عمومیمدیریت کسب و کار

مقاومت سایبان برقی باغ در برابر باد و برف چگونه است؟

سایبان روکشی ثانویه است که می‌توانید آن را به بخش خارجی دیوار ساختمان‌ها متصل نمایید. برای ساخت این روکش از کرباس‌هایی که با رشته‌ای از فیبراکریلیک، پنبه یا پلی استر بافته شده‌اند، استفاده می‌کنند. در نهایت روکش ساخته شده را روی سازه‌هایی از جنس آهن، فولاد، آلومینیوم یا چوب سوار کرده و حتی در برخی موارد روکش با لایه‌ای وینیل و الیاف پلی استری ضد آب می‌شود. سایبان‌ها در مقابل عوامل محیطی از مقاومت قابل توجهی برخوردارند، آن‌ها می‌توانند از نفوذ باد و باران و همچنین تابش مستقیم نور خورشید به محیط جلوگیری نمایند.

مقاومت سایبان برقی باغ در برابر باد و برف چگونه است؟

 

سایبان‌ها از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفتند؟

قبل از آنکه در رابطه با چگونگی مقاومت سایبان‌ها در مقابل عوامل و بلایای محیطی صحبت کنیم، بهتر است که اطلاعاتی در مورد تاریخچه سایبان‌ها در اختیار شما قرار دهیم. با وجود اینکه همه ما سایبان‌ها را روی ورودی فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، کافه‌ها، هتل‌ها و خانه‌ها دیده‌ایم، اما تعداد کمی از ما در مورد تاریخچه آن چیزی می‌دانیم.

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، سایبان‌ها نوعی پوشش هستند که برای ایجاد سایه و نفوذ باد و باران به محیط مورد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات برای اولین بار در مصر باستان و کشور سوریه استفاده می‌شد. برای اولین بار مصریان از حصیر‌های بافته شده به عنوان سایبان استفاده می‌کردند. پس از آن‌ها مردمان سوریه هم برای ایجاد غرفه‌های خیابانی در بازار از سایبان یا همان حصیر‌های بافته شده کمک گرفتند.

در امپراتوری روم باستان پارچه‌های بسیار بزرگی در محیط‌های خاص مانند سالن‌های آمفی تئاتر و استادیوم‌های ورزشی نصب می‌کردند. این پارچه‌ها به عنوان سایبان مورد استفاده قرار می‌گرفتند و می‌توانستند آن‌ها را جمع کنند.

اولین سایبان‌ها تنها به منظور ایجاد سایه استفاده می‌شدند و کاربرد چندان گسترده‌ای نداشتند. اما امروزه سایبان‌ها کاربرد‌های زیادی داشته و زمینه‌های مختلفی می‌توان آن‌ها را به کار برد.

مزایای نصب سایبان

نصب سایبان برقی در محیط‌های مختلف برای شما مزایای بسیار زیادی به دنبال دارد. سایبان‌ها می‌توانند به ایجاد فضایی امن برای کودکان کمک کنند. این سازه‌ها نه تنها یک پناهگاه برای تابش نور خورشید به شمار می‌روند، بلکه باران و باد را هم مسدود خواهند کرد. به کمک سایبان می‌توان حتی در شرایط بد آب و هوایی هم در فضای آزاد قرار گرفت بدون اینکه نگران خیس شدن بود. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید سایبان‌ها تا ۹۹ درصد از اشعه‌های مضر UV جلوگیری می‌کنند. در ادامه مزیت‌های بیشتری در مورد استفاده از سایبان بیان خواهیم کرد.

فرصت‌های یادگیری در فضای باز

اگر شما سایبان را در محیط‌های آموزشی نصب کنید، می‌توانید فضایی برای یادگیری در هوای آزاد برای دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم نمایید. وجود سایبان فضای خوبی برای فعالیت‌های آشفته فراهم کرده و اینکه درس‌ها به صورت تعاملی و سرگرم‌کننده به دانش‌آموزان ارائه گردد، توسط سایبان‌ها امکان پذیر شده است. سایبان‌ها می‌توانند تعاملات دانش‌آموزان با طبیعت و محیط را هم افزایش دهند و ساعاتی خوش برای آنان رقم زنند.

محافظت در برابر اشعه‌های مضر UV

در روز‌های آفتابی و گرم تابستان وجود سایبان به خصوص برای کسانی که سوپرمارکت دارند، بسیار مفید خواهد بود؛ چرا که آنان در تمام طول روز مجبورند داخل مغازه باشند و اگر بخواهند از فضای بیرون از مغازه لذت ببرند بدون شک اشعه‌های مضر روی پوست و سلامت آن‌ها تأثیر می‌گذارد. با توجه به این توضیحات وجود سایبان برای آنان بسیار کاربردی بوده و می‌توانند بدون نگرانی بابت اشعه‌های مضر به کار خود مشغول شوند. با این اوصاف حتی اگر هم بالا باشد، استفاده از آن به شدت توصیه می‌گردد.

ایجاد فضای بشتر با هزینه‌های مقرون به صرفه

استفاده از یک سایبان در محیط فضای بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. تصور کنید به جای دیوار کشی و ایجاد یک پارکنیگ در فضای بین دو ساختمان، از سایبان برای محافظت از ماشین‌ها و نگهداری آنان استفاده کنید. انجام این کار علاوه بر اینکه فضای کافی در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه هزینه‌های کمتری نسبت به دیوار کشی داشته و امکان محافظت از ماشین‌ها و تجهیزات دیگر را برای شما فراهم می‌کند.

بهبود فرصت‌ها برای بازی بچه‌ها

اینکه تمام طول روز کودکان را در خانه نگه دارید، بدون شک آن‌ها بی‌قرار و افسرده می‌کند. چنین مسأله‌ای مخصوصاً در آب و هوای بارانی بسیار اتفاق می‌افتد. اما خوشبختانه با نصب یک سایبان کوچک روی بالکن، پشت بام یا در حیاط می‌توانید محیطی زیبا برای کودکان خود فراهم کرده و فرصت‌هایی برای بازی آن‌ها در هوای آزاد حتی زمانی که باران می‌بارد، فراهم نمایید.

خنک‌تر شدن محیط

نصب روی ورودی مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، هتل‌ها، خانه‌ها و مدارس می‌تواند از تابش مستقیم خورشید به داخل محیط جلوگیری نماید. با توجه به این موضوع هوای محیط کمتر گرم شده و این به کاهش تهویه‌ها و صرفه‌جویی در انرژی کمک می‌کند.

علاوه بر آن‌ها وجود یک سایبان می‌تواند جلوی تابش مستقیم نور خورشید روی صفحه نمایش‌ها را بگیرد. این باعث می‌شود شما بهتر تصاویر پخش شده توسط تلویزیون یا رایانه خود را مشاهده نمایید. ضمن اینکه جلوگیری از ورود نور مستقیم می‌تواند روی سالم ماندن وسایل منزل مانند فرش‌ها و مبلمان‌ها هم تأثیر بگذارد و از رنگ پریدگی آن‌ها در اثر نور آفتاب جلوگیری کند.

صرفه‌جویی در زمان

شما با ایجاد یک سایبان می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی نمایید، اما سؤال اینجا است که چگونه؟

تصور کنید شما یک نجاری کوچک دارید، برخی از وسایل برای استفاده شما همواره باید جلوی دست باشند، اما اگر بخواهید هر روز پس از انجام کار‌هایتان آن‌ها را ازبیرون مغازه به داخل منتقل نمایید، بدون شک وقت زیادی از شما گرفته می‌شود. با این حال شما می‌توانید تمامی ابزار‌های مورد نیاز خود را در محیط امن زیر سایبان قرار داده و مرتب آن‌ها را جابه جا نکنید.

ایجاد مناطق انتظار امن و سرپوشیده

نصب سایبان در یک محیط رو باز می‌تواند مکانی امن برای انتظار به وجود آورد. برای مثال نصب جلوی یک زبان سرا می‌تواند پناهگاهی مناسب برای والدینی باشد که منتظر فرزندان خود هستند.

یا حتی کودکان هم می‌توانند تا رسیدن والدین خود زیر سایبان پناه گرفته و از اشعه مضر آفتاب، باد و باران در‌امان بمانند.

ایجاد نمایی جذاب برای محیط

یکی از مزایایی که خیلی‌ها نسبت به آن غافلند، ایجاد محیط و نمایی جذاب در صورت نصب سایبان است. سایبان‌ها بدون شک یک اکسسوری زیبا برای ساختمان شما هستند. شما می‌توانید در میان مدل‌های مختلف مناسب‌ترین را با توجه به نمای ساختمان انتخاب و خریداری کنید.

آیا سایبان‌ها می‌توانند در برابر باد و زلزله مقاومت کنند؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که پارچه‌ای که برای پوشش سازه سایبان مورد استفاده قرار می‌گیرد، پارچه وینیل و کاملاً ضد آب است. جنس این پارچه به حدی محکم بوده که می‌تواند به راحتی بدون آنکه آسیب ببیند در مقابل باد و عبور آب مقاومت کند.

با توجه این توضیحات می‌توان گفت یکی از بهترین سازه‌هایی که می‌تواند از شما در برابر نفوذ باد، باران و برف محافظت نماید، سایبان است. سایبان‌ها نه تنها در فصل زمستان بلکه در فصل تابستان هم کارایی بسیاری دارند، آن‌ها می‌توانند در روز‌های گرم سال با ایجاد یک سایه از شما در برابر نور خورشید محافظت کنند.

ضمن اینکه معمولاً سایبان‌هایی مانند سایبان کالسه‌ای به عنوان سازه‌هایی به دیوار ساختمان متصل می‌شوند؛ از همین رو هرچقدر که دیوار از استحکام بیشتری برخوردار باشد، بدون شک سایبان هم در همان حد می‌تواند در برابر زلزله مقاومت کند. با این حال سایبان‌های متحرک مانند را می‌تواند هنگام طوفان یا زلزله جمع کرد.

بررسی دوام سایبان‌های برقی در مقابل عوامل محیطی

گسترش تکنولوژی حتی به صنعت ساخت سایبان هم نفوذ کرده و آن را با تحولات بسیاری روبه رو ساخته است. درحال حاضر یک سایبان ساده به صورت مدرن و برقی ساخته می‌شود که و آن را به تجهیزاتی مانند ریموت کنترل و سنسور‌های هوشمند مجهز می‌کنند.

سایبان‌ها کیفیت‌های متفاوتی دارند، با این حال نسبت به تمامی مدل‌ها سایبان‌های برقی از دوام بیشتری برخوردارند. شاید ساخت و طراحی سایبان‌های برقی هزینه بالاتری برای شما در پی داشته باشد، اما هزینه آن‌ها در مقابل کیفیت و کاراییشان بسیار مقرون به صرفه است.

 

دکمه بازگشت به بالا