علمی و پزشکی

بهترین راهکار در معکوس کردن دیابت

بهترین راهکار در معکوس کردن دیابت

آفتاب‌‌نیوز :

 نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که حداقل ۱۰ درصد از وزن بدن خود را در پنج سال اول پس از تشخیص دیابت نوع ۲ از دست می‌دهند، به احتمال زیاد از شر این بیماری خلاص می‌شوند.

به نقل از هلث، نتایج این مطالعه نشان داد که کاهش وزن ۱۰ درصدی در مقایسه با بیمارانی که وزن کم نمی‌کنند، می‌تواند شانس بهبودی را دو برابر کند به این معنی که افراد مبتلا به دیابت تا زمانی که به تدریج وزن خود را کاهش دهند می‌توانند بر این بیماری غلبه کنند.

دکتر هاجیرا دمبا میلر، محقق ارشد این تحقیق گفت: ما مدتی است که می‌دانیم با استفاده از اقدامات نسبتا شدید مانند برنامه‌های فشرده کاهش وزن و محدودیت شدید کالری، می‌توان دیابت را بهبود بخشید.

این مداخلات می‌تواند برای افراد بسیار چالش‌برانگیز باشد و دستیابی به آنها دشوار است اما، نتایج ما نشان می‌دهد که ممکن است بتوانیم از شر دیابت حداقل برای پنج سال، با کاهش وزن کمتر از ۱۰ درصد خلاص شد. این مورد برای بسیاری از افراد انگیزه‌بخش‌تر و در نتیجه دست‌یافتنی‌تر خواهد بود.»

بیش از ۴۰۰ میلیون نفر در جهان به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند و در خطر ابتلا به بیماری قلبی، نابینایی، سکته مغزی و قطع اندام تحتانی قرار دارند.

دارو همراه با تغییرات مثبت در شیوه زندگی می‌تواند به بیماران کمک کند تا با این وضعیت کنار بیایند البته نشان داده شده است که رژیم‌های ورزشی سخت یا برنامه‌های رژیم غذایی سخت، سطح گلوکز خون را به حالت عادی برمی‌گردانند و دیابت را درمان می‌کنند.

برنامه‌های مدیریت کاهش وزن معمولا به محدودیت‌های کالری سفت و سخت در یک دوره زمانی کوتاه نیاز دارند.

نتایج مطالعات گذشته نشان داده است که از هر ۱۰ بیمار تازه تشخیص داده شده به دیابت، ۹ نفر و ۵۰ درصد افراد مبتلا به دیابت طولانی مدت با پیروی از یک رژیم غذایی فشرده کم کالری به مدت هشت هفته تحت نظارت بالینی، از این بیماری بهبود یافته‌اند.

رژیم غذایی بسیار کم کالری شامل مصرف ۷۰۰ کالری در روز است.

پروفسور سیمون گریفین، محقق ارشد این تحقیق گفت: این امر اهمیت مدیریت وزن را تقویت می‌کند که می‌تواند از طریق تغییر در رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی به دست آید.

دیابت نوع ۲، اگرچه یک بیماری مزمن است، می‌تواند منجر به عوارض قابل توجهی شود اما همانطور که مطالعه ما نشان می‌دهد، می‌توان آن را کنترل و حتی معکوس کرد.

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا