عمومیمدیریت کسب و کار

مشکلات سیستمی در عیب یابی آیفون تصویری

یکی از لوازم ضروری خانه که در صورت خرابی زحمت زیادی برای صاحب خانه ایجاد می کند، دربازکن تصویری است که گاهی به دلیل یک سری مشکلات کوچک قادر نیست کار خودش را به درستی انجام دهد. در این مقاله از نمایندگی آیفون تصویری تابا در مشهد؛ سعی داریم تمام ایراداتی که یک دربازکن تصویری ممکن است با آن مواجه شود را بازگو کنیم تا هر شخص خودش بتواند به تعمیر آیفون تصویر خانه اش بپردازد.

مشکلات سیستمی در عیب یابی آیفون تصویری

معرفی کاربرد رنگ سیم ها در برند های مختلف

اولین چیزی که باید در مورد آیفون تصویری بدانید کاربرد هر یک از سیم های خروجی از مانیتورهاست که در ادامه آموزش تعمیر آیفون تصویری به شما کمک می کند. پس در تصویر زیر کاربرد هر یک از این سیم ها را مشخص کرده ایم. در ادامه راه کشف علت خرابی دربازکن تصویری با دو قطعه اصلی روبرو هستیم که می توانیم با توجه به نشانه هایی که این دو از خود بروز میدهند، تشخیص دهیم علت مشکل از کجا نشات گرفته است. این دو قطعه عبارت هستند از مانیتور آیفون تصویری و پنل دربازکن یا همان زنگ دم درب.

خرابی های مانیتور آیفون تصویری

در بیشتر موارد، اولین قطعه ای که نشانه هایی از خرابی و معیوب بودن قطعه ای را نشان می دهد، همین مانیتور آیفون تصویری است که با توجه به نوع اشکال، علت و روش تعمیر آن را بازگو می کنیم.

1- مانیتور زنگ نمی خورد.

منظور از زنگ نخوردن این است که با فشردن دکمه زنگ دم درب صدای زنگ را نمی شنویم. حالا ممکن است مانیتور به طور کل هیچ عملی انجام ندهد و یا تصویر روشن شود ولی صدای زنگ نیاید.

2- صدا را نمی شنویم

وقتی با مشکل رد و بدل شدن صدا روبروییم، یعنی اینکه گاهی صدا از پنل به مانیتور نمی رسد یا صدا از مانیتور به پنل انتقال نمی یابد و یا هر دو سیمت قطع است. برای متوجه شدن دقیق خرابی مورد سوم: اگر بلندگو پنل خراب شده باشد همه ی واحد ها با این مشکل روبرو هستند و در صورت خرابی میکروفن، فقط یک واحد این مشکل را دارد.

3- تصویر مانیتور آبی است

این مورد ممکن است چندین علت داشته باشد و ما بر اساس احتمال بیشتر به ترتیب هر کدام را در جدول زیر آورده ایم.

4-مانیتور خاموش است

مانیتور روشن نمی شود و یا اصلا هیچ عملی انجام نمی دهد. این مورد گاهی کم هزینه و گاهی منجر به تعویض کلی مانتور آیفون تصویری میگردد.

5-تصویر نویز دارد یا سیاه و سفید است.

برای تعمیر آیفون تصویری گاهی به مشکلاتی بر می خوریم که آنقدری اساسی نیست که سیستم را از کار بیاندازد ولی با این حال آزار دهنده می باشد. مثل نویز در تصویر و یا مشاهده سیاه و سفید دم درب در صورتی که مانیتور رنگی است.

6- پس از گذاشتن گوشی صدا بیرون پخش نمی شود

این مورد بیشتر در مانیتور هایی که از سیستم قطع کن مکانیکی استفاده میکنند دیده می شود و باز هم در مدلهای قدیمی و بی کیفیت بسیار دیده شده است.

7- با فشردن دربازکن درب ورودی باز نمی شود.

این مورد نیز یکی از موارد شایع جهت تعمیر آیفون تصویری است که ممکن است علت های مختلفی داشته باشد.

8- تصویر گوشی قطع نمی شود و همیشه روشن می ماند.

بسیار پیش می آید که تصویر گوشی روشن می ماند و خاموش نمی شود. این مورد نیز می تواند دلایل زیر را داشته باشد.

خرابی پنل دم دری و تعمیر آیفون تصویری

در بسیار مواقع ما مشکل را از پنل دم درب متوجه می شویم و می باست با توجه به نشانه های عیب آن را بر طرف نماییم.

1- از پنل صدای بوق می آید

در اصطلاح فنی به این حالت ایجاد فید بک می گویند. این صدای بوق زمانی می آید که فاصله زمانی رفت و برگشت صدا صفر شود. این حالت را وقتی با دو گوشی موبایل که به یکدیگر تماس می گیرند و کنار هم هستند نیز می توانیم ببینیم.

*- اگر حالت سوم ایجاد شد می بایست فاصله بلندگو و میکروفن را زیاد کرد. میکروفن را از جای اصلی خارج کنید و بر روی پنل در جایی دورتر از بلند گو با یک مته نازک بر روی پنل یک سوراخ ایجاد کنید و میکروفن را در آنجا فیکس کنید. مشکل رفع میگردد.

2- دید در شب ضعیف است.

به صورت کلی در اماکنی که نور کمکی در شب وجود ندارد نباید انتظار بیش از 1 متر دید برای آیفون تصویر داشت. این مورد را در نظر داشته باشید که دو روش برای دید در شب وجو دارد. روش اول استفاده از LED مادون قرمز بر روی پنل است که تقریبا دیده نمی شود ولی برد کمی دارد. و ر.ش دوم استفاده از LED معمولی است که روبروی پنل را روشن می کند ولی برای مراجعه کننده می تواند ناخوش آیند باشد.

3- صدای خروجی پنل ضعیف است

به طور کلی آیفون تصویری را نباید با آیفون صوتی مقایسه کرد. چرا که صدای خروجی آیفون تصویری بسیار کمتر از دربازکن صوتی می باشد. ما در این مقاله سعی کرده ایم اکثر خرابی های شایع را بیان کنیم و روش تعمیر آیفون تصویری را در آن هنگام نیز آموزش دهیم. با این حال اگر خرابی ایجاد شده محصول شما در این مقاله وجود ندارد، می توانید در قسمت نظرات آن را بیان کنید تا روش تعمیراش را در پاسخ در یافت نمایید. این پست ماهانه بروز می گردد.

4- روشن ماندن LED دید در شب حتی زمان قطع سیستم

بسییار پیش آمده که دیده ایم، پنل دم دری برخی از منازل همواره روشن است و این مورد را از روشن ماندن LED دید در شب متوجه می شویم. قبل از بررسی پنل از اینکه مانیتورهای داخل ساختمان مشکلی نداشته باشند مطمئن شوید. بسیاری از خرابی هایی که در این محصول ایجاد می شود نیاز به تعمیرات اساسی آیفون تصویری ندارد و ممکن است یک اشتباه کوچک باشد. پیشنهاد میکنیم قبل تماس گرفتن، جهت تعمیر دربازکن تصویری این مقاله را بخوانید.

به آیفون تصویری یک کابل و یک سیم چند تایی وصل شدهاست. کابل سفید رنگ برق 220 ولت را انتقال میدهد و سیم چند تایی که به صورت فیش است، ولتاژ خطرناکی ندارد. اگر مجبور هستید آیفون تصویری را باز کنید، برق اصلی را قطع نمایید. اکثر آیفون های تصویری گارانتی طولانی مدت دارند، قبل از دست بردن به دربازکن تصویری با خدمات شرکت تولید کننده تماس بگیرید و مشکل را بیان کنید. خیلی از شرکتها پس از سپری شدن گارانتی نیز خدمات ارزان به مشتریانشان اعطا می کنند. پس اگر سیستم گارانتی نداشت، ابتدا با توجه به این مقاله کشف کنید مشکل از کجاست و اگر خوتان قادر به رفع مشکل نبودید با خدمات پس از فروش قانونی این شرکتها تماس بگیرید.

اگر واقعا زمان و حوصله خواندن این مقاله را ندارید می توانید با شماره 021-72195 تماس حاصل نموده و جهت اعزام تکنسین اقدام نمایید تا در سریعترین زمان تعمیرکار ماهر به محل نصب شما مراجعه نماید. امروزه آیفون های تصویری به عضو اجتناب ناپذیر هر خانه های تبدیل شده اند. این وسیلۀ کارآمد نقشی فراتر از انتقال یک تصویر ساده را برای ما ایفا می کند. همانند سایر تجهیزات الکترونیک مستعد خرابی ها و یا مشکلاتی هستند.ما در این مقاله به عیب یابی مشکلات رایج انواع برندهای آیفون تصویری مانند الکتروپیک، تابا، سیماران، تکنما می پردازیم.

منبع:

سفارش کیک در مشهد

سفارش کیک در تهران

دکمه بازگشت به بالا