علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

طرز تهیه کره مغزیجات [ آموزش کامل تهیه کره مغزیجات ]

کره ی مغزیجات یک خوراکی مقوی و سرشار از ویتامین می باشد. ممکن است شما دوست داشته باشید، مواد مورد استفاده ی روزانه ی تان را با دست خود و در آشپزخانه ی خودتان تهیه نمایید، به زبان امروزی یک خوراکی مقوی خانگی تهیه نمایید،محصولات خانگی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. یکی از این خوراکی ها ،کره مغزیجات می باشد. شما می توانید به راحتی انواع کره ی مغزیجات موجود در فروشگاه‌های معتبر را خریداری نمایید،ولی در این میان برخی دوست دارند این محصول را در خانه تهیه کنند تا از اصالت و کیفیت آن مطمئن باشند،تا انتها با ما همراه باشید، تا نحوی تولید انواع کره ی مغزیجات را آموزش ببینید.

اگر به دنبال بهترین کره مغزیجات هستید روی لینک کلیک کنید.

طرز تهیه کره مغزیجات [ آموزش کامل تهیه کره مغزیجات ]

طرز تهیه ی کره ی پسته

برای تهیه ی این نوع کره به پسته احتیاج دارید،اینکه از چه نوع پسته ایی استفاده کنید به میل و ذائقه و البته میزان بودجه ایی که برای آن در نظر می گیرید دارد.سعی کنید از پسته ی بدون نمک استفاده نمایید تا کره عطر و طعم خودش را حفظ نماید. برای این کار شما به مقداری پسته ی خام احتیاج دارید. اگر دوست دارید کره ی پسته کمی شیرین باشد به مقداری عسل نیز احتیاج دارید. برای این کار ابتدا پسته ی خام را داخل مخلوط کن بریزید وبه مدت ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه آن را اسیاب نمایید، سپس مقدار خیلی کمی آب به آن بیفزاید و برای شیرین کردن آن از عسل استفاده کنید.بعداز مخلوط کردن این مواد دوباره دستگاه را روشن کنید تا کره و آب وعسل به خوبی مخلوط شوند ویک بافت خامه ایی تولید شود. به این ترتیب شما یک کره پسته ی ۸۰ درصد ارگانیک تولید کرده اید.

طرز تهیه ی کره فندق خانگی

شما می توانید کره ی فندوق را به‌صورت شیرین یا شور مصرف نمایید. واما مواد لازم،فندوق ۵۰۰ گرم،روغن زیتون به اندازه ی دلخواه البته بسته به ذائقه ی خود می توانید از انواع روغن های دیگر استفاده نمایید. نمک به میزان کم.برای این کار ابتدا فر را روشن کرده وان را روی درجه حرارت۲۰۰ سانتی گراد قرار دهید تا سینی داغ شود. سپس به مدت ۱۰ دقیقه فندوق ها را بو دهید، سینی را از فر خارج کنید و فندوق ها را زیر و رو نماید و دوباره سینی را داخل فر قرار دهید ئتا فندوق ها کامل بو داده شوند، اگر در منزل فر ندارید اشکالی ندارد می توانید به وسیله‌ی ماهی تابه آن را روی شعله گاز بود دهید.فندوق های بو داده شده را داخل مخلوط کن یا غذا ساز بریزید سپس در صورت تمایل کمی روغن زیتون به آن اضافه کرده مجددا مخلوط نمایید ودر انتها به میزان کم به آن نمک اضافه کنید واگر طعم شیرین کره ی فندقی را می پسندید در انتها به جای افزودن نمک از کمی شکر استفاده نمایید.

طرز تهیه ی کره ی بادام زمینی خانگی

کره ی بادام زمینی را می توان به عنوان یک صبحانه یا میان وعده مقوی میل کرد.وبسته به میل و ذائقه خود در کنار آن از مربا یا عسل استفاده نمایید.

برای تهیه ی این کره از بادام زمینی خام استفاده نمایید، ولی اگر بادام خام در دسترس نبود می توانید از همان بادام بو داده نیزه استفاده نمایید.

برای تهیه ی یک بادام زمینی خوشمزه شما به ۴۰۰ گرم مغز بادام،نصف قاشق مربا خوری نمک، یک قاشق غذاخوری عسل احتیاج دارید. ابتدا پوسته ی نازک روی بادام زمینی را جدا کرده، سپس آن را به مدت ۱۰الی۱۵ دقیقه بو دهید، اگر پوست نازک بادام از آن جدا نشد ایرادی ندارد بعد از بو دادن از بادام جدا می شود، سپس نمک را در همان حین که بادام را بو می دهید به آن اضافه کنید.سپس بادام زمینی بو داده را که هنوز داغ است داخل دستگاه اسیاب کن یا مخلوط کن ریخته و خوب مخلوط می کنیم.

 برای این کار از دستگاه چرخ گوشت استفاده می کنید باید آن را چند بار چرخ نماید تا به روغن بیفتد. تهیه ی کره ی بادام زمینی ۸ الی ۱۰ دقیقه زمان می برد ودر انتها عسل را به آن اضافه نمایید.کره ی بادام زمینی ما آماده است آن را در ظرف در بسته داخل یخچال نگهداری نمایید.

طرز تهیه کره مغزیجات [ آموزش کامل تهیه کره مغزیجات ]

طرز تهیه کره ی بادام درختی در منزل

کره ی بادام درختی یک کره ی سرشار از پروتئین های گیاهی سالم می باشد. برای تهیه ی کره ی بادام درختی شما  به حدوداً ۴۵۰ گرم بادام بو داده و نمکی و کمی روغن زیتون یا هر نوع روغنی که باب میل تان باشد به میزان یک قاشق غذاخوری .برای این کار چون از بادام بو داده استفاده می کنیم، بنابراین بادام احتیاج به بو دادن ندارد، بادام ها را داخل مخلوط کن قرار داده وان را مخلوط نمایید.اگر در حین اسیاب کردن بادام به اطراف ظرف چسبید با یک کاردک پلاستیکی همه را به وسط مخلوط کن قرار دهید ودوباره دستگاه را روشن نمایید .

سپس یک قاشق غذاخوری از روغن مد نظر به آن اضافه نمایید. مخلوط کردن را ادامه دهید تا یک مایع یکدست خامه ایی شکل بگیرد. لازم به ذکر است که شما می توانید در هیچ کدام از مراحل تهیه ی کره ی مغزیجات از روغن استفاده نکنید. علت اضافه کردن روغن به کره ی مغزیجات فقط برای به دست آوردن بافتی منسجم و خامه ایی شکل می باشد.کره ی بادام شما آماده شد در ظرف در بسته داخل یخچال وبه مدت دو هفته مصرف نمایید.

طرز تهیه کره ی کنجد در منزل

برای تهیه ی کره کنجد شما به دو فنجان معادل(۲۸۴) گرم دانه ی کنجد پوست کنده،و۱ تا۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا هر روغن باب طبع خودتان، نیاز دارید. برای این کار ابتدا کنجدها را دریک قابلمه ی بزرگ و خشک روی حرارت متوسط تفت دهید.تا یک کنجد طلایی و معطر به دست اورید،سپس اجازه دهید تا کنجد ها خشک شود. کنجد ها را داخل دستگاه اسیاب ریخته و مخلوط می کنیم ودر انتها یک قاشق روغن به آن اضافه می کنیم. کره به دست آمده به مدت یک ماه و داخل ظرف در بسته نگهداری می شود.

طرزتهیه کره ی گردوی خانگی

کره ی گردو منبع آنتی اکسیدان ،اسیدهای چرب امگا۳، فیبر برای تهیه ی  کره ی گردو شما به ۳ فنجان گردو ویک سری مواد به صورت اختیاری نیاز دارید مثل پودر نارگیل،شکر نارگیل،پودر کاکائو، وانیل، شربت افرا و غیره ابتدا فر را روشن کرده وان را تا دمای ۱۷۵ درجه ی سانتیگراد گرم نماید،سپس گردو را به مدت ۷ الی ۸ دقیقه بو دهید، آن را دخل غذا ساز یا آسیاب کن بریزید وبین ۵ تا ۱۰ دقیقه خوب مخلوط نماید سپس از مواد دلخواهی که در بالا نام برده شد به صورت انتخابی به کره ی گردو اضافه می کنیم.کره ی آماده شده در ظرف در بسته ۲ الی ۳ ماه قابل مصرف می باشد.

طرز تهیه کره هفت مغز گیاهی

برای تهیه ی کره ی هفت مغز به انواع مغزیجات شامل،گردو،بادام هندی،بادام درختی، بادام زمینی،نارگیل،گردو و پسته

احتیاج داریم، ابتدا فر را روی درجه حرارت ۳۵۰ سانتیگراد گرم می کنیم سپس مغزها را بدون اینکه بر روی هم انباشته شود بود دهید برای این کار ۳ دقیقه کافی می باشد . سپس مغزها را مخلوط کرده وبه مدت ۳ تا ۵ دقیقه ی دیگر بو می دهیم. در صورتی که فر ندارید می توانید این کار را در یک ماهیتابه وروی گاز انجام دهید. مغز های بو داده شده را داخل غذا ساز ریخته۲ تا ۳ دقیقه مخلوط نمایید تا یک خمیر نرم و یکدست تشکیل شود مقداری نمک و عسل به آن اضافه کنید. مجددا دستگاه را روشن کرده تا یک بافت نرم و داری قوام به دست آورید ودر انتها می توانید کمی روغن به آن اضافه نماید.

کلام آخر

طرز تهیه کره مغزیجات به طور مفصل در این مقاله آموزش داده شد امیدوارم این نگاشته برای شما عزیزان مفید فایده بوده باشد و بتوانید در منزل از کره ی مغزیجات دست ساز خودتان لذت ببرید. اما پیشنهاد ما به شما استفاده از کره مغزیجات آماده و بدون شکر و نمک و افزودنی است.

دکمه بازگشت به بالا