اجتماعیمدیریت کسب و کار

دلیل پرواز نکردن هلیکوپتر اسباب بازی

مهمترین عوامل پرواز نکردن هلی گوپتر اسباب بازی

تیترهای محتوای این خبر نمایش تیترها

1-کالیبره نشدن مهمترین علت بلند نشدن کواد کوپتر اسباب بازی است

ماشین اسباب بازی کنترلی و کوادکوپتر حرفه ای به کالیبره شدن نیاز دارند. کالیبره کردن به معنی کنترل صحت و توازن پارامترهای الکترونیکی آن است. مولتی روترها ازجمله دستگاه‌هایی استفاده‌شده در کوادکوپترها هستند که جهت تعادل سیستم پروازی هلی شات مورداستفاده قرار می‌گیرند. اصطلاح کالیبره کردن برای تنظیم همین مولی روترهاست. کالیبره کردن کوادکوپتر کار سختی نیست اما بسیاری از خریداران به‌درستی آن را انجام نمی‌دهند. هلی شات کالیبره نشده توان پرواز ندارد. از طرف دیگر اگر کوادکوپتر به‌خوبی کالیبره نشود، در هنگام پرواز و جهت‌یابی ممکن است به زمین برخورد کند.

 برای کالیبره کردن هلی شات کافی است آن را بر روی یک سطح صاف قرار دهیم. در این حالت می‌توان با گاز و فرمان مولتی روتر را هم‌زمان به سمت راست-پایین حرکت داد. در این موقع چراغ‌های پرنده به‌صورت چشمک‌زن درمی‌آیند و باگذشت چند ثانیه ثابت می‌شوند. وقتی چراغ‌ها روشن شدند، کالیبره شدن با موفقیت انجام می‌شود. فرآیند کالیبره کردن در همه‌ی هلی شات ها یکسان است. برای خرید انواع قطعات هلی شات می توانید به صفحه مراجعه بفرمایید.

دلیل پرواز نکردن هلیکوپتر اسباب بازی

۲- وقتی ریموت تنظیم نشود، پرواز نکردن کواد کوپتر اسباب بازی قطعی است

ست نکردن ریموت و پرنده یکی دیگر از دلایل پرواز نکردن کواد کوپتر است. برای ست کردن ریموت با هلی شات ابتدا آن را روشن کنید. پس از روشن شدن چراغ ها بلافاصله ریموت را ابتدا به سمت بالا و سپس پایین حرکت دهید. در این هنگام چراغ های چشمک زن پرنده و ریموت کنترل از حالت چشمک زن خارج شده و ثابت می شوند. شنیدن صدای کوتاه بوق به معنی ست شدن کامل ریموت با کوادکوپتر است. اگر با روشی که گفتید باز هم نتوانستید ریموت و پرنده را ست کنید به سراغ فروشنده بروید. اگر یک بار این فرآیند به طور کامل انجام شود دیگر نیازی به ست کردن جداگانه برای هر پرواز نیست.

۳- نصب نادرست ملخ ها، رایج ترین نوع از مشکلات کواد کوپتر اسباب بازی

در برخی مدل‌ها نصب نادرست ملخ ها باعث پرواز کج هلی شات ها و یا عدم پرواز می شود. البته همه هلی شات ها نیاز به نصب ملخ ها ندارند و برخی از ملخ ها قابل جدا کردن نیستند. همچنین اگر ملخ های هلی شات بشکند و قصد تعویض آن را داشته باشید حتما به نحوه نصب آن توجه کنید. علامت های B و A نوشته شده بر روی ملخ ها کار را راحت می کند. همچنین فروشنده هلی شات یا دفترچه تخصصی راهنمای شما هستند تا ملخ ها را به درستی در جای خود قرار دهید.  اگر قصد ندارید با چالش نصب ملخ ها رو به رو شوید پیشنهاد می کنیم به سراغ خرید کواد کوپتر sjrc f11 pro بروید.

3- ضعف باتری پرواز کواد کوپتر را تحت تاثیر قرار می دهد

باتری را عامل اصلی حرکت کوادکوپتر است. هلی شات ها بسته به قدرت پروازی ظرفیت باتری متفاوتی دارند. اگر در هنگامی که باتری ضعیف است هلی شات را پرواز دهید، آسیب جدی به پرنده وارد می شود. در ابتدای خرید هلی شات باتری باید به درستی در هلی شات قرار بگیرد. برخی اوقات باتری هلی شات پر است اما ریموت نیاز به باتری جدید دارد. این نکته در مورد ماشین های شارژی lightning mcqueen نیز صدق می کند.

 چرا دوربین هلی شات در هنگام پرواز کار نمی کند؟

برخی از افراد به شوق گرفتن عکس و فیلم های بی نظیر اقدام به خرید هلی شات می کنند. اگر هلی شات دوربین دار تهیه کرده اید و هنگام پرواز نمی توانید عکس و فیلم بگیرید ایراد از هلی شات نیست و احتمال خرابی کوادکوپتر کم است. در این مواقع بهترین کار چک کردن اپلیکیشن با دوربین کوادکوپتر است.

اگر اپلیکیشن به درستی با هلی شات مرتبط باشد، کوادکوپتر باید بتواند تصاویر را به گوشی ارسال کند. اگر همه چیز درست بود، باتری دوربین را چک کنید. همچنین استفاده از گیمبال هم می تواند کمک کند تا کوادکوپتر پرواز بهتری داشته باشد و تصاویر با کیفیت تری برای شما بگیرد. از جمله پهباد هایی است که تصاویر و ویدیوها را با کیفیت عالی ثبت می کند.

چگونه می توان از خرابی کوادکوپتر اسباب بازی جلوگیری کرد؟

قبل از ادامه بحث باید تاکید کنیم که پرواز نکردن کواد کوپتر دلایل دیگری نیز دارد. در حقیقت اگر نتوانستید ایراد هلی شات را درست کند، کمک گرفتن از یک تعمیرکار تنها راه باقی مانده است. اما چه راهکارهایی برای مراقبت از هلی شات وجود دارد؟ در ادامه چند راه ساده را بررسی می کنیم.

۱- تمیز نگه داشتن هلی شات از خرابی کوادکوپتر جلوگیری می کند

هلی شات یا هر وسیله ای که در فضای باز پرواز می کند ممکن است دچار کثیفی مثل گرد و خاک شود. اولین توصیه ای برای مراقبت از هلی شات تمیز نگه داشتن آن است. گرد و خاک و آلودگی می تواند به درون موتور هم نفوذ کند. پاک کردن لنز هلی شات های دوربین دار هم باعث می شود که تصاویر بهتری داشته باشد. بنابراین پس از هر پرواز به خوبی هلی شات را تمیز کنید و آن را در جعبه خود قرار دهید.

۲- در هر شرایطی پرواز نکنید، مشکلات کواد کوپتر دو چندان نمی شود

پرواز در شرایط مطمئن البته توصیه جدیدی نیست. جدای از شرایط آب و هوایی زمانی که باتری هلی شات ضعیف است، پرواز می تواند به آن آسیب جدی بزند. همچنین در مواقع بی حوصلگی کاربر، امکان برخورد کوادکوپتر با موانع بسیار زیاد است.

۳- چک کردن مداوم کوادکوپتر از پرواز نکردن آن جلوگیری می کند

چک آپ دوره ای برای تمامی وسایل از جمله کوادکوپتر و لازم است. هلی شات ها به دلیل استفاده از فناوری های پیشرفته لازم است هر چند وقت یکبار مورد بررسی قرار بگیرند. پیشنهاد ما چک کردن باتری، ملخ ها و موتور هلی شات است. اگر این بازدید و چک آپ را مرتبا انجام دهید، هلی شات هیچ وقت با مشکل جدی مواجه نمی شود.

تمرین پیوسته راه مطمئن جلوگیری از خرابی و پرواز نکردن کواد کوپتر است

علت بالا نرفتن هلیکوپتر کنترلی و پرواز نکردن کواد کوپتر به دلایل مختلفی وابسته است. یکی دیگر از دلایل پرواز نکردن کواد کوپتر استفاده نادرست از آن است. در حقیقت اگر کاربری آموزش درست بلند کردن و پرواز دادن هلی شات را ندیده باشد، به سرعت می تواند هلی شات را با مشکل رو به رو کند. بنابراین تمرین مدوام باعث افزایش مهارت پرواز و سالم ماندن هلی شات می شود. در انتها برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کوادکوپتر می توانید با شماره های اعلام شده در پریماتوی تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده راهنمایی شما هستند

چرا کوادکوپتر من پرواز نمیکند؟

مدل‌ها و تنظیمات مختلف پهپاد به صورت بالقوه می‌توانند باعث بروز مشکلات مختلفی در هنگام برخاستن پهپاد شوند. بسیاری از آن‌ها زمانی بروز می‌کند که پهپاد روشن است و ظاهراً آماده پرواز است. در این شرایط برخی از مدل‌های پهپاد نرم‌افزارهای را ارائه می‌کند که رفع این مشکلات را ساده می‌سازند.

این نرم‌افزارها به پهپاد این امکان را می‌دهد که عیوب و مشکلات خود را به صورت پیام‌هایی به تلفن‌های همراه، کنترل‌های از راه دور و سایر دستگاه‌ها ارسال کند. با این حال، در برخی از مواقع پهپاد ممکن است حتی روشن نشود. شناسایی مشکل در این شرایط برای کاربران بسیار آزاردهنده و دشوار است.

۱. به دوره گرم کردن طولانی‌تری نیاز دارد

اگر پهپاد روشن است و به نظر می‌رسد آماده پرواز است اما بلند نمی‌شود، ممکن است لازم باشد که  فقط صبور باشید. در پهپادهای فعلی یا پیشرفته‌تر، چراغ‌های LED، پیام‌های ارتباطی و سایر نشانگرهایی وجود دارد که به شما هشدار می‌دهد که پهپاد هنوز در حال گرم شدن است و آماده پرواز نیست. از سوی دیگر، مدل‌های ابتدایی پهپاد اغلب از این ویژگی بی‌بهره هستند. در این شرایط، باید آگاه باشید که فقط باید چند دقیقه قبل از شروع صبر کنید.

بسته به نوع پهپاد و عوامل دیگر، گرم کردن می‌تواند از یک دقیقه تا ۳-۵ دقیقه طول بکشد. قبل از اقدام به پرواز باید به‌ پهپاد خود زمان کافی بدهید. هنگامی که هوا سرد است، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا پهپاد روشن شود و گرم شود و بتواند به خوبی کار کند.

۲. مسائل مربوط به باتری

اگر پهپاد شما راه‌اندازی نمی‌شود و هیچ نشانه‌ای از جریان برق در آن دیده نمی‌شود، اولین اقدامی که باید انجام دهید بررسی باتری‌ها است. اگرچه به نظرتان واضح می‌رسد، اما اولین قدم بروز مشکل در پهپاد بررسی باتری‌ها است. هر بار که از باتری‌ها استفاده می‌کنید، باید شارژ شوند. آن‌ها را قبل از اولین استفاده شارژ کنید، به خصوص اگر نو هستند، زیرا گاهی اوقات اصلاً شارژ نمی‌شوند یا پس از خرید فقط تا حدی شارژ می‌شوند. باتری مخصوصاً باید مطابق با مشخصات پهپاد شما تهیه شود، زیرا تغذیه ناکافی ولتاژ نامناسب ممکن است مشکلات مختلفی را برای  آن ایجاد کند، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که باتری‌ها با پهپاد شما سازگار هستند.

در شرایط نادر، ممکن است به نظرتان برسد که باتری کاملاً شارژ شده است، اما هلیکوپتر اسباب بازی، کوادکوپتر و هلی شات شما به خوبی کار نکند. این اتفاقات نشان می‌دهد که باتری معیوب است و باتری شما قادر به شارژ کامل نیست یا به سرعت شارژ خود را از دست می‌دهد. توجه داشته باشید که در هر صورت این باتری‌های معیوب که معمولاً ولتاژ نامناسی هم دارند، می‌تواند مشکلات متفاوتی برای عملکرد پهپاد شما ایجاد کنند. عمر باتری، کیفیت باتری، مناسب بودن شرایط ذخیره‌سازی، سازنده باتری و عوامل دیگر همگی بر طول عمر و عملکرد هلیکوپتر اسباب بازی، کوادکوپتر و هلی شات شما  تأثیر دارند. قیمت ماشین اسباب بازی نیز در نوع باتری مورد استفاده موثر خواهد بود.

۳. قطب‌نما باید کالیبره شود

اگرچه این امر چندان رایج نیست، اما همچنان می‌تواند عاملی در عدم پرواز پهپاد شما باشد. کوادکوپترها در صورت کالیبره اشتباه یا عدم کالیبره نبودن قطب‌نما ممکن است از زمین بلند نشوند، حتی روشن باشد اما به درستی کار نکند. بسته به مدل پهپاد، باید دستورالعمل‌های سازنده را برای کالیبره کردن قطب‌نما دنبال کنید.

کالیبره کردن قطب‌نمای پهپاد‌ها به‌ویژه هنگام پرواز در مکان‌های جدیدی که پهپاد شما در آن به پرواز در نیامده بسیار مهم است. دقت دشته باشید که قبل از کالیبره کردن قطب‌نما، هرگونه جواهرات و ساعت را از خود و اطراف آن دور کنید. در برخی شرایط پیش آمده که عدم رعایت این مواد در فرآیند کالیبره کردن قطب‌نما اختلال ایجاد کرده است.

۴. مسائل نرم‌افزاری

اگر پهپاد روشن است اما پروانه‌ها نمی‌چرخند، ممکن است مشکل از نرم‌افزار باشد و به تنظیمات مجدد کنترل از راه دور نیاز داشته باشد در چنین شرایطی پهپاد شما ممکن است به طور خودکار جابجا شود. در تنظیمات برنامه کنترل از راه دور ، به سادگی هر موردی را که باعث اختلال می‌شود را تنظیم کنید یا با ریست کردن دستگاه می‌توانید تنظیمات نرم افزاری را به حالت پیش فرض در آورید.

۵. نصب نادرست پروانه

علاوه بر موارد ذکر شده اگر باز هم کوادکوپتر شما روشن است اما پرواز نمی‌کند، می‌تواند به دلیل اتصال نادرست پروانه‌ها باشد، حتی اگر پروانه‌ها با سرعت تمام کار کنند. در شرایط خاص، کوادکوپتر و هلی شات می‌تواند که از یک طرف از زمین بلند می‌شود اما از طرف دیگر نه یا اینکه هلیکوپتر شما به دور خود به چرخد. این وسایل برای پرواز به نوع خاصی از جریان هوا نیاز دارند، در نتیجه، جهت‌گیری نادرست یا اشتباه پروانه از بلند شدن این وسایل از روی زمین جلوگیری می‌کند.

شاید برای پیروی از الگوی درست نیاز داشته باشید پروانه‌ها را به چرخانید و محکم به جای خود متصل کنید تا روی شافت موتور نلغزند. علاوه بر تنظیم پروانه‌ها، موتورها باید از الگوی خاصی برای پرواز پهپاد پیروی کنند. برای اینکه پهپاد در حین پرواز از زمین بلند شود و پرواز کند و در عین حال تعادل خود را حفظ کند، همه موتورها و پروانه‌ها باید به میزان یکسان و ثابتی قدرت و نیرو اعمال کنند و باید در جهت مناسب بچرخند.

6. قطعاتی که معیوب هستند

علی‌رغم تلاش‌های سازندگان پهبادها، برای تضمین اینکه هر مصرف‌کننده تجربه‌ای بی‌عیب و نقص داشته باشد؛ اما متأسفانه هنوز این احتمال وجود دارد که این وسایل به دلیل قطعات معیوب کار نکنند یا عملکرد مناسبی نداشته باشد. در چنین شرایطی، با فروشنده یا خدمات مشتری شرکت ضمانت‌کننده تماس بگیرید و از آن‌ها در مورد مشکل پیش آمده  راهنمایی بگیرید. اگر آن‌ها خرابی دستگاه را تأیید کنند و هیچ نقضی از شرایط و ضوابط گارانتی از سوی شما وجود نداشته باشد، ممکن است شما واجد شرایط بازپرداخت یا یک پهباد جایگزین باشید.

اگر همه چیز از کار بیفتد، ممکن است مشکلات بغرنج  و پیچیده‌تری در عملکرد داخلی هلیکوپتر اسباب بازی، کوادکوپتر و هلی شات شما وجود داشته باشد، به خصوص اگر آن‌ها کاملاً جدید نباشد یا پرواز نامتوازنی داشته باشد. در چنین شرایطی باید توسط یک متخصص مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد تا مشکل را به طور درست تشخیص دهد و آن را برطرف سازد.

7-نصب اشتباه ملخ ها

در بعضی از مدل ها نصب اشتباه ملخ باعث پرواز نکردن یا کج پرواز کردن کواد کوپتر میشود اما بعضی از هلی شات ها لازم به عوض کردن ملخ ندارند بعضی دیگر نیز قابلیت جدا شدن ملخ را دارند اگر ملخ شما آسیب دید و قصد تعویض آن را دارید در این کار دقت کنید به راهنمای تعویض دقت کنید. اگر هم مشکل در این زمینه داشتید یا قصد درد سر تعویض ملخ را ندارید پیشنهاد می شود مه به مراکز تعمیر هلی شات مراجعه کنید.

8- باطری ضعیف

یکی دیگر از دلایل پرواز نکردن باتری آن می باشد باتری یکی از مهم ترین عامل ها در پرواز است گاهی اوقات باتری هلی شات پر است اما باتزی ریموت خالی است پس دقت داشته باشید که باتری شما به درستی شارژ شود و به درستی کار کند زیرا در هنگام پرواز امکان برخورد یا سقوط وجود دارید که ممکن است آسیب جدی به کوادکوپتر شما برساند.

9-ریموت کنترل

ست نکردن ریموت و پرنده یکی دیگر از دلایل پرواز نکردن کواد کوپتر است. برای ست کردن ریموت با هلی شات ابتدا آن را روشن کنید. پس از روشن شدن چراغ ها بلافاصله ریموت را ابتدا به سمت بالا و سپس پایین حرکت دهید. در این هنگام چراغ های چشمک زن پرنده و ریموت کنترل از حالت چشمک زن خارج شده و ثابت می شوند. شنیدن صدای کوتاه بوق به معنی ست شدن کامل ریموت با کوادکوپتر است. اگر با روشی که گفتید باز هم نتوانستید ریموت و پرنده را ست کنید به سراغ فروشنده بروید.

منبع : سایت ماشین اسباب بازی ارزان

دکمه بازگشت به بالا