عمومی

دلیل تشدید تنش‌ها در جبهه لبنان چیست؟

دلیل تشدید تنش‌ها در جبهه لبنان چیست؟

در ۴۸ ساعت گذشته شاهد تشدید در جبهه لبنان بوده‌ایم. به طور کلی برای تحلیل محور پشتیبانی لبنان، ابتدا باید وضعیت غزه و سپس نوع واکنش‌ رژیم در مقابل حزب‌الله را بررسی کرد.

به گزارش ایواره، کانال تلگرامی محلل در یادداشتی با عنوان دلیل تشدید تنش‌ها در جبهه لبنان نوشته است:

در میدان غزه، در هفته‌های اخیر ما عملاً شاهد یک سردرگمی عملیاتی از سوی ارتش اشغالگر بوده‌ایم. بمباران و قتل‌عام فلسطینیان هنگام دریافت کمک‌ها، هجوم وحشیانه به بیمارستان الشفا در جستجوی تصویری از پیروزی، ترور تک تک اعضای کمیته اضطراری قبایل برای توزیع عادلانه کمک‌ها و نفوذ گاه و بی گاه و بی‌قاعده تانک‌ها به محلاتی در غزه و خان‌یونس (که به گفته رژیم، مقاومت در آن‌ها منهدم شده بود اما شاهد عملیات‌های جدید هسته‌های بازسازمان‌یافته مقاومت بودیم) و همچنین اجرای کمربندهای آتش‌ در محلات مختلف، نشان از یک سردرگمی محض در دستور کار میدانی ارتش اشغالگر با توجه به انتظار تروریست‌ها برای صدور دستور ورود به رفح و همچنین تاثیرپذیری میدان از اختلافات و فشارهای داخلی و خارجی بر رژیم صهیونیستی دارد.

از این رو زدنِ غیرنظامیان و گسترش دامنه جغرافیایی هدف‌گیری رژیم در قالب یک تشدید کنترل شده تنش در لبنان دو زمینه دارد:

۱. رژیم با بالا بردن سطح، شتاب و دامنه هدف‌گیری در لبنان قصد دارد بخشی از شکست‌های خود مانند اختلافات داخلی در زمینه قانون سربازی، خروج ساعر از کابینه و … + خارجی مانند اختلافات با آمریکا، تعمیق انزوای بین‌المللی با قطعنامه ۲۷۲۸، فشار مقاومت منطقه‌ای و رکود جبهه غزه را اینبار با خلق معادله‌ای در شمال، پوشش داده و جبران کند.

۲‌. همچنین رژیم تروریستی قصد دارد با بالا بردن سطح تنش در لبنان، این پیام را به طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی علی‌الخصوص آمریکا برساند که فشار بر این رژیم برای توقف در غزه، منجر به وقوع اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در لبنان خواهد شد.

البته مقاومت اسلامی لبنان نیز مبتنی بر قواعدی خاص، برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص طراحی و در دست اجرا دارد که به صورت جداگانه بدان خواهیم پرداخت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا