اجتماعیمدیریت کسب و کار

از چه راه‌هایی می‌تونیم برای مهاجرت به انگلستان اقدام کنیم؟

همه چیز درباره مراحل و شرایط دریافت ویزای انگلستان

دریافت ویزای انگلستان، یکی از کشورهای پرطرفدار برای اقامت گرفتن و مهاجرت دائمی می باشد. شما که درحال مطالعه این مقاله هستید قطعا به دنبال راه ها و نحوه دریافت ویزای این کشور و اینکه چطوری می توان ویزای انگلیس را گرفت می گردید. ما در این مطلب سعی کرده ایم تا با استفاده از تجربیات و تخصص وکیل مهاجرتی خود مهمترین موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم.

ویزای تحصیلی انگلیس ملک پور: در ویزا724 به واسطه همکاری مستقیم با وکلای قانونی، با تجربه و خوشنام در انگلیس و با داشتن مجوزهای لازمه، میتوانیم از طریق برنامه های تجاری، سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و استارتاپ انگلیس، مسیر شما را برای رسيدن به اهدافتان در انگلستان هموار کنیم، برای مشاهده مجوزها و راه های ارتباطاتی با ما، می توانيد به صفحه مراجعه کنید.

در رابطه با ویزا و روشهای مهاجرت به انگلستان سوالاتی بسیاری وجود دارد، مانند:

چگونه میتوانم ویزای انگلستان (انگلیس) بگیرم؟ (انگلیس)؟ شرایط دریافت اقامت دائم انگلستان (انگلیس)؟ (انگلیس)از چه طریقی امکان پذیره؟ شرایط زندگی در انگلستان (انگلیس) به چه صورت هستش؟ هزینه تحصیل در انگلستان (انگلیس) چقدر است؟ ویزای تحصیلی انگلستان (انگلیس) رو چطور میشه گرفت؟ هزینه شهریه دانشگاههای انگلستان (انگلیس) چقدر است؟ و….

این مقاله رو حتما مطالعه بفرمایید که جوابگوی بسیاری از سوالات شما خواهد بود.

در صورت تمایل برای دریافت مشاوره تخصصی درباره استارتاپ ویزا و کارآفرینی انگلستان به صفحه مراجعه فرمایید.

ویزای انگلستان:

برای باید به صورت جداگانه درخواست را برای سفارت مطرح کنید و با ویزای شینگن نمیتوانید وارد انگلستان شوید. برای  باید دارای مدارک قوی و قابل قبولی برای اثبات بازگشت خود از انگلستان به سفارت ارائه دهید. این مسئله مستلزم تجربه و گذراندن مراحل پیچیده‌ای است که معمولا متقاضیان را با مشکل مواجه می‌کند. برای گذراندن این مراحل باید با مفهوم انبوهی از واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی آشنا بود و بی‌دقتی در این مورد به معنای آغاز دوباره‌ی، اتلاف وقت و حتی محرومیت از ارائه‌ی دوباره درخواست است.

 ویزای انگلستان:

1) ویزای توریستی انگلستان

سینگل و مولتی ( 6 ماهه، 2 ساله، 5 ساله، 10 ساله)

این نوع از به صورت توریستی یا همان ویزای ویزیتوری می باشد که با اخذ این ویزا شما از لحاظ قانونی را نخواهید داشت. در صورتی که واجد شرایط اخذ ویزای انگلستان هستین میتوانید اقدام به درخواست ویزای توریستی داشته باشید. (تاریخچه سفر قوی در شانس دریافت ویزای ویزیتوری انگلیس بسیار تاثیر گذار است)

مدارک مورد نیاز برای اخذ :

اصل پاسپورت

دو قطه عکس

ترجمه شناسنامه و مدارک ازدواج

ترجمه مدارک شغلی و بیمه تامین اجتماعی

ترجمه سند ملکی

پرینت 3 ماهه حساب بانکی

تمکن مالی به لاتین

2) ویزای تحصیلی انگلستان:

افرادی که تمایل دارند در کشوری تحصیل کنند که در صدر کشورهای دانشجو پذیر باشد و زندگی در آن همیشه تازگی به همراه داشته باشد، قطعا انگلستان یک پیشنهاد فوق العاده محسوب خواهد شد. جزو پنچ کشور برتر دنیا از لحاظ کیفیت برجسته‌ی تحصیل، سرمایه‌گذاری‌های پرسود و اقامت راحت شناخته شده است.

عاملی که سبب شده هرساله بیش از هزار متقاضی به منظور تحصیل به انگلستان سفر کنند این است که انگلستان مرکز تجهیزات و توسعه برای تحصیل محسوب می‌شود.

در شهرهای بزرگ انگلستان، می‌توان زندگی توام با آرامش، علم و امنیت را تجربه کرد. زبان رسمی این کشور انگلیسی است و نسبت به کشورهای انگلیسی‌زبان دیگر مانند آمریکا، تنوع لهجه‌ی بالایی دارد. در مسئله قابل توجه وجود دوستی بین ادیان مختلف از جمله مسلمان، مسیحی، یهودی، بودایی هندو است که با صلح و احترام به عقاید در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

ادامه تحصیل در خارج از کشور تجربه‌ای است که زندگی بیشتر افراد را متحول می‌کند، پس می‌بایست مقصد به درستی انتخاب شود.

کشور انگلستان دارای بیش از 50 شهر مناسب برای اقامت دانشجویان است. از میتوان به لندن، تاتنهام، آرسنال، بیرمنگام، منچستر، لیدز، ناتینگهام و نیوکاسل اشاره کرد.

در میان شهرهای کشور انگلستان، لندن نمونه‌ی مشهود یک شهر پیشرفته با قطب اقتصادی، علمی و فرهنگی جهان است. لندن با داشتن 45 دانشگاه انواع تخصص‌ها را پوشش می‌دهد که از پنج دانشگاه برتر جهان دوتای آن‌ در لندن قرار دارد.

در کشور انگلستان تعداد قابل توجهی کتابخانه با بیش از 150 میلیون جلد کتاب و دانشگاه‌هایی که بالاترین امتیاز را در استانداردهای بین‌المللی از آن خود کرده‌اند، دوران تحصیل در انگلستان را به تجربه‌ی پرباری تبدیل می‌کنند.

سیستم آموزشی انگلستان چهار مرحلهی مختلف دارد:

دوره آموزش ابتدایی

دوره آموزش متوسطه

دوره آموزش تکمیلی

دوره آموزش عالی

دوره آمزش ابتدایی و متوسطه در انگلستان از سن 5 تا 16 سالگی می باشد. و برای همه‌ی افراد اجباری است. این مدت به 4 پایه‌ی اصلی تقسیم بندی می‌شود:

پایه‌ی اول: 5 تا 7 سال (مقطع ابتدایی)

پایه‌ی دوم: 7 تا 11 سال (مقطع ابتدایی)

پایه‌ی سوم: 11 تا 14 سال (مقطع دبیرستان)

پایه‌ی چهارم: 14 تا 16 سال (مقطع دبیرستان)

مزایای تحصیل در انگلستان:

با انتخاب کشور انگلستان برای ادامه‌ی تحصیل، فرصت‌های بی‌شماری در اختیار فرد خواهد بود. علاوه بر درس خواندن در معتبرترین دانشگاه‌ها، می توان 20 ساعت در هفته مشغول به کار شد و درآمد کسب کرد و همچنین می‌توان از موزه‌های بی شمار لندن، کاخ باکینگهام و باغ‌های دیدنی دیگر نیز دیدن کرد. شرکت در تورهای عکاسی در اطراف ساعت جهانی بیگ بن، ساختمان پارلمان و وست مینستر نیز گزینه‌های جذابی به‌شمار می‌روند.

توجه داشته باشید که10 درصد از ساکنان لندن با دوچرخه جابجا می‌شوند می‌توان از این وسیله نیز برای بازدید از سطح شهر و گشت‌وگذار استفاده کرد. البته نگران نباشید تمامی امکانات در شهر لندن برای کسانی که از دوچرخه استفاده میکنند محیا می‌باشد.

زندگی و تحصیل در انگلستان هر روز هیجان بیشتر و غافلگیری جدیدی به همراه دارد! جشنواره‌های موسیقی و دیگر جشنواره‌های هنری‌ای که در انگلستان برگزار می‌شوند، بیش از 5 هزار گالری و جذابیت‌های توریستی مانند سالن‌های اپرا و موزه‌های انگلستان، این کشور را به یکی از جذاب‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است..

تعداد زیادی دانشجو در این کشور وجود دارد تخفیف‌های متنوعی که به منظور استفاده از خدمات گوناگون (از بلیط وسایل حمل‌و نقل عمومی گرفته تا رستوران‌ها و گالری‌ها) برای دانشجویان تعبیه شده است جای هیچ نگرانی‌ای در خصوص هزینه‌ها باقی نمی‌گذارد.

کشور انگلستان تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد؛ طرفداران مد و فشن از لندن که یکی از مراکز مد و فشن در جهان به خصوص استایل خیابانی است استقبال می‌کنند؛ کافه‌ها و رستوران‌های متنوع پاسخگوی نیاز طرفداران غذاهای بین‌المللی خواهد بود؛ اما افرادی که در میان جنب ‌وجوش زندگی شهری به خلوت و آرامش احتیاج دارند می‌توانند از پارک‌های لندن که به همین منظور تعبیه شده‌اند لذت ببرند؛ و در پاسخ به افرادی که می‌خواهند خیالشان بابت پیدا کردن شغل پس از تحصیل راحت باشد، باید گفت انگلستان جایی است که حتی در دوره‌های رکود اقتصادی هم موقعیت‌های شغلی بسیاری را برای فارغ‌التحصیلان فراهم آورد.

جذاب‌ترین جنبه‌ی دانشجوی بین‌المللی بودن در انگلستان این است که فرصت آشنایی با فرهنگ‌های جدید میسر خواهد بود. انگلستان با داشتن بیش از 100 هزار دانشجوی خارجی به سرزمینی از تلاقی فرهنگ‌های کل کره‌ی زمین تبدیل شده است؛ بنابراین نه تنها این شانس فراهم شده که از اقصی نقاط جهان دوستانی پیدا کرد بلکه مشکلی هم برای یافتن هموطن وجود نخواهد داشت. و تبعیض نژادی در کشور انگلستان در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار کمتر به چشم میخورد.

درنهایت، 3 دلیل اصلی وجود خواهد داشت که انگلستان را به یک انتخاب مناسب برای ویزای تحصیلی تبدیل خواهد کرد.

شرایط سنی تحصیل در انگلستان:

بسیاری از افراد برای اخذ تحصیل در انگلستان نگرانی شرایط سنی دارند. برای اخذ بورسیه و ادامه تحصیل در انگلستان محدودیت سنی وجود ندارد اما برای دریافت ویزای انگلستان شرایط سنی باید بررسی شود. در صورت داشتن مشمولیت نظام وظیفه برای اخذ ویزا باید فرایند خاصی طی شود و مجوزهای لازم برای خروج از کشور کسب شود. در این خصوص می‌توانید از کارشناسان موسسه مشورت بگیرید. اگر به دنبال تحصیل در انگلستان هستید، یکی از اقداماتی که لازم است انجام دهید تا در دانشگاه‌های معتبر انگلستان تحصیل کنید، اخذ ویزای تحصیلی در انگلستان است.

انواع ویزای تحصیلی انگلستان:

(ویزای کوتاه مدت انگلستان)  Short-term study visa

ویزای کوتاه‌مدت انگلیس بازه‌ی زمانی 6 الی 11 ماه را شامل می‌شود و قابل تمدید نیست. در صورتی که ویزای کوتاه مدت انگلیس داشته باشید امکان تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های دولتی انگلیس و اجازه‌ی کار نخواهید داشت. همچنین امکان همراه بردن اعضای خانواده را ندارید. ویزای کوتاه مدت انگلستان اغلب برای گذراندن دوره‌های فراگیری زبان انگلستان استفاده می‌شود.

 (ویزای دانش آموزی انگلستان) Tier 4 (Child) student visa

این نوع ویزای تحصیلی انگلستان برای کودکان 4 الی 17 ساله است که قصد ادامه‌ی تحصیل در مدارس انگلستان را دارند. با این نوع از ویزای انگلستان به یک نفر از اعضای خانواده به عنوان گاردین ویزای انگلستان اهدا میگردد.

 (ویزای دانشجویی انگلستان) Tier 4 (General) student visa

این نوع ویزای تحصیلی برای افراد بالای 17 سال است که قصد ادامه‌ی تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های انگلستان را داشته باشند.

 ( ویزای نخبگان انگلستان)Tier 1 (Exceptional Talent

این نوع ویزا، ویزای درجه 1 یا ویزای استعداد درخشان نامیده‌ می‌شود. ویزای استعداد درخشان سهمیه‌ی محدودی دارد و در سال 500 نفر از سرتاسر دنیا را شامل می‌شود.

از چه راه‌هایی می‌تونیم برای مهاجرت به انگلستان اقدام کنیم؟

کار حین تحصیل در انگلستان

افراد بالای 16 سال می‌توانند حین تحصیل به کار هم مشغول شوند. دانشجویان مقطع کارشناسی اجازه 10 ساعت کار در هفته را دارند. دانشجویان ارشد و دکترا نیز اجازه‌ی  20 الی 30 ساعت کار در هفته دارند. حقوق دریافتی بین 9 الی 12 پوند به ازای هر یک ساعت کاری محاسبه می‌شود.

داشتن همراه حین تحصیل در انگلستان

یکی از مواردی که اغلب داوطلبان تحصیل در انگلستان تمایل دارند بدانند، داشتن همراه حین تحصیل در انگلستان است. دانشجویان مقطع کارشناسی اجازه‌ی بردن همراه را ندارند اما دانشجویان ارشد و دکترا می‌توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را همراه ببرند. علاوه‌براین، همسر دانشجو اجازه‌ی کار در انگلستان را نیز خواهد داشت.

هزینه های تحصیل و زندگی در انگلستان:

هزینه‌ی زندگی در انگلستان به طور متوسط مبلغی بین 900 الی 1000 پوند در ماه است. هزینه‌ی تحصیل بنابر مقطع و رشته تحصیلی کمی تفاوت دارد. هزینه‌ی تحصیل در مقطع لیسانس در کشور انگلستان مبلغی بین 11 هزار تا 20 هزار پوند، هزینه‌ی تحصیل در مقطع ارشد مبلغی بین 12 هزار تا 22 هزار پوند و هزینه‌ی تحصیل در مقطع دکترا مبلغی حدود 15 هزار تا 24 هزار پوند خواهد بود.

زبان مورد نیاز برای تحصیل در انگلستان:

یکی از موقعیت‌های خوب برای فرا گرفتن زبان انگلیسی، تحصیل در انگلستان است. مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی متفاوت است؛ برای تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه‌های انگلستان مدرک آیلتس با نمره‌ی 5/5، مقطع فوق لیسانس آیلتس با نمره‌ی 6/5 و مقطع دکتری آیلتس با نمره‌ی 7 مورد نیاز است.

نکته مهم برای کسانی که مدرک زبان ندارند این است که امکان فراگرفتن زبان انگلیسی قبل از ورود به دانشگاه نیز در انگلستان فراهم است.

دوره‌های زبان در انگلستان:

برای گذراندن دوره‌ی زبان در انگلستان لازم است ویزای کوتاه‌ مدت دریافت کنید. این ویزا معمولا برای مدت 6 ماه یا 11 ماه صادر می‌شود. شهریه سالیانه این دوره‌ها در مراکز آموزش زبان بین 2000 تا 8000 پوند و شهریه کالج های دولتی 4000 تا 5000 پوند در سال می‌باشد. کالج‌های زبان در انگلیس مجهز به لابراتوارهای پیشرفته‌ی زبان بوده و زبان‌آموزان را در هر سطح و ملیتی می‌پذیرند. در این دوره‌ها علاوه بر کلاس‌های عمومی و آمادگی آزمون‌های تافل و آیلتس، دوره‌های تخصصی زبان نیز در زمینه‌های مختلف ارائه می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در انگلستان:

– انگیزه نامه تحصیلی Statement Of Purpose1.

– اصل مدرک زبان انگلیسی (IELTS)2.

– رزومه و سوابق کاری و تحصیلی متقاضی

– مدارک تحصیلی به همراه ترجمه انگلیسی (مدرک تحصیلی، ریز نمرات، مدرک آیلتس)

– مدارک مالی (هزینه دانشگاه + 7200 پوند برای دانشگاه‌های خارج از لندن یا 9000 پوند برای دانشگاه‌های داخل لندن)

– اصل مدرک تحصیلی در مقاطع مختلف مانند دیپلم، لیسانس و …+ ترجمه مدارک به زبان انگلیسی

– ریز نمرات مقاطع تحصیلی + ترجمه مدارک به زبان انگلیسی

– اصل پاسپورت

– گواهی سلامت

– چهار قطعه عکس

– ارائه پرینت تمکن مالی که گردش مالی فرد

تاریخ شروع کلاس‌ها:

تاریخ شروع کلاس‌های دانشگاه‌های انگلستان معمولا از ماه سپتامبر (شهریور) است. تاریخ اعلام درخواست پذیرش با توجه به دانشگاه‌ها و مقاطع مختلف، تفاوت دارد.

بورسیه تحصیلی در انگلستان:

بورسیه‌های تحصیلی اغلب به دانشجویان دکترا تعلق می‌گیرد. اما وکلای موسسه شرایط را برای دریافت بورس تحصیلی در دبیرستان و کالج‌ها، لیسانس و فوق لیسانس نیز میسر کرده است. ما در اخذ پذیرش دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلستان برای دانشجوهای ایرانی، بهترین بورس‌های تحصیلی در انگلستان را فراهم می‌کنیم. این موفقیت چندین ساله الهام گرفته از تجارب تیم وکلای ماست.

دکمه بازگشت به بالا