انواع لوستر مدرن بر حسب فضاهای مورد استفاده کدامند؟

لوستر جدید مدرن چیست و چه مزیتی دارد؟

سبک مدرن به طراحی دکوراسیون فضاهای مختلف به شیوه ای زیبا و با استفاده از المان های نو و جدید گفته می شود. سبک مدرن مانند سبک کلاسیک از قواعد مشخص پیروی نمی کند و دست طراحان برای طراحی باز است؛ یعنی طراحان میتوانند از مواد مختلف زیادی به هر شیوه ای که میخواهند استفاده کنند و طرح های زیبا و مدرنی به وجود بیاورند. لوسترهای مدرن یکی از مهم ترین بخش های طراحی دکوراسیون به سبک مدرن است؛ زیرا لوستر به سبب نور بخشی که دارد خیلی به چشم می آید و ظاهر آن میتواند هویت مکان را تغییر دهد.

مزیت لوسترهای مدرن جدای از زیبایی که دارد سازگاری آن با محیط های مختلف است. به دلیل اینکه دست طراح در طراحی لوسترهای مدرن باز است، این لوسترها در مدل های بسیار متنوعی درست می شوند که در هر فضایی میتوان یکی از آنها را استفاده کرد. همچنین به این دلیل که اکثر افراد به استفاده از لوستر مدرن رو آورده اند روز به روز شاهد طرح های جدید و جذاب بیشتری هستیم که نیاز بازار را رفع کند. همچنین یک مزیت دیگر قیمت لوستر مدرن است. به این دلیل که در بسیاری از آنها از مواد ارزان استفاده می شود و خیلی هم شلوغ و سنگین نیستند، قیمتشان میتواند به نسبت زیادی مناسب تر باشد.

انواع لوستر مدرن بر اساس شکل ظاهری و استفاده

انواع لوستر آشپزخانه را میتوان به شیوه های متنوعی دسته بندی کرد؛ بر اساس ظاهر لوستر، بر اساس کارایی یا محل مورد استفاده، بر اساس جنس یا بر اساس قسمتی از منزل که قصد استفاده از لوستر را در آن داریم. در ادامه به معرفی و بررسی می پردازیم.

لوستر دیواری مدرن

 لوستر دیواری یکی از انواع بسیار محبوب لوستر است که بیشتر به عنوان لوستر جانبی استفاده می شود. به دلیل قرار گیری لوستر دیواری بر دیوار که در کناره های هر فضایی هستند نمیتوان از آنها انتظار روشن کردن کل فضا را داشت، بلکه آنها میتوانند به عنوان لوستر کمکی برای فضاهای بزرگ، به عنوان چراغ خواب در اتاق خواب ها، به عنوان چراق سرویس های بهداشتی یا برای تزئینات و زیبایی در بخش های خاصی استفاده کرد.

لوسترهای مدرن دیواری لوستر دیواری ای است که در طرح های مدرن تولید می شود و در همخوانی کامل با دیگر المان های طراحی مدرن جلوه زیبایی به هر فضایی می بخشد. اما استفاده از لوستر دیواری تنهابه درون منزل خلاصه نمی شود، در خیلی از فضاهای بیرونی، لوسترهای دیواری مدرن به زیبایی نمای ساختمان ها کمک می کنند.

 لوسترهای عمومی هستند که بیشتر از سایر لوسترها استفاده می شوند. لوستر شاخه ای به شاخه های خود شناخته می شود که هر چه تعداد آنها بیشتر باشد لوستر نور بیشتری دارد و باید در فضاهای بزرگتری استفاده شود و برعکس. تعداد شاخه ها از تعداد خیلی کم شروع می شود و اگر خیلی زیاد شود به صورت طبقاتی قرار میگیرد که از لوسترهای طبقاتی در فضاهای خیلی بزرگ میتوان استفاده کرد. هر چند که هنوز هم بخش بزرگی از لوسترهای شاخه ای در مدلهای کلاسیک درست می شوند، اما لوسترهای مدرن شاخه ای راه خود را باز کرده است و امروزه میتوان به راحتی لوسترهای شاخه ای مدرن در تعداد شاخه های مختلف و در طرح های متنوع خرید که با سایر تجهیزات مدرن منزل همخوانی داشته باشد.

لوستر سقفی مدرن

 لوسترهای سقفی لوسترهای کاربردی هستند که به سبب مناسب بودنشان در فضاهای مختلف و به ویژه فضاهایی با سقف کوتاه استفاده می شوند. لوسترهای سقفی که مستقیم به سقف میچسبند به طور گسترده و زیاد در آپارتمان ها استفاده می شوند و کار نورپردازی را بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کنند انجام می دهند. لوستر مدرن سقفی لوستر سقفی ای است که با طراحی زیبا و مدرن خود به دکوراسیون های مدرن کمک می کند. در لوستر سقفی لامپ ها خیلی مهم هستند و استفاده از لامپ های زیبا و جذاب مدرن میتواند تاثیر زیادی در زیبایی لوستر داشته باشد. زیباترین لوسترهای سقفی لوسترهای مدرنی هستند که از عناصر مختلف با اندازه ای مناسب در آنها کار شده است.

لوستر آویز مدرن

 از مدرن ترین لوسترها میتوان به لوستر آویز اشاره کرد. این لوستر یا چراغ آویز را میتوان به شکل های بسیار متنوع و مختلفی استفاده کرد. لوستر یا چراغ آویز میتواند شامل یک یا چند بخش باشد که آن بستگی به سلیقه طراح آن دارد. لوستر مدرن آویز لوستر آویزی است که به شکل مدرن تولید می شود و از انواع مواد میتوان در ساخت آن استفاده کرد. یکی از مواردی که در بسیاری از لوسترهای مدرن آویز میتوان مشاهده کرد لامپ هایی با حباب های جذاب است. حباب هایی که در شکل های مختلف هستند و جلوه متفاوتی به این لوسترهای آویز مدرن می دهند. استفاده از لوستر آویز نه تنها در منازل بلکه در فضاهای عمومی مانند رستوران ها و کافی شاپ ها نیز زیاد دیده می شود.

لوستر کریستالی مدرن

 کریستال از گذشته یکی از اصلی ترین بخش های لوسترهای مختلف بوده است و همچنان محبوبیت زیادی دارد. کریستال میتواند نور را به شکل زیبایی بازتاب دهد که باعث زیباتر شدن نور و محیط می شود. با وجود اینکه کریستال یکی از بخش های مهم لوسترهای کلاسیک است اما به خوبی جای خود را در میان طرح های مدرن نیز باز کرده است. به طوری که لوستر مدرن کریستالی امروزه جزو لوسترهای پر فروش است. نوع و اندازه کریستال نقش پر رنگی در شکل کلی لوستر دارد که باید در طراحی مدرن لوستر در نظر گرفته شود. زیباترین لوسترهای مدرن کریستالی آنهایی هستند که به تناسب در آنها از المان های مختلف استفاده شده باشد.

لوستر خطی مدرن

 لوسترهای خطی نیز از جمله لوسترهای ذاتا مدرنی هستند که استفاده از آنها در سالهای اخیر رو به افزایش است. تفاوت این لوستر با سایر لوسترها و چراغ ها حالت فیزیکی آن است که بجای آنکه شعاعی و به حالت دایره باشد به صورت خطی و طولی است. همین امر باعث می شود استفاده از آن در فضای مختلف مناسب باشد؛ در فضاهایی که نیاز است نور به بخش بیشتری از محیط به طور برابر انتقال یابد مانند بالای میز غذاخوری. اکثرا در محیط هایی با دکوراسیون مدرن از لوستر خطی استفاده می شود زیرا لوستر خطی به سبب شکل غیر عرف خود ذاتا مدرن است و میتواند همخوانی خوبی با سایر المان های مدرن برقرار کند. بسته به اندازه فضا میتوان لوستر خطی با طول بیشتری داشت که این یکی از مزایای این لوستر است.

لوسترهای مدرن برای چه فضاهایی مناسب هستند؟!

همان گونه که می دانید، سبک های مختلفی از دکوراسیون داخلی برای خانه یا محیط های تجاری و اداری وجود دارد که بر اساس اصول خاصی می توان آن ها را انتخاب کرد. نور پردازی یکی از ارکان های مهم دکوراسیون است که معماران داخلی به آن توجه بیش اندازه ای دارند. وسایل بسیار متنوعی برای نور پردازی وجود دارد که یکی از آن ها لوسترها با سبک مدرن و مینیمال است. می توان اشاره داشت که لوسترهای مدرن کاربردهای بسیاری دارد . در نوع لوسترهای دیواری، آویز و آباژور و …. در بازار موجود می باشد که شما می توانید آن را برای محیط خانه، فضای اداره و شرکت ها، فضاهای تجاری و … استفاده کنید.

لوسترهای مدرن به صورت معمول به شکل تک شاخه هستند البته نوع های دیگری از آن ها نیز وجود دارد اما لوسترهای تک شاخه در میان ها بسیار رایج می باشد که معمولا از ان در محیط های اتاق خواب استفاده می شود. اما برای قسمت پذیرایی و نشیمن از لوسترهای چند شاخه نیز می توان استفاده کرد که نور مناسبی به فضا می بخشد و روشنایی دل پذیری را در اختیار افراد قرار می دهد. بعلاوه می توان اذعان داشت که دیوارکوب ها نیز برای نور بیشتر پذیرایی ها مناسب می باشد.  به کار گیری منابع نور دیواری در راهروها و فضاهای بسته کوچک بسیار جذاب و کارآمد است.

نکته بسیار مهمی که باید قبل از پاسخ به سوال لوستر نورسازان  کجا بخریم  بدانید این است که انواع مدرن لوسترهای مدرن فارغ از اشکال مختلف آن ها به سلیقه افراد وابسته می باشد و به راحتی با فضای خانه های جدید هماهنگ می شوند. این کالای زیبا در هر فضایی مانند آشپزخانه، پذیرایی، راهرو ها، نهارخوری، اتاق خواب و اتاق نشیمن بسیار زیبا و چشم نواز است.

خروج از نسخه موبایل