علمی و پزشکی

مصونیت از ویروس کرونا فقط ۶ ماه طول می‌کشد

آفتاب نیوز:

در یک مطالعه جدید ، محققان هلندی دریافتند که مصونیت از ویروس کرونا ویروس تنها شش ماه به طول انجامید و پس از این مدت امکان عفونت دوباره وجود دارد.

به گزارش یورونیوز ، یک مطالعه توسط تیمی از دانشمندان در دانشگاه آمستردام هلند نشان داد که مصونیت انسان از کوروی ویروس معمولاً تنها شش ماه طول می کشد ، پس از آن کورون ویروس می تواند از راه های مختلفی وارد بدن انسان شود. بودن.

دانشمندان هلندی: سرکوب سیستم ایمنی کروناویروس تنها 6 ماه طول می کشد

در این مطالعه ، 10 مرد بالای 35 سال با چهار نوع کورو ویروس فصلی مورد بررسی قرار گرفتند تا میزان آنتی بادی های تولید شده در بدن آنها مشخص شود. این آزمایش روی این افراد بین 27 تا 40 سال و در فواصل 3 یا 6 ماه انجام شد.

محققان دریافتند که مصونیت افراد از کورو ویروس نگران کننده کاهش می یابد ، و موارد تا 12 ماه پس از عفونت اولیه شایع بوده و از شش ماه به بعد سطح آنتی بادی در بدن بیمار افزایش یافته است. به میزان قابل توجهی پایین آمد

وی با بیان اینكه هر چهار نمونه كرواویروس آزمایش شده توسط انسان از نظر بیولوژیكی متفاوت بودند و چیزی جز ایجاد آن نداشتند ، گفت: “به غیر از سرماخوردگی ، هیچ چیز در هر چهار مورد ایمن نیست.” خنک کننده “با از دست دادن سریع ، آنتی بادی ها کوتاه می شوند.”

دانشمندان هلندی همچنین می گویند اگر Cuvid 19 به عنوان یک عامل فصلی برای سایر عفونت های کورو ویروس عمل کند ، می توان همین کار را برای کاهش آنتی بادی ها و ایمنی بیان کرد.

در مورد Quaid 19 ، کاهش ایمنی و احتمال عود همان مشکلاتی است که مانع از شناسایی واکسن شده است.

برخی از کشورها قصد دارند برای کسانی که از coronavirus مصون هستند ، گذرنامه دهند ، صادر کنند تا از مسافرت آزادانه آنها جلوگیری شود ، اما دانشمندان احتمالاً نسبت به تصمیم دولت شک دارند.

برخی معتقدند با شروع طبیعی کورو ویروس و گسترش کوویدیا 19 ، سرانجام نوعی مصونیت جمعی از این بیماری برقرار خواهد شد ، اما دانشمندان با مطالعه جدید خود به نتیجه متفاوتی رسیده اند. آنها می گویند از آنجا که سیستم ایمنی بدن شش ماه پس از آلوده شدن به کرونوی ویروس مصون است ، احتمال دستیابی به مصونیت جمعی در برابر بلایای طبیعی بسیار کم است.

دکمه بازگشت به بالا