عمومی

۳۰ درصد محصولات کشاورزی تلفات و ضایعات است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

۳۰ درصد محصولات کشاورزی تلفات و ضایعات است - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید عماد شاهرخی امروز چهارشنبه در اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم در دانشگاه لرستان، اظهار داشت: سالانه حدود ۱۲ هزار نفر بر اثر گرسنگی تلف می‌شوند و حدود ۴۰ تا ۱۷۰ میلیون نفر سو تغذیه دارند.

وی تصریح کرد: نیم میلیارد جمعیت دچار تنش کم‌آبی هستند و ۲۴ درصد زمین دچار فرسایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر ۷۲ میلیارد مترمکعب در اختیار بخش کشاورزی است که طی برنامه چهارساله باید به ۶۰ میلیارد مترمکعب برسد، تصریح کرد: باتوجه‌به تنش کم‌آبی و اینکه تا سال ۲۰۳۰ جمعیت کشور به ۹۵ میلیون نفر خواهد رسید و از ۱۲۵ میلیون تن غذا به ۱۵۵ تن برسیم.

شاهرخی، اضافه کرد: شبیه‌سازی که صورت‌گرفته نشان‌دهنده این است که تا افق ۲۰۵۰ به دلیل تغییرات شرایط اقلیمی ۹ درصد کاهش تولید داریم و طی برنامه ۴ ساله وزارت جهاد کشاورزی ضریب دانش در کشاورزی از ۶ به ۱۲ برسد.

وی بیان کرد: همه فعالیت‌های بخش کشاورزی همگی بدون استثنا باید پدافند غیرعامل داشته باشند. ۳۰ درصد محصولات کشاورزی تلفات و ضایعات بوده که غذای ۲۵ میلیون نفر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: اگر پیوست‌های پدافند غیرعامل ضمیمه کار داشته باشیم می‌توانیم بخش‌هایی از هزینه کاهش و محصول باکیفیت و پایدار داشته باشیم.

شاهرخی، اظهار کرد: مهم‌ترین کار ما در بخش کشاورزی انتقال‌یافته‌های علمی به مزارع کشاورزی است. تولید گندم در لرستان افزایش چشمگیری داشته و اگر تمام جهات حوزه‌ها بهره‌وری را درست رعایت کنیم می‌توانیم غذای چند کشور را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: اگر نگاه به بخش کشاورزی نگاه همه‌جانبه باشد می‌تواند پیشران در حوزه اقتصاد و اشتغال باشد، اگر نگاه و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی صورت گیرد از تولیدکنندگانی هستیم که هم کشور را تأمین و هم کشورهای تأمین خواهیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا