اقتصادیمدیریت کسب و کار

ارسال فاکتور با نرم افزار سامانه مودیان

درست است، با تصویب قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، افرادی که مشمول این قانون هستند، باید در سامانه مودیان ثبت نام کنند و اقدام به ارسال صورت حساب های خود به صورت الکترونیکی نمایند. در این راستا، خرید نرم‌افزار واسط سامانه مودیان برای بسیاری از مودیان از دغدغه‌های اصلی تبدیل شده است. در واقع، برای ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان، باید از طریق نصب نرم‌افزار تخصصی سامانه مودیان این کار انجام شود. در صورتی که افراد نتوانند اقدام به ارسال الکترونیکی فاکتورهای فروش نمایند، باید از طریق شرکت‌های معتمد مالیاتی این کار را انجام دهند. البته باید توجه داشت که انجام این خدمات همراه با هزینه‌ای خواهد بود.

ارسال فاکتور با نرم افزار سامانه مودیان

سامانه مودیان مالیاتی یک سامانه الکترونیکی است که توسط سازمان مالیاتی کشور ایجاد شده است. هدف این سامانه، شفاف سازی فرایند های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی است که موظف به پرداخت مالیات هستند. این سامانه با هدف کاهش هزینه‌ها، زمان و نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام امور مالیاتی و افزایش شفافیت و کنترل مالیاتی ایجاد شده است.

در ماه مهر سال ۹۸ قانونی تحت عنوان قانون پایانه های فروشگاهی به تصویب رسید که مودیان را ملزم به ثبت الکترونیکی فاکتورهای فروش کالا و خدمات در این سامانه می‌کند. با توجه به طراحی زیرساخت‌های این قانون، تاکنون اجباری در ثبت الکترونیکی فاکتورها وجود نداشته است. اما از ابتدای سال ۱۴۰۲، سازمان امور مالیاتی با انتشار خبر قطعی برای اجرایی شدن سامانه مودیان، از میزان اهمیت ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی برای مودیان مالیاتی خبر داد. بنابراین، افراد می‌بایست با استفاده از نرم‌افزارهای سامانه مودیان به صورت مستقیم و یا از طریق شرکت‌های معتمد مالیاتی به صورت غیرمستقیم اقدام به ثبت فاکتورهای فروش نمایند.یکی از سوالات اغلب مودیان در مورد ارسال فاکتور به سامانه مودیان :

آیا افراد حقیقی و حقوقی باید هزینه‌ای برای استفاده از سامانه مودیان پرداخت کنند؟

بله، استفاده از سامانه مودیان برای افراد حقیقی و حقوقی رایگان نیست و باید هزینه‌ای برای آن پرداخت کنند. هزینه استفاده از این سامانه برای هر فاکتور ارسالی به سامانه، توسط شرکت‌های معتمد مالیاتی و یا خود مودیان باید پرداخت شود. به علاوه، برای استفاده از نرم‌افزارهای سامانه مودیان، باید هزینه‌ای را برای خرید و نصب این نرم‌افزارها پرداخت کرد. با این حال، این هزینه‌ها به دلیل کاهش هزینه‌ها، زمان و نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام امور مالیاتی و افزایش شفافیت و کنترل مالیاتی، به نسبت هزینه‌های قبلی بسیار کمتر است.

ارسال صورت‌حساب الکترونیک به سامانه مودیان

با توجه به هزینه بالای ارسال صورت حساب به سامانه مودیان توسط شرکت‌های معتمد مالیاتی، استفاده از نرم‌افزار ارسال صورت‌حساب الکترونیکی به سامانه مودیان کاربردی و اقتصادی خواهد بود. برای اینکه بتوانیم از این نرم‌افزار استفاده کنیم، باید یک توکن سخت‌افزاری جهت امضای صورت حساب‌ها تهیه کنیم و سپس با اتصال به نرم‌افزار، اقدام به ارسال صورت‌حساب‌های خود به سامانه مودیان کنیم. با استفاده از این نرم‌افزار، می‌توانیم در هر زمانی که مایل هستم، صورت‌حساب‌های خود را به سامانه ارسال کنم و پس از تایید ارسال با گرفتن استعلام از سامانه، از وضعیت فاکتورهای خود آگاه شویم.

افزونه واسط سامانه مودیان حسابدار اپ

با استفاده از افزونه واسط سامانه مودیان حسابدار اپ، می‌توانیم به سامانه مودیان متصل شویم و صورت‌حساب‌های خود را به سامانه ارسال کنیم. این روش علاوه بر حفظ حریم شخصی، سرعت و سهولت در ثبت فاکتورها، هزینه‌ی کمتری نیز متحمل می‌شود. با تهیه این افزونه و اتصال به سامانه مودیان، در عرض کمتر از چند دقیقه، میتوانیم صورت‌حساب‌های خود را به صورت الکترونیکی به سامانه ارسال کنیم. همچنین، توجه کنید که برای اتصال به سامانه مودیان، باید در ابتدا در نظام مالیاتی ثبت نام کرده و شناسه یکتای حافظه مالیاتی و شناسه کالا و خدمات را دریافت کنید.

ویژگی های افزونه ی سامانه مودیان حسابدار اپ

افزونه ی سامانه مودیان حسابدار اپ دارای امکانات بسیار خوبی است که شامل قیمتی مناسب نسبت به نرم افزار های مشابه، پشتیبانی برای راه اندازی و اجرا، اتصال مستقیم به سامانه مودیان، امکان ایمپورت و اکسپورت اطلاعات، امکان استفاده ی چند شرکتی، تحت وب، انتخاب پلن مورد نظر با توجه به ویژگی های شرکت، آموزش کار با نرم افزار به صورت رایگان، مدیریت کالا و خدمات و امکان اصلاح و ویرایش فاکتورها می‌باشد. با استفاده از این امکانات، می‌توان به صورت سریع و آسان صورت‌حساب‌های خود را مدیریت کرد و در صورت نیاز اصلاح و ویرایش فاکتورها را انجام داد.

کلام آخر

با توجه به اینکه ارسال صورتحساب‌ها به صورت الکترونیکی الزامی است، افراد و شرکت‌ها می‌توانند با روش مستقیم (ارسال توسط مودی) و یا غیرمستقیم (ارسال توسط شرکت‌های معتمد)، صورتحساب‌های الکترونیکی را ارسال کنند. در صورت استفاده از روش غیرمستقیم، شرکت‌ها باید هزینه‌های بالایی را برای این خدمت پرداخت کنند، همچنین اطلاعات آنها در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد گرفت. بنابراین، بهترین روش برای ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی از طریق روش مستقیم است.

برای ارسال فاکتورهای فروش به سامانه مودیان به صورت مستقیم، باید از نرم‌افزارهای واسط سامانه مودیان استفاده کرد. از قابلیت‌های نرم‌افزار سامانه مودیان حسابدار اپ نسبت به سایر نرم‌افزارها می توان به قیمت مقرون به صرفه‌تر و آموزش رایگان کار با نرم افزار اشاره کرد . همچنین، نصب و راه‌اندازی و پشتیبانی از محصول به صورت 24 ساعته انجام می‌شود. لذا، استفاده از نرم‌افزار سامانه مودیان حسابدار اپ، برای راحتی و صرفه‌جویی در وقت و هزینه، توصیه می‌شود.

منبع : حسابدار اپ.

دکمه بازگشت به بالا