عمومیمدیریت کسب و کار

انواع بنرهای چاپی را بهتر بشناسیم

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همین که اسم چاپ بیلیورد و بنرهای به میان می آید، قریب به اتفاق بیشتر مردم تنها بنرهای کوچکی که در خیابان ها دیده می شود را به عنوان یک «بنر» می شناسند، در صورتی که بنرها با توجه به نیاز متفاوت افراد و همچنین هدف های متفاوتی که برای چاپ آن در نظر گرفته شده، انواع و اقسام متفاوتی دارد.

حالا اگر شما دوست دارید تا با انواع مختلف و غیر تبلیغاتی آشنا شوید، حتما در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا در مورد صنعت چاپ بنرها اطلاعات کاملی به دست آورید.

بنر خیابانی، بنر فقط برای تبلیغات نیست

یکی از متداول ترین و پر استفاده ترین بنرهایی که توسط عموم مردم جامعه استفاده می شود، «بنرهای خیابانی» است. این بنرها برای اطلاع رسانی و به صورت سفارشی و مطابق با سلیقه و نظر مشتری چاپ می شود.

اگر بخواهیم در مورد کاربرد این بنرها صحبت کنیم، اطلاع رسانی ترحیم و فوت، اطلاع رسانی به جهت استقبال حجاج و زائران اماکن مذهبی و همچنین اطلاع رسانی به جهت تسلیت و یا تبریک از جمله مهم ترین کاربردهای بنرهایی است که عمدتا در خیابان و در سر در خانه ها و مغازه ها نصب شده است.

شما می توانید برای چاپ بنر خیابانی، به راحتی طرح و متن خود را به چاپخانه مورد نظر تحویل دهید و پس از دریافت سفارش این بنرها را در مکان های مناسب نصب کنید.

، یک تبلیغ موثر

یکی دیگر از انواع چاپ بنر ، «بیلبوردهای تبلیغاتی» نام دارد. چاپ این گروه از بنرها که به نسبت سایر بنرها پر هزینه تر و گران تر استریال برای کسب و کارهایی که نیاز به تبلیغات محیطی دارند به کار می آید.

بیلبوردهای بزرگ با ویژگی هایی مانند ضخامت بالا و همچنین مقاوم در برابر نور و حرارت همراه هستند تا در برابر گرما و سرمای هوا کیفیت بنرها تغییر نکند.

بیشتر بیلبوردهای تبلیغاتی در راسته اتوبان ها و آزاد راه ها و به منزله تبلیغات محیطی استفاده می شوند.

انواع بنرهای چاپی را بهتر بشناسیم

استند خیابانی، بنرهای کاربردی برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک

یک دیگر از انواع بنرهای چاپی، استندهای خیابانی هستند. اگر در یک مرکز خرید و یا یک پاساژ رد شده باشید، حتما با حضور استندهای کوچکی که پیام خاصی دارند رو به رو شده اید. این استندها قابلیت استفاده در نمایشگاه ها، مجتمع ها و پاساژهای تجاری و خیابان ها را دارند و به راحتی خاصیت جا به جایی و حمل و نقل دارند.

کسب و کارهای کوچک از این بنرها برای معرفی تخفیف ها و آفرهای ویژه خود استفاده می کنند و این بنرها را در مقابل مغازه های خود قرار می دهند.
پاپ‌آپ و رول‌آپ نمایشگاهی

یکی دیگر از انواع بنرهایی که روزانه به چاپ خانه ها سفارش داده می شود، پاپ آپ و رول آپ است. پاپ آپ ها بیشتر به جهت ایجاد فضایی برای عکاسی در مراسم های نمایشگاهی ایجاد می شود و به همین خاطر جنس و کیفیت کاغذ بنرها بایستی متناسب با شرایط عکاسی باشد.

رول آپ ها بیشتر در ایونت ها و نمایشگاه ها مورد استفاده قرار می دهد و شباهت زیادی با بنرهای ایستاده خیابانی دارد. این رول آپ ها در اندازه و سایز متفاوت مانند رو میزی و سایزهای بزرگ تر قابل استفاده هستند.

نوع بنر برای تبلیغات کدام است؟

تا به این قسمت از مقاله، ما در مورد انواع و اقسام متفاوت بنرهای تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی مانند چاپ بنر تسلیت با شما صحبت کردیم. اما زمانش رسیده که در مورد بهترین نوع بنر برای تبلیغات نیز با شما صحبت کنیم.

حقیقت این است که برای انتخاب بهترین نوع بنر باید به نیاز مخاطب توجه داشته باشیم. اگر شما دوست دارید برای کسب و کار فروشگاه خود تبلیغاتی در فضای پاساژها و مراکز خرید داشته باشید، قطعا انتخاب رول آپ ها و استندهای خیابانی برای شما بهترین است اما اگر شما قصد برگزای یک کمپین تبلیغاتی بزرگ با بودجه بیشتر را دارید، پیشنهاد می کنیم تبلیغات محیطی و چاپ بیلبدسته ای از چاپ به شمار می آیند که بیشترین تنوع را به خود اختصاص می دهند. این تنوع علاوه بر جنس مورد استفاده برای چاپ، مورد استفاده را نیز در بر می گیرد، به این معنی که بنرها می توانند علاوه بر فضاهای باز، در محیط های نمایشگاهی و داخلی نیز به کار گرفته شوند. در این نوشته سعی می کنیم شناختی جامع نسبت به انواع بنرهای چاپی ایجاد کنیم و کاربرد اصلی هر یک از آن ها را بهتر و بیشتر بشناسیم. به خصوص اگر قصد سفارش بنر دارید یا در حوزه مارکتینگ، تبلیغات، برندینگ، چاپ و نشر فعالیت می کنید، مطالعه این نوشته تا انتها می تواند کمک شایانی تلقی شود، با ما همراه باشید.

مقدمه؛ آشنایی با بنر 

بنر چاپی است گرافیکی که می کوشد پیامی مشخص را به مخاطب منتقل کند. بیشترین استفاده از بنر در مقاصد تجاری و تبلیغاتی است و به جهت اثربخشی بالا  و قیمت اقتصادی، به شکلی گسترده مورد توجه کسب و کارهای مختلف قرار دارد. به طور کلی بنرها در اشکال اسپیسی، استند، پرتابل و دیواری مورد استفاده قرار می گیرند. از نظر جنس نیز بنرها در انواع برندهای چینی، ایرانی و کره ای عرضه می شوند و ضخامت های مختلفی را ارائه می دهند. به طور عمومی هرچه بنر ضخیم و مستحکم باشد، قیمت بیشتری دارد.

بنرها را می توان بر اساس ویژگی و مولفه هایی گوناگون طبقه بندی کرد. در ادامه همین کار را به شکلی تخصصی و ویژه پیش برده ایم.

انواع بنرهای چاپی از نظر محل استفاده

بنرهای چاپی از نظر محل استفاده به دو نوع کلی طبقه بندی می شوند:

  • بنرهای داخلی؛
  • بنرهای خارجی.

تمامی بنر و بیلبوردهای عظیم شهری در زمره بنرهای خارجی قرار دارند و استندها، رول آپ ها، پاپ آپ ها و سایر چاپ های اینچنینی داخلی محسوب می شوند. در صورتی که قصد داشته باشیم از بنرهای خارجی در مدت زمان های طولانی استفاده کنیم، باید سراغ نمونه های سنگین و مقاوم برویم زیرا نمونه های نازک در مجاورت عوامل مخرب محیطی، پس از مدتی دچار پوسیدگی و پارگی می شوند.

همچنین، باید توجه داشت که اگر برای مصارف تجاری، نظیر بنر فروشگاهی قصد سفارش داشته باشیم، مناسب تر است که سراغ فلکسی ها برویم. زیرا آن ها روکش محافظ دارند و نور را از خود عبور می دهند. در نتیجه، استفاده طولانی مدت از آن ها بدون محدودیت در دسترس خواهد بود.

انواع بنرهای چاپی از نظر جنس

متریال مورد استفاده برای بنرهای چاپی انواع مختلفی دارد. گاهی می توان از انواع PVC بهره گرفت و گاهی دیگر پلاستیک های معمولی یا وینیل مورد بهره برداری قرار می گیرد. در پروژه هایی مشخص و برای مصارف داخلی حتی می توان از گلاسه های معمولی بهره گرفت. اما به طور کلی متریال یا جنس های مختلف بنرهای چاپی عبارتند از:

  • پی وی سی یا اتیلن
  • بنرهای معمولی پلاستیکی؛
  • وینیل؛
  • مش؛
  • فابریک؛
  • کاغذ.

 

انواع بنرهای چاپی از نظر ساختار

بنرهای چاپی از نظر ساختار استفاده و بهره برداری نیز انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال گاهی یک بنر به شکل پوستری ساده روی دیوار قرار می گیرد و در زمانی دیگر، به شکل پارچه و پرده با طناب به دیوار متصل می گردد. به طور مشابه، گاهی بنر را به شکل استند در فضاهای نمایشگاهی به خدمت می گیرند و گاهی نیاز است کار به شکل تابلو، روی سردر یک فروشگاه نصب شده و به بهره برداری برسد.

کوتاه سخن اینکه انواع بنرهای چاپی از نظر ساختار عبارتند از:

  • بنرهای خیابانی (از خیابان های معمولی گرفته تا اتوبان و آزادراه)؛
  • بیلبورد (زمانی که بنر در معرض دید افراد شهر قرار گیرد)؛
  • استندهای خیابانی؛
  • استندهای نمایشگاهی؛
  • رول آپ ها؛
  • پاپ آپ ها؛
  • بنرهای نمایشگاهی؛
  • بنرهای پرچمی؛
  • و غیره.

شایان ذکر است که هر دسته از بنرها زیرشاخه های مخصوص به خود را دارد که پرداختن کامل به آن ها در مجال این مقاله نیست. به عنوان مثال استند رول آپ ها زیرشاخه های رومیزی، گردان، دو طرفه و غیره را شامل می شود.

جمع بندی نهایی

ما در چاپ خدمات معطوف به چاپ بنر را به شکلی تخصصی و در قالبی منحصر به فرد ارائه می دهیم. در صورتی که درباره این چاپ ها سوالی دارید، خوشحال می شویم پاسخگوی شما باشیم. همچنین، در بخش سفارشات، بالاترین کیفیت چاپ بنر، به همراه تنوعی قابل توجه، در اقتصادی ترین شرایط ممکن گرداوری شده است.

دکمه بازگشت به بالا