علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

چه پارچه ای برای دامن کلوش مناسب است؟

آشنایی با انواع پارچه دامنی

شناخت پارچه دامنی در دوره آموزش کامل خیاطی شاید برای خانمها خیلی مهم باشد باید بگوییم در واقع دامن ها برای خانم ها است دیگر، به همین دلیل که وقتی آن را می پوشید حس خوبی می گیرید. از قدیم تا به امروزه دامن های بسیار زیادی تولید شده است که در رنگ ها و سبک های متفاوتی دوخته شده است.

خود من عاشق دامن های کلوش هستم. و معمولا این دامن ها را می دوزم یا خریداری میکنم. حال امروز می خواهیم درباره انواع پارچه های دامنی، انواع مدل سبک دامن ها، ویژگی های آن هاو… آشنا شویم. پس اگر برای شما نیز جالب است که درباره آن ها بدانید؛ کافی است که تا پایان مقاله من را همراهی کنید و باعث دلگرمی من شوید. جهت خرید آموزش خیاطی و دوره مانتو دوزی می توانید به سایت ما مراجعه نمایید.

چه پارچه ای برای دامن کلوش مناسب است؟

دامن ها در اصل به سه دسته تقسیم می شوند:

    راستا

    کلوش

    خمره ای

اما همین سه دسته از سبک دامن ها، با تغیراتی که هر روزه به آن ها اضافه می شود؛ زیر مجموعه های زیادی را در بر می گیرد. برای هر خانمی لازم است که درباره انواع مدل ها و پارچه های دامنی اطلاعات داشته باشد.

انواع پارچه های دامنی:

    فاستونی: این پارچه کارایی فوق العاده ای دارد که در همه نوع لباس از این پارچه تقریبا استفاده می شود. پارچه فاستونی از موادی همچو پشم، پلی استر و… تشکیل شده است. می توان گفت که پارچه فاستونی برای دوخت لباس هایی همچون کت و شلوار، کت و دامن، پیراهن ها و… استفاده می شود که دوخت بسیار زیبایی نیز در می آیند.

پارچه فاستونی هم می تواند که نخی باشد هم می تواند از جنس های دیگر باشد تنها بستگی به خودتان دارد که کدام یک از آن دسته، پارچه فاستونی را برای دوخت دامن هایتان استفاده کنید. این نوع پارچه معمولا بیشتر برای دوخت کت و شلوار ها به کار می رود که آقایان بسیار از آن استفاده می کنند. این لباس کیفیت بسیار خوبی دارد؛ به همین دلیل خیلی از افراد از این پارچه راضی هستند.

    کرپ: پارچه هایی که مانند پارچه ابریشم، ریون، الیاف مصنوعی ترکیب شده از چند پارچه بدست می آیند. به آن ها پارچه کرپ گفته می شود. ویژگی های بسیار خوبی که باید به آن اشاره کنیم این است که پارچه کرپ بسیار نرم بوده و براقیت کم نیز دارد و همچنین پارچه ای نیست که چروک شود و این یک قابیلیت خوب محسوب می شود. لباس هایی که از پارچه کرپ ساخته می شوند؛ خوش دوخت هستند به طوری که وقتی روی تن قرار می گیرند خیلی زیبا دیده می شوند. پارچه کرپ نیز از انواع متفاوت است. بهترین آن ها برای دوخت دامن، پارچه فلورانس است که در دوخت دامن استفاده میشود و معروف است.

    ساتن: پارچه ساتن به همه ما حس خوبی می دهد و وقتی پارچه ساتن را به هم می زنیم صدای آن، لوکس بودن و نرمی را به فرد می دهد. در هر صورت لباس هایی که با این پارچه درست می شوند از لباس هایی هستند که از دوام بسیار بالایی برخوردار می باشند. از جمله لباس هایی که با این پارچه درست می شود مانند لباس های خواب، لباس های عروس، دامن های راستای بوده که همه ی آن ها کیفیت بسیار خوبی دارند. بسیاری افراد فکر می کنند که پارچه ابریشم از ساتن است اما اینطور نیست و پارچه ابریشم بر عکس پارچه ساتن محصولی طبیعی و ارگانیک بوده. افراد همچنین فکر می کنند که پارچه ساتن از یک نوع مواد ساخته شده است که این موضوع نیزغلط است. این پارچه از بافت های محکمی ساخته شده به همین دلیل است که کیفیت وجنس مرغوبی دارد.

    ریون: این پارچه از مواد و الیاف مصنوعی ساخته می شود که به همین دلیل معمولا پیشنهاد نمی شود که در فصل هایی مانند بهار و تابستان کسی از این لباس ها که از جنس ریون هستند استفده کند. آن هم به این خاطر است که این جنس از پارچه باعث گرم شدن بیشتر فرد می شود؛ زیرا که این جنس از پارچه پلاستیکی می باشد و به بدن می چسبد و در کل این پارچه ها زیاد سر زبان ها نیستنند اما برای دوخت و دوز دامن ها می توانند پارچه ای مناسب باشند. این پارچه معمولا به صورت کشی در بازار دیده می شود باید گفت که ریون یکی از معروف ترین پارچه ها در استفاده از الیاف می باشد.

ریون را به صورت شکل های متفاوت مانند ابریشم، پشم، نخ پنبه و غیره تولید می‌کنند و چون این که این پارچه را انسان خودشان تولید می کنند به گونه های مختلفی مثل کوتا، بلند و  …

    مخمل : پارچه های مخمل یکی از بهترین پارچه های نرم محسوب می شن که آدم جلوی این پارچه کم می آورد. این پارچه با جنس بسیار لطیفش توانسته که تقریبا در دوخت اکثر لباس ها نقش داشته باشد باعث شده که افراد از این پارچه بیشتر در لباس هایشان استفاده کنند. دامن هایی که با استفاده از این پارچه دوخته می شوند بسیار زیبا هستند. شما هم می توانید یک بار با این پارچه دامن بدوزید و بعد متوجه حرف من شوید. جنس خوب این پارچه می تواند هر فردی را مجذوب کند.

    حریر: دامن هایی حریر خیلی خنک هستند. وزن بسیار کمی دارند و در این دامن ها کاملا می توانیید راحتی را حس کنید. معمولا افراد در دریاها از این پارچه استفاده می کنند که به نظر من نیز مناسب دریا می باشد.

    جین: تا به حال دامن های کوتاه جین را پوشیده اید؟ یا دیده اید که کسی به پوشد؟ اگر تا به حال ندیده اید و خودتان نیز امتحان نکرده اید باید بگوییم که بسیار عقب مانده اید. این پارچه ها بسیار مناسب خانم های لاغر و قد بلند است که بدنتان را بسیار خوش فرم نشان میدهد. جنس این پارچه و رنگ بندی آن ترکیب بسیار خوبی ایجاد کرده که شما می توانید با استفاده از این پارچه دامن های بسیار شیکی بدوزید. فکر می کنم تقریبا تمامی پارچه ها را گفتم البته که بسیاری دیگر از پارچه ها وجود دارد که می توان با کمک آن دامن های زیبایی دوخت.

برای دوخت دامن انواع سبک متفاوت وجود دارد:

چین نشان:

این دامن از آن نو مدل دامن هایی است که همه دختران در بچگی آن را پوشیدند. این دامن بسیار بسیار چین دار است و این چین ها باعث می شود که فرد تو پرتر نشان داده شود.   و در واقع این سبک از دامن ها مدل پرنسسی هستند که فرد را بسیار بامزه نشان می دهند. شما هم می توانید که از این نوع سبک دامن برای دوخت تان استفاده  نمایید.

دامن های راسته یا فون

دامن فون، از نظر برش یکی از ساده‌ترین مدل‌ های روز می باشد. دامنی که از بالا هر چه پایین تر بروی به صورت شیب دار گشاد تر می شود و این باعث شده است که این دامن در عین سادگی بسیار شیک به نظر بیاید. دامن های راسته یا  فون با افراد قد کوتاه بیشتر متناسب است و افراد لاغر و بلند را بد جلو می دهد.

دامن های متوازن (گوناگون)

بهترین اسم برای این سبک از لباس، فکر می کنم همین می تواند باشد این مدل جوری است که یا گاهی جلوی دامن بلند است و یا پشت ان در واقع توازنی بین آن ها وجود ندارد و همین بهم ریختگی آن باعث شده است که طرفداران زیادی هم در مد داشته باشد این دامن در گروه مدل‌های فانتزی لباس، قرار می‌گیرد که استفاده از آن را برای ‌مهمانی ها و جشن های تولد و دوهمی ها پیشنهاد می کنیم. بهتر است که در موقعیت های رسمی از این دامن ها استفاد نکنید. این دامن ها مناسب همه افراد می باشد.

چرخشی

دامن‌هایی که به مدل یک دایره کامل است و وقتی که می چرخید و اوج می گیرید؛ این دامن هم با شما به حرکت در می آید و منظره ای زیبا به نمایش می گذارد. معمولا رقاص ها از این نوع سبک دامن استفاده می کنند. که بیشتر روی افراد تاثیر بگذارند. این سبکِ‌ دامن به دلیل گشادی و آزادی زیاد، گاهی بیش از حد دست و پا گیر می شود که برای همین از نظر ما پوشیدن این لباس برای افراد تو پر و چاق بسیار سخت تر است که پیشنهاد نمی شود. افراد قد بلند معمولا بیشتر در این لباس ها شیک دیده می شوند.

دامن های پفکی:

این دامن ها معمولا یکی از مورد علاقه های دختر بچه ها است. که همیشه از پوشیدن این دامن ها لذت می برند و راحت تر می توانند که بازیگوشی کنند.. این دامن تاریخچه ای خیلی طولانی دارد اما همچنان بسیار معروف و ترند است و معمولا در کارتون ها یا فیلم های کارتونی والد دیزنی نیز از دامن ها و پیراهن های پفی برای دوخت لباس استفاده می شود.

پوست پیازی( چند لایه)

این دامن حاصل چند لایه پارچه است که روی هم آمده است. به همین علت من اسمش را پوست پیازی گذاشتم؛ نخندید به هر حال یک ایده جدید است. می توان به آن دامن طبقه ای نیز گفت. در هر حال دوخت این دامن زحمت بسیاری دارد. جز دامن های فانتزی می باشد. و برای مراسم های دورهمی به درد میخورد.

کلوش

این مدل به دلیل این که ساده و راحت است و خانم هایی که برای مراسم های دورهمی و یا خانوادگی دامنی می خواهند که آزاد باشند؛ می توانند که از این سبک استفاده کنند. از نظر ما خانم های قد بلند و قد کوتاه می توانند از این سبک مدل استفاده کنند.

ساده

مدل های ساده دامن، از اسمش معلوم است دیگر یکی از ساده‌ترین مدل های دامن می باشد. می‌توانید با لباس های مختلف بلوز ساده یا طرح‌دار ست کنید و ترکیب جالبی را درست کنید.

گل بوته

این سبک از مدل دامن، به دلیل این که شکل گل مانند دارد. اسمش را گل لاله ای گذاشته اند. دامنی بسیار زیبا که قطعا به همه می آید. بهتر است که شما نیز یک بار از این مدل استفاده کنید.

همچو پری

یکی از سخت‌ترین دامن هایی است که می توان آن را دوخت که معمولا برای برنامه های بسیار رسمی و یا خاص مانند عروسی ها و سالگرد های ازدواج آن را می پوشند. این لباس به این دلیل که شباهت  زیادی به لباس کارتون پری دریایی دارد؛ برای همین این گونه نام گذاری شده است. دامن پری دریایی مناسب همه سن از ننو افراد است. دامن پری از بالا تنگ می باشد و برشی دارد که از آنجا به بعد چاک می خورد.

پارچه های دامنی را از کجا می توان خرید:

خرید پارچه های دامنی به راحتی می توانید انجام دهید.

پارچه های دامنی را شما می توانید که از بازار ها، پارچه فروشی ها، فروشگاه های پوشاک و … تهیه فرمایید. پارچه هایی که در بالا برایتان ذکر کردیم تنها عده ای از پارچه ها بودند و نتواستیم که تمامی آن ها را برایتان نام ببریم؛ پس فکر نکنید که فقد همین مقدار پارچه برای دوخت دامن داریم.

اگر برای شما پول و هزینه پارچه بسیار مهم است بهتر است که به تولیدی ها بروید و یا اینکه از کارخانه ها به صورت عمده خریداری نموده. معمولا افرادی که قصد فروش پارچه ها را دارند؛ پارچه های خود را به صورت عمده ای از کارخانه ها خریداری می کنند. زیرا که این گونه قیمت ها بسیار کمتر برایتان میوفته. همچنین می توایند که به صورت اینترنتی و غیر حضوری پارچه مورد نظرتان را انتخاب نموده و عکس آن را ببینید و سفارش دهید تا برایتان خیلی سریع درب منزل ارسال کنند. این گونه هم به ترافیک سایت ها و فروش اینترنتی نیز کمک می کنید.

قیمت های پارچه دامنی:

قیمت پارچه دامنی شاخص هایی دارد که از آن نظر قیمت گذاری شود. قیمت های پارچه از نظر جنس، رنگ، کیفیت، ظاهر، و … متفاوت می باشد. و شما بسته به نوع پارچه تان قیمت را باید پرداخت کنید. به دلیل آن که قیمت ها هروزه در حال تغیر هستند ما نمی توانیم که قیمت ها را برایتان ذکر کنیم. اما خواهش می کنیم که اگر می خواهید از هر نوع قیمت دقیق پارچه مورد نظرتان مطلع شوید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید. تیم ما همیشه سعی دارد که پاسخ گویتان باشد. همچنین اگر سوالی و یا پرسشی دارید می توانید از ما بپرسید.

دکمه بازگشت به بالا