عمومیمدیریت کسب و کار

ویژگی های کابینت سبک مدرن چیست؟

کابینت مدرن آشپزخانه؛ ویژگی‌ها و خصوصیات بارز کابینت مدرن چیست؟

هیچیک از اجزای آشپزخانه، همانند کابینت‌ها نمی‌توانند زیبایی را به محیط آشپزخانه‌تان وارد آوردند. در واقع، این رنگ و سبک کابینت‌ها ست که دکوراسیون و تِم کلی آشپزخانه را تعیین می‌کند؛ می‌توان گفت سبک آشپزخانه، تابعی از سبک کابینت‌ آشپزخانه است. افراد بر حسب سلایق و روحیاتی که دارند، به مدل‌های کلاسیک یا مدرن، علاقه و توجه نشان می‌دهند. بسیاری، کابینت‌هایی کلاسیک، اشرافی و پر کار را می‌پسندند و بسیاری دیگر، سبک‌های ساده و بی‌آلایش، بیشتر نظر آن‌ها را جلب می‌کند. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم کابینت مدرن آشپزخانه را بیشتر به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز زیبایی را در سادگی می‌بینید، در ادامه همراه ما باشید تا از خصوصیات و ویژگی‌های کابینت مدرن آشپزخانه و نحوه خرید کابینت مدرن بیشتر با شما سخن بگوییم.

ویژگی های کابینت سبک مدرن چیست؟

تعریف کابینت مدرن

کابینت مدرن به سبکی از دکوراسیون و طراحی کابینت آشپزخانه گفته می‌شود که در آن سادگی، حرف اول را می‌زند. کابینت مدرن ، از هر جنس و رنگی که باشد، ویژگی اصلی آن سادگی است. این سبک، تماما نقطه مقابل کابینت کلاسیک بوده و در آن، خبری از طرح‌ها و مدل‌های سلطنتی و اشرافی نیست! این کابینت‌ها هر چه بیشتر ساده باشند، بیشتر به سبک کابینت مدرن آشپزخانه نزدیک‌ترند.

ویژگی‌های شاخص کابینت مدرن آشپزخانه

·         جدید و منطبق بر مد روز:

اگر چه انواع کابینت کلاسیک نیز، کابینت‌هایی جدید و منطبق بر مد روز محسوب می‌شوند، اما کابینت مدرن ، به راستی سبک جدیدی در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می‌شود. این سبک در واقع، نقطه‌ی مقابل سبک کلاسیک و پرکار گذشته است، بنابراین همانطور که از اسمش پیداست، سبکی بسیار جدید است و فضای منزل شما را بسیار لوکس و مدرن نشان می‌دهد.

·         سادگی :

همانطورکه اشاره شد، اصلی‌ترین ویژگی کابینت مدرن سادگی است. این کابینت‌ها در نهایت سادگی طراحی و ساخته می‌شوند و در آن‌ها طرح‌های پیچیده و سخت وجود ندارد.

·         امتداد تا سقف :

کابینت مدرن معمولا بلندتر از کابینت‌های کلاسیک طراحی می‌شود و معمولا تا نزدیک سقف ارتفاع دارند. برخی مدل‌های کابینت مدرن در نگاه اول، همانند دیوار آشپزخانه به نظر می‌رسند؛ خصوصا انواع بسیار ساده‌ی آن که بدون دستگیره نیز ساخته می‌شوند.

·         بدون دستگیره یا با دستگیره‌های ساده :

کابینت مدرن آشپزخانه یا دستگیره ندارد و یا اگر دارای دستیگره باشد، بسیار ساده است. در این سبک، نمی‌توان از دستگیره‌های کلاسیک و پر کار استفاده نمود و لازم است از دستگیره‌های ساده و کشیده که چندان جلب توجه نمی‌نمایند استفاده کرد. بسیاری از افراد که به سادگی اهمیت بیشتری می‌دهند، کابینت‌های خود را بدون دستگیره نیز سفارش می‌دهند که در این نوع، از مگنت‌های قوی استفاده می شود و با یک فشار ساده، باز یا بسته می‌شود. انواع کابینت‌های دستگیره مخفی نیز، در همین سبک کابینت کاربرد دارند.

·         کابینت‌های یکپارچه:

کابینت‌های یکپارچه که یکسره از زمین تا سقف ادامه دارند و بین آن‌ها هیچ فاصله ای نیست، در سبک کابینت مدرن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کابینت‌ها به صورت کامل، دیوار آشپزخانه را می‌پوشانند و چیزی به جز شکاف حد فاصل آن‌ها، چیز دیگری دیده نمی‌شود.

·         بسیار جادار و کاربردی:

از آنجا که کابینت مدرن آشپزخانه بسیار سده است و در بیشتر مدل‌های آن، کابینت‌ها یکپارچه از زمین تا سقف کشیده شده‌اند، طبقات زیادی درون‌ها آن‌ جای می‌گیرد. این ویژگی خصوصا در فضاهای کوچک و خانه‌هایی که به دلیل محدودیت متراژ، فضای آشپزخانه و نشیمن یکی است، بسیار پر فایده و کمک‌رسان خواهد بود.

    قیمت مناسب :

البته قیمت کابینت، تابعی از جنس و متریال آن است، اما از آنجا که کابینت مدرن، عموما ساده و بی‌آلایش است، قیمت تمام شده‌ی آن، از انواع کابینت کلاسیک که پر از نقش و نگارهای اشرافی و سلطنتی است، کمتر است. اگر چه انواع بسیار گرانقیمت کابینت مدرن نیز وجود دارد.

·         دارای کشوهای زیاد و طولی:

اگر به وجود کشوهای جادار و طولی علاقمند هستید، در این سبک می‌توانید کشوهای زیادی تعبیه کنید. بسیاری از مدل‌های کابینت مدرن ، در قسمت پایینی کابینت‌ها، بسیار پر کشو طراحی می‌شوند و ازین رو می‌توانند باعث افزایش بهره‌وری از فضای آشپزخانه شوند.

·         وجود شکل‌های هندسی ساده در آشپزخانه:

کابینت مدرن آشپزخانه به دلیل صاف و صیقلی بودن چه در سطح وچه در زاویه‌ها، باعث تشکیل اشکال هندسی در آشپزخانه می‌شود. در سبک کابینت مدرن ، اشکال منحنی و هلال کمتر کاربرد دارند و شکل‌های گوشه‌دار و زاویه‌دار بیشتر به چشم می‌رسند.

·         ایجاد نظم بیشتر در آشپزخانه:

از آنجا که این سبک از کابینت آشپزخانه، بسیار ساده و بدون جزئیات شلوغ است، به طور کلی باعث می‌شود که آشپزخانه شما منظم‌تر به نظر برسد. بنابراین اگر فضای کوچکی به عنوان آشپزخانه دارید، کابینت مدرن ، باعث ایجاد نظم بیشتری در آشپزخانه می‌شود.

·         نیاز به تمیزکاری کمتر:

یکی دیگر از ویژگی‌های شاخصی که کابینت مدرن دارد و بسیار هم وسوسه‌ برانگیز است، نیاز به تمیزکاری کمتر این کابینت‌ها است. کابینت مدرن ، عاری از فرورفتگی و بیرون زدگی است، بنابراین ذرات گرد و غبار یا ذرات غذا، در میان تزئینات آن جای نمی‌گیرد و از آنجا که به صورت یکپارچه امتداد دارند، به راحتی تمیز و گرد و غبار زدایی می‌شوند.

دستگیره های ساده و مخفی در کابینت های مدرن

کابینت های مدرن معمولا بدون دستگیره و یا دارای دستگیره های مخفی هستند و یا در طراحی آن ها از دستگیره های بسیار ساده بهره می گیرند به گونه ای که دستگیره ها چندان مشخص نباشد.

  • در موارد بدون دستگیره برای باز و بسته کردن درب کابینت های مدرن از مگنت استفاده می کنند. تعبیه مگنت در درب کابینت ها و کشو ها باعث می شود که درب ها و کشوها به سادگی و با یک فشار کوچک باز و بسته شوند.
  • البته در مورد استفاده از مگنت باید توجه داشت که باز و بسته شدن درب و کشوها با فشار دست موجب افزایش لکه پذیری کابینت می شود، بنابراین باید در انتخاب رنگ و متریال کابینت های مدرن مگنت دار دقت نمود.
  • در کابینت های مدرن با دستگیره مخفی، دستگیره ها به گونه ای ساخته و تعبیه می شوند که از دید پنهان می مانند و به صورت شیاری باریک در لبه های کار تعبیه می شوند.
  • افزون بر دو مورد بالا در برخی از موارد افراد ترجیح می دهند به جای درب های با دستگیره مخفی یا مگنتی از دستگیره های عادی برای باز کردن درب کابینت و کشوها استفاده کنند. در کابینت های مدرن از دستگیره های بسیار ساده و کشیده افقی و عمودی استفاده می کنند.
  • باید توجه داشت که در طراحی کابینت های مدرن دستگیره های عمودی باعث بلندتر دیده شدن کابینت ها و همچنین فضا و دستگیره های افقی موجب گسترده و عریض نشان دادن فضا می شود که با توجه به ابعاد آشپزخانه و طرح ها می توان این نکته را مد نظر داشت.

البته در محاسبه قیمت کابینت های مدرن این نکته را باید مد نظر داشت که؛ در محاسبه متراژ، یک متر کابینت مدرن شامل یک متر کابینت بالا، یک متر کابینت زمینی، صفحه روی کابینت و لوازم مربوط به آن می باشد. در نتیجه می توان گفت محاسبه نهایی قیمت کابینت مدرن برآیندی از هزینه پایه، طراحی و موارد موثر نام برده در قیمت کابینت مدرن می باشد.

“آترینا” راهکاری مناسب برای تهیه کابینت مدرن

در این نوشته سعی شد که عوامل موثر در قیمت انواع کابینت زیر مجموعه سبک مدرن برای شما توضیح داده شود اما به دلیل وجود تورم بالا در کشور و همچنین تعدد فاکتورهای موثر در تعین قیمت کابینت، نمی‌توانیم که قیمت دقیقی برای هر متر مربع از کابینت مدرن به شما اعلام کنیم. بهترین راه اطلاع از قیمت کابینت مدرن، تماس گرفتن با مجموعه آترینا است و کارشناسان خبره ما در خدمت شما هستند که شما را در تمامی مراحل خرید کابینت، از بخش انتخاب طرح، طراحی، ساخت و در نهایت پیاده سازی همراهی نمایند.

در آخر نیز خالی از لطف نیست که به اطلاع شما برسانیم که ثبت سفارش و خرید کابینت از آترینا، به مراتب ارزان‌تر از سایر رقبای ماست و چنانچه که قصد خرید کابینت آشپزخانه دارید، بدون شک بهترین گزینه ممکن آترینا است تنها کافیست که با ما در ارتباط باشید و بقیه کارها را به ما بسپارید.

منبع:

https://www.amazon.com/modern-cabinet/s?k=modern+cabinet

دکمه بازگشت به بالا