عمومیمدیریت کسب و کار

راهنمای انتخاب بهترین درب برای اتاق خواب

راهنمای کلی خرید درب اتاق خواب

عموما خرید درب برای قسمت های مختلف دارای فاکتورهای متعددی می باشد. چرا که درب ها علاوه بر ایجاد امنیت و حریم خصوص، باید دارای استحکام بالا و زیبایی ظاهری باشند. در طراحی های داخلی امروزه نقش درب بسیار پر رنگ تر از گذشته است. نوع درب، روکش استفده شده برای آن، نوع قفل و قسمتی که می خواهیم از آن درب استفاده کنیم، می تواند جزو فاکتورهای مهم در خرید انواع درب باشد.

  • انواع درب اتاق خواب
  • تاثیر دکوراسیون در انتخاب درب
  • هزینه خرید درب اتاق خواب
  • کیفیت و طول عمر درب

راهنمای انتخاب بهترین درب برای اتاق خواب

انواع درب اتاق خواب

برای انتخاب انواع درب اتاق خواب، شما می توانید به فروشگاه آذین در مراجعه نمایید. در این فروشگاه انواع درب اتاق از جنس MDF ، HPL ، HDF و ضد آب در طرح ها و مدل های مختلف به فروش می رسد. لازم به ذکر است که شرکت آذین در قابلیت سفارشی سازی انواع درب ها را نیز دارد و اگر شما مایل به تغییر طرح هر یک از مدل درب ها هستید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا درب مد نظر شما را طراحی و تولید نمایند. تمامی انواع درب با قیمتی مقرون به صرفه به فروش می رسد.

تاثیر دکوراسیون در انتخاب درب اتاق خواب

یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب درب اتاق، سبک دکوراسیون خانه می باشد. سبک طراحی داخلی ساختمان شامل کف پوش، گچ بری، دیوارپوش، نما، کف ساختمان، راهرو ها و طراحی کلی ساختمان است که با در نظر گرفتن سلیقه صاحب منزل می توان درب مناسب را انتخاب کرد. امروزه انواع درب در طرح و رنگ های مختلف تولید می شود و شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود، دربی مناسب انتخاب نمایید.

انواع سبک طراحی و دکوراسیون داخلی عبارتند از:

  • دربهای معمولی و سنتی:

این مدل درب‌، بیشتر در خانه‌های قدیمی دیده می‌شود که طراحی و جذابین خاصی ندارد و بیشتر از شیشه های رنگارنگ و چوب طبیعی ساخته شده اند.

  • دربهای مدرن و جدید:

طرح درب‌های داخلی مدرن بسیار جدید و متنوع شده است و در اکثر ساختمان های امروزی مشاهده می شود. انواع مدل ها شامل کلاسیک، مدرن، مدرن امروزی، ، صنعتی و… است که براساس سلیقه صاحب منزل پیاده سازی می شود. البته با پیشرفت تکنولوژی امروزه در بسیاری از قسمت ها از درب های امنیتی نیز استفاده می کنند. این درب ها علاوه بر کیفیت بالا، دارای استحکام و مقاومت بالایی نیز می باشند. همچنین از ظاهر زیبایی نیز برخوردار هستند. در همین راستا شما می توانید را می توانید در مجموعه آذین دُر پیدا کنید.

هزینه خرید درب اتاق خواب

دومین پارامتر مهم در خرید درب اتاق خواب در نظر گرفتن بودجه و هزینه لازم برای خرید درب مناسب است. انواع درب با توجه به جنس آن متفاوت است. درب های چوبی به علت نوع متریال و جنس چوب بکار رفته در درب اتاق خواب قیمت بیشتری دارند. اگر به دنبال درب ارزان قیمت هستید، در رده اول درب HDF و HPL و در رده دوم درب های PVC مناسب تر هستند و قیمت پایین تری دارند.

کیفیت و طول عمر انواع درب

درب PVC، HPL ،HDF

طول عمر انواع محصولات HPL ،HDF ،PVC معمولا کم است ولی در صورت مراقبت و نگهداری مناسب، تا چندسال کارایی مفید دارند. درب پی وی سی یکی از پراستفاده ترین انواع درب است که زیبایی و جنس نسبتا خوبی در مقایسه با محصولات دیگر دارد. این درب ها معمولا روی چهارچوب آهنی نصب می شوند.

درب هایگلاس

کاربرد انواع درب هایگلس معمولا در فضاهای مدرن است و زیبایی خاصی به محیط می دهد. لازم به ذکر است جنس این مدل درب خش پذیری بالایی دارد و باید به طور صحیح از آن در برابر ضربه محافظت شود.

درب تمام چوب

درب های تمام چوب معمولا از انواع چوب طبیعی، قاب های تونیک چوبی و الوار منظم تشکیل شده اند. این درب ها از نظر زیبایی بی رقیب اند ولی نیاز به نگهداری و توجه زیادی دارند و چندسال یک بار باید رنگ شوند.

درب روکش چوب

انواع درب روکش چوبی معمولا از پرس روکش های طبیعی و آلپی چوب روی صفحه های فیبری مانند پلای وود و ام دی اف ساخته می شود. درب روکش چوبی انتخابی زیبا و خاص برای درب اتاق خواب ساختمان می باشد. این نوع درب معمولا دارای وزن سنگینی است.

خرید انواع درب ساختمان

مجموعه آذین دُر به عنوان تولید کننده انواع ، درب ضد سرقت، و دیگر درب ها می باشد. تمامی این درب ها با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت عرضه می شوند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ها و همچنین دریافت مشاوره با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید. مشاوران و کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستند

اصلی ترین عوامل موثر در خرید اتاق

بزرگترین اشتباهی که ما هنگام خرید دربهای خانه می کنیم این است که به جای اینکه به کیفیت و کارایی آنها نگاه کنیم، قیمت آن را لحاظ کرده و به اولین مغازه درپوشی مراجعه می‌کنیم و می‌گوییم قیمت دربهای شما به چه صورت می باشد. پیش از اینکه بخواهید برای منزل خود دربی تهیه نمایید چهار مسئله را باید در نظر بگیرید سبک دکوراسیون داخلی، کاربرد درب، بودجه مدنظر و از همه مهم تر طراحی درب. حالا که این عوامل را برای خود مشخص کردید خود در نیز مشخصاتی را دارا می باشد که باید برای خود آنها را نیز  دسته بندی کنید، این مشخصات شامل سایز ، رنگ ، طرح و جنس درب می باشد. حالا شما برای خود معیار هایی را در نظر گرفته اید که می توانید با تحقیق و جستجو بهترین نوع آن را تهیه نماید. به صورت کلی در داخل کشور دو نوع درب‌ها داریم که استفاده بسیار شایانی نیست دارند.

ابتدا در های سنتی و معمولی ایرانیان می باشد که توسط بناها و تولیدی های داخلی ساخته می شوند و هزینه تهیه آنها بسیار پایین می باشد. درب های نوع دوم که بسیار مدرن می باشند و بیشتر به نوعی نشأت گرفته از تفکرات و اندیشه‌های مکتب های هنری و معماری می باشند. درب های مدرن که امروزه در بازار های داخلی بسیار زیاد شده اند معمولاً بر اساس سبک های دکوراسیون داخلی کاربرد های متفاوتی را نیز برای شما به همراه دارند.

چه سبکی دربی را انتخاب کنیم؟

در خانه های ما ایرانیان این روزها سه سبک درب وجود دارند که بسیار محبوب شده‌اند که اگر دقت کرده باشید ، در خانه های مختلف از آنها استفاده می شود. اگر خیلی به نظریه ها و سبک های مختلف دکوراسیون پایبند نیستید پیشنهاد می کنیم بدون اذیت کردن خودتان و دیگران اندازه های استاندارد درب را مشخص کرده و به اولین مغازه مراجعه کرده و جنس خود را تهیه بفرمایید. ولی اگر یکی از معماری های مدرن و به روز می باشد و سبک دکوراسیون داخلی خانه شما با آخرین نظریه های هنری هم خوانی دارد، سه سبکی که می توانید استفاده کنید به این شرح می باشند:

مدرن

سبکی از معماری که خیلی به انجام تزئینات و طراحی های متفاوت علاقه ندارد و بیشتر تلاش می‌کند با بکارگیری رنگ ها و خطوط بسیار ساده درب را طراحی کند. اصلی ترین و مهمترین نمونه از این نوع درب ها در بخش ورودی اتاق ها استفاده می شود و از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار است. این سبک در خانه های مردم عامه امریکا بسیار محبوب می باشد.

کلاسیک

دربهای کلاسیک به انواع دربهایی گفته می‌شود که با استفاده از خط و خطوط و طراحی های هندسی تلاش می کنند رنگ های متفاوت را با هم ترکیب کرده و به رنگ های جذاب و شکیل برسند. درب های ورودی که در خانه ایرانی ها به کار گرفته می شوند از این سبک می باشند

مینیمال

سبک جدید در طراحی درب های خانگی که با استفاده از المان های مختلف مانند شیشه آهن و فلز تلاش میکند ، زیبایی و کاربرد دربها را بالا برده و از آن‌ها در خانه‌های ویلایی و برج استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا