عمومیمدیریت کسب و کار

آموزش پاکسازی صورت با شاپ لیزر

پاکسازی صورت چیست؟

پاکسازی عمیق صورت یک درمان پوستی چند مرحله ای است که شامل لایه برداری، ماسک صورت، پاکسازی، شستشوی صورت، لایه برداری و استفاده از کرم ها و لوسیون های مختلف می باشد. انواع مختلفی از درمان های صورت وجود دارد که بسته به مشکلات پوستی و نوع پوست شما می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

چرا باید پاکسازی صورت انجام دهیم؟

برخی در سفت کردن پوست خوب هستند، برخی در از بین بردن پوست مرده و ایجاد یک لایه جدید پوست خوب هستند، در حالی که برخی دیگر شرایط خاص پوست یا مناطق مشکل دار را هدف قرار می دهند.

آیا پاکسازی صورت برای جوانسازی پوست موثر است؟

پاکسازی صورت می تواند از علائم قابل مشاهده پیری جلوگیری کرده و سلامت پوست را بهبود بخشد. این روش پوست را مرطوب می کند و گردش خون را افزایش می دهد. همچنین خاصیت ارتجاعی پوست شما را بهبود می‌بخشد، به این معنی که محصولاتی که برای جوان‌تر و سالم‌تر به‌نظر رسیدن پوست‌تان استفاده می‌کنید، پس از تمیز کردن صورتتان بهتر جذب می‌شوند.

راه ها و روش های انجام پاکسازی پوست

پاکسازی صورت فرآیندی است که در آن سلول های مرده، چربی، کثیفی و سایر ناخالصی های صورت که به عمق منافذ پوست نفوذ کرده اند از بین می رود. بسیاری از مردم فکر می کنند که شستن صورت خود بسیار آسان است و به طور منظم زمان کافی را صرف آن نمی کنند. در این میان پاکسازی مناسب پوست اولین قدم برای داشتن پوستی جوان و درخشان است. برای حفظ زیبایی و درخشش پوست برای مدت طولانی، مهم است که یاد بگیرید چگونه پوست را تمیز کنید و این کار را به طور اساسی، منظم و صحیح انجام دهید. زیرا مهمترین بخش مراقبت از پوست، پاکسازی صورت است. در این مقاله شما را با تمرینات پاکسازی صورت، مراحل و نکات مهم آشنا می کنیم.

پاکسازی پوست در خانه

عوامل زیادی می توانند باعث آسیب به پوست شما شوند. برخی از عوامل رایج عبارتند از: آلودگی، آفتاب سوختگی و استرس که می تواند تاثیر منفی بر روی پوست شما داشته باشد. بنابراین برای رفع هر نوع التهاب، جوش، رنگ و لکه های ناهموار پوست باید صورت خود را مرتب تمیز کنید.

یکی از دغدغه های اصلی افراد داشتن زمان و پول کافی برای مراجعه به کلینیک های زیبایی برای تمیز کردن پوست است. باید بدانید که نیازی به متخصص پوست ندارید که هر بار این کار را برای شما انجام دهد. با آموزش نحوه تمیز کردن صورت در خانه به راحتی می توانید از پوستی سالم و جوان لذت ببرید. برای این کار کافی است با تهیه محصولات دیگر یا استفاده از مواد طبیعی در منزل به درخشندگی پوست خود کمک کنید. بعد از آن روش ها و مراحل صحیح پاکسازی پوست را به تفصیل توضیح خواهیم داد.

فواید پاکسازی منظم صورت

پاکسازی منظم صورت فواید زیادی برای ظاهر و سلامت پوست شما دارد. با گنجاندن این عنصر در روتین مراقبت از پوست روزانه خود، در واقع می توانید به مزایای زیر دست یابید:

برای داشتن پوستی سالم و صاف، هرگونه آلودگی و رسوب را از منافذ پاک کنید

پوستی هیدراته، نرم، لطیف و جوان داشته باشید

حذف سلول های خشک و مرده پوست و ایجاد لایه ای جدید و براق از پوست

گردش خون را در زیر پوست تحریک کنید

گردش خون در صورت را افزایش می دهد و پوست را درخشان می کند

مبارزه با چین و چروک و علائم پیری پوست

جوان سازی پوست

به سایر محصولات مراقبت از پوست کمک کنید تا جذب و وارد منافذ آنها شوند.

جهت ثبت نام در کلاس آموزش پاکسازی صورت توسط شاپ لیزر می تواید از لینک زیر استفاده فرمایید:

https://shoplaser.ir/shiraz-facial-training/

چرا باید پاکسازی صورت انجام دهیم؟

پاکسازی عمیق صورت یک درمان پوستی چند مرحله ای است که شامل لایه برداری، ماسک صورت، پاکسازی، ماساژ صورت، بخور پوست و استفاده از کرم ها و لوسیون های مختلف می شود. انواع مختلفی از آرایش صورت وجود دارد که بسته به نگرانی پوست و نوع پوست شما می توانید از بین آنها انتخاب کنید. برخی برای سفت کردن پوست خوب هستند، برخی دیگر برای از بین بردن پوست مرده و کمک به ایجاد لایه جدیدی از پوست عالی هستند و برخی دیگر بر روی درمان یک بیماری خاص پوستی یا مناطق مشکل دار تمرکز می کنند. اما به طور کلی، پنج دلیل مهم وجود دارد که چرا باید تمرینات پاکسازی صورت را یاد بگیرید و آنها را به طور منظم انجام دهید:

پاکسازی صورت برای انواع پوست مفید است

تقریباً هر نوع پوستی با هر ویژگی و مشکلی می تواند یک پاکسازی عمیق صورت را بپذیرد و از آن بهره مند شود. همه افراد (صرف نظر از رنگ پوستشان) می توانند از حذف دانه های سر سیاه و سر سفید همراه با لایه برداری ویژه سلول های مرده پوست بهره مند شوند. این امر اهمیت و ضرورت آموزش پاکسازی صورت را برجسته می کند

پاک کننده های صورت به لایه برداری و لایه برداری حرفه ای پوست کمک می کنند

پاکسازی عمیق صورت به پاکسازی کمک می کند.

پاکسازی، روغن های ناخواسته، سموم، کثیفی را از بین می برد، به حذف باکتری ها و باقی مانده های سلولی از پوست کمک می کند. همچنین در درمان بیماری های پوستی ناخواسته مانند آکنه و پیری زودرس موثر است.

موفقیت در کاهش استرس در مراقبت از پوست

مراقبت از خود را نمی توان در محیط پر استرسی که در آن زندگی می کنیم نادیده گرفت. یافتن راه هایی برای کاهش استرس مهم است و چه راهی بهتر از پاکسازی و ماساژ پوستتان. شما می توانید این کار را به طور منظم با یادگیری نحوه تمیز کردن صورت و لذت بردن از پوست زیبا انجام دهید.

جوان سازی پوست را تمضین می کند

پاکسازی صورت می تواند از علائم قابل مشاهده پیری جلوگیری کرده و سلامت پوست را بهبود بخشد. این روش پوست را مرطوب می کند و گردش خون را بهبود می بخشد. همچنین جذب پوست را بهبود می بخشد، به این معنی که محصولاتی که برای جوان و سالم نگه داشتن پوست خود استفاده می کنید، پس از پاکسازی بهتر جذب می شوند.

روش های رایج برای پاکسازی پوست

روش های مختلفی برای پاکسازی وجود دارد که همگی به تمیز و سالم ماندن پوست کمک می کنند. اگر نحوه پاکسازی صورت و روش های مختلف آن را یاد بگیرید، به راحتی می توانید بهترین گزینه را برای پاکسازی منافذ پوست از هر نوع آلودگی انتخاب کنید.

روش پاکسازی دوگانه برای آموزش پاکسازی صورت

این روش پاکسازی صورت به طور گسترده توسط بسیاری از افراد انجام می شود. به این ترتیب صورت باید دو بار به روش دوبل پاکسازی تمیز شود. اگرچه نوع پاک کننده مورد استفاده بسته به ترجیح شما متفاوت است. برخی از افراد در این فرآیند از همان نوع پاک کننده استفاده می کنند، خواه پاک کننده روغن، کرم پاک کننده یا پاک کننده کف کننده.

اما برای پاک کردن کامل آرایش و ناخالصی ها، توصیه می شود ابتدا از کرم پاک کننده و سپس از پاک کننده ژل کف کننده استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که پاک کننده ژل کفی که استفاده می کنید حاوی سدیم لوریل سولفات (SLS)، سدیم لوریل سولفات (SLES) و الکل مالشی نباشد، زیرا این مواد می توانند در طولانی مدت پوست شما را به طور جدی خشک کنند.

روش پاکسازی روغن در آموزش پاکسازی صورت

این روش در بین بسیاری از افراد رایج است و معتقدند که می تواند پوست شما را درخشان کند. موارد ضروری برای فرآیند حذف چربی شامل روغن های طبیعی مناسب برای نوع پوست شما، یک دستمال شستشو و آب داغ و بخارپز می باشد. برای اینکه یاد بگیرید چگونه صورت خود را با روغن پاک کنید، این پنج مرحله را دنبال کنید:

حدود 8 تا 10 قطره روغن (3/4 قاشق چایخوری) را در کف دست خود بریزید تا روغن گرم شود. این کار را قبل از مالیدن روغن به صورت خود انجام دهید.

روغن را به خوبی روی پوست ماساژ دهید تا تمام آثار ناخالصی مانند آرایش و سبوم و هر ناحیه مشکل‌دار پوست از بین برود. این باید حدود 2 دقیقه طول بکشد، اما ممکن است بیشتر طول بکشد.

سپس، دستمال را در آب تمیز و بخار گرفته آغشته کنید و سپس صورت خود را با یک دستمال مرطوب و داغ بپوشانید. اجازه دهید خنک شود و به آرامی روغن اضافی را از روی صورت خود پاک کنید.

این کار را 4 تا 5 بار دیگر تکرار کنید تا زمانی که احساس کنید پوست خود فاقد چربی و کثیفی است.

پس از آن از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

4-2-4 روش پاکسازی در آموزش پاکسازی صورت

این روش توسط کره ای ها رایج شد. اعداد موجود در این روتین پاکسازی پوست نشان دهنده یک روال پاکسازی صورت سه مرحله ای است که حدود ده دقیقه طول می کشد.

اولین مرحله شامل استفاده از روغن یا کرم سفید برای ماساژ بدن به مدت حداقل چهار دقیقه است.

مرحله دوم این است که صورت خود را با یک فوم پاک کننده به مدت دو دقیقه بشویید.

مرحله آخر این است که ابتدا صورت خود را با آب ولرم بشویید و سپس با آب سرد تمام کنید که در مجموع چهار دقیقه طول می کشد.

پاک کننده های پاک کننده و لایه بردار در کارگاه پاکسازی صورت

ایده کلی این است که هنگام شستن صورت از پاک کننده استفاده کنید. این را می توان با یک پاک کننده لایه بردار که معمولا حاوی نوعی لایه بردار، AHA یا BHA است، انجام داد.

اگر پاک کننده صورت شما حاوی مواد لایه بردار نیست، از یک حوله صورت، دستمال شستشو، اسفنج صورت، یا برس الکترونیکی صورت استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که این روش پاکسازی صورت نباید روزانه استفاده شود، زیرا ممکن است پوست خود را بیش از حد لایه برداری کرده و چربی های طبیعی را از بین ببرید.

روش تونینگ پاکسازی در آموزش پاکسازی صورت

این آموزش پاکسازی صورت شامل استفاده از فرمول ترکیبی سه گانه است که نه تنها به عنوان پاک کننده صورت عمل می کند، بلکه به عنوان یک تونر و همچنین پاک کننده آرایش چشم عمل می کند.

بنابراین به جای استفاده از سه محصول مختلف، فقط به یک محصول نیاز دارید که به طور موثر آرایش، کثیفی و کثیفی را از صورت و چشمان شما پاک کند. ما در این روش پاکسازی از آب استفاده نمی کنیم زیرا این نرم کننده به بسته شدن منافذ پوست کمک می کند و پوست را تمیز، نرم و صاف می کند.

پاکسازی پوست با تالگو

تالگو در اصل توسط یک داروساز فرانسوی که به دنیای دریایی و منابع غنی آن علاقه مند بود اختراع شد. این مرد معتقد بود که گنجینه های پنهانی از مواد کمیاب، مواد معدنی، ویتامین ها، اسیدهای آمینه و مولکول های زنده وجود دارد که گیاهان و موجودات دریایی برای زندگی خود در اعماق آب فراهم می کنند. این باعث شد که او فکر کند که دریا منبع بزرگی از مواد مناسب برای درمان های پزشکی و محصولات زیبایی است.

از آن زمان تولید انواع محصولات مراقبت از پوست با عصاره گیاهان دریایی و دریایی رواج یافت. استفاده از پودر جلبک صد در صد طبیعی برای احیای پوست و پاکسازی صورت بسیار مفید است.

امروزه نیز پاکسازی پوست با روش تالگو طرفداران زیادی دارد و در زمینه زیبایی و سلامت پوست موفق است. با یادگیری نحوه تمیز کردن صورت با این روش، می توانید به راحتی پوست خود را به طور منظم تمیز کنید. از مهمترین مزایای پاک کننده صورت تالگو جلبک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

با این روش پاکسازی، پوست از شر سلول های مرده و لایه های کورنیزه خلاص می شود.

به تحریک تولید کلاژن در پوست کمک می کند.

علاوه بر پاکسازی عمیق پوست با استفاده از جلبک تالگو، بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای بازسازی به پوست شما می رسد.

با پاکسازی پوست با روش تالگو، چربی اضافی پوست از بین رفته و ناخالصی ها از عمق منافذ بیرون کشیده می شود.

وقتی صورت خود را تمیز می کنید چه اتفاقی می افتد!

همانطور که قبلا ذکر شد آموزش پاکسازی صورت و استفاده برای لایه برداری پوست و رفع جوش های سرسیاه و سفیدی (حذف کومدون) انجام می شود. در واقع این کار باید بدون ایجاد التهاب و تحریک پوست انجام شود. پاکسازی پوست را می توان به روش های مختلفی انجام داد.

روش های مکانیکی که با دستگاه های خاص یا استفاده از محصولات پاک کننده موثر انجام می شود، همگی به مراقبت از پوست و حفظ جوانی و زیبایی آن کمک می کند. مهم نیست که چه نوع پوستی دارید (چرب، خشک یا مختلط)، باید حداقل یک بار در ماه پوست خود را تمیز کنید. با انجام یک پاکسازی خوب و موثر، فواید زیر را به پوست خود می دهید:

شستن و رفع گرفتگی پوست مهمترین جنبه برای درخشندگی پوست است.

به دلیل حذف لایه‌های مرده و پینه‌دار پوست، آلودگی‌های محیطی و افزایش تولید چربی.

به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از آلرژی و مشکلات پوستی کمک می کند.

استفاده از کرم های مرطوب کننده به افزایش رطوبت و طراوت پوست کمک می کند.

اکسیژن رسانی و تغذیه پوست یکی از مهمترین مراحل پاکسازی پوست است.

تمرینات پاکسازی صورت بهترین راه برای داشتن پوستی جدید است.

مراحل مهم در آموزش پاکسازی صورت

از هر روش و محصولی برای پاکسازی صورت خود استفاده می کنید، باید مراحل مهم آن را به درستی دنبال کنید. به طور کلی، شش مرحله پاکسازی پوست وجود دارد که باید برای پاکسازی عمیق پوست دنبال کنید:

گام شکستن

به یاد داشته باشید که قبل از شروع فرآیند پاکسازی صورت، آرایش خود را پاک کنید. روغن نارگیل ساده یک پاک کننده آرایش طبیعی عالی است. بهتر است صورت خود را دو بار در روز (صبح و عصر) بشویید. برای شستن صورت از صابون های ملایم استفاده کنید. شستشوی صحیح پوست آلودگی، عرق و آلاینده ها را از سطح پوست پاک می کند. شستشوی مناسب برای انواع پوست شامل موارد زیر است:

اگر پوست خشکی دارید، از روغن نارگیل یا روغن زیتون برای شستن صورت خود استفاده کنید. صورت خود را با آب گرم بشویید و از آب داغ استفاده نکنید زیرا پوست را خشک می کند.

اگر پوست چرب دارید به جای صابون از ژل یا کف برای شستن صورت خود استفاده کنید.

مراحل بخار دهی پوست

بخار دادن به باز کردن منافذ مسدود شده کمک می کند و به شل شدن و حذف سلول های مرده پوست کمک می کند. بخار لایه های عمیق و بیرونی پوست صورت را هیدراته می کند و اندازه منافذ را کاهش می دهد. می توانید این کار را با یک بخارپز یا یک کاسه آب داغ انجام دهید. صورت خود را در فواصل 5 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که پوست شما می تواند بخار را تحمل کند، در معرض بخار قرار دهید.

اگر بخارپز ندارید، می توانید مقداری آب را در تابه گرم کنید و صورت خود را مستقیماً روی لیوان قرار دهید. برای بهترین نتیجه، خود و درب خانه را با حوله بپوشانید.

پس از بخارپز کردن پوست، می توانید از پاک کننده جوش سر سیاه برای از بین بردن جوش های سر سیاه استفاده کنید و در نهایت با دستمال نرم یا حوله بخار را از روی پوست خود پاک کنید. با استفاده از تمرینات پاکسازی صورت، پوستی درخشان و شاداب را تجربه کنید

مرحله لایه برداری پوست

لایه برداری در واقع فرآیند حذف و حذف سلول های مرده و اضافی از سطح پوست است. برای این کار کرم لایه بردار را با احتیاط با حرکات دایره ای روی پوست صورت و گردن بمالید. پس از 2 دقیقه ماساژ، پوست را با آب گرم به خوبی بشویید. سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.

اگر پوست خشکی دارید می توانید از روغن استفاده کنید. از لوفا یا برس روی پوست خود استفاده نکنید. آب لیمو به عنوان یک لایه بردار برای پوست های چرب عمل می کند. همچنین به جای پاک کننده های آماده موجود در فروشگاه های مراقبت از پوست، می توانید از مخلوط شکر و عسل، شکلات و شکر یا زغال اخته و عسل برای شستن صورت خود استفاده کنید.

مرحله استفاده از ماسک صورت

به عنوان یک دستورالعمل برای پاکسازی صورت، ماسک صورت را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید. ماسک صورت راهی برای پاکسازی عمیق پوست از آلودگی هاست. همچنین منافذ را سفت می کند و پوست را بهبود می بخشد. ماسک را روی پوست بمالید و از مالیدن دور چشم خودداری کنید.

ماسک را به مدت 10-15 دقیقه روی پوست خود بگذارید. ماسک را با آب گرم بشویید و صورت خود را با یک پارچه نرم خشک کنید. افرادی که پوست خشک دارند می توانند از ماسک مخلوط با ماست یا شیر استفاده کنند، در حالی که افرادی که پوست چرب دارند می توانند از گلاب یا آب لیمو برای مخلوط کردن ماسک استفاده کنند.

مرحله تونینگ

هدف اصلی تونر پایین آوردن pH پوست و از بین بردن هرگونه کثیفی و چربی است که پاکسازی معمولی قادر به پاک کردن آن نیست. این مرحله مراقبت از پوست فقط برای افرادی که پوست چرب دارند توصیه می شود. آب خیار و چای سبز به عنوان یک تونر طبیعی عمل می کنند. یک قابض الکلی با اسید سالیسیلیک گزینه خوبی برای افرادی با پوست چرب است.

و در آخر از مرطوب کننده استفاده کنید

مرطوب کننده ها به بازگرداندن رطوبت به پوست کمک می کنند. همچنین بافت پوست را بهبود می بخشد و لک ها را از بین می برد. مرطوب کننده های صورت نقش مهمی در مبارزه با خشکی و آسیب های ناشی از نور خورشید دارند. پس از انجام مراحل بالا از کرم مرطوب کننده و کرم دور چشم استفاده کنید.

مرطوب کننده های غنی از روغن های طبیعی را انتخاب کنید که حاوی (SPF 15-30) یک عامل مهم محافظت در برابر آفتاب هستند. بعد از آموزش پاکسازی صورت، به آرامی با نوک انگشتان خود مرطوب کننده را به صورت و گردن خود بزنید. آبرسانی به پوست برای افرادی که پوست خشک دارند بسیار مهم است. اگر پوست خشکی دارید، به دنبال مرطوب کننده ای باشید که حاوی مواد دیگری باشد تا از پوست شما در برابر خشکی محافظت کند.

شاپ لیزر را بیشتر بشناسید؟

آکادمی شاپ لیزر از سال 1398 کار خود را در مرکز نواوری لیزر ایران به عنوان یک استارت اپ فعال در حوزه لیزر و فتونیک آغاز نمود. شاپ لیزر در این مسیر تلاش نمود که استانداردهای بالای کیفی و کمی را در اجرای دوره های خود رعایت نماید. از اینرو فاکتورهای مهمی مانند کیفیت تدریس، نحوه تدریس، کیفیت اجرا، تکریم هنرجویان، کیفیت فضای تدریس و اجرا و…به شکل ایده ال نزدیک و نزدیک تر شود. آموزش دوره های پوست و زیبایی شروع کرد و در ادامه به دلیل رعایت استانداردهای بالا در زمینه آموزش به سرعت در کل کشور مورد استقبال قرار گرفت به گونه ای که ازدحام درخواست ها موجب شد که دوره های آموزشی از تهران به شهرهای دیگری مانند اصفهان، مشهد، شیراز، کرمانشاه، بندرعباس ، همدان ، رشت، اردبیل و ساری منتقل شود تا هنرجویان و کاراموزان عزیز در سراسر کشور بتوانند از دوره های با کیفیت ایران فیشال در سراسر کشور بهره مند شوند.

چرا شاپ لیزر؟

محبوبیت شاپ لیزر را می توان در رعایت شاخص های  متعددی دنبال کرد. از مهمترین آنها می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

استفاده از بهترین اساتید کشور: شاپ لیزر در انتخاب اساتید خود وسواس زیادی دارد. استفاده از اساتید معروف و صاحب سبک می تواند در رشد هنرجویان و کاراموزان نقش بی بدیلی داشته باشد

استفاده از مدیران اجرایی قوی در کنار اساتید دوره ها یکی دیگر از دلایلی است که موجب می شود هنرجوهای عزیز با ارامش بیشتری در دوره حاضر باشند و با کیفیت بیشتری از دوره خود لذت ببرند.

امکانات جنبی مانند استفاده از لباس فرمهای مناسب و با کیفیت، تغذیه مناسب به همراه میان وعده در کنار تکریم هنرجویان از ابتدا تا انتهای دوره یک آرامش نسبی را برای هنرجویان فراهم می اورد.

پشتیبانی نامحدود از هنرجویان و کاراموزان عزیز شاپ لیزر در گروههای تخصصی

 آدرس شعبه های شاپ لیزر:

تهران، یوسف آباد، خ اکبری، خ ۳۷، پلاک ۱،طبقه اول مرکزنوآوری لیزر_ایران  02186058795

کرج،مهرشهر،بلوار ارم، نبش افشار، رویال سنتر، واحد۱ 02633305535

شیراز،قصرالدشت، نبش مهدی آباد، پلاک ۱۱۱۶،طبقه ۲  07136290877

مشهد، وکیل آباد،نبش صارمی ۴۱،پلاک ۵۳/۱، 05138924221

دکمه بازگشت به بالا