علمی و پزشکی

وضعیت قیمت دارو بدون ارز ۴۲۰۰ تومانی/ راهکار جایگزین دولت

وضعیت قیمت دارو بدون ارز ۴۲۰۰ تومانی/ راهکار جایگزین دولت

به گزارش شفاف به نقل از آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته به حذف ارز ترجیحی رای دادند و همین موضوع باعث شده وضعیت قیمت دارو در سال آینده با تردید مواجه شود. در صورت افزایش قیمت دارو، مردم برای پرداخت داروهای گران قیمت چه می‌شوند و اگر شرکت‌های دارویی ۴۲۰۰ تومانی بخواهند دارو را با ارز آزاد تولید کنند، چه می‌شود؟

مهدی پیرصالحی، رئیس سابق سازمان غذا و دارو و از اعضای هیئت مدیره سندیکای صنعت داروی انسانی ایران در واکنش به حذف ارز ترجیحی از سبد دارویی کشو گفت: افزایش قیمت دارو و ضرر مصرف کننده.

وی افزود: همواره تاکید داشته ایم که حذف ارز ترجیحی دارو بدون در نظر گرفتن راهکارهای جایگزین نمی تواند موفق باشد. در عین حال معتقدیم اگر عزمی برای این کار وجود داشته باشد قطعا راه هایی برای جبران وجود خواهد داشت.

پیرصالحی ادامه داد: همیشه مخالفت با حذف ارز ترجیحی به دلیل ترس از افزایش قیمت دارو برای مصرف کننده، نتیجه ای جز به نفع مصرف کنندگان ارز ندارد. 4200 سود می کنند، شامل آن نمی شود.

وی افزود: دارو در سیستم بیمه ای است و محاسباتی که در این زمینه انجام می شود به راحتی می تواند افزایش قیمت دارو را برای مصرف کنندگان جبران کند. بنابراین وظیفه اصلی در این مورد بر عهده دولت و مجلس است که باید اصلاح رویه فعلی را از طریق مطالبه گری دنبال کنند.

دکمه بازگشت به بالا