب کنند.

هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب، مطمئن شوید که در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کند.

کرم پودر مناسب را انتخاب کنید

به طور کلی کرم پودر به صورت یک لایه بیرونی و غیر طبیعی روی پوست باقی می ماند و اگر فردی آرایش زیادی داشته باشد و این آرایش مدت زیادی روی صورتش بماند، پوستش با پیری زودرس مواجه می شود. زیرا بسیاری از مواد آرایشی منافذ پوست را می بندند و اجازه تنفس به آن ها را نمی دهند.

فونداسیون بسته به نوع پوست انتخاب می شود. پودرهای روغنی در صورت استفاده روی پوست های چرب می توانند باعث ایجاد بثورات پوستی شوند. تا حد امکان از آرایش پودری سنگین خودداری کنید. به خصوص در سنین نوجوانی و جوانی استفاده طولانی مدت از کرم پودر غلیظ می تواند جوانی و جوهره طبیعی صورت را از دست بدهد.

اگر پیر هستید و از کرم پودر برای پنهان کردن چین و چروک استفاده می کنید، از کرم پودرهای حاوی چربی استفاده کنید.

اگر روی بسته کرم پودر خود کلمه SFP را مشاهده کردید، فرض کنید کرم پودر از شما در برابر اشعه خورشید محافظت می کند. شما هنوز به ضد آفتاب نیاز دارید. کرم های روشن کننده و کرم های لکه دار اثر موقتی دارند و در صورت قطع استفاده طولانی مدت پوست شما خشک و آسیب می بیند.

کرم پودرهایی که دارای مواد اضافی مانند عطر و اسانس هستند می توانند باعث ایجاد حساسیت های پوستی شوند. اگر می خواهید از کرم پودر برای زگیل یا جوش استفاده کنید، کرم پودرهای درمانی را زیر نظر پزشک برای درمان همزمان صورت انتخاب کنید.

رژ لب را انتخاب کنید

رژ لب یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی است که در جعبه لوازم آرایشی هر خانمی یافت می شود. هنگام خرید رژ لب باید بسیار مراقب باشید. زیرا رژ لب علاوه بر اینکه مانند سایر لوازم آرایشی جذب پوست می شود، هنگام غذا خوردن یا نوشیدن آب و یا حتی صحبت کردن می تواند وارد دهان شود.

بسیاری از خانم ها از رژ لب های ماندگار استفاده می کنند. به یاد داشته باشید، هر چه رژ لب ماندگاری بیشتری داشته باشد، حاوی سرب بیشتری است، فلزی سنگین و سمی که بر سلامت مغز، کلیه، قلب و مفاصل تأثیر می گذارد.

برای اینکه بفهمید رژ لبی که می‌خواهید بخرید حاوی سرب است یا خیر، آن را روی دستتان بگذارید و قسمتی از رژ لب را با یک تکه طلا مانند انگشتر لمس کنید. اگر رنگ رژ به مشکی تغییر کرد، بدانید که در ترکیب رژلب انتخابی سرب وجود دارد.

خرید اینترنتی لوازم آرایش

خرید لوازم آرایشی از فروشگاه های معتبر بسیار مهم است. زیرا یک اشتباه کوچک در انتخاب محصولات آرایشی مناسب و معمولی می تواند آسیب های جدی و گاه غیرقابل جبرانی به پوست وارد کند.

امروزه فروشگاه های اینترنتی معتبری وجود دارند که انواع لوازم آرایشی و بهداشتی را از برندهای بسیار معتبر تهیه می کنند و خیال شما را از بابت کیفیت و اصالت محصول راحت می کنند.

نحوه پاک کردن آرایش چشم

شستشوی منظم چشم برای پاک کردن آرایش چشم مناسب نیست و ممکن است سلامت چشم را به خطر بیندازد. برای پاک کردن آرایش چشم می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. سپس با آب گرم بشویید. متأسفانه ریمل های ضد آب فقط با شستن با آب و صابون پاک می شوند.

هنگام پاک کردن آرایش چشم، فشار زیادی وارد نکنید. برای پاک کردن سریع و بدون درد آرایش، پد پنبه‌ای را در محلول پاک‌کننده آرایش دو فازی (بر پایه آب و روغن) آغشته کنید، سپس به آرامی و با یک حرکت سریع آن را روی پلک‌های خود بکشید. از اعمال فشار و مالش چشم خودداری کنید.

توصیه های کلی در مورد خرید و استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی

لوازم آرایشی و بهداشتی را حتما از فروشگاه ها و داروخانه های معتبر خریداری کنید. متاسفانه نظارت خوبی در تولید لوازم آرایشی وجود ندارد و مواد سمی و مضر برخی از لوازم آرایشی می تواند به پوست شما آسیب برساند.

وقتی از لوازم آرایشی استفاده نمی کنید، پوست شما سالم تر و جوان تر به نظر می رسد

از لوازم آرایشی تولید شده در داخل یا با برچسب فارسی، موادی که توسط FDA توصیه و تایید شده است استفاده کنید.

شما به یک کیف لوازم آرایشی مناسب نیاز دارید تا لوازم آرایشی خود را در کیف خود نگه دارید و با خود حمل کنید.

اطمینان حاصل کنید که بسته آرایش کاملاً مهر و موم شده و اصلی است.

هر چه ماندگاری لوازم آرایشی کمتر باشد، برای حفظ سلامت پوست شما بهتر است.

برای ایجاد گونه ها از برس مو استفاده کنید، برس های گرد و بیضی بهترین نوع برس هایی هستند که حجم می دهند.

دقت کنید که در یک رژ لب جامد کمی بالا و پایین برود و کلوخه نشود.

در خرید خط چشم های نرم و با کیفیت خوب دقت کنید که از آسیب به چشم جلوگیری می کند.

دکمه بازگشت به بالا