علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

چگونه تخت خواب را مرتب کنیم؟

اتاق خواب محل استراحت، آرامش و بازیابی قوای فکری است و خستگی یک روز پر را از تنمان بیرون می کند اما پا گذاشتن به یک اتاق خواب نامرتب و شلخته می تواند استراحت و آرامش ما را خراب کند به همین دلیل باید توجه ویژه ای به تمیزی آن داشته باشیم. مرتب نمودن تخت خواب چوبی، اتاق خواب را بسیار منسجم و مرتب نشان خواهد داد، حتی اگر سایر قسمت های آن نامرتب باشند. اگر جزو کسانی هستید که می گویید دوباره شب می خواهم روی تخت استراحت کنم و نظم بخشیدن به تخت خواب بیهوده می دانید، چند روزی بعد از بیدار شدن از خواب تخت خواب خود را مرتب نمایید تا متوجه شوید که یک تخت خواب منظم و جمع شده نه تنها به اتاق خواب شما نظم می بخشد بلکه حس و حال اتاق خواب را تغییر می دهد و برای نظم بخشیدن به زندگی کاری مفید است.

چگونه تخت خواب را مرتب کنیم؟

چگونه تخت خواب خود را مرتب کنیم؟

بر اساس تحقیقات کسانی که اتاق خواب مرتبی دارند و همیشه تخت خوابشان تمیز و مرتب است، هر شب خواب بهتری را نسبت به افرادی که تخت شان را مرتب نمی کنند، تجربه خواهند کرد زیرا نظم و تمیزی و مرتب بودن می تواند به افزایش آرامش فکری و روحی ما کمک کند. همچنین افرادی که تخت خواب را مرتب می کنند معمولا افرادی هستند که زندگی آنها نظم و انضباط دارد و فعال هستند که این کارشان نشان دهنده چیزی فراتر از صاف کردن ملحفه ها است.

این افراد منظم دوست دارند، وقتی به خانه باز می گردند، با اتاقی تمیز و مرتب مواجه شوند پس شما هم مرتب کردن تخت خواب را به عادت های خوب هر روزه خود بیافزایید. برای مرتب نمودن تخت خوابتان هر روز بعد از بیدار شدن از خواب این کارها را که در بخش سبک زندگی عنوان شده را انجام دهید.

ملحفه های زیرین را مرتب کنید:

ملحفه ی زیری را در محل مناسب تنظیم کنید. بهتر است این ملحفه نازک و سفید رنگ باشد زیرا رنگ سفید با همه رنگ ها به خوبی ست می شود. ملحفه ی زیری مناسب، در کناره ها دارای خاصیت ارتجاعیست که به صاف شدن ملحفه، روی تشک کمک می کند. در انتخاب ملافه زیرین دقت کنید که اندازه ی آن متناسب تشک باشد. خواه تشک تک نفره باشد یا دو نفره. ملحفه به خوبی به تشک بچسبد. برای مرتب کردن ملافه زیرین:

  1. از دو گوشه ی بالایی تخت ملحفه ی زیرین را بکشید.
  2. دو گوشه ی پایینی را بکشید و صاف کنید.
  3. ملحفه ی زیری را بین تشک و جعبه ی فنر فرو کنید. اگر اندازه آن درست باشد به راحتی در مکان خود قرار می گیرد.

اگر مرتب کردن ملحفه ی زیری به تنهایی امکان پذیر نیست، از افراد خانواده ی خود کمک بگیرید.

ملحفه ی بالایی را مرتب کنید:

ملحفه ی بالایی راروی ملحفه ی زیری پهن کنید. رنگ ملحفه ی بالایی، باید با رنگ ملحفه ی زیری متناسب باشد. این ملحفه اندازه تخت نیست و باید طول آن طوری باشد که از اطراف تخت آویزان شود.

برای مرتب کردن ملحفه بالایی:

  1. انتهای ملحفه ی بالایی را زیر تشک فرو کنید تا ملحفه بین تشک و جعبه ی فنر محکم شود.
  2. لبه ی پایینی یکی از گوشه های پایینی را بردارید و قسمت آویزان شده ی گوشه را تا کنید، سپس آن را ول کنید و در داخل خود فرو کنید. به این چین عمودی تولید شده گوشه ی بیمارستانی می گویند.
  3. این کار را برای گوشه ی پایینی دیگر نیز انجام دهید.
  4. برای صاف شدن سطح ملافه آن را محکم بکشید.
  5. اطراف ملحفه ی بالایی را در اطراف تشک فرو کنید تا ملحفه ی بالایی، زیر تشک محکم شود.

پتو را مرتب کنید:

  1. روی ملحفه ی بالایی پتو را پهن کنید.
  2. پهن کردن پتو باید طوری باشد که طرف دراز آن با طرف دراز تشک تطابق داشته باشد.
  3. با لبه های پایینی پتو گوشه های بیمارستانی درست کنید.
  4. گوشه های پایینی پتو را زیر تشک فرو برید.
  5. برای صاف شدن سطح پتو آن را در اطراف تشک فرو کنید.
  6. 30 سانتی متر از ملحفه ی بالایی را روی پتو تا کنید.
  7. بعد صاف کردن ملحفه ی بالایی هر دو طرف آن را زیر تشک فرو کنید.
  8. در صورت استفاده زیاد از تخت تنها دو گوشه ی پایینی آن را زیر تشک فرو کنید زیرا فرو کردن هر 4 گوشه سبب می شود که به سختی وارد آن شوید.

رو تختی را پهن کرده و بالش بگذارید:

  1. رو تختی را روی تخت پهن کنید. لازم نیست رو تختی را داخل کنید بلکه هر دو طرف به طور مساوی آویزان شده باشند.
  2. دو بالش روی تخت بگذارید. اندازه ی بالش ها باید برابر باشند.
  3. برای زیباتر شدن بالش ها از رو بالشی استفاده نمایید و اگر تخت خیلی بزرگ است از سه بالش استفاده نمایید.
  4. برای داشتن یک چیدمان حرفه ای، باید از بالش های خواب و کوسن های تزیینی استفاده نمایید. ابتدا بالش هایی که روی آن ها می خوابید را قرار دهید. سپس دو یا سه بالش مربع شکل بزرگ و بعد هم سه تا 5 کوسن کوچک تزیینی را روی آن ها بگذارید. برای جلوگیری از شلوغی تخت بین کوسن ها و بالشت ها فاصله بگذارید.

چند نکته:

در هوای سرد، از پتو به عنوان آخرین روکش روی تخت استفاده شده و لحاف را به صورت عنصری تزیینی در لبه پایینی آن پهن می کنند. اما در هوای گرم لحاف را به عنوان روانداز اصلی خود انتخاب کرده و پتو را صرفا می توانید برای تزیین به کار می گیرید.

برای زیباتر شدن چیدمانتان می توانید گاهی اوقات به جای پتو از شال تخت در لبه پایینی آن استفاده نمایید. برای داشتن اتاق خوابی مرتب و تمیز هر روز تختان را مرتب کنید.

عادات خوب را در خود ایجاد کنید

هر روز صبح رختخواب خود را مرتب کنید. مرتب کردن رختخواب خود هر روز صبح یک عادت ساده اما مفید است. فقط در عرض دو دقیقه هر روز صبح تخت خود را مرتب کنید، اتاق خواب شما مرتب تر و دنج تر می شود. فقط تصور کنید که چقدر دوست دارید هر شب در ملحفه‌های ترد یک تخت خواب خوش‌تخت سر بخورید! شاید باورش سخت باشد، اما مرتب کردن هر روز رختخواب، شما را شادتر می کند!

ملحفه های خود را هر 1-2 هفته یکبار بشویید.

مردم اغلب مطمئن نیستند که چند بار ملحفه هایشان باید شسته شود. جواب؟ هر 1-2 هفته یک بار. اگرچه هر 1 تا 2 هفته یکبار ترجیح داده می شود، اما می توانید حداکثر هر ماه این کار را انجام دهید. اما اگر متوجه بوی نامطبوع اتاق خود شدید، دلیل آن را خواهید دانست. لحاف، لحاف، پتو یا هر چیزی که مستقیماً با بدن شما تماس نداشته باشد را می توان هر سه ماه یا بیشتر شست.

ساده ترین راه برای مرتب کردن لحاف را یاد بگیرید.

هر کسی که از لحاف استفاده می کند می داند که مرتب لحاف می تواند کابوس باشد. با این حال، یک ترفند وجود دارد که می‌توانید برای ساده‌تر کردن فرآیند از آن استفاده کنید:

روکش لحاف را برگردانید، بازوهای خود را به داخل بچسبانید تا یکی از گوشه های هر دست را بگیرید (مانند جوراب عروسکی). حالا با روکش لحاف، گوشه های بالایی لحاف را محکم بگیرید – یک گوشه در هر دست.

گوشه ها را محکم بگیرید، لحاف را تکان دهید تا لحاف در جهت درست قرار گیرد. سپس فقط گوشه های پایین لحاف را داخل لحاف فرو کرده و آن را ببندید.

به غیر از این، بهترین توصیه این است که صبور باشید و از یکی از اعضای خانواده یا دوستان کمک بگیرید!

از رویه تشک استفاده کنید.

اگر رویه تشک ندارید، بهتر است یکی را بخرید. فقط مطمئن شوید که مناسب اندازه تخت شما باشد. روکش تشک روی تشک می رود، اما زیر روتختی. تشک را از آلودگی محافظت می کند و باعث راحتی بیشتر آن می شود.

منبع:

in.pinterest.com

بهکار چوب

سال ۱۳۵۷ شروع کار بهکارچوب توسط حسن شیرین آبادی در یک کارگاه نجاری بود که بعدها پایه و اساس ایجاد این مجموعه شد. گروه بهکارچوب همیشه پایبند به دو اصل مهم ایجاد محصولات با کیفیت و مسئولیت پذیری در قبال مشتریان بوده و هست. افتخار داریم که از طرف مشتریان بهکارچوب به خاطر کیفیت بالا مواد اولیه به کار رفته، طراحی منحصر به فرد، مسئولیت پذیری و ساخت محصولات ممتاز، دارای طول عمر بالا و مناسب برای استفاده روزمره تحسین می شویم.
دکمه بازگشت به بالا