اقتصادی

کاربرد ترمووال در طراحی تی وی وال – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری آنلاین، امروزه به دلیل کوچک‌تر شدن خانه‌ها و کمبود فضا و همچنین تخت شدن تلویزیون‌ها، آن‌ها را بر روی دیوار نصب می‌کنند. اصطلاحاً به این دیوار تی وی وال گفته می‌شود. اگر قصد تغییر دکوراسیون دارید و می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانیم تی وی وال جذابی داشته باشیم، این مطلب را از دست ندهید.

تی وی وال چیست؟

به طور کلی و به زبان خیلی ساده تی وی وال (TV Wall)، به دیواری که تلویزیون روی آن نصب می‌شود گفته می‌شود. البته به طور خاص تی وی وال‌ها به صفحه‌های مجزا از دیوار گفته می‌شود که تلویزیون روی آن‌ها نصب می‌شود. دیوار پشت تلویزیون با مصالح مختلف در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی ساخته می‌شود که در ادامه بیش‌تر به آن می‌پردازیم.

چرا داشتن یک تی وی وال جذاب، مهم است؟

در سال‌های اخیر تلویزیون‌ها تغییرات زیادی داشته‌اند و در اندازه‌ها و اشکال مختلف به بازار عرضه شده‌اند. درواقع با رشد تکنولوژی و تولید تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی، پایه‌های نگهدارنده‌ی تلویزیون‌ها نیز تغییر کرد. به این شکل که پایه‌های تلویزیون جای خود را به یونیت‌ها و واحدها دادند. از سوی دیگر با هر چه کوچک‌تر شدن خانه‌های مسکونی و لزوم استفاده‌ی درست از فضا، تلویزیون‌ها بر روی دیوار نصب شدند. به همین دلیل دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون اهمیت پیدا کرد. فراموش نکنید که تلویزیون و عناصر اطرافش یکی از اصلی‌ترین بخش‌های دکوراسیون منزل شما به شمار می‌رود. به این دلایل دیوار پشت تلویزیون فضای خاصی را در اتاق نشیمن و یا سالن پذیرایی شما ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، در گذشته سبک زندگی به گونه‌ای بود که اعضای خانواده مدت زمان زیادی را با یکدیگر می‌گذراندند. این امر جدای از بالا بردن کیفیت روابط، منجر می‌شد که اعضای خانواده در جریان بسیاری از کارهای یکدیگر باشند. ولی امروزه با تغییر سبک زندگی و افزایش فردگرایی‌، روابط خانوادگی نیز تغییر کرده است. اعضای خانواده دیگر مانند گذشته زمان چندانی را با یکدیگر نمی‌گذرانند و هر کس درگیر مسائل شخصی خودش است. از این‌رو کیفیت زمان کوتاهی که اعضای خانواده دور یکدیگر جمع می‌شوند اهمیت زیادی دارد. وجود مکانی گرم و دوست‌داشتنی موجب افزایش صمیمیت بین افراد می‌شود و سطح کیفیت روابط اعضای خانواده را نیز بالا می‌برد. یکی از فضاهایی که اعضای خانواده دور یکدیگر جمع می‌شوند، هنگام تماشای تلویزیون است. پس اگر به دنبال ایجاد فضایی گرم برای دورهمی‌های خانوادگی خود هستید از دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون خود غافل نشوید.

 کاربرد ترمووال در طراحی تی وی وال

مزایا و ویژگی‌های تی وی وال

امروزه پشت تلویزیون‌ها از مواد مختلفی تولید می‌شوند و به یک نوع مصالح خاص محدود نمی‌شوند. ولی به طورکلی همگی آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که دیوار پشت تلویزیون را به یک محصول محبوب تبدیل می‌کند. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر است.

نصب آسان و سریع

وزن کم

نظافت آسان

قیمت مناسب

برخورداری از رنگ و طرح‌های متنوع

جنس و بافت متنوع

ایجاد فضایی خاص و جذاب به کمک ترمووال تی وی وال

همان‌طور که می‌دانید یکی از متریال‌های قدیمی در معماری و طراحی داخلی، چوب است که فضای گرم و صمیمانه‌ای را ایجاد می‌کند. امروزه به دلیل قیمت بالای محصولات چوبی از چوب مصنوعی در دکوراسیون استفاده می‌شود. ترمووال به عنوان یک نمونه چوب مصنوعی یکی از عناصر اصلی دکوراسیون به شمار می‌رود.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم به دلیل اهمیت نقش پشت تلویزیون در دکوراسیون منزل، روزبه‌روز ایده‌ها و طرح‌های متنوعی از آن ارائه می‌شود. از نمونه متریال‌های محبوب و چشم‌نوازی که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده، استفاده از ترمووال در دیوار پشت تی وی است. شما با این کار فضایی متفاوت از سایر بخش‌های خانه ایجاد می‌کنید. به دلیل کاربرد زیاد ترمووال در طراحی دیوار پشت تی وی، اصطلاحاً به آن ترمووال تی وی وال نیز گفته می‌شود. ترمووال تی وی وال تنوع گسترده‌ای دارد و در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی ارائه می‌شود که طیف گوناگونی از سلیقه‌ها را در بر می‌گیرد. ترمووال تی وی وال از طیف رنگی گسترده‌ای برخوردار است و رنگ‌های گردویی، خاکستری، سفید، آنتراسیت و کروم جزء رنگ‌های پرطرفدار آن محسوب می‌شود.

تی وی وال ترکیبی

دست شما حین طراحی و اجرای پشت تی وی کاملاً باز است و می‌توانید از مدل‌های ترکیبی استفاده کنید. به این معنی که همزمان از چندین مصالح در طراحی پشت تی وی خود بهره ببرید. این کار منجر به جذاب شدن دیوار پشت تلویزیون و مانع خستگی‌تان می‌شود. برای نمونه می‌توانید ترمووال تی وی وال خود را به وسیله‌ی جزئیاتی مانند قفسه‌ی کتاب، کشو، گلدان‌های کوچک، چشم‌نوازتر کنید. علاوه بر این با ترکیب ترمووال و ماربل شیت می‌توانید فضایی زیبا و خاص ایجاد کنید. اگر به دنبال ایجاد فضایی خیره‌کننده در پشت تی وی خود هستید، از نورپردازی غافل نشوید. همچنین برای خانه‌های کوچک و نقلی، پشت تی وی کشویی بهترین گزینه است.

 کاربرد ترمووال در طراحی تی وی وال

در پایان باید گفت که دیوار پشت تلویزیون را می‌شود با مصالح گوناگونی طراحی و اجرا کرد. در این میان انتخاب متریال خاص بستگی زیادی به سلیقه و میزان هزینه‌ای که شما می‌خواهید بکنید دارد. در این میان یکی از بهترین و رایج‌ترین متریال‌های پشت تلویزیون، ترمووال است.

اگر قصد اجرای تی وی وال ترمووال را دارید می‌توانید روی تخصص تیم طراحی و اجرای ما در کلینیک ساختمانی راشین حساب کنید. شما می‌توانید انواع ترمووال را در سایت ما مشاهده نمایید. خوشحالیم که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری آنلاین در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا