علمی و پزشکی

آمار کرونا در ایران، ۱۷ آنلاین ۹۹/ شناسایی ۴ هزار و ۳۹۲ بیمار و ۲۳۰ فوتی جدید/ ثبت یک رکورد جدید

آمار کرونا در ایران، ۱۷ آنلاین ۹۹/ شناسایی ۴ هزار و ۳۹۲ بیمار و ۲۳۰ فوتی جدید/ ثبت یک رکورد جدید

تعداد قربانیان تاج در ایران به 27888 نفر رسید

رایگان:

سیما سادات لاری روز پنجشنبه در مورد آخرین آمار آخرین موارد Covid 19 و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: از دیروز تا امروز ، 8 اکتبر 2016 ، و طبق معیارهای تشخیصی نهایی ، 4392 بیمار جدید مبتلا به Covid 19 بعدا مشخص شد که 2052 نفر از آنها در بیمارستان بستری شده اند. با این حساب ، تعداد کل بیماران Covid 19 در کشور به 488،236 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در 24 ساعت گذشته 230 بیمار کووید 19 نفر جان خود را از دست داده و تعداد کل مرگ های ناشی از این بیماری به 27 هزار و 888 نفر رسیده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه 399 هزار و 300 بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان ها مرخص شده اند. همچنین ، 4335 بیمار مبتلا به کوید 19 در شرایط بحرانی این بیماری قرار دارند.

لاری افزود: تا به امروز 4،232،064 آزمایش کووید 19 در کشور انجام شده است.

وی افزود: تهران ، اصفهان ، قم ، آذربایجان شرقی ، خراسان جنوبی ، سمنان ، قزوین ، لرستان ، اردبیل ، خوزستان ، کرمانشاه ، کهگیلویه و بویراحمد ، گیلان ، بوشهر ، زنجان ، ایلام ، خراسان رضوی ، مازندران ، چهارمحال و بختیاری ، البرز ، آذربایجان غربی ، آذربایجان مرکزی ، کرمان ، خراسان شمالی ، همدان و یزد قرمز رنگ هستند.

به گفته لاری ، استان های کردستان ، هرمزگان ، فارس و گلستان نیز در حالت آماده باش هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: “با شیوع ویروس کرونا در جهان و تأثیر شگرف آن بر قوانین زندگی بشر ، بسیاری از مفاهیم ارزشمند مانند انکار خود ، جهاد و شهادت به روش جدیدی تصور شد.”

وی ادامه داد: از نخستین روزهای ورود این ویروس به کشورمان ، پرسنل شاغل در سیستم بهداشت در مناطق مختلف این مرز ، بر اساس تعالیم حضرت سید الشهدا (ع) ، در خط اول این نبرد دشوار برای خدمت و معالجه بیماران. ” و متأسفانه تاکنون تعدادی از این عزیزان به شهادت رسیده اند.

معاون وزیر بهداشت افزود: اکنون در اربعین حسینی با سلام و درود بر روح والای شهدای تاریخ این زمین ، از حفاظت مقدس تا حفاظت از سلامتی ، توفیق روز افزون همه کارکنان را مدیون خداوند هستیم. به کادر بهداشت و درمان کشور و امیدواریم با یاری خداوند و همراهی شما در پیروی از توصیه های بهداشتی ، در اسرع وقت شاهد ریشه کن شدن این مهمان ناخوانده از زندگی هموطنان باشیم.

دکمه بازگشت به بالا