اقتصادیعمومیمدیریت کسب و کار

طراحی داخلی ویلای مدرن کوچک

چگونه می توان یک ویلا دوبلکس کوچک را طراحی کرد؟

آنچه در  اهمیت دارد استفاده بهینه از فضای موجود است تا تمام نیازهای ساکنان ویلا برآورده شود. بنابراین هیچ فضای بدون استفاده ای نباید وجود داشته باشد. مورد بعدی استفاده های چند منظوره از فضاهاست. این هم برای فضاهای نشیمن داخلی صدق می کند و هم فضاهای بیرونی و نیمه محصور. به عنوان مثال می توان فضاهای غذاخوری و نشیمن را صرفا با تغییر اندک سطح و تمایز مبلمان یا سقف کاذب مجزا ساخت. تنها باید در حد نیاز اقدام به تیغه چینی های صلب نمود و بهتر است تا حد امکان از پارتیشن های سبک و مشبک بهره برد.

تزئینات و  طراحی داخلی خانه ویلایی به ساده ترین شکل باید باشند تا باعث شلوغی و تنگی فضا نشوند.

طراحی داخلی ویلای مدرن کوچک

 با کمترین زاویه و شکستگی صورت می گیرد تا از ایجاد فضاهای پرت و بدون استفاده اجتناب شود. در فضای کوچک بهتر است راه پله در گوشه فضا جای گیرد تا کمترین مساحت را اشغال کند.

همچنین فرمهای مینیمال راه پله مناسب تر بوده و فضا را بازتر نشان می دهند.

ارتباط فضای تراس ویلا و سکوهای پیش آمده از ساختمان با فضاهای داخلی از طریق درب های کشویی شیشه ای، هم فضای داخلی را پر نور می سازد و هم در خدمت توسعه اتاق نشیمن ویلا و غذاخوری قرار می گیرند.

ایده طراحی ویلا با اتودهای مختلف و متنوع باعث خلاقیت و طرح بهینه تری برای جای دادن ریز ف می شود. بعضی فضاها با ارتفاع کم را می توان در زیر راه پله هاو نیم طبقه ها جای داد.

 می تواند با ایجاد روف گاردن و باغچه ویلا ترکیب شود تا فضای بیشتری در دسترس ساکنان برای گذران اوقات فراغت قرار گیرد.

دکوراسیون داخلی مغازه با ام دی اف: وید به معنی فضای خالی که دو تراز ارتفاعی را به هم مرتبط می سازد، در دور فضای راه پله، گشایش و فراخی مناسبی را برای هردو طبقه به وجود می آورد و کوچکی طبقات کمتر احساس می شود.

بهتر است از جان پناه نرده ای، مشبک و یا شفاف و شیشه ای برای پیرامون وید استفاده کرد زیرا جان پناه های صلب، فضا را محدود می کنند.

نمای ویلا دوبلکس کوچک

قیمت طراحی داخلی مسکونی: نمای ویلا با شیشه های سرتاسری و بلند، حس عمودی گرایی را بیشتر تقویت می کند. می توان فضا را در نیم طبقه تعریف کرد و از حجم خالی شده سطح پایینی برای استقرار پارکینگ استفاده کرد.

نمای خانه ویلایی ساده برای عرض های کم ساختمان مناسب است. تعداد زیاد شکستگی ها و یا متریال متنوع، نمای ویلا را کوچکتر و محدودتر نشان می دهند. بنابراین متریال اجرای نمای ویلا بهتر است از یک نوع و با رنگ روشن باشند.

طراحی داخلی ویلا دوبلکس کوچک

در طراحی داخلی ویلا کوچک، راهکارهای فضاسازی، اجرای اختلاف سطوح، سقف کاذب و دکوراسیون داخلی، محتاطانه و با در نظر گرفتن آیتم های مختلفی اتخاذ می شوند.

وجه عمودی فضا در این مورد اهمیت دو چندانی می یابد. می توان برای جایگذاری اشیا تزئینی و یا نصب تلویزیون و کتابخانه از سطح دیوار بهره برد تا کف آزادتر باقی بماند.

فضاسازی های سنتی و محصورکردن فضاها با دیوارهای صلب کاربرد چندانی در این مورد ندارد. در صورتی که طراحی داخلی مینیمال بهترین رویکرد است زیرا دیدهای پیوسته به بیرون و روابط فضایی آزاد را مختل نمی سازد.

در عین سادگی می توان طرحهای خلاقانه ای برای ایجاد تنوع و جذابیت اجرا کرد. تا حد امکان المان ها و اجزای داخلی باید متکی به جایگیری در ارتفاع باشند.

در ویلا تعطیلات کوچک که برای استفاده های گاه به گاه و فصلی ساخته می شود، فضاها می توانند به حداقل ابعاد کاهش یابند. در این مورد، اولویت بندی خواسته ها و نیازهای ساکنان، طرح را شکل می دهد.

ارتفاع سقف فضای داخلی می تواند متنوع باشد. فضاهایی که غالبا برای نشستن مورد استفاده قرار می گیرند می توانند در زیر نیم طبقه بالایی تعریف شوند. وجود نورگیر و بازشو در سقف شیبدار به روشنی و دلبازی فضا کمک می کند.

رنگ ها و متریالی که در تنالیته های مشابه و خنثی وجود دارند، یکدستی و همخوانی به وجود آورده و کوچکی فضا را تعدیل می کند. چیدمان مبلمان ویلا و دکوربندی ها در بهترین حالت و با هدف کارکرد مناسب شکل می گیرند.

درب های کشویی شیشه ای کف تا سقف و جان پناه شیشه ای نیم طبقه مانعی در جریان فضایی و دیدهای پیوسته به فضاهای داخلی و خارجی به وجود نمی آورند.

ترکیب سطوح به صورت دوبلکس و تریبلکس با وجود چند پله بین نشیمن و آشپزخانه و سپس به طبقه اتاق خواب ها، فضا را به طور عمودی توسعه داده و تنوع فضاسازی جذابی خلق می کند.

 طراحی دکوراسیون خانه دوبلکس کوچک

منازل دوبلکس جزء خانه های یک طبقه محسوب می شوند که فضای داخلی آن ها از دو طبقه تشکیل شده است که در طبقه اول سالن پذیرایی و اتاق نشیمن قرار دارد و در طبقه بالا نیز اتاق خواب ها و اتاق کار و اتاق مطالعه قرار می گیرند که در فضای پذیرایی راه پله ای وجود دارد که طبقه اول را به طبقه دوم متصل می کند. در مطالب قبلی تصاویری از را مشاهده کردید در ادامه تصاویری از انواع دیزاین داخلی خانه دوبلکس کوچک را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این دکوراسیون ها مورد توجه تان قرار بگیرند.

فضای خانه های دوبلکس کوچک به طراحان این امکان را می دهد که برای دیزاین داخلی منزل از ایده های زیادی استفاده نمایند و علاوه بر این منازل دوبلکس بی نظیر و خاص هستند و اغلب افراد تمایل دارند در این خانه های شیک و باکلاس زندگی کنند.
جزء جذاب ترین بخش خانه محسوب می شوند و راه پله ها به صورت گرد و سه طرفه و … طراحی می شوند همچنین برای دیزاین داخلی این راه پله ها از سبک های کلاسیک و مدرن استفاده می شوند.
برای طراحی دکوراسیون از سبک های کلاسیک و مدرن استفاده می شود که در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک همه عناصر نظیر سقف و دیوار ها و وسایل منزل به صورت پر زرق و برق انتخاب می شوند.
طراحی دکوراسیون مدرن نیز بر پایه سادگی استوار هستند و برای دیزاین داخلی آن ها از هیچگونه تزیینات اضافی استفاده نمی شود.

آشپزخانه مهم ترین جزء در هر خانه ای است که در خانه های دوبلکس آشپزخانه در طبقه اول قرار می گیرد و اغلب در فضای آشپزخانه ها این منازل پنجره های بزرگی قرار دارند.
برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه در منازل دوبلکس بهتر است کابینت ها را به گونه ای نصب کنید که تا سقف امتداد داشته باشند تا بتوانید فضای بیشتری برای نگهداری وسایل مورد نیاز داشته باشید.
یخچال و گاز نیز جزء مهم ترین وسایل در فضای آشپزخانه محسوب می شوند و شما می توانید رنگ این وسایل ضروری را با توجه به رنگ کابینت ها استفاده نمایید.
در اغلب خانه های دوبلکس کوچک در طبقه بالا اتاق خواب و اتاق کار و اتاق مطالعه قرار دارند و شما می توانید با توجه به سبک کلی طراحی داخلی منزل خود دکوراسیون این اتاق ها را طراحی نمایید.

دکمه بازگشت به بالا